Ὅλη ἡ Ἑλλάδα σέ πενθεῖ μά πιό πολύ ἡ Κρήτη πού ἔχασε τόν Σταυραετό ἀπό τόν Ψηλορείτη.
Εἰς τούς αἰθέρες σκόρπισε τό ἀκριβό σου σῶμα τήν δόξα καί τήν ἀντρειά δέν τήν σκεπάζει χῶμα!
Ἦταν Μάιος τοῦ 2006 λίγο μετά τήν ὀνομαστική ἑορτή τοῦ Κώστα Ἡλιάκη, λίγο μετά τήν ἡμέρα πού ὁ σμηναγός ἔκανε ὁ ἀδιανόητο γιά τόν ἁπλό ἄνθρωπο, αὐτόν πού ἔχει ὡς μέτρο τό ἀνθρώπινο, πού πῆγε ἀνήμερα τῆς ἑορτῆς του, ἡμέρα Κυριακή καί ἐνῶ δέν εἶχε ὑπηρεσία, νά πετάξει γιά τίς ἐκδηλώσεις ἀπό τή Μάχη τῆς Κρήτης!
Ἦταν Μάιος τοῦ 2006, 23 τοῦ Μάη, δύο 24ωρα ἀπό τή γιορτή πού γιόρτασε στό Μάλεμε τιμώντας τή μνήμη Ἡρώων, ὅταν ἡ ὑπέρβαση τοῦ ἀνθρώπινου ἔδινε τή σειρά της στήν κατάκτηση τοῦ Ἡρωικοῦ, ὅταν ὁ Ἥρωας Σμηναγός ἔκανε αὐτό πού πάντα ἔκανε, τό καθῆκον του στήν Πατρίδα καί τήν Π.Α., ὅταν ἡ Ἑλλάδα πάγωνε στήν εἴδηση τῆς ἀπώλειάς του.
Ἡ ἐπίσημη ἐκδοχή κάνει λόγο γιά θερμό ἐπεισόδιο ἑλληνικῶν μέ τουρκικά μαχητικά. Ἐπισήμως τό ἀεροπλάνο τοῦ Κωνσταντίνου Ἡλιάκη κατέπεσε κοντά στήν Κάρπαθο, ἔπειτα ἀπό προσπάθεια ἀναχαίτισης τουρκικοῦ F-16. Ἀνεπισήμως ἀκούστηκαν (καί ἀκούγονται) πολλά. Γιά ἐσκεμμένη ἐνέργεια τοῦ Τούρκου ἀλλά ἀκόμα καί γιά κατάρριψη.
Ἡ ἀπώλεια τοῦ Ἥρωα Σμηναγοῦ βύθισε τή χώρα στό πένθος. Τά ὅσα συνέβησαν μετά εἶναι λίγο ὡς πολύ γνωστά. Ἡ «ἀερομαχία» πού ἀκολούθησε γιά τή διάσωση τοῦ Τούρκου πιλότου, πού ἀρνήθηκε νά ἐπιβιβαστεῖ στό ἑλληνικό ἑλικόπτερο, ἡ προσπάθεια νά μήν ὑπάρξουν «ἀψυχολόγητες» ἀντιδράσεις, ἡ θλίψη καί ἡ ὀργή στούς συναδέλφους του, ἡ πίκρα πού ἀκολούθησε γιά τό θάνατο τοῦ πιλότου, τοῦ συζύγου, τοῦ πατέρα, τοῦ ἄξιου ἀξιωματικοῦ πού ὑπῆρξε ἐπιμελής ἴκαρος καί ἐπίλεκτο μέλος τῆς Π.Α. ποῦ τόν ἐνέταξε στήν ὁμάδα τῶν 10 πρώτων χειριστῶν τῶν F-16 Block 52+ τοῦ πιλότου πού κατακτοῦσε πρωτιές ὑπηρετώντας στήν 343 Μοίρα, τή μοίρα «ΑΣΤΕΡΙ».
