Τρίτη 16 Ιουνίου 2009
Ηλεκτρονικό κατάστημα για αριστερόχειρες
Ένας στους 10 ανθρώπους είναι αριστερόχειρας, ενώ οι άνδρες έχουν μιάμιση φορά περισσότερες πιθανότητες να είναι αριστερόχειρες από ότι οι γυναίκες. Υπάρχουν πολλές θεωρίες σχετικά με τα αίτια της αριστεροχειρίας. Αυτή που μάλλον επικρατεί είναι εκείνη που λέει πως είναι θέμα γονιδίων. Ο λόγος δηλαδή που κάποιοι από εμάς είναι αριστερόχειρες ενώ κάποιοι άλλοι δεξιόχειρες είναι ο ίδιος για τον οποίο κάποιοι από εμάς έχουν πράσινα μάτια ενώ κάποιοι άλλοι καστανά.
Τι κάνουν όμως οι αριστερόχειρες που τους ξεχωρίζει από τους δεξιόχειρες; Μεταξύ άλλων, τους ξεχωρίζει η προτίμησή τους να χρησιμοποιούν το αριστερό χέρι για διάφορες δραστηριότητες (να πιάνουν, να δείχνουν, να πετούν πράγματα κλπ). Για δραστηριότητες που απαιτείται ιδιαίτερη "επιδεξιότητα" (αναρωτηθήκατε ποτέ από πού προήλθε αυτή η λέξη;) ένας αριστερόχειρας προτιμά να χρησιμοποιήσει το αριστερό του χέρι γιατί του έρχεται πιο βολικό, πιο φυσικό. Το ίδιο ισχύει και με άλλα μέλη του σώματος. Έτσι έχουμε ποδοσφαιριστές που προτιμούν να σουτάρουν με το αριστερό πόδι, ενώ κάποιοι δείχνουν προτίμηση στη χρήση του αριστερού ματιού σε τηλεσκόπια, φωτογραφικές μηχανές κλπ.
Το να είναι κανείς αριστερόχειρας σημαίνει πως ο δεξιός λοβός του εγκεφάλου του "υπερισχύει" έναντι του αριστερού. Και αυτό γιατί το σώμα μας δέχεται εντολές από τον εγκέφαλο "χιαστί", δηλαδή η δεξιά πλευρά του σώματος από το αριστερό ημισφαίριο ενώ η αριστερή πλευρά του σώματος από το δεξί ημισφαίριο του εγκεφάλου. Μελέτες έχουν δείξει ότι η προτίμηση προς το αριστερό χέρι έχει έμμεσες επιπτώσεις στη ζωή ενός ατόμου. Οι αριστερόχειρες συχνά υπερ-αντιπροσωπεύονται σε περιοχές δραστηριοτήτων που εξαρτώνται από ικανότητες οι οποίες εξυπηρετούνται από το δεξί ημισφαίριο, όπως η αρχιτεκτονική, η εφαρμοσμένη μηχανική, η μουσική, οι πλαστικές τέχνες κ.α. Αυτό ίσως βασίζεται στο γεγονός ότι το αριστερό ημισφαίριο έχει ένα χαρακτήρα ακουστικο-λεκτικό ενώ το δεξί οπτικό. Το ότι υπάρχουν περισσότεροι δεξιόχειρες από ότι αριστερόχειρες οφείλεται απλά στο ότι το αριστερό ημισφαίριο του εγκεφάλου υπερισχύει πιο συχνά από ότι το δεξί. Αυτό το φαινόμενο δεν δικαιολογεί με κανέναν τρόπο την αμφισβήτηση που έχει παρατηρηθεί στο παρελθόν για τους αριστερόχειρες. Πρέπει ακόμη να τονιστεί ότι η θεωρία που ήθελε τους αριστερόχειρες να ζουν λιγότερα χρόνια από τους άλλους ανθρώπους όπως και διάφοροι μύθοι θρησκευτικής και μη προέλευσης, δεν έχουν καμία επιστημονική υπόσταση και χρησιμεύουν μόνο ως παραδείγματα μη επιστημονικής έρευνας και μισαλλόδοξης φαντασίας.
Σε παλαιότερες κοινωνίες οι αριστερόχειρες πιέζονταν από πολύ μικρή ηλικία για να πάψουν να χρησιμοποιούν το αριστερό τους χέρι με τρόπους που σήμερα μόνο πολιτισμένους δεν θα τους χαρακτήριζε κανείς. Αυτό βέβαια σήμαινε πολύ σκληρή προσπάθεια από την πλευρά των παιδιών αλλά και των γονιών τους και στις περισσότερες περιπτώσεις είχε αρνητικά αποτελέσματα. Το παιδί ένοιωθε μη αποδεκτό από την οικογένεια και το σχολείο (αφού αντιμετώπιζε μεγαλύτερη δυσκολία στο να γράψει με το δεξί χέρι από τους συμμαθητές του) με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Ευτυχώς τα πράγματα σήμερα έχουν αλλάξει.
Οι διάφορες δεισιδαιμονίες που σχετίζονταν με τους αριστερόχειρες στο παρελθόν έχουν εκλείψει, τουλάχιστον στις δυτικές χώρες. Στους αριστερόχειρες αποδίδονται διάφορα χαρακτηριστικά όπως ισχυρή μνήμη, κατασκευαστική ικανότητα, πρακτική σκέψη, καλλιτεχνική φύση κλπ. Αυτά έχοντας επιστημονική - ή έστω στατιστική - βάση και όντας θετικά έχουν βοηθήσει σημαντικά μέσα από τα χρόνια στην απόπεριθωριοποίηση της αριστεροχειρίας. Ωστόσο εξακολουθούν να είναι αρκετά ώστε να προσδίδουν στους αριστερόχειρες μια ξεχωριστή ταυτότητα: αυτή του ξεχωριστού ανθρώπου.
Παρόλο που η αριστεροχειρία έχει πάψει να θεωρείται ελάττωμα. Ο κόσμος μας είναι φτιαγμένος έτσι ώστε να εξυπηρετεί κυρίως την πλειοψηφία του παγκόσμιου πληθυσμού, δηλαδή τους δεξιόχειρες. Αυτό ισχύει για πάρα πολλά αντικείμενα γύρω μας, από τα απλά (ψαλίδια-μαχαίρια) ως τα τεχνολογικά εξελιγμένα (δημόσια καρτοτηλέφωνα). Αυτός είναι και ο λόγος που οι αριστερόχειρες συχνά θεωρούνται "αδέξιοι" (και δικαίως, αν το δει κανείς ετυμολογικά!). Αυτό που συμβαίνει στην πραγματικότητα είναι ότι οι αριστερόχειρες πρέπει πάντα να προσαρμόζονται σε έναν κόσμο σχεδιασμένο για δεξιόχειρες.
Η αριστεροχειρία δεν είναι αναπηρία και δεν αποτελεί περιορισμό! Αντίθετα, είναι μια ιδιαιτερότητα η οποία αν συνδυαστεί με άλλες κλίσεις και ταλέντα μπορεί να βοηθήσει ώστε πραγματικά να αναδειχθεί ένας άνθρωπος. Οι διάσημοι τενίστες John McEnroe και Bjorn Borg αποτελούν την απόδειξη.
