Σε λίγες εβδομάδες αναμένεται να γίνει πάλι το εκτουρκισμένο πανηγύρι του Χίλια. Τα τελευταία χρόνια το διοργανώνει ο αντίστοιχος πολιτιστικός σύλλογος με επικεφαλής τον Χασάν Μπεκήρ Ουστά. Με φρασεολογία για πολυπολιτισμούς και πράσινα άλογα, προσκαλούνε Τούρκους παλαιστές από Τουρκία και Βουλγαρία, Τούρκους οργανοπαίχτες από Τουρκία, συγκροτήματα παραδοσιακών χορών από την Τουρκία, αγάδες που διοργανώνουν πανηγύρια από την Τουρκία και …φυσικά τον πρόξενο της Τουρκικής…Δημοκρατίας.
Για τον τελευταίο αξίζει να σημειωθεί ότι πέρυσι σε αντίθεση με όλους τους άλλους επίσημους που παραβρέθηκαν πάρκαρε το τζίπ που τον μετέφερε, σχεδόν μέσα στην αλάνα. Ε, έτσι είναι δεν είμαστε όλοι ίδιοι… Φυσικά σε προβεβλημένες θέσεις τοποθετούνται πάντα οι ψευτομουφτήδες Μέτε και Σερίφ. Κατά προτίμηση όσο το δυνατόν πιο κοντά σε νομάρχες, δημάρχους και άλλους επισήμους σε μια προσπάθεια να νομιμοποιούνται με το έτσι θέλω οι εκλεκτοί της Άγκυρας.
Με τουρκικό εμβατήριο των Τούρκων που εξυμνεί τις κατακτήσεις τους, η άφιξη των επισήμων του πανηγυριού
Όσο για την μουσική υπόκρουση του πανηγυριού κάντε το εξής τεστ : «Χτυπήστε στο Youtube τον όρο «Mehter Marsi» και απολαύστε τα πρώτα βίντεο. Πρόκειται για εμβατήριο που εξυμνεί τους Τούρκους και τις κατακτήσεις τους! Υπό αυτούς τους ήχους λοιπόν προσέρχονται όλοι οι επίσημοι. Υπάρχουν και βίντεο για τους δύσπιστους... Επειδή προφανώς δεν το ήξεραν τους το λέμε. Τώρα όμως που το έμαθαν δεν έχουν πλέον καμιά δικαιολογία για να παραβρεθούν υπό τους ήχους του ύμνου. Προφανώς λοιπόν επειδή οι κύριοι που οργανώνουν το πανηγύρι είδαν ότι όλα επιτρέπονται σε αυτή τη χώρα αν μπορείς να κουβαλάς ψηφουλάκια, προχώρησαν σε ένα παραπέρα βήμα.
Αυτές τις στιγμές που διαβάζετε το άρθρο χτίζεται μέσα στον δασικό χώρο του πανηγυριού ένα μνημείο προς τιμήν του Μεχμέτ Χιλμή. Χωρίς καμιά άδεια! Πριν δούμε ποιός ήταν ο κύριος ρωτάμε την αστυνομία της περιοχής. Υπάρχει η απαιτούμενη οικοδομική άδεια (δασικός χώρος); Κάτοικοι της περιοχής μας είπαν πως έκαναν καταγγελία για αυθαίρετη κατασκευή. Ακολουθήθηκε η διαδικασία του αυτοφώρου; Ή μήπως «απελθέτω απ΄εμού το ποτήριον τούτο» και στέλνουμε το θέμα στην πολεοδομία;
Μέχρι να κινητοποιηθούν οι αρχές αν κινητοποιηθούν βέβαια το έργο θα έχει ολοκληρωθεί και θάναι τετελεσμένο…
Ας δούμε τώρα όμως ποιός ήταν ο Μεχμέτ Χιλμή. Αντιγράφουμε από το διδακτορικό του Κωνσταντίνου Τσιούμη: Ο Mehmet Hίlmi, δάσκαλος στο επάγγελμα, υπήρξε, σύμφωνα με όλα τα στοιχεία, ο άνθρωπος που έβαλε τις βάσεις για την ανάπτυξη του τουρκικού εθνικισμού στη Δ. Θράκη. Ο δυναμικός εθνικιστής δάσκαλος ίδρυσε το 1924 την εφημερίδα Yeni Ziya (Νέο Φως), μέσα από την οποία προσπαθούσε να μεταδώσει στον πληθυσμό τις τουρκικές εθνικιστικές αρχές, εξαπολύοντας μύδρους κατά της ελληνικής διοίκησης.