Τό Γενικό Ἐπιτελεῖο Ἀεροπορίας ἀνακοινώνει τά ἑξῆς:
«Τήν 21:00 τῆς Κυριακῆς 28 Μαΐου 2006, μέ τή συμπλήρωση 128 ὡρῶν, ὁλοκληρώθηκαν οἱ ἐπιχειρήσεις ἔρευνας διάσωσης πού ἀκολούθησαν τό ἀεροπορικό δυστύχημα τῆς 23ης Μαΐου 2006 στήν περιοχή νοτιοανατολικά της Καρπάθου.
Ἡ συγκέντρωση καί ἡ ἀνάλυση τῶν εὐρημάτων ἐπιβεβαίωσε τόν θάνατο τοῦ Σμηναγοῦ (Ἰ) Ἡλιάκη Κωνσταντίνου.
Ὁ Σμηναγός Ἡλιάκης ἔπεσε κατά τήν ἐκτέλεση τοῦ καθήκοντος σέ ἀποστολή ἀναγνώρισης τουρκικῶν ἀεροσκαφῶν ἐντός του FIR Ἀθηνῶν.
Ἡ ἐξόδιος ἀκολουθία θά τελεστεῖ μέ τίς δέουσες στρατιωτικές τιμές τήν Τετάρτη 31 Μαΐου 2006 καί ὥρα 11:00 ἀπό τόν Ἱερό Ναό τῆς Μητρόπολης Χανίων.
Ἡ σορός θά μεταφερθεῖ ἀπό τό ἀεροδρόμιο Ἐλευσίνας στήν 115 Πτέρυγα Μάχης στά Χανιά τήν 08:00, μέ ἀεροσκάφος C-27».
Ὁ ὑπουργός Ἐθνικῆς Ἄμυνας Ε. Μεϊμαράκης κήρυξε διήμερο ἐπίσημο Στρατιωτικό Πένθος στίς Ἔνοπλες Δυνάμεις, τήν 30ή καί 31η Μαΐου 2006, οἱ Τοῦρκοι (πού ἔφτασαν στό σημεῖο νά διεκδικοῦν καί… ἀποζημίωση!) συνέχισαν, ἀκόμα καί τήν ἡμέρα τῆς κηδείας του μέ πτήσεις στό Αἰγαῖο νά προσπαθοῦν νά κλέψουν λίγο ἀπό τό ἦθος τοῦ Ἥρωα τήν ὥρα πού ἡ Ἑλλάδα ὑποκλινόταν, ὁ ἐπισμηναγός Λάμπρος Λαμπρινάκης μέ δάκρυα στά μάτια σημείωνε: «Αὐτός πού τόν γκρέμισε δημιούργησε ἕνα νέο ἰδανικό, πού, πιά, δέν θά μπορεῖ κανένας ἄλλος νά γκρεμίσει».
Ἔκτοτε πολλοί προσπάθησαν νά «ἀποκρυπτογραφήσουν» τί ἔγινε τότε. Πράγμα μᾶλλον δύσκολο. Ὅσο καί ἄν ἀπόρρητα στοιχεῖα εἶδαν τό φῶς τῆς δημοσιότητας, ὅσο καί ἄν ὑπάρχουν φῆμες γιά βίντεο πού ἔχουν καταχωνιαστεῖ σέ κάποιο συρτάρι, ὅσο καί ἄν προσπαθοῦν πολλοί νά βγάλουν ἄκρη γιά τό τί συνέβη μέ τό σχηματισμό «STAR 550» ἀλλά καί τό τί ἔγινε στό πλοῖο πού μάζεψε τόν Τοῦρκο χειριστή.
Ἡ «ἀποκρυπτογράφηση» τῆς μετέπειτα στάσης τῆς χώρας μᾶς εἶναι ἴσως πιό ἁπλή ὑπόθεση μέ βάση τούς «κανόνες» τῆς «ψυχραιμίας», τῆς «λογικῆς», τῆς «διπλωματίας» τοῦ «κοινοῦ συμφέροντος».