Βρήκαμε αυτή τη σελίδα που πουλάει προϊόντα για αριστερόχειρες, μας φάνηκε πολύ χρήσιμη για τους συνανθρώπους μας που είναι αριστερόχειρες και αποτελούν το 10% του πληθυσμού.
Επειδή είναι για αυτούς λίγο δύσκολο να χρησιμοποιήσουν απλά καθημερινά πράγματα που χρησιμοποιούμε όλοι μας, πχ στιλό, ψαλίδι, ποντίκι για τον υπολογιστή, κούπα του καφέ και διάφορα άλλα αντικείμενα, πολύ χρήσιμα για αυτούς που για εμάς είναι αυτονόητα, διότι όλες οι συσκευές είναι σχεδιασμένες για δεξιόχειρες.
Για αυτό λοιπόν προτείνουμε αυτή την ιστοσελίδα για online αγορές
Η ιστοσελίδα του ηλεκτρονικού καταστήματος: http://www.aristeroxeiras.gr/
Τι θα γίνει με τον ΠΛΕΥΡΗ;
Ορκίστηκαν νέοι βουλευτές
Τρίτη, 16.06.09
Ορκίστηκαν το απόγευμα της Τρίτης οι βουλευτές που αντικαθιστούν συναδέλφους τους, που εξελέγησαν στην Ευρωβουλή.
Πρόκειται για τον Αθ. Τσούρα (ΠΑΣΟΚ - Α’ Αθηνών), που αντικαθιστά τη Συλβάνα Ράπτη και τον Ιωάννη Βλατή (ΠΑΣΟΚ - Κοζάνη), στη θέση του Γιώργου Παπακωνσταντίνου.
Επίσης, τη θέση του παραιτηθέντος Χρίστου Βερελή (ΠΑΣΟΚ - Αιτωλοακαρνανία) καταλαμβάνει ο Ανδρέας Μακρυπίδης, ενώ την έδρα του ΣΥΡΙΖΑ στη Β’ Αθηνών, που έμεινε κενή μετά το θάνατο του Μιχάλη Παπαγιαννάκη, καταλαμβάνει η Σοφία Ανδριοπούλου.
Γιατί δεν ορκίστηκε και ο Γεωργίου στην θέση του Πλέυρη; Δεν έχει παραιτηθεί και είναι άκυρος όπως είπαμε; Γιατί δεν απαντά κανένας από το ΛΑ.ΟΣ, και γιατί δεν το αναφέρουν τα παπαγαλάκια της δημοσιογραφίας; Τόσο πολύ εξαρτώμενα είναι από τον χέρι-χέρι;
Πηγή: Ixnos
Ετικέτες
Ευρωεκλογές 2009,
Πολιτική
Το πήραμε από τους φίλους Πιέριους που το ψάρεψαν από tolimeri
Ετικέτες
Ευρωεκλογές 2009,
Πολιτική
Μανώλαρος
Ο Μανωλιός ξεκίνησε, με τ'άλλα τα βαπόρια
σκέφτεται την γυναίκα του, που θα κοιμάται χώρια
Μανώλαρε, Μανώλαρε
πήρε ο βοριάς και μόλαρε
Ώρα καλή σου, Μανωλιό, κι η Παναγιά κοντά σου
μέλι και γάλα να γενεί, η θάλασσα μπροστά σου
Μανώλαρε, βρε Μανωλιό
πρίμα τον έχεις τον καιρό
Γίνου πουλί μου θάλασσα, κι εγώ το ακρογυάλι
τα κύματα σου να πνιγούν, στην εδική μου αγκάλη
Ορτσάρισε, ορτσάρισε
έλα γυαλό, φουντάρισε
Κρύος αέρας με βαρεί, στεριάς και της θαλάσσης
τα λόγια που μιλήσαμε, ποτέ σου μην ξεχάσεις
Αν καταφέρουν και πέσουν από μόνοι τους θα είναι για το ρεκόρ γκίνες.
σκέφτεται την γυναίκα του, που θα κοιμάται χώρια
Μανώλαρε, Μανώλαρε
πήρε ο βοριάς και μόλαρε
Ώρα καλή σου, Μανωλιό, κι η Παναγιά κοντά σου
μέλι και γάλα να γενεί, η θάλασσα μπροστά σου
Μανώλαρε, βρε Μανωλιό
πρίμα τον έχεις τον καιρό
Γίνου πουλί μου θάλασσα, κι εγώ το ακρογυάλι
τα κύματα σου να πνιγούν, στην εδική μου αγκάλη
Ορτσάρισε, ορτσάρισε
έλα γυαλό, φουντάρισε
Κρύος αέρας με βαρεί, στεριάς και της θαλάσσης
τα λόγια που μιλήσαμε, ποτέ σου μην ξεχάσεις
Αν καταφέρουν και πέσουν από μόνοι τους θα είναι για το ρεκόρ γκίνες.
Ετικέτες
Δημοτικό Τραγούδι,
Πολιτική
Γύρω γύρω όλοι στη μέση ο Μανώλης...
Η Νέα Δημοκρατία χοντραίνει το παιχνίδι.
"Ή παραιτήσου ή ρίξε την κυβέρνηση" του λένε.
"Δεν θα πολιτευθώ ούτε με τη Νέα Δημοκρατία ούτε με το ΛΑΟΣ, θα κάνω κοινωνικούς αγώνες" ανταπαντά ο Μανώλης.
Έτσι είναι μπάρμπα Γιάννη... Λαγός τη φτέρη έσυρε κακό της κεφαλής του...
Τίποτα δεν θα γίνει. Αχός βαρύς ακούγεται, πολλά τουφέκια πέφτουν, μόνο που οι τουφεκιές είναι άσφαιρες.
Ετικέτες
Πολιτική
Απίστευτη ανακοίνωση της ΓΣΕΕ για την απαγόρευση του καπνίσματος
Τη διαφωνία της με τη γενική απαγόρευση του καπνίσματος στους ιδιωτικούς χώρους εργασίας εκφράζει η ΓΣΕΕ. Στη σχετική της ανακοίνωση, αν και σημειώνει πως οι βλαπτικές συνέπειες του καπνίσματος είναι αναμφισβήτητες όπως και η ενόχληση των μη καπνιστών, ζητεί «να γίνουν σεβαστά και τα δικαιώματα των καπνιστών για τους οποίους λαμβάνονται εξοντωτικά- αστυνομικά- μέτρα»!
«Ειδικότερα», προσθέτει, «η γενική απαγόρευση καπνίσματος σε όλους τους εργασιακούς χώρους του ιδιωτικού τομέα, χωρίς όρους και προϋποθέσεις είναι απαράδεκτη, καταπιεστική και ρατσιστική. Χωρίς να λαμβάνονται καν υπόψη οι προβλέψεις του Νόμου 3730/08 (για διαμόρφωση ειδικών χώρων) και οι ιδιαιτερότητες του ιδιωτικού τομέα, βιομηχανίες - βιοτεχνίες - κατασκευές - γραφεία - καταστήματα κ.λπ., η απόφαση για γενική απαγόρευση του καπνίσματος διευκολύνει στα μέγιστα τις επιχειρήσεις (αφού δε θα δαπανήσουν ούτε ένα ευρώ και δε θα «χάνουν» ούτε ένα λεπτό».
