Σύνδεση της Θεσσαλονίκης με Πιερία, Χαλκιδική και Σποράδες.
Του Φώτη Κουτσαμπάρη
fkoutsamparis@makthes.gr
Ενέργειες για τη νηολόγηση υδροπτέρυγων (ταχύπλοων) που θα συνδέσουν ακτοπλοϊκά την Κατερίνη με τη Θεσσαλονίκη, τις Βόρειες Σποράδες και τη Χαλκιδική, ξεκίνησαν εκ νέου οι φορείς των ενδιαφερόμενων νομών.
Πρωτεργάτης της προσπάθειας είναι ο Εμπορικός Σύλλογος Σκιάθου, ο οποίος σε συνεργασία με τον δήμο Πύδνας Πιερίας ξεκίνησε επαφές με επιχειρηματίες - πλοιοκτήτες με σκοπό τη δρομολόγηση πλοίων μέχρι την έναρξη της φετινής καλοκαιρινής περιόδου.
“Έχουμε στα χέρια μας μια μελέτη βιωσιμότητας ακτοπλοϊκών γραμμών που κάναμε σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Πιερίας, η οποία χρησιμοποιείται ως εργαλείο στις επαφές μας”, περιγράφει στη “Μ” ο δήμαρχος Πύδνας Δημήτρης Βασιλειάδης, υπογραμμίζοντας ότι “έπρεπε εδώ και χρόνια να γίνει η σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Πιερία και τη Σκιάθο. Είναι απαραίτητο να προχωρήσουν οι ενέργειες με πολύ γρήγορους ρυθμούς”.
Μονοήμερες εξορμήσεις
Σε ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στη Σκιάθο με τη συμμετοχή φορέων από την Πιερία κατατέθηκε η αναγκαιότητα εξεύρεσης νέων διαύλων στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και προτάθηκαν οι συνδέσεις των λιμανιών Θάσου, Αγιόκαμπου, Πύδνας, Θεσσαλονίκης και Νέων Μουδανιών. “Οι επισκέπτες των τουριστικών περιοχών μας θα μπορούν να διοργανώνουν ακόμη και μονοήμερες εξορμήσεις στους άλλους προορισμούς. Επίσης ο κάτοικος της Θεσσαλονίκης θα μπορεί να μεταβαίνει σε σύντομο χρόνο στην Κατερίνη”, τονίζει ο κ. Βασιλειάδης.
Μέλημα του δήμου Πύδνας είναι να γίνουν παρεμβάσεις και στο λιμάνι του Κίτρους, ώστε να μπορεί να παρέχει μεγαλύτερες δυνατότητες προσέγγισης σκαφών. Σήμερα το λιμάνι του Κίτρους εξυπηρετεί τα μεγάλα οστρακοκαλλιεργητικά σκάφη και μικρά εμπορικά πλοία. Η ανάπτυξη των υποδομών του θεωρείται απαραίτητη όχι μόνο για τουριστικούς λόγους αλλά και για να διευκολυνθεί η μεταφορά ποσοτήτων αλατιού στις αλυκές Κίτρους από άλλες περιοχές της χώρας και η προώθησή τους στα Βαλκάνια.
* Μετακινήσεις. Η μελέτη των φορέων της Κατερίνης έδειξε ότι το 64% των μετακινούμενων από την Πιερία προς τη Θεσσαλονίκη θεωρεί πολύ πιθανό να χρησιμοποιεί πλοίο, το 84% των μετακινούμενων από την Πιερία προς τη Χαλκιδική θεωρεί αρκετά και πολύ πιθανό να χρησιμοποιεί πλοίο, όπως και το 80% των μετακινούμενων από την Πιερία προς τις Βόρειες Σποράδες. Κατά το τρίμηνο Ιουνίου - Αυγούστου εκτιμήθηκε ότι μετακινούνται από τη Θεσσαλονίκη προς την Κατερίνη 60.607 κάτοικοι και από την Κατερίνη προς τη Θεσσαλονίκη 24.615 κάτοικοι. Προβλέπεται ότι με το πλοίο θα μετακινούνται συνολικά σε αυτή τη διαδρομή 20.970 κάτοικοι συν 889 αλλοδαπούς και ημεδαπούς τουρίστες.
* "ΝΑΙ" ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ
* 64% των μετακινούμενων Πιερία-Θεσσαλονίκη
* 84% των μετακινούμενων Πιερία-Χαλκιδική
* 80% των μετακινούμενων Πιερία-Βόρειες Σποράδες
Πηγή: Μακεδονία
Του Φώτη Κουτσαμπάρη
fkoutsamparis@makthes.gr
Ενέργειες για τη νηολόγηση υδροπτέρυγων (ταχύπλοων) που θα συνδέσουν ακτοπλοϊκά την Κατερίνη με τη Θεσσαλονίκη, τις Βόρειες Σποράδες και τη Χαλκιδική, ξεκίνησαν εκ νέου οι φορείς των ενδιαφερόμενων νομών.
Πρωτεργάτης της προσπάθειας είναι ο Εμπορικός Σύλλογος Σκιάθου, ο οποίος σε συνεργασία με τον δήμο Πύδνας Πιερίας ξεκίνησε επαφές με επιχειρηματίες - πλοιοκτήτες με σκοπό τη δρομολόγηση πλοίων μέχρι την έναρξη της φετινής καλοκαιρινής περιόδου.
“Έχουμε στα χέρια μας μια μελέτη βιωσιμότητας ακτοπλοϊκών γραμμών που κάναμε σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Πιερίας, η οποία χρησιμοποιείται ως εργαλείο στις επαφές μας”, περιγράφει στη “Μ” ο δήμαρχος Πύδνας Δημήτρης Βασιλειάδης, υπογραμμίζοντας ότι “έπρεπε εδώ και χρόνια να γίνει η σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Πιερία και τη Σκιάθο. Είναι απαραίτητο να προχωρήσουν οι ενέργειες με πολύ γρήγορους ρυθμούς”.
Μονοήμερες εξορμήσεις
Σε ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στη Σκιάθο με τη συμμετοχή φορέων από την Πιερία κατατέθηκε η αναγκαιότητα εξεύρεσης νέων διαύλων στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και προτάθηκαν οι συνδέσεις των λιμανιών Θάσου, Αγιόκαμπου, Πύδνας, Θεσσαλονίκης και Νέων Μουδανιών. “Οι επισκέπτες των τουριστικών περιοχών μας θα μπορούν να διοργανώνουν ακόμη και μονοήμερες εξορμήσεις στους άλλους προορισμούς. Επίσης ο κάτοικος της Θεσσαλονίκης θα μπορεί να μεταβαίνει σε σύντομο χρόνο στην Κατερίνη”, τονίζει ο κ. Βασιλειάδης.
Μέλημα του δήμου Πύδνας είναι να γίνουν παρεμβάσεις και στο λιμάνι του Κίτρους, ώστε να μπορεί να παρέχει μεγαλύτερες δυνατότητες προσέγγισης σκαφών. Σήμερα το λιμάνι του Κίτρους εξυπηρετεί τα μεγάλα οστρακοκαλλιεργητικά σκάφη και μικρά εμπορικά πλοία. Η ανάπτυξη των υποδομών του θεωρείται απαραίτητη όχι μόνο για τουριστικούς λόγους αλλά και για να διευκολυνθεί η μεταφορά ποσοτήτων αλατιού στις αλυκές Κίτρους από άλλες περιοχές της χώρας και η προώθησή τους στα Βαλκάνια.
* Μετακινήσεις. Η μελέτη των φορέων της Κατερίνης έδειξε ότι το 64% των μετακινούμενων από την Πιερία προς τη Θεσσαλονίκη θεωρεί πολύ πιθανό να χρησιμοποιεί πλοίο, το 84% των μετακινούμενων από την Πιερία προς τη Χαλκιδική θεωρεί αρκετά και πολύ πιθανό να χρησιμοποιεί πλοίο, όπως και το 80% των μετακινούμενων από την Πιερία προς τις Βόρειες Σποράδες. Κατά το τρίμηνο Ιουνίου - Αυγούστου εκτιμήθηκε ότι μετακινούνται από τη Θεσσαλονίκη προς την Κατερίνη 60.607 κάτοικοι και από την Κατερίνη προς τη Θεσσαλονίκη 24.615 κάτοικοι. Προβλέπεται ότι με το πλοίο θα μετακινούνται συνολικά σε αυτή τη διαδρομή 20.970 κάτοικοι συν 889 αλλοδαπούς και ημεδαπούς τουρίστες.
* "ΝΑΙ" ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ
* 64% των μετακινούμενων Πιερία-Θεσσαλονίκη
* 84% των μετακινούμενων Πιερία-Χαλκιδική
* 80% των μετακινούμενων Πιερία-Βόρειες Σποράδες
Πηγή: Μακεδονία