Εἰς τούς αἰθέρες σκόρπισε τό ἀκριβό σου σῶμα τήν δόξα καί τήν ἀντρειά δέν τήν σκεπάζει χῶμα!
Ἦταν Μάιος τοῦ 2006 λίγο μετά τήν ὀνομαστική ἑορτή τοῦ Κώστα Ἡλιάκη, λίγο μετά τήν ἡμέρα πού ὁ σμηναγός ἔκανε ὁ ἀδιανόητο γιά τόν ἁπλό ἄνθρωπο, αὐτόν πού ἔχει ὡς μέτρο τό ἀνθρώπινο, πού πῆγε ἀνήμερα τῆς ἑορτῆς του, ἡμέρα Κυριακή καί ἐνῶ δέν εἶχε ὑπηρεσία, νά πετάξει γιά τίς ἐκδηλώσεις ἀπό τή Μάχη τῆς Κρήτης!
Ἦταν Μάιος τοῦ 2006, 23 τοῦ Μάη, δύο 24ωρα ἀπό τή γιορτή πού γιόρτασε στό Μάλεμε τιμώντας τή μνήμη Ἡρώων, ὅταν ἡ ὑπέρβαση τοῦ ἀνθρώπινου ἔδινε τή σειρά της στήν κατάκτηση τοῦ Ἡρωικοῦ, ὅταν ὁ Ἥρωας Σμηναγός ἔκανε αὐτό πού πάντα ἔκανε, τό καθῆκον του στήν Πατρίδα καί τήν Π.Α., ὅταν ἡ Ἑλλάδα πάγωνε στήν εἴδηση τῆς ἀπώλειάς του.
Ἡ ἐπίσημη ἐκδοχή κάνει λόγο γιά θερμό ἐπεισόδιο ἑλληνικῶν μέ τουρκικά μαχητικά. Ἐπισήμως τό ἀεροπλάνο τοῦ Κωνσταντίνου Ἡλιάκη κατέπεσε κοντά στήν Κάρπαθο, ἔπειτα ἀπό προσπάθεια ἀναχαίτισης τουρκικοῦ F-16. Ἀνεπισήμως ἀκούστηκαν (καί ἀκούγονται) πολλά. Γιά ἐσκεμμένη ἐνέργεια τοῦ Τούρκου ἀλλά ἀκόμα καί γιά κατάρριψη.
Ἡ ἀπώλεια τοῦ Ἥρωα Σμηναγοῦ βύθισε τή χώρα στό πένθος. Τά ὅσα συνέβησαν μετά εἶναι λίγο ὡς πολύ γνωστά. Ἡ «ἀερομαχία» πού ἀκολούθησε γιά τή διάσωση τοῦ Τούρκου πιλότου, πού ἀρνήθηκε νά ἐπιβιβαστεῖ στό ἑλληνικό ἑλικόπτερο, ἡ προσπάθεια νά μήν ὑπάρξουν «ἀψυχολόγητες» ἀντιδράσεις, ἡ θλίψη καί ἡ ὀργή στούς συναδέλφους του, ἡ πίκρα πού ἀκολούθησε γιά τό θάνατο τοῦ πιλότου, τοῦ συζύγου, τοῦ πατέρα, τοῦ ἄξιου ἀξιωματικοῦ πού ὑπῆρξε ἐπιμελής ἴκαρος καί ἐπίλεκτο μέλος τῆς Π.Α. ποῦ τόν ἐνέταξε στήν ὁμάδα τῶν 10 πρώτων χειριστῶν τῶν F-16 Block 52+ τοῦ πιλότου πού κατακτοῦσε πρωτιές ὑπηρετώντας στήν 343 Μοίρα, τή μοίρα «ΑΣΤΕΡΙ».