Πηγή: Αγγελιοφόρος
Γιατί είναι απίστευτη αυτή η ανακοίνωση της ΓΣΕΕ; Πολύ λογική ανακοίνωση είναι...
Ετικέτες
Διάφορα
Ανάδειξη ναού της Αφροδίτης στη Θεσσαλονίκη
Την απαλλοτρίωση του ακινήτου στην πλατεία Αντιγονιδών για την ανάδειξη του ναού της Αφροδίτης αποφάσισε το υπουργείο Πολιτισμού.
Την ολοκλήρωση της διαδικασίας απαλλοτρίωσης του ακινήτου στη συμβολή των οδών Καραολή Δημητρίου και Αντιγονιδών, εντός του οποίου αποκαλύφθηκε τμήμα του Ναού της Αφροδίτης, αποφάσισε η Επιτροπή Απαλλοτριώσεων του υπουργείου Πολιτισμού.
Αυτό αποκάλυψε σε σχετικό έγγραφό της η ΙΣΤ' Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων (ΕΠΚΑ) απαντώντας σε επιστολή του Σωματείου «Οι Φίλοι του Πρασίνου Θεσσαλονίκης», που είχε και την πρωτοβουλία της κινητοποίησης για τη διάσωση του μνημείου.
Στη σχετική συνεδρίασή τους τα μέλη της Επιτροπής Απαλλοτριώσεων έκριναν ότι η διαδικασία της απαλλοτρίωσης πρέπει να γίνει, όπως ακριβώς προέβλεπε και η γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου.
Όπως σημειώνει στην επιστολή της η αναπληρώτρια προϊσταμένη της ΙΣΤ' ΕΠΚΑ, Βικτώρια Αλλαμανή, «η απαλλοτρίωση γίνεται με σκοπό την προστασία, τη μελλοντική ανάδειξη του μνημείου και την απόδοσή του στο ευρύτερο κοινό».
Μάλιστα, αποκαλύπτει ότι η υπηρεσία έχει ήδη προτείνει την ένταξη του έργου προστασίας και ανάδειξης του αποκαλυφθέντος μνημείου, για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2007-2013.
Ως μια πολύ θετική εξέλιξη χαρακτήρισαν την απόφαση της Επιτροπής Απαλλοτριώσεων ο πρόεδρος του Σωματείου «Οι Φίλοι του Πρασίνου Θεσσαλονίκης», Γρηγόρης Νικολαΐδης, και ο αναπληρωτής καθηγητής της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ, Γιώργος Καραδέδος, μιλώντας στους δημοσιογράφους.
Πρόκειται, άλλωστε, όπως είπαν, για το μοναδικό μνημείο του 6ου αιώνα π.Χ. στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης.
Η είσοδος του ναού της Αφροδίτης ήρθε για πρώτη φορά στο φως το 1936 κατά τις εργασίες εκσκαφής του οικοπέδου για την ανέγερση πολυκατοικίας. Το 2000, με την ευκαιρία της κατεδάφισης της πολυκατοικίας αυτής και μετά τις σχετικές ανασκαφές, εντοπίστηκαν αρχιτεκτονικά μέλη του ναού και αγάλματα από το εσωτερικό του.
Σε σχετική εκδήλωση που οργανώθηκε τον περασμένο Απρίλιο από το προαναφερόμενο Σωματείο, ο κ. Καραδέδος παρουσίασε πρόταση του Τμήματος Αρχιτεκτόνων του ΑΠΘ για ανάδειξη του μνημείου και συνολική αποκατάσταση της περιοχής. Την ίδια πρόταση είχε παρουσιάσει, όπως εξηγεί, και στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο. Ωστόσο, στη σχετική επιστολή της η ΙΣΤ' ΕΠΚΑ δηλώνει ότι η παραπάνω μελέτη δεν είναι γνωστή στην Υπηρεσία, η οποία είναι και η αρμόδια αρχαιολογική Εφορεία για το θέμα.
Πηγή: Καθημερινή
Την ολοκλήρωση της διαδικασίας απαλλοτρίωσης του ακινήτου στη συμβολή των οδών Καραολή Δημητρίου και Αντιγονιδών, εντός του οποίου αποκαλύφθηκε τμήμα του Ναού της Αφροδίτης, αποφάσισε η Επιτροπή Απαλλοτριώσεων του υπουργείου Πολιτισμού.
Αυτό αποκάλυψε σε σχετικό έγγραφό της η ΙΣΤ' Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων (ΕΠΚΑ) απαντώντας σε επιστολή του Σωματείου «Οι Φίλοι του Πρασίνου Θεσσαλονίκης», που είχε και την πρωτοβουλία της κινητοποίησης για τη διάσωση του μνημείου.
Στη σχετική συνεδρίασή τους τα μέλη της Επιτροπής Απαλλοτριώσεων έκριναν ότι η διαδικασία της απαλλοτρίωσης πρέπει να γίνει, όπως ακριβώς προέβλεπε και η γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου.
Όπως σημειώνει στην επιστολή της η αναπληρώτρια προϊσταμένη της ΙΣΤ' ΕΠΚΑ, Βικτώρια Αλλαμανή, «η απαλλοτρίωση γίνεται με σκοπό την προστασία, τη μελλοντική ανάδειξη του μνημείου και την απόδοσή του στο ευρύτερο κοινό».
Μάλιστα, αποκαλύπτει ότι η υπηρεσία έχει ήδη προτείνει την ένταξη του έργου προστασίας και ανάδειξης του αποκαλυφθέντος μνημείου, για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2007-2013.
Ως μια πολύ θετική εξέλιξη χαρακτήρισαν την απόφαση της Επιτροπής Απαλλοτριώσεων ο πρόεδρος του Σωματείου «Οι Φίλοι του Πρασίνου Θεσσαλονίκης», Γρηγόρης Νικολαΐδης, και ο αναπληρωτής καθηγητής της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ, Γιώργος Καραδέδος, μιλώντας στους δημοσιογράφους.
Πρόκειται, άλλωστε, όπως είπαν, για το μοναδικό μνημείο του 6ου αιώνα π.Χ. στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης.
Η είσοδος του ναού της Αφροδίτης ήρθε για πρώτη φορά στο φως το 1936 κατά τις εργασίες εκσκαφής του οικοπέδου για την ανέγερση πολυκατοικίας. Το 2000, με την ευκαιρία της κατεδάφισης της πολυκατοικίας αυτής και μετά τις σχετικές ανασκαφές, εντοπίστηκαν αρχιτεκτονικά μέλη του ναού και αγάλματα από το εσωτερικό του.
Σε σχετική εκδήλωση που οργανώθηκε τον περασμένο Απρίλιο από το προαναφερόμενο Σωματείο, ο κ. Καραδέδος παρουσίασε πρόταση του Τμήματος Αρχιτεκτόνων του ΑΠΘ για ανάδειξη του μνημείου και συνολική αποκατάσταση της περιοχής. Την ίδια πρόταση είχε παρουσιάσει, όπως εξηγεί, και στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο. Ωστόσο, στη σχετική επιστολή της η ΙΣΤ' ΕΠΚΑ δηλώνει ότι η παραπάνω μελέτη δεν είναι γνωστή στην Υπηρεσία, η οποία είναι και η αρμόδια αρχαιολογική Εφορεία για το θέμα.
Πηγή: Καθημερινή
Ετικέτες
Αρχαιολογία,
Θεσσαλονίκη
Ο Πάππας είναι μέλος του Δ.Σ. της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών!!!
Μια δυσάρεστη έκπληξη μας περίμενε όταν τοποθετήσαμε το banner της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών. Μπήκαμε μέσα στην ιστοσελίδα της Εταιρείας και μέσα στο Διοικητικό Συμβούλιο ανακαλύψαμε τον Πάππα.
Σκεφθήκαμε προς στιγμή να αφαιρέσουμε το banner, αλλά μετά ωρίμου σκέψεως είπαμε να παραβλέψουμε τον Πάππα και να κρατήσουμε το banner.
Τώρα τι να πούμε; Έπρεπε να είναι χωμένος κι εκεί μέσα; Ξέρουν οι υπόλοιποι της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών την "εκτίμηση" που έχουν στο πρόσωπό του οι Χαλκιδικιώτες και ειδικότερα οι Πολυγυρινοί;
Που αλλού μπορεί να είναι χωμένος άραγε; Τι άλλες εκπλήξεις μας ετοιμάζει;
Ετικέτες
Χαλκιδική
Καρτοκινητά με αριθμό ταυτότητας, ΑΦΜ και πράσινη κάρτα.
Ο Ευριπίδης Στυλιανίδης πριν λίγο δήλωσε ότι: μέχρι της 30 Ιουνίου 2010 όλοι οι κάτοχοι των καρτοκινητών πρέπει να τα δηλώσουν στα καταστήματα των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας. Οι Έλληνες πολίτες πρέπει να προσκομίσουν δελτίο ταυτότητας και ΑΦΜ. Οι δε μετανάστες τις πράσινες κάρτες. Είπε ότι το θέμα αφορά την πρόληψη εγκληματικών ενεργειών. Το κόστος δεν θα βαρύνει τους καταναλωτές.
Τον Ιούλιο του 2010 θα γίνει η ταυτοποίηση των δηλωθέντων καρτοκινητών και τα υπόλοιπα θα απενεργοποιηθούν. Καρτοκινητό που ο αριθμός του θα καταργείται, θα μένει τουλάχιστον για ένα χρόνο στα αρχεία των εταιρειών.
Ετικέτες
Διάφορα,
Έκτακτο γεγονός
Ελληνοβουλγαρική συνεργασία για τη σπείρα των ΑΤΜ
Θεσσαλονίκη
Με τη συνεργασία Βουλγάρων και Ελλήνων αστυνομικών εξαρθρώθηκε κύκλωμα που φέρεται ότι παγίδευε τα ΑΤΜ τραπεζών και υπέκλεπτε προσωπικά στοιχεία από κατόχους πιστωτικών καρτών, στη Χαλκιδική.
Αστυνομικοί της Ασφάλειας Σερρών, αξιοποιώντας σχετικές πληροφορίες, εντόπισαν τέσσερις Βούλγαρους, ηλικίας 21, 36, 42 και 43 χρονών, που τοποθέτησαν αυτοσχέδιο μηχανισμό καταγραφής στο ΑΤΜ της Εθνικής Τράπεζας, στη Νέα Φώκαια και τους συνέλαβαν απ' αυτοφώρω όταν αποπειράθηκαν να παγιδεύσουν το μηχάνημα ανάληψη χρημάτων της Εμπορικής Τράπεζας που βρίσκεται σε μαρίνα ξενοδοχειακού συγκροτήματος στην Κασσάνδρα Χαλκιδικής.
Στην κατοχή τους βρέθηκαν και κατασχέθηκαν μηχανισμοί παγίδευσης , ψηφιακές μικροκάμερες και άλλα εξαρτήματα ηλεκτρονικών υπολογιστών. Σε βάρος των συλληφθέντων σχηματίστηκε δικογραφία και οδηγήθηκαν στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Χαλκιδικής.
Πηγή: Ελευθεροτυπία
Ετικέτες
Χαλκιδική
Γίνεται της... Κουμουνδούρου στον ΣΥ.ΡΙΖ.Α.
Αγαπητοί 'σύντροφοι' της ανανεωτικής πτέρυγας...
...θα χαρώ πολύ να μην σας ξαναδώ κάτω από τις δικές μας σημαίες...
...θα χαρώ πολύ να μην ξαναδώ τον τίτλο 'εκπρόσωπος του Συνασπισμού' κάτω από τα ονόματά σας όταν βγαίνετε στις τηλεοράσεις..
...(και επειδή είμαι καλός άνθρωπος) θα χαρώ πολύ να σας δω βουλευτάδες και υπουργούς της πράσινης ανανέωσης..
Μια χαρά τα καταφέρατε! Το βουλιάξατε το καραβάκι! Όχι που θα το αφήνατε!!
Πολύ έξυπνοι και πολύ διπλωμάτες! Τόσο που δεν χωράτε πια σε χώρους που ακολουθούνται από φυσιολογικούς και καλοπροαίρετους ανθρώπους...
Πάρτε λοιπόν τον, κατά τα άλλα, συμπαθέστατο κύριο Κύρκο, και πηγαίνετε να κρεμάσετε τον επαναστατικο-ανανεωτικό-αριστερό σας σκούφο δίπλα σε αυτόν του Μίμη και της Μαρίας... Εκεί, ήδη κάρφωσαν νέα καρφιά ...και περιμένουν...
Καλή προκοπή!
Καλά μπερεκέτια!
Είθε να είναι πάντα αναπαυτικές και ευρύχωρες οι υπουργικές σας καρέκλες στους κυβερνητικούς θώκους που σας ετοιμάζει το ΠΑΣΟΚ!
Όσο πιο γρήγορα φύγετε ή χωρίσουμε τα τσανάκια μας, τόσο το καλύτερο και για σας και για μας!
Άντε στο καλό λοιπόν!
Τύχη Αγαθή!
Τα παραπάνω έχουν γραφεί στο επίσημο Forum του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.
Ετικέτες
Πολιτική
Ίδρυμα Πολιτισμού και Εκπαίδευσης: Ανδρέας Λεντάκης
Ανδρέας Λεντάκης
1935 - 1997
Πολιτικός
Φιλόλογος
Συγγραφέας
TA ΠΑΙΔΙΚΑ ΚΑΙ ΕΦΗΒΙΚΑ ΧΡOΝΙΑ ΤOY
Έλλην της διασποράς με ρίζες από την Κάρπαθο και την Κρήτη. Γεννήθηκε το 1935 στην Αντίς Αμπέμπα της Αιθιοπίας, όπου και τελείωσε το Γυμνάσιο το 1953 έχοντας αριστεύσει. Tο ίδιο έτος ήρθε στην Ελλάδα για πρώτη φορά στα 18 τoυ χρόνια ως αριστoύχoς υπότρoφoς της Ελληνικής Κoινότητας, πρoκειμένoυ να σπoυδάσει στη Φιλoσoφική Σχoλή τoυ Πανεπιστημίoυ Αθηνών.
O Ανδρέας Λεντάκης περάτωσε τις σπoυδές τoυ στo Ιστoρικό και Αρχαιoλoγικό τμήμα της Φιλoσoφικής, διακρινόμενoς για την κoινωνική τoυ παρoυσία και τoυς αγώνες του στο φοιτητικό κίνημα, (εξαιτίας της εμπλοκής του έχασε την υποτροφία), αλλά και για τους γνωστικoύς πρoβληματισμoύς τoυ. Η γλωσoμάθειά τoυ είναι χαρακτηριστική. Mιλούσε άπταιστα, εκτός της ελληνικής, την αγγλική, γαλλική, ισπανική, ιταλική και αιθιoπική γλώσσα.
Περισσότερα: Ίδρυμα Λεντάκη
Ετικέτες
Πολιτική,
Πολιτισμός,
Τοπική Αυτοδιοίκηση
Η απολογία του ναυτικού για τον θάνατο του Καραδήμα
Η ώρα ήταν 3.00 μετά το μεσημέρι της Παρασκευής, όταν ο 35χρονος αξιωματικός του Εμπορικού Ναυτικού Φώτης Δαλμήρας, μέσα στα κλάματα αλλά και τις κατάρες που εκστόμιζαν οι συγγενείς και οι φίλοι του αδικοχαμένου ηθοποιού Κωνσταντίνου Καραδήμα, έμπαινε στην κλούβα για να οδηγηθεί στις φυλακές Κορυδαλλού. Είχαν προηγηθεί δύο και πλέον ώρες απολογίας του ενώπιον της τρίτης ανακρίτριας Πειραιά για το κακούργημα της έκθεσης σε κίνδυνο ζωής, κατά τη διάρκεια της οποίας ο 35χρονος άντρας, που για τρεις μήνες έκανε το... κορόιδο μπροστά στα όσα μυστήρια φαίνονται να συνέβησαν τα «μαύρα μεσάνυχτα» της Κυριακής 15 Μαρτίου (μέσα και έξω από το διαμέρισμά του, στην πολυκατοικία δίπλα στο Τζάνειο), έσπασε τη σιωπή του και προχώρησε σε αποκαλύψεις για τις πολύ περίεργες συνθήκες κατάληξης του ηθοποιού.
Πρέπει ωστόσο να ξεκαθαριστεί ότι οι αποκαλύψεις αντηχούν τη δική του αλήθεια για την όποια συμμετοχή του στον περίεργο θάνατο του ταλαντούχου ηθοποιού και δεν αντικατοπτρίζουν απαραίτητα τα πραγματικά περιστατικά που συνέβησαν από το βράδυ του Σαββάτου 14 Μαρτίου έως και τις πρώτες μεταμεσονύχτιες ώρες της Κυριακής 15 Μαρτίου, οπότε ο Καραδήμας βρέθηκε νεκρός.
Την ίδια στιγμή η οικογένεια του αδικοχαμένου Κωνσταντίνου διαρρηγνύει τα ιμάτιά της πως ο ηθοποιός έπεσε θύμα εγκληματικής ενέργειας και αποκαλύπτει στην «Εspresso» ότι ο νεαρός ηθοποιός ήταν αλλεργικός στη σκόνη. Επίσης κάνει λόγο για ένα περίεργο τηλεφώνημα που έκανε κάποιος το περασμένο Σάββατο στο πατρικό σπίτι του ηθοποιού, με περίεργα λεγόμενα, η βασιμότητα των οποίων θα πρέπει να διερευνηθεί από τις αρμόδιες αστυνομικές και ανακριτικές αρχές.
Η συνέχεια στην Espresso
Ασκαρδαμυκτί
Ετυμολογία: από το αρχαίο ἀσκαρδάμυκτος
Επίρρημα: ασκαρδαμυκτί.
Χωρίς να ανοιγοκλείσουν τα βλέφαρα, με βλέμμα ατενές, ατενώς
Οι ελληνόφωνοι Πόντιοι στην Τουρκία
Διχασμένοι ανάμεσα στην αγάπη για τη μητρική τους γλώσσα και τους περιορισμούς της εθνοτικής τους ταυτότητας
Του Vahit Tursun*
Τον περασμένο Φεβρουάριο η τουρκική εφημερίδα «Ραντικάλ» δημοσίευσε ολοσέλιδο άρθρο του Vahit Tursun, ελληνόφωνου από την περιοχή Οφη Τραπεζούντας, με τίτλο «Τα Ρωμαίικα της Ανατολής πεθαίνουν». Το άρθρο αναφερόταν στο χωριό Οτσενα της Τραπεζούντας, όπου ένας πανάρχαιος πολιτισμός -ο ελληνικός- ψυχορραγεί και μία γλώσσα -η ελληνική- αργοσβήνει (αναδημοσιεύθηκε στην «Κ» της 4ης Μαρτίου 2007). Στις 11 Νοεμβρίου η εφημερίδα φιλοξένησε νέο άρθρο του Tursun, με τίτλο «Το τίμημα της γλώσσας», στο οποίο ο αρθρογράφος μιλάει για τα αισθήματα που προκαλεί το γεγονός, ότι έπρεπε από μικρός να καταπνίγει τη γλώσσα, που έμαθε, όπως και τα συναισθήματά του. Στην ουσία θίγει το θέμα των ελληνόφωνων μουσουλμάνων στην Τουρκία.
Για το θέμα ο ιστορικός Βλάσης Αγτζίδης τονίζει: Η μετάβαση ελληνόφωνων ομάδων από το χριστιανικό θρησκευτικό σύστημα στο ισλαμικό, κατά τη διάρκεια της οθωμανικής κατάκτησης, αποτελεί μέχρι σήμερα ένα θέμα άγνωστο για τη νεοελληνική επιστήμη. Το φαινόμενο αυτό είχε εμφανιστεί σ΄ ολόκληρο τον ελληνικό κόσμο. Από την Κύπρο και την Πελοπόννησο έως την Hπειρο και τον Πόντο. Σήμερα, όμως, η δημόσια εμφάνιση όσων από τις ομάδες αυτές επιβιώνουν, διευρύνει το ερευνητικό ενδιαφέρον.
Η βιβλιογραφική και αρθρογραφική παρουσία των ελληνόφωνων ομάδων της Τουρκίας είναι πλέον γεγονός. Η αρχή έγινε πριν μερικά χρόνια με την Tanju Izbek, η οποία έλαβε το Βραβείο Ιπεκτσί για μια νουβέλα της στο κρητικό ιδίωμα, όπως αυτό μιλιέται σήμερα στην περιοχή της Gunda (τα παλιά Μοσχονήσια). Πιθανότατα, σύμφωνα με το τουρκικό περιοδικό Actuel, να υπήρχαν πολιτικές ομάδες στη βόρεια Τουρκία που δραστηριοποιούνταν, πριν από το πραξικόπημα του ’80, γύρω από τον πολιτισμό του Πόντου. Το 1996 εκδόθηκε στην Κωνσταντινούπολη, από τον εκδοτικό οίκο Belge, το κλασικό πλέον βιβλίο του Omer Asan, με τίτλο «Pontos Kulturu», δηλαδή «Ο πολιτισμός του Πόντου».
Σήμερα υπάρχουν τέσσερις ελληνόφωνες ομάδες στην Τουρκία: κρητική, ποντιακή, μακεδονική και κυπριακή. Κάθε μία απ’ αυτές έχει εξαιρετικό ιστορικό ενδιαφέρον. Η έκφραση των ομάδων αυτών είναι γεγονός ιδιαίτερης σημασίας, εφόσον αναδεικνύει μια άγνωστη πλευρά της σύγχρονης τουρκικής κοινωνίας που ολοένα γίνεται και περισσότερο σημαντική.
Η δημόσια εμφάνιση των ομάδων αυτών δεν αφορά μόνο την τουρκική κοινωνία, η οποία συνειδητοποιεί αργά τον πολυεθνοτικό της χαρακτήρα, καθώς και τους εθνογενετικούς της μύθους. Αφορά παράλληλα και την ελληνική, γιατί της αποκαλύπτει τον τρόπο συγκρότησης των σύγχρονων εθνικών κρατών στην περιοχή μας και το αδιέξοδο των ενδιάμεσων ομάδων -γέννημα της ιστορίας- οι οποίες υποχρεώθηκαν να ενταχθούν στο κράτος που είχε ως ιδεολογικό υπόβαθρο, το δικό τους θρησκευτικό δόγμα.
Το τίμημα της γλώσσας άρχιζε από το σχολείο
Ελευθερία... Μια αίσθηση που είναι αδύνατο να την εξηγήσει κανείς. Ομως ο καθένας προσπαθεί να την περιγράψει χωρίς να την έχει κατανοήσει καλά. Είναι σαν τη φωτιά, που σε ζεσταίνει και σε καίει ανάλογα με τη χρήση της. Είναι σαν το ριπίδιο, που στη μία άκρη του βρίσκεται η στέρηση που δημιουργεί αγανάκτηση και στην άλλη η κατάχρηση που την υποδαυλίζει ολέθρια.
Ο Πλάτωνας λέει ότι: «Η πολύ ελευθερία στον άνθρωπο και το κράτος μετατρέπεται σε σκλαβιά». Ενώ ο Επίκτητος επαναστατεί κατά του ίδιου του θεού του, λέγοντας: «Μπορείτε να μου περάσετε δεσμά στα πόδια, αλλά όχι στην πίστη μου. Ούτε ο Δίας μπορεί να με νικήσει». Ετσι, επί χιλιάδες χρόνια συναντάμε το αίτημα της ελευθερίας στο γραπτό και προφορικό λόγο, στην ιστορία, στην ποίηση, στη φιλοσοφία, στις παροιμίες, στην κλαγγή των όπλων.
Για μένα η ελευθερία είναι δώρο της Φύσης, που όσο το μοιράζεσαι με τους άλλους, τόσο το χαίρεσαι και ο ίδιος. Οσο το στερείς από τους άλλους, τόσο το στερείσαι και εσύ. Η ανθρωπιά, η φιλία και η αδελφοσύνη μόνο κάτω από συνθήκες ελευθερίας μπορούν να επικρατήσουν. Αν και η ελευθερία πιάνεται και δεσμεύεται, πάλι ελεύθερο θα έρθει στον κόσμο, το κάθε παιδί που γεννιέται. Ετσι και εμείς, όπως όλα τα παιδιά, ελεύθεροι γεννηθήκαμε στο χωριό μας. Σε έναν πανέμορφο οικισμό πάνω στα βουνά. Ενας οικισμός που ανήκει στην κωμόπολη Κατωχώρι της Τραπεζούντας και λέγεται Οτσενα. Η μητρική μας γλώσσα δεν ήταν τουρκική. Τα ποντιακά είχαμε ως μητρική. Ρωμαίικα την ονομάζαμε εμείς.
Τα Ρωμαίικα ήταν για μας μέσον έκφρασης του φλερταρίσματος της αλληλεγγύης και βοήθειας, του χαμόγελου και της ευτυχίας. Ηταν δρόμος που μας οδηγούσε στην αγάπη και στον έρωτα. Για πρώτη φορά, στο δημοτικό σχολείο βιώσαμε το πρόβλημα με τη γλώσσα μας. Ο κάθε δάσκαλος που διοριζόταν στο σχολείο μας, απαγόρευε την ομιλία στη μητρική μας. Κάποτε μας εκφόβιζε και κάποτε μας έδερνε για να μη την μιλάμε. Ζητούσε να καταγγείλουμε αυτόν που μιλούσε Ρωμαίικα, αλλά δεν τον ακούγαμε. Συνεχίζαμε να αστειευόμαστε και να παίζουμε, να μαλώνουμε και να τα βρίσκουμε με τη μητρική μας γλώσσα.
Με τον καιρό, αρχίσαμε να αναρωτιόμαστε για τη μητρική μας γλώσσα. Ρωτούσαμε τους μεγάλους, τι γλώσσα μαθαίναμε και τι μιλούσαμε. Μάθαμε πως λεγόταν «Τούρκτσε» αυτή που μαθαίναμε και «Ρούμτζε» αυτή που μιλούσαμε. Ομως, στο ερώτημα γιατί μαθαίναμε ενώ μιλούσαμε άλλη γλώσσα, ποτέ δεν υπήρξε ικανοποιητική απάντηση. Αυτό που συχνά επαναφερόταν σαν απάντηση ήταν «με τα Ρωμαίικα άνθρωπος δεν γίνεσαι». Είναι άγνωστο αν μορφωθήκαμε και γίναμε άνθρωποι ή όχι, όμως τελειώνοντας το δημοτικό, γνωριστήκαμε με τα Τουρκικά.
Υποκρινόμενοι σαν χαμαιλέοντες
Μεγαλώνοντας αρχίσαμε να αναρωτιόμαστε για τη μητρική μας γλώσσα και γενικά για την καταγωγή μας πιο επίμονα. Γιατί μιλούσαμε Ρωμαίικα, σε μία χώρα που μιλάνε Τουρκικά; Ολοένα ξεφύτρωναν στο νου μας διάφορες ερωτήσεις γύρω από το τι ήμασταν, ποιοι ήμασταν και ποιοι ήταν οι πρόγονοί μας. Ο καθένας προσπαθούσε να πει κάτι. Κάποιοι λέγανε αυτά που είχαν ακούσει από τους γονείς και τους παππούδες τους και κάποιοι βγάζανε τα δικά τους συμπεράσματα.
Ομως, κάθε φορά που άνοιγε και έκλεινε το κεφάλαιο αυτό, καταλήγαμε σε μία εκτίμηση, πως πρέπει να έχουμε σχέση με τους Ρωμιούς και φυσικά με την Ελλάδα. Η πιο αναπάντητη ερώτηση που μας τυραννούσε ήταν: είμαστε τα εγγόνια των Ελλήνων, που εξισλαμίσθηκαν ή τα εγγόνια των Τούρκων που μάθανε τα Ρωμαίικα από Ελληνες. Τα παιδικά μας χρόνια πέρασαν με αυτές τις ερωτήσεις και με τις ανικανοποίητες απαντήσεις.
Πικρία
Με τη μητρική μας γλώσσα ζήσαμε προβλήματα και στην ξενιτιά που πήγαμε. Κάθε φορά που μαζευόμασταν και μιλούσαμε Ρωμαίικα με τους χωριανούς μας, η πρώτη ερώτηση αυτών που καταλάβαιναν ότι μιλάμε μία ξένη γλώσσα ήταν «τι γλώσσα μιλάτε;». Οταν τους απαντούσαμε «μιλάμε Ρωμαίικα», δεχόμασταν άλλες ερωτήσεις και διάφορες αντιδράσεις. Ετσι για πρώτη φορά, με τους ανθρώπους που συναντήσαμε στην ξενιτιά, αρχίσαμε πραγματικά να αισθανόμαστε την πικρία της μειονεκτικότητας.
Κάθε φορά που γινότανε λόγος για τους Eλληνες, ο ισχυρισμός ότι «οι Ελληνες είναι λαός άναντρος και εχτρός» μας τραυμάτιζε ψυχολογικά. Πληγωνόμασταν με τη σκέψη ότι ο ισχυρισμός αυτός μπορεί να ισχύει και για μας, εφόσον μιλάμε, αν όχι την ίδια, μία άλλη διάλεκτο της ίδιας γλώσσας που μιλάνε και οι Ελληνες. Γι’ αυτό και με τον καιρό, αρχίσαμε να κρύβουμε την αλήθεια και κάθε φορά που μας ρωτούσανε για τη γλώσσα μας, λέγαμε ότι είναι Λαζικά. Γιατί, όταν τους λέγαμε πως είμαστε από τη Μαύρη Θάλασσα, νομίζοντας ότι είμαστε Λαζοί, χαιρόντουσαν.
Τα προβλήματα που ζούσαμε με τη μητρική μας γλώσσα, συμπληρώνονταν με τα έργα που παρακολουθούσαμε στην τηλεόραση. Οταν βλέπαμε έργα με θέμα πολέμους μεταξύ Βυζαντινών και Τούρκων, ή μεταξύ Ελλήνων και Τούρκων, εμείς πληγωνόμασταν. Διότι, όταν βλέπαμε την τραγικοκωμική κατάσταση των Ελλήνων στη σκηνή, ο νους μας μάς έφερνε στο δίλημμα να πάρουμε θέση: με σωστούς, τίμιους, ήρωες Τούρκους, ή με ανίκανους πολεμιστές, δολοπλόκους, ψεύτες και το χειρότερο, με «γκιαούρηδες» τους Ελληνες, όπως παρουσιάζονταν στο έργο. Ελα που η μητρική μας γλώσσα, δεν μας άφηνε. Ηταν εμπόδιο στο να διαλέξουμε μεταξύ Τούρκων και Ελλήνων.
Μέσα σε αυτό το δίλημμα, ζούσαμε ψυχικές καταστάσεις που ίσως δεν έχει ζήσει η ανθρωπότητα στην ιστορία της. Παρακολουθώντας το έργο, από τη μία υποστηρίζαμε τους ήρωες Τούρκους, από την άλλη μας βασάνιζε μια αίσθηση ανεξήγητης ενοχής. Για να κρύβουμε την κατάσταση μας αυτή, προσπαθούσαμε να δείξουμε περισσότερη χαρά στον ηρωισμό των Τούρκων, διαμορφώνοντας τους μυς του προσώπου μας διαφορετικά από αυτό που σηματοδοτούσε ο εγκέφαλός μας. Σε αυτή την επίδοσή μας, μπορούσαν να μας ζηλέψουν και οι χαμαιλέοντες.
Σήμερα
Στο σήμερα που φτάσαμε, ο Ελληνόφωνος πληθυσμός του Πόντου, που πιάστηκε στη μέγκενη ανάμεσα στην αγάπη προς τη μητρική του γλώσσα και σε μια καταραμένη ταυτότητα, αδυνατεί πια να αντεπεξέλθει. Ηδη αρκετοί συμπολίτες μας άρχισαν να μαθαίνουν Τουρκικά στα παιδιά τους από τη γέννησή τους. Ακόμη και τα ρατσιστικά λόγια, συνθήματα και οι εθνικιστικές προπαγάνδες που έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, κοντεύουν να σβήσουν από την ιστορία έναν ολόκληρο λαό, με έναν πανάρχαιο πολιτισμό. Το να εξαφανίζεται ένας πολιτισμός, ισούται με το να εξαφανίζεται ένας λαός. Ποιος θα πληρώσει μπροστά στην ιστορία γι’ αυτό το έγκλημα δεν ξέρω.
* Ο Vahit Tursu είναι ελληνόφωνος από την περιοχή Οφη Τραπεζούντας. Αυτό το άρθρο του δημοσιεύθηκε στη μεγάλης κυκλοφορίας κεντροαριστερή εφημερίδα της Τουρκίας Radikal, στις 11 Νοεμβρίου.
Ετικέτες
Ελληνοτουρκικά,
Ιστορία
Εμπρηστής στο Μαξίμου ο Μανώλης
Επιστολή-φωτιά στον Πρωθυπουργό, μετά την πρόταση για «συγχώνευση» με τον ΛΑΟΣ
Φωτιές ανάβει στο Μαξίμου ο Γιάννης Μανώλης την ώρα που ο Κων. Καραμανλής εξακολουθεί να δέχεται ασφυκτικές πιέσεις για ριζικές αλλαγές σε κυβέρνηση και κόμμα και το πρωθυπουργικό επιτελείο προσπαθεί να ελέγξει τα εσωκομματικά μέτωπα που φούντωσαν μετά τη βαριά ήττα στις ευρωεκλογές.
Με επιστολή που απέστειλε χθες το απόγευμα στον Πρωθυπουργό, ο βουλευτής Αργολίδας εκπέμπει, σύμφωνα με πληροφορίες, σήμα κινδύνου για την πορεία της Ν.Δ. και, διατυπώνοντας αιχμές για τη λειτουργία του κόμματος, δηλώνει πρόθυμος «να θυσιαστεί», εάν οι δικές του παρεμβάσεις είναι εκείνες που δημιουργούν προβλήματα στην κυβέρνηση και τη συντηρητική παράταξη. Η επιστολή ήταν το επιστέγασμα της ηχηρής παρέμβασης του κ. Μανώλη, ο οποίος πρότεινε τη διάλυση της Ν.Δ. και τη δημιουργία νέου κόμματος της Κεντροδεξιάς, προκαλώντας συναγερμό σε Μαξίμου και Ρηγίλλης.
Στο πρωθυπουργικό επιτελείο δεν είχαν καταλήξει έως χθες το βράδυ εάν θα υπάρξει απάντηση από την πλευρά του κ. Καραμανλή στις βολές και τις παρατηρήσεις του βουλευτή Αργολίδας. Ο ίδιος, πάντως, εμφανίζεται διατεθειμένος να μην είναι υποψήφιος στις προσεχείς εκλογές και εμμένει στη θέση του ότι η Ν.Δ. έχει, ουσιαστικά, κλείσει τον κύκλο της και «πρέπει να επανιδρυθεί». Παραπέμπει δε τον κ. Καραμανλή στις κινήσεις που έκανε στις δεκαετίες του ΄50 και του ΄70 ο θείος του, ιδρυτής του κόμματος, όταν διέλυσε τον Εθνικό Συναγερμό για να δημιουργήσει την ΕΡΕ και, μετά την πτώση της δικτατορίας, τη Ν.Δ.
Ο εμφύλιος στην Αργολίδα
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, ο βουλευτής Αργολίδας εκφράζει με τη χθεσινή επιστολή του και πικρία για την αντιμετώπιση που είχε ο ίδιος από το κομματικό επιτελείο, στο οποίο αποδίδει, εμμέσως πλην σαφώς, «υπονομευτικές κινήσεις» εις βάρος του. Παράλληλα, αναφέρεται στις προσπάθειές του για να «εξυγιανθεί» η κυβέρνηση και το κόμμα από τα σκάνδαλα και προτρέπει τον Πρωθυπουργό να απομακρύνει όσους πρωταγωνιστούν σε σκανδαλώδεις υποθέσεις. Υψηλόβαθμα κυβερνητικά στελέχη εκτιμούσαν χθες ότι με τις παρεμβάσεις του ο κ. Μανώλης επιδιώκει να συντηρήσει έναν ρόλο «κεντρικού παίκτη» στο κόμμα, ενώ απέδιδαν τις εκρήξεις του σε εσωκομματικές διαμάχες που έχουν ξεσπάσει στην Αργολίδα, ύστερα από τις κινήσεις που γίνονται με στόχο την υποψηφιότητα του διευθυντή του γραφείου Τύπου του Πρωθυπουργού κ. Ανδριανού.
Την πρόταση Μανώλη για τη διάλυση της Ν.Δ. είχαν σπεύσει από προχθές να αποδοκιμάσουν τόσο η κυβέρνηση και η Ρηγίλλης, όσο και κορυφαίοι υπουργοί. Στο κομματικό παρασκήνιο, εξάλλου, αναπτύχθηκε έντονη φημολογία για προσέγγιση του κ. Μανώλη με τον κ. Καρατζαφέρη, προκειμένου ο βουλευτής της Ν.Δ. να είναι υποψήφιος του ΛΑΟΣ στις εθνικές εκλογές, στη Β΄ Αθήνας. Άλλα κομματικά στελέχη υποστήριζαν ότι σε κάθε περίπτωση ο κ. Μανώλης δεν θα είναι υποψήφιος στις προσεχείς εκλογές και πιέζει για να εξασφαλίσει από τον κ. Καραμανλή το χρίσμα του υποψηφίου νομάρχη με τη Ν.Δ. στην Αργολίδα. Αποδέκτης αυτής της φημολογίας υπήρξε και ο ίδιος- κι έκανε στα «ΝΕΑ» λόγο για «ευφάνταστα σενάρια», τα οποία απέδωσε στην προσπάθεια «υπονόμευσής» του από το εσωκομματικό περιβάλλον. «Η Ν.Δ. έχασε τις εκλογές και γι΄ αυτό κάτι πρέπει να κάνει... Αν εγώ είμαι το πρόβλημα, είμαι έτοιμος να θυσιαστώ», ήταν η μόνιμη επωδός του.
Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Μανώλης με την πρόταση για τη δημιουργία από τον Κων. Καραμανλή νέου κόμματος στον χώρο της Κεντροδεξιάς «χτύπησε το κεντρικό νεύρο της Ν.Δ.», όπως αναγνώριζαν επιτελικά κομματικά στελέχη. Και γι΄ αυτόν τον λόγο κινητοποιήθηκε άμεσα ο άξονας ΜαξίμουΡηγίλλης, προκειμένου να μην υπάρξουν μιμητές του βουλευτή Αργολίδας. Στο Μαξίμου δεν έκρυβαν την ανησυχία τους και για το ενδεχόμενο να ανοίξει νέος κύκλος εσωκομματικών συζητήσεων περί συνεργασίας της Ν.Δ. με τον ΛΑΟΣ.
«ΟΠΩΣ Ο ΘΕΙΟΣ ΣΟΥ»
Ο βουλευτής Αργολίδας καλεί τον Καραμανλή να μιμηθεί το παράδειγμα της διάλυσης του Εθνικού Συναγερμού
Πηγή: Τα Νέα
Γύρω γύρω όλοι στη μέση ο Μανώλης...
Τρικυμία εν κοχλιαρίω στη Νέα Δημοκρατία. Φοβούνται λέει μην τυχόν πολιτευτεί ο Μανώλης με τον ΛΑΟΣ. Σιγά σιγά θα μας πουν ότι τον φοβούνται μην ιδρύσει κόμμα και πάρει και μεγαλύτερο ποσοστό από τη Νέα Δημοκρατία.
Μετά την ήττα, από ψυχολογία είναι όλοι τους στη Νέα Δημοκρατία άστα να πάνε...
Ο μόνος βουλευτής που είναι ευχαριστημένος από το αποτέλεσμα είναι ο Βασίλης Πάππας. Ναι ναι μην απορείτε, είναι πολύ ευχαριστημένος από το αποτέλεσμα δήλωσε.
Του βοδιού το iq να υποθέσουμε;
Ο Καρατζαφέρης θα καταφέρει να μπει στην επόμενη βουλή; Φοβούνται μην τυχόν πάει ο Μανώλης στο ΛΑΟΣ; Που το είδαν ότι ανέβασε ποσοστά ο Καρατζαφέρης;
Επειδή δυσαρεστημένοι Νεοδημοκράτες ψήφισαν από αντίδραση τον Καρατζαφέρη, θα τον ψηφίσουν και πάλι στις βουλευτικές; Φυσικά και δεν θα τον ψηφίσουν. Όπως ο Συνασπισμός, έτσι και το ΛΑΟΣ δύσκολα θα δούνε βουλή.
Ετικέτες
Πολιτική
Ξανθίππη Καραθανάση - Ξένος εδώ ξένος εκεί
Ας ταξιδέψουμε με τη μαγευτική φωνή της Ξανθίππης, που τραγουδά ένα καθιστικό δημοτικό τραγούδι της Χαλκιδικής.
Ετικέτες
Δημοτικό Τραγούδι
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)