Φυλακίστηκε και εξορίστηκε για δράση υπονομευτική της εθνικής ασφάλειας. Μετά την επιστροφή του από την εξορία, κυκλοφόρησε την εφημερίδα Yeni Υοl (Νέος Δρόμoς), η οποία απαγορεύθηκε για τους ίδιους λόγους. Στα τέλη του 1926, κυκλοφόρησε την εφημερίδα Yeni Αdim (= Το νέο μου όνομα), η οποία έγινε η εφημερίδα - σύμβολο του τουρκικού εθνικισμού, με απήχηση στον χώρο της μειονότητας. Η Yeni Αdim ακολούθησε την ίδια γραμμή οξύτητας με τις προηγούμενες εφημερίδες του Hilmi, με καταγγελίες κατά της ελληνικής διοίκησης και της παλαιομουσουλμανικής ηγεσίας, για υποβάθμιση των όρων ζωής της μειονότητας.
Η σύνδεση του Mehmet Hilmi με το τουρκικό προξενείο και την τουρκική πρεσβεία της Αθήνας, η συνεργασία του και η στήριξη του από αυτούς, αποδεικνύεται από τη μελέτη του αρχειακού υλικού. Πέρα από την προσωπική του δράση στα χώρια της περιοχής της Ξάνθης, ο Ηilmi ίδρυσε το 1927 και το 1928 στην Ξάνθη και την Κομοτηνή τις «Ενώσεις Τούρκων Νέων», οργανώσεις που προσέφεραν με την πολιτιστική τους δράση σημαντικό έργο στην κατεύθυνση της αφομοίωσης των κεμαλικών μεταρρυθμίσεων και άσκησαν παράλληλα σημαντικό προπαγανδιστικό έργο.
Αυτόν λοιπόν τον κύριο επέλεξαν να τιμήσουν οι κύριοι από τον σύλλογο του Χίλια. Μήπως πρέπει να πάρουν και καμιά επιδότηση;
Μ.Μ.
Για τον τελευταίο αξίζει να σημειωθεί ότι πέρυσι σε αντίθεση με όλους τους άλλους επίσημους που παραβρέθηκαν πάρκαρε το τζίπ που τον μετέφερε, σχεδόν μέσα στην αλάνα. Ε, έτσι είναι δεν είμαστε όλοι ίδιοι… Φυσικά σε προβεβλημένες θέσεις τοποθετούνται πάντα οι ψευτομουφτήδες Μέτε και Σερίφ. Κατά προτίμηση όσο το δυνατόν πιο κοντά σε νομάρχες, δημάρχους και άλλους επισήμους σε μια προσπάθεια να νομιμοποιούνται με το έτσι θέλω οι εκλεκτοί της Άγκυρας.
Με τουρκικό εμβατήριο των Τούρκων που εξυμνεί τις κατακτήσεις τους, η άφιξη των επισήμων του πανηγυριού
Όσο για την μουσική υπόκρουση του πανηγυριού κάντε το εξής τεστ : «Χτυπήστε στο Youtube τον όρο «Mehter Marsi» και απολαύστε τα πρώτα βίντεο. Πρόκειται για εμβατήριο που εξυμνεί τους Τούρκους και τις κατακτήσεις τους! Υπό αυτούς τους ήχους λοιπόν προσέρχονται όλοι οι επίσημοι. Υπάρχουν και βίντεο για τους δύσπιστους... Επειδή προφανώς δεν το ήξεραν τους το λέμε. Τώρα όμως που το έμαθαν δεν έχουν πλέον καμιά δικαιολογία για να παραβρεθούν υπό τους ήχους του ύμνου. Προφανώς λοιπόν επειδή οι κύριοι που οργανώνουν το πανηγύρι είδαν ότι όλα επιτρέπονται σε αυτή τη χώρα αν μπορείς να κουβαλάς ψηφουλάκια, προχώρησαν σε ένα παραπέρα βήμα.
Αυτές τις στιγμές που διαβάζετε το άρθρο χτίζεται μέσα στον δασικό χώρο του πανηγυριού ένα μνημείο προς τιμήν του Μεχμέτ Χιλμή. Χωρίς καμιά άδεια! Πριν δούμε ποιός ήταν ο κύριος ρωτάμε την αστυνομία της περιοχής. Υπάρχει η απαιτούμενη οικοδομική άδεια (δασικός χώρος); Κάτοικοι της περιοχής μας είπαν πως έκαναν καταγγελία για αυθαίρετη κατασκευή. Ακολουθήθηκε η διαδικασία του αυτοφώρου; Ή μήπως «απελθέτω απ΄εμού το ποτήριον τούτο» και στέλνουμε το θέμα στην πολεοδομία;
Μέχρι να κινητοποιηθούν οι αρχές αν κινητοποιηθούν βέβαια το έργο θα έχει ολοκληρωθεί και θάναι τετελεσμένο…
Ας δούμε τώρα όμως ποιός ήταν ο Μεχμέτ Χιλμή. Αντιγράφουμε από το διδακτορικό του Κωνσταντίνου Τσιούμη: Ο Mehmet Hίlmi, δάσκαλος στο επάγγελμα, υπήρξε, σύμφωνα με όλα τα στοιχεία, ο άνθρωπος που έβαλε τις βάσεις για την ανάπτυξη του τουρκικού εθνικισμού στη Δ. Θράκη. Ο δυναμικός εθνικιστής δάσκαλος ίδρυσε το 1924 την εφημερίδα Yeni Ziya (Νέο Φως), μέσα από την οποία προσπαθούσε να μεταδώσει στον πληθυσμό τις τουρκικές εθνικιστικές αρχές, εξαπολύοντας μύδρους κατά της ελληνικής διοίκησης.
Φυλακίστηκε και εξορίστηκε για δράση υπονομευτική της εθνικής ασφάλειας. Μετά την επιστροφή του από την εξορία, κυκλοφόρησε την εφημερίδα Yeni Υοl (Νέος Δρόμoς), η οποία απαγορεύθηκε για τους ίδιους λόγους. Στα τέλη του 1926, κυκλοφόρησε την εφημερίδα Yeni Αdim (= Το νέο μου όνομα), η οποία έγινε η εφημερίδα - σύμβολο του τουρκικού εθνικισμού, με απήχηση στον χώρο της μειονότητας. Η Yeni Αdim ακολούθησε την ίδια γραμμή οξύτητας με τις προηγούμενες εφημερίδες του Hilmi, με καταγγελίες κατά της ελληνικής διοίκησης και της παλαιομουσουλμανικής ηγεσίας, για υποβάθμιση των όρων ζωής της μειονότητας.
Η σύνδεση του Mehmet Hilmi με το τουρκικό προξενείο και την τουρκική πρεσβεία της Αθήνας, η συνεργασία του και η στήριξη του από αυτούς, αποδεικνύεται από τη μελέτη του αρχειακού υλικού. Πέρα από την προσωπική του δράση στα χώρια της περιοχής της Ξάνθης, ο Ηilmi ίδρυσε το 1927 και το 1928 στην Ξάνθη και την Κομοτηνή τις «Ενώσεις Τούρκων Νέων», οργανώσεις που προσέφεραν με την πολιτιστική τους δράση σημαντικό έργο στην κατεύθυνση της αφομοίωσης των κεμαλικών μεταρρυθμίσεων και άσκησαν παράλληλα σημαντικό προπαγανδιστικό έργο.
Αυτόν λοιπόν τον κύριο επέλεξαν να τιμήσουν οι κύριοι από τον σύλλογο του Χίλια. Μήπως πρέπει να πάρουν και καμιά επιδότηση;
Μ.Μ.
Πηγή: Χρόνος