Τό Γενικό Ἐπιτελεῖο Ἀεροπορίας ἀνακοινώνει τά ἑξῆς:
«Τήν 21:00 τῆς Κυριακῆς 28 Μαΐου 2006, μέ τή συμπλήρωση 128 ὡρῶν, ὁλοκληρώθηκαν οἱ ἐπιχειρήσεις ἔρευνας διάσωσης πού ἀκολούθησαν τό ἀεροπορικό δυστύχημα τῆς 23ης Μαΐου 2006 στήν περιοχή νοτιοανατολικά της Καρπάθου.
Ἡ συγκέντρωση καί ἡ ἀνάλυση τῶν εὐρημάτων ἐπιβεβαίωσε τόν θάνατο τοῦ Σμηναγοῦ (Ἰ) Ἡλιάκη Κωνσταντίνου.
Ὁ Σμηναγός Ἡλιάκης ἔπεσε κατά τήν ἐκτέλεση τοῦ καθήκοντος σέ ἀποστολή ἀναγνώρισης τουρκικῶν ἀεροσκαφῶν ἐντός του FIR Ἀθηνῶν.
Ἡ ἐξόδιος ἀκολουθία θά τελεστεῖ μέ τίς δέουσες στρατιωτικές τιμές τήν Τετάρτη 31 Μαΐου 2006 καί ὥρα 11:00 ἀπό τόν Ἱερό Ναό τῆς Μητρόπολης Χανίων.
Ἡ σορός θά μεταφερθεῖ ἀπό τό ἀεροδρόμιο Ἐλευσίνας στήν 115 Πτέρυγα Μάχης στά Χανιά τήν 08:00, μέ ἀεροσκάφος C-27».
Ὁ ὑπουργός Ἐθνικῆς Ἄμυνας Ε. Μεϊμαράκης κήρυξε διήμερο ἐπίσημο Στρατιωτικό Πένθος στίς Ἔνοπλες Δυνάμεις, τήν 30ή καί 31η Μαΐου 2006, οἱ Τοῦρκοι (πού ἔφτασαν στό σημεῖο νά διεκδικοῦν καί… ἀποζημίωση!) συνέχισαν, ἀκόμα καί τήν ἡμέρα τῆς κηδείας του μέ πτήσεις στό Αἰγαῖο νά προσπαθοῦν νά κλέψουν λίγο ἀπό τό ἦθος τοῦ Ἥρωα τήν ὥρα πού ἡ Ἑλλάδα ὑποκλινόταν, ὁ ἐπισμηναγός Λάμπρος Λαμπρινάκης μέ δάκρυα στά μάτια σημείωνε: «Αὐτός πού τόν γκρέμισε δημιούργησε ἕνα νέο ἰδανικό, πού, πιά, δέν θά μπορεῖ κανένας ἄλλος νά γκρεμίσει».
Ἔκτοτε πολλοί προσπάθησαν νά «ἀποκρυπτογραφήσουν» τί ἔγινε τότε. Πράγμα μᾶλλον δύσκολο. Ὅσο καί ἄν ἀπόρρητα στοιχεῖα εἶδαν τό φῶς τῆς δημοσιότητας, ὅσο καί ἄν ὑπάρχουν φῆμες γιά βίντεο πού ἔχουν καταχωνιαστεῖ σέ κάποιο συρτάρι, ὅσο καί ἄν προσπαθοῦν πολλοί νά βγάλουν ἄκρη γιά τό τί συνέβη μέ τό σχηματισμό «STAR 550» ἀλλά καί τό τί ἔγινε στό πλοῖο πού μάζεψε τόν Τοῦρκο χειριστή.
Ἡ «ἀποκρυπτογράφηση» τῆς μετέπειτα στάσης τῆς χώρας μᾶς εἶναι ἴσως πιό ἁπλή ὑπόθεση μέ βάση τούς «κανόνες» τῆς «ψυχραιμίας», τῆς «λογικῆς», τῆς «διπλωματίας» τοῦ «κοινοῦ συμφέροντος».
Πηγή: Ρωμαίϊκο Οδοιπορικό
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου