Τρίτη 4 Αυγούστου 2009

Μπαράζ διαρρήξεων ελλείψει αστυνομικών στη Καλλικράτεια

Ρεπορτάζ: Ε. Καλλίνη
Μπαράζ εγκληματικότητας καταγράφεται στην Χαλκιδική, όπου σπίτια, καταστήματα και αυτοκίνητα έχουν μπει στο στόχαστρο επίδοξων ληστών, ακόμη και ανήλικων, όπως καταγγέλλουν οι κάτοικοι. Στην Νέα Καλλικράτεια οι κάτοικοι ζητούν μεγαλύτερη αστυνόμευση, καθώς στο Αστυνομικό Τμήμα από τους 20 αστυνομικούς που υπηρετούν, μόλις οι έξι έχουν υπηρεσία σε καθημερινή βάση, την ώρα που οι κακοποιοί εξαπολύουν διαρκώς επιδρομές σε σπίτια και επιχειρήσεις.
Στο κατάστημα του Γιώργου Γλυκουλάκη οι διαρρήκτες μπήκαν από το παράθυρο και με μεγάλη προσοχή έβγαλαν ό,τι μπόρεσαν από το αξίας 20.000 ευρώ εμπόρευμά που είχε. Επίθεση από δύο αλλοδαπούς δέχτηκε και η Έφη Μαλλά, που διατηρεί παιδότοπο στην Νέα Καλλικράτεια και όπως είπε η ίδια μιλώντας στον ALPHA, ευτυχώς διατήρησε την ψυχραιμία της και αποφεύχθηκαν τα χειρότερα.

Πηγή: Alpha

Απεβίωσε χθες ο Νικόλαος Μακαρέζος

Εκ των πρωτεργατών του καθεστώτος της 21ης Απριλίου, ο Νικόλαος Μακαρέζος πέθανε χθες σε ηλικία 90 ετών.

Είχε διατελέσει υπουργός Συντονισμού και αντιπρόεδρος της απριλιανής κυβέρνησης από το 1967 ως το 1973.

Τον Αύγουστο του 1975 καταδικάστηκε σε θάνατο, ποινή που μετατράπηκε σε ισόβια. Το 1990 αποφυλακίστηκε λόγω ανηκέστου βλάβης της υγείας του και ετέθη σε κατ΄ οίκον περιορισμό.

Η κηδεία του έγινε σήμερα στις πέντε το απόγευμα στο Κοιμητήριο Παπάγου.

Πηγή: Λευτεριά

«Απεκατεστάθη ο Γαβράς» - Κανονικά θα προβάλλεται το φιλμ

Το ενημερωτικό φιλμ του σκηνοθέτη Κώστα Γαβρά θα συνεχίσει να προβάλλεται κανονικά στο νέο μουσείο της Ακροπόλεως, διαβεβαίωσε ο πρόεδρος του μουσείου, καθηγητής Δημήτρης Παντερμαλής.

Ο κ. Παντερμαλής προέβη σήμερα στην ακόλουθη δήλωση: "Όπως είχα δημοσίως δεσμευτεί, συνομίλησα σήμερα επί μακρόν με τον σκηνοθέτη κ. Γαβρά για το ενημερωτικό φιλμ της ιστορίας του Παρθενώνα που προβάλλεται στο Μουσείο της Ακρόπολης. Μετά από εκτενή διάλογο και ανάλυση που έγινε γύρω από τις ιστορικές αναφορές και την καλλιτεχνική παρουσίασή τους,ο κ. Γαβράς διευκρίνησε απολύτως ότι στην επίμαχη σκηνή του φιλμ δεν απεικόνιζε ούτε υπονοούσε ότι οι καταστροφές έγιναν από ιερείς,αλλά από ανθρώπους της εποχής".

Καταλήγει δε ο κ. Παντερμαλής: "Κατόπιν αυτής της αυτονόητης διευκρίνισης του κ. Γαβρά,την οποία ως ιστορική αποτύπωση αποδέχεται το Μουσείο,το ενημερωτικό φιλμ θα συνεχίσει να προβάλλεται κανονικά".

Πηγή: Foreign Press

Βούλγαρος Υπουργός δίνει 1.000.000 ευρώ σε όποιον αποδείξει ότι υπάρχει το "Μακεδονικό έθνος" !


Το πρωί ο Dimokratis, έβγαλε ένα καταπληκτικό θέμα, από το οποίο δεν πρέπει να διαφεύγει, η πρό(σ)κληση του Βούλγαρου Υπουργού, προς τους Σκοπιανούς: "δίνω 1 εκατ.ευρώ σε όποιον Σκοπιανό ιστορικό, μου φέρει ένα αυθεντικό έγγραφο που να αποδεικνύει την ύπαρξη μακεδονικού κράτους ή έθνους" ήταν η εντυπωσιακή ατάκα του.

"has offered Macedonian historians a reward of EUR 1 M for any original medieval document proving the existence of a Macedonian state and nation."

Θα σπεύσουν άραγε οι ...Έλληνες "πρόθυμοι ακαδημαϊκοί" να πάρουν το εκατομμύριο ή κάνουν τα μπανάκια τους, στις Σεϋχέλλες; (την Ελλάδα την απεχθάνονται ως γνωστόν - εκτός από την ημέρα που μπαίνει το ξεκούραστο πεντοχίλιαρο στο λογ/σμό μισθοδοσίας τους, από το Υπουργείο Παιδείας)

vasilis

Πηγή: taxalia

Μάχη με το χρόνο για το Μετρό Θεσσαλονίκης


Με το χρονοδιάγραμμα να πιέζει ασφυκτικά και τις δημόσιες αντιπαραθέσεις για την πορεία υλοποίησης του έργου να εντείνονται, συνεχίζεται η κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης που αισίως εισήλθε στη φάση δημιουργίας του 11ου σταθμού του υπόγειου δικτύου.

Στη συμπρωτεύουσα έντονη είναι η ανησυχία πως ο στόχος παράδοσης του έργου στο τέλος του 2012 δεν θα επιτευχθεί, ενώ γίνεται λόγος και για έλλειψη συντονισμού στο εσωτερικό της Αττικό Μετρό που επηρεάζει την συνεννόηση με την ανάδοχο κοινοπραξία, κάτι που ωστόσο αρνούνται οι εμπλεκόμενοι φορείς.

Ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για τα Δημόσια Έργα και βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης Γιάννης Μαγκριώτης αναφερόμενος στο θέμα τόνισε πως έχει σπαταληθεί το 52% του συμβατικού χρόνου κατασκευής της γραμμής των 9,6 χλμ. και οι εργασίες που έχουν πραγματοποιηθεί δεν ξεπερνούν το 9% του συνολικού έργου, ενώ κάνει λόγο για απώλεια τουλάχιστον 100 εκατ. ευρώ χρηματοδότησης από το Γ΄ ΚΠΣ χωρίς να υπάρχουν οι διασφαλισμένοι πόροι για την ολοκλήρωση της πρώτης γραμμής. “Εάν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, τότε τα δύο χρόνια καθυστέρησης που ήδη υπάρχουν, θα γίνουν πολύ περισσότερα”, δηλώνει χαρακτηριστικά.

Από πλευράς ΥΠΕΧΩΔΕ, αντίθετα, τονίζεται πως η κατασκευή τόσο των σηράγγων, όσο και των 13 Σταθμών του Μετρό Θεσσαλονίκης, προχωρά με πολύ γρήγορους ρυθμούς, πολύ γρηγορότερους από εκείνους της κατασκευής του Μετρό της Αθήνας και μάλιστα στα ιδιαίτερα δυσμενή εδάφη της Θεσσαλονίκης. Οι δύο μετροπόντικες που ξεκίνησαν τον Ιανουάριο και τον Απρίλιο έχουν ήδη κατασκευάσει 2.400 μέτρα σήραγγας και οι εργασίες εντατικοποιούνται σε όλα τα μέτωπα του έργου, ώστε το Μετρό να παραδοθεί στο τέλος του 2012.

Για το θέμα της χρηματοδότησης, από το ΥΠΕΧΩΔΕ γίνεται λόγος για “ανακρίβειες” καθώς είναι γνωστό ότι έχει εξασφαλιστεί το σύνολο της χρηματοδότησης, τόσο για το βασικό έργο, όσο και για την επέκταση προς την Καλαμαριά από Κοινοτικούς πόρους (Γ΄ ΚΠΣ, ΕΣΠΑ) και δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ύψους 250 εκατ. ευρώ, που υπεγράφη στα μέσα Ιουλίου.

Σε κατασκευαστικό επίπεδο, στο σταθμό του ΟΣΕ οι εργασίες βρίσκονται στην ολοκλήρωσή τους, στον αντίστοιχο Βαρδαρίου είναι σε εξέλιξη η ανασκαφή ενώ σε αυτόν της Βενιζέλου γίνεται η γεφύρωση για την εξέλιξη των εργασιών κάτω από τον δρόμο.

Η ανασκαφή που είχε διακοπεί για διάστημα τεσσάρων μηνών στο σταθμό Συντριβανίου ξεκίνησε εκ νέου, στο σταθμό Αγίας Σοφίας ολοκληρώνονται οι πασσαλοπήξεις, σε αυτόν του Πανεπιστημίου ολοκληρώθηκαν οι ανασκαφές και έχουν ολοκληρωθεί οι δύο πρώτες πλάκες, στον “3ης Σεπτεμβρίου” γίνονται διαφραγματικά τείχη και αρχίζουν οι πασσαλοπήξεις ενώ στο σταθμό Ευκλείδη αρχίζουν οι εργασίες για τα διαφραγματικά τείχη.

Οι επόμενοι τρεις σταθμοί στους οποίους θα ξεκινήσουν οι εργασίες είναι οι Πατρικίου (όπου θα γίνει και η διακλάδωση για την επέκταση προς Μίκρα), Βούλγαρη και Νέα Ελβετία.

Πηγή: metro.thessalonikis

Σποράδες και Χαλκιδική μέσω…Αγιοκάμπου


Του Αποστόλη Ζώη

Μια σημαντική προοπτική ανοίγεται τόσο για το νομό Λάρισας όσο και για την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας, με τη λειτουργία του λιμανιού του Αγιοκάμπου, το οποίο εγκαινιάζει σήμερα ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Αναστάσης Παπαληγούρας. Σύμφωνα με την νομαρχιακή αυτοδιοίκηση Λάρισας, αυτή τη στιγμή ο Αγιόκαμπος καλύπτει τις προδιαγραφές που θέτει το ΥΠΕΧΩΔΕ ώστε να δέχεται επιβατική κίνηση. Ωστόσο απαιτείται ...μια σειρά αποφάσεων και εγκρίσεων (7 συνολικά υπουργείων), για την αρμοδιότητα θαλάσσιας και χερσαίας ζώνης λιμένα.

Πάντως οι ίδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες της νομαρχιακής αυτοδιοίκησης Λάρισας εκτιμούν ότι από του χρόνου θα μπορούμε πλέον να μιλάμε για την προοπτική σύνδεσης του Αγιοκάμπου με τις Σποράδες και τη Χαλκιδική. Ήδη πάντως έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον τόσο από τη Σκιάθο, όσο και από την ακτοπλοϊική γραμμή Σποράδων-Θεσσαλονίκης, με ενδιάμεσο σταθμό τον Αγιόκαμπο. Η επόμενη μέρα συνεπώς, που αφορά στην ακτοπλοϊκή σύνδεση, θα ανήκει στους ιδιώτες οι οποίοι θα εκδηλώσουν το ανάλογο ενδιαφέρον.

Οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο πως από το λιμάνι του Αγιοκάμπου, μπορεί να ελλιμενιστεί επιβατικό σκάφος τύπου «παντόφλα» (τα γνωστά ανοικτά «φέρι»), ή και ιπτάμενο δελφίνι, όχι όμως μεγαλύτερα σκάφη, καθώς το βάθος δεν ξεπερνά τα 3 μέτρα. Στην περιοχή ελλοχεύει ο κίνδυνος ενός βράχου. Αν όμως υπάρξει απόφαση τότε μπορούν να γίνουν έργα εκβραχισμού για την εμβάθυνση του λιμανιού.

Επιπλέον η αναβάθμιση των δύο Λιμενικών Σταθμών του Αγιοκάμπου και του Στομίου του Νομού Λάρισας σε Υπολιμεναρχείο αποτελεί κοινό στόχο της Νομαρχίας Λάρισας και της διοίκησης του Λιμενικού σώματος στη Θεσσαλία. Η κατασκευή του Λιμενικών Σταθμών του Αγιοκάμπου και του Στομίου με την παράλληλη λειτουργία και του Λιμενικού Ταμείου σε λίγο καιρό δίνουν τις βάσεις για τη δυνατότητα σύνδεσης του Αγιοκάμπου με τη Χαλκιδική και τις Σποράδες.

Υπό το πρίσμα αυτό προσλαμβάνουν ακόμη μεγαλύτερη σπουδαιότητα τα έργα που βελτιώνουν την πρόσβαση στα παράλια του νομού και ιδιαίτερα στον Αγιόκαμπο.

Πηγή: Η Έρευνα

Σήμερα η ψηφοφορία για ανάδειξη νέου Δημάρχου στον Ανατολικό Όλυμπο

Σήμερα θα πραγματοποιηθεί η διαδικασία ανάδειξης νέου δημάρχου στη θέση του παυθέντος Αστερίου Χονδρόπουλου στον δήμο Ανατολικού Ολύμπου.

Μέχρι στιγμής τη θέση του δημάρχου διεκδικούν ο δημαρχεύων Διονύσης Αρωνιάδης (πρώτη φωτογραφία) και ο δημοτικός σύμβουλος Μιχάλης Γουλάρας (δεύτερη φωτογραφία).

Δεν αποκλείεται να υπάρξει και τρίτη υποψηφιότητα Η ψηφοφορία μεταξύ των δημοτικών συμβούλων της πλειοψηφούσας παράταξης θα γίνει στις 7 το βράδυ.

Πηγή: Λευτεριά

Δέλφινο Φθιώτιδας: Video για την "κατάρα"

Κατάρα σκέπαζε (για 153 χρόνια) το Δέλφινο Φθιώτιδας!!!

Για περισσότερο από ενάμιση αιώνα ένα πανέμορφο χωριό χωμένο μέσα στο πράσινο της Οίτης, σε ύψος 550 μέτρων πάνω από την κοιλάδα του Σπερχειού, μαράζωνε παραδομένο σε μια κατάρα. Ενας ομαδικός αφορισμός ήταν -λέει ο θρύλος- η τιμωρία του δεσπότη της περιοχής στους κατοίκους του χωριού για τη δολοφονία ενός μοναχού… Κι έπρεπε να περάσουν 153 χρόνια για να λυθεί από το σημερινό μητροπολίτη ύστερα από παράκληση των λιγοστών κατοίκων του!

Το Δέλφινο του δήμου Γοργοποτάμου βρίσκεται σε μια στρατηγική τοποθεσία σε απόσταση 22 χιλιομέτρων από τη Λαμία, με απέραντη θέα στον κάμπο της περιοχής. Από τα 18.500 στρέμματα της έκτασής του τα περισσότερα είναι δάση και λιβάδια. Ευλογημένος τόπος, θα έλεγε ο επισκέπτης… Κι όμως, το χωριό δεν πρόκοψε ποτέ και οι μόνιμοι κάτοικοι του δεν ξεπέρασαν τους 20!Το κακό για το πανέμορφο χωριουδάκι άρχισε το 1856, όταν ένας ερημίτης καλόγερος εγκαταστάθηκε σε μια σπηλιά έξω από το Δέλφινο… Σύμφωνα με τα παραμύθια που διηγούνταν οι γεροντότεροι, η ανθρώπινη φύση του «ξύπνησε» μια μέρα, όταν είδε μια νεαρή βοσκοπούλα!

Εδώ ο θρύλος έχει ένα κενό… Αλλοι υποστηρίζουν ότι της επιτέθηκε και τη βίασε και άλλοι ότι έκανε ερωτικό δεσμό μαζί της! Οποια κι αν είναι η αλήθεια, το αποτέλεσμα ήταν να εξαγριωθούν οι συγγενείς της βοσκοπούλας, που θεώρησαν βαριά προσβολή το σμίξιμό της με έναν καλόγερο -ηθελημένα ή όχι- και ανέβηκαν στη σπηλιά με άγριες διαθέσεις. Πάνω στον καβγά κάποιος τον έσπρωξε και σκοτώθηκε πέφτοντας από τα βράχια! Το φονικό δεν έμεινε για πολύ κρυφό… Λίγες ημέρες αργότερα κατέφτασε ο δεσπότης που έκανε ανακρίσεις για να βρει ποιος ήταν ο δράστης, αλλά δεν έβγαλε άκρη.

Ετσι, αφόρισε τους κατοίκους και καταράστηκε ολόκληρο το χωριό να μην ξεπεράσει ποτέ σε πληθυσμό τους 13 κατοίκους! Από τότε το χωριό πήρε την κατιούσα. Οχι μόνο δεν αναπτύχθηκε, αλλά και δεν ευημέρησε ποτέ… Μάλιστα, οι παλιοί λένε πως ούτε παπάς δεν πήγαινε να λειτουργήσει! Στην Ανάσταση, λένε, παρακαλούσαν τον ιερέα του διπλανού Κουμαριτσίου να τους ψάλλει το «Χριστός Ανέστη», αλλά εκείνος φοβόταν την κατάρα και δεν έμπαινε στο χωριό. Ανέβαινε σε ένα βράχο ανάμεσα στα δύο χωριά και από εκεί ευλογούσε τους κατοίκους του για να κάνουν Ανάσταση!

Χρόνο με το χρόνο, ο πληθυσμός του Δέλφινου λιγόστευε δραματικά… Αλλοι πέθαιναν, άλλοι έριχναν μαύρη πέτρα πίσω τους κι αναζητούσαν αλλού την τύχη τους. Ακόμη και τώρα το χειμώνα έχει μόλις έξι-επτά μόνιμους κατοίκους, ενώ κι αυτοί που έρχονται το καλοκαίρι είναι πάντα λίγοι στον αριθμό! Κι όλοι απέδιδαν το μαρασμό στον αφορισμό… Μόλις πριν από λίγες ημέρες ο πρόεδρος του τοπικού συμβουλίου Γιώργος Φούρλας ήταν αυτός που πήρε την πρωτοβουλία να κάνει κάτι για να εκλείψει η κατάρα που βάραινε το χωριό.

Μάζεψε υπογραφές κι έστειλε μια επιστολή στον μητροπολίτη Φθιώτιδας Νικόλαο αναφέροντάς του το θρύλο και ρωτώντας τον αν μπορούσε να κάνει κάτι… Κι εκείνος ανταποκρίθηκε άμεσα. Την Κυριακή 5 Ιουλίου πήγε στο Δέλφινο, πραγματοποίησε παράκληση στην εκκλησία του Αγίου Αθανασίου και διάβασε τη λύση του αφορισμού γονατιστός μαζί με τους κατοίκους και τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης! Οι κάτοικοι ζήτησαν και πήραν άφεση αμαρτιών και συγχώρεση. Οπως λένε, νιώθουν πια ξαλαφρωμένοι και ελπίζουν σε καλύτερες ημέρες.

Αλλωστε, παρά τον αφορισμό, ούτε αυτοί ούτε οι πρόγονοί τους έπαψαν να πιστεύουν στον Θεό και να φροντίζουν τις εκκλησίες του χωριού τους!«Επρεπε κάποτε να γίνει κάτι, έστω κι αν πέρασαν 153 χρόνια. Ο δεσπότης μου είπε ότι μόλις διάβασε το τι είχε συμβεί, θεώρησε πως ήταν ο μοναδικός αρμόδιος να κάνει ανάκληση του αφορισμού. Αναπαύτηκε η ψυχή μας κατά κάποιον τρόπο! Εγώ έτσι το αισθάνθηκα!» λέει ο κ. Φούρλας.Ποια θα είναι η μοίρα του Δέλφινου από δω και πέρα, κανείς δεν ξέρει… Οπως δεν ξέρει πόσο απέχει ο μύθος από τη δεισιδαιμονία και η αλήθεια από το ψέμα! Η πίστη, όμως, κινεί βουνά… Κι αν οι Δελφινιώτες νιώθουν ότι η κατάρα που διαλύθηκε ήταν η αιτία να μαραζώσει το χωριό, ίσως τώρα μπορέσουν να του ξαναδώσουν ζωή!

ΜΑΝΟΣ ΤΣΑΓΚΑΡΑΚΗΣ

Πηγή: Βοιωτία. Αρχεία και δημοσκοπήσεις

Εμπρός ολοταχώς για τον Μεσαίωνα...

Καταραμένα χωριά, ο "Άγιος Δέσποτας" που λύνει την κατάρα, ενώ παράλληλα προσπαθεί η Μητρόπολη του να κάνει ιδιοκτησία της το μισό Περιστέρι και το Ποικίλον Όρος...

Βλέπετε ο Βησσαρίων η μούμια δεν του βγήκε, ανακάλυψε κατάρα τώρα.

Για να δούμε τι άλλο θα σκεφτεί και τι άλλο θα δουν τα μάτια μας και θα ακούσουν τα αυτιά μας.

Αλβανοί hackers χτύπησαν την ιστοσελίδα του Δήμου Αιγινίου Πιερίας

κλικ στην εικόνα για μεγέθυνση

Αυτή την εμφάνιση παρουσιάζει η σελίδα του Δήμου Αιγινίου Πιερίας.

Στην πρώτη σελίδα που υπήρχε χαιρετισμός του Δημάρχου με φωτογραφία του, ανέβασαν την σημαία του Κοσσόβου.

Κάτω από τη σημαία, εκεί που ήταν το μήνυμα του Δημάρχου Αιγινίου έγραψαν το εξής:

Hacked by r3d Line Hacked by IHG;) Hackers
Albania/Internet Hackers Group wAs here! ;)

και

Ο Δήμαρχος,
This site Has bEen Hacked by Albanian/Internet hackers GroUp IHG wAS h

Πριν μια ώρα διαπιστώσαμε ότι η σελίδα έπεσε θύμα hackers.

Βέβαια στο Δημαρχείο Αιγινίου κοιμούνται ακόμα ή πίνουν το πρωινό καφεδάκι τους. Ακόμη την σημαία του Κοσσόβου βλέπει κάποιος που θα επισκεφθεί την ιστοσελίδα του Δήμου Αιγινίου.

Δέσποινα Αχλαδιώτη - Η θρυλική «κυρά της Ρω»


Η Ρω ή Ρώγη ή Ροπή, όπως την αναφέρουν διάφοροι χάρτες ή παλιά βιβλία, βρίσκεται 4 μίλια δυτικά από το Καστελλόριζο και σε απόσταση 12 μιλίων από τις τoυρκικές ακτές.

Είναι το πρώτο νησάκι που βλέπει ο επισκέπτης από το πλοίο λίγο πριν φτάσει στο νησί προερχόμενος από τη Ρόδο, με την ελληνική σημαία να ανεμίζει και το Κάστρο να δεσπόζει στη μέση και ψηλά, σαν μάρτυρας μιας μακράς Ιστορίας πολυκύμαντης αλλά όχι ξεχασμένης.

Όταν οι Τούρκοι κατέλαβαν το Καστελλόριζο, την ονόμασαν «Καρά αντά», από το μελανωπό χρώμα των βουνών της.

Η ονομασία «Άι Γιώργης» δόθηκε από το μικρό εκκλησάκι με τη λιτή αιγαιοπελαγίτικη, μοναστηριακού ρυθμού, αρχιτεκτονική που μέχρι σήμερα σώζεται ιερό και αμόλυντο στο μικρό και πεταλοειδές λιμανάκι της Ρω.

Κοντά του υπάρχει μια μικρή αγροτική έκταση, που καλλιεργεί ο εκάστοτε διαμένων κτηνοτρόφος.

Η Pω ανήκει «κατά κυριότητα» στο Δήμο Μεγίστης, ο οποίος κάθε τέσσερα χρόνια την εκμισθώνει σε κτηνοτρόφο κάτοικο Καστελλορίζου με τη διαδικασία πλειοδοτικού διαγωνισμού.

Σ΄ αυτό το άγονο νησί, έζησε μια Ελληνίδα νησιώτισσα. Η Δέσποινα Αχλαδιώτη.
Έγινε γνωστή στο πανελλήνιο ως «κυρά της Ρω» γιατί επί 40 χρόνια (από το 1943 ως το θάνατό της) ύψωνε την ελληνική σημαία στην ακριτική νησίδα της Ρω κάθε πρωί και τη κατέβαζε με τη δύση του ήλιου, για να πει σ’ όλους, πως τούτος ο τόπος που πατούσε, απέναντι από τα τουρκικά παράλια, ήταν Ελλάδα.

Στη Ρω είχε εγκατασταθεί με τον άντρα της, Κώστα και την τυφλή μητέρα της από το 1924. Μετά το θάνατο και του άντρα της και της μητέρας της, η κυρα-Δέσποινα ή η «Κόρη της Ρω» όπως την έλεγαν στο νησί, κατόρθωσε μόνη της να κατοικήσει και να κρατήσει ελληνικό το νησάκι της, καλλιεργώντας και βόσκοντας εκεί τα λιγοστά ζώα της.

Το σπουδαιότερο είναι πως συνεργάσθηκε με τον Ιερό Λόχο και με άλλους αντιστασιακούς.

Στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, πήγε στο Καστελόριζο και εκεί έδρασε με τις αποστολές στρατευμάτων για τη Μέση Ανατολή, κρύβοντας και φυγαδεύοντας αξιωματικούς και στρατιώτες. Τότε, όλοι σχεδόν οι κάτοικοι του Καστελόριζου, είχαν φύγει για τα γύρω νησιά, την Κύπρο, την Αίγυπτο.

Όταν με διαταγή των Άγγλων εγκαταλείφθηκε ομαδικά το Καστελλόριζο, εκείνη παρέμεινε μόνη στη Ρω. Και με θάρρος και ψυχραιμία αντιμετώπισε όλους τους κινδύνους. Εξαιτίας αυτής της ηρωίδας, το μικρό αυτό νησί παρέμεινε ελληνικό, στο οποίο ύψωνε τη σημαία ή χαιρετούσε με αυτήν τα διερχόμενα πλοία. Κι εκείνα ανταπέδιδαν το χαιρετισμό με τα σφυρίγματα τους. Για τον ηρωισμό της έγραψε αρχικά ο Μιχάλης Χονδρός στα «Καστελλοριζιακά Νέα» το 1960.

Μετά τα γνωστά γεγονότα του 1974, όπου Τούρκοι τοποθετούσαν κρυφά τη σημαία τους, η γυναίκα και το νησάκι της έγιναν γνωστά παντού. Την τίμησε η Ακαδημία Αθηνών, το Πολεμικό Ναυτικό, η Βουλή των Ελλήνων, η Εθνική Τράπεζα, Δήμοι, Σύλλογοι και άλλοι φορείς.

Η ίδια η Δέσποινα Αχλαδιώτη, είχε ζητήσει να ταφεί μ΄αυτή τη σημαία:


Τα ξερονήσια του Καστελόριζου και της Ρω τ’ αγαπώ.

Έμεινα μόνη μου το 1943 στο Καστελόριζο με την τυφλή μου μάνα, όταν έφευγαν όλοι οι κάτοικοι του νησιού στη Μέση Ανατολή και στην Κύπρο.

Με την Ελληνική σημαία υψωμένη και την αγάπη για την Ελλάδα βαθιά ριζωμένη μέσα μου πέρασα όλες τις κακουχίες…

Βέβαια η ζωή στη Ρω δεν είναι και τόσο ευχάριστη, αλλά νιώθεις πιο πολύ την Ελλάδα, χαμένος όπως είσαι στο πέλαγος, λίγες εκατοντάδες μέτρα από τις τουρκικές ακτές.

Την ελληνική σημαία θέλω να μου τη βάλουν μαζί μου στον τάφο.

Η «κυρά της Ρω» απεβίωσε σε ηλικία 94 ετών, σε νοσοκομείο της Ρόδου, στις 13 Μαΐου του 1982.

Στις 14 Μαΐου 1982, η Δέσποινα Αχλαδιώτη κηδεύτηκε με τιμές εθνικής ηρωίδας στο Καστελλόριζο και ετάφη κάτω από τον ιστό όπου ύψωνε τη σημαία.

Το φέρετρό της ήταν σκεπασμένο με την ελληνική σημαία.

Η μνήμη της, λειτουργεί σα γέφυρα που ενώνει την αρχαία Ελλάδα των αποίκων του 9ου-8ου αιώνα π.Χ., το Βυζάντιο, την παράδοση και τον πολιτισμό χαμένων πατρίδων…

Σήμερα στο νησί υπάρχει ο τάφος της, τα δύο μικρά σπιτάκια όπου διέμενε και το εκκλησάκι του Αγίου Γεωργίου, όλα δίπλα στο λιμανάκι.

Πηγή: Πάρε-Δώσε

Γ. Μαγκριώτης, σχετικά με την απάντηση που έλαβε από το ΥΠΕΧΩΔΕ

Ο Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Α΄ Θεσσαλονίκης Γιάννης Μαγκριώτης, σχετικά με την απάντηση που έλαβε από το Υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ για την ερώτηση που κατέθεσε με θέμα: «Αδικαιολόγητη η στάση της Κοινοπραξίας που κατασκευάζει το ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης, προς του εργάτες αρχαιολογίας», έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Το αρμόδιο Υπουργείο μόνο απάντηση δεν έδωσε. Απλά κοινοποίησε μία επιστολή της Αττικό Μετρό. Αν και η ερώτηση μου δεν εμπλέκει το όνομα της Αττικό Μετρό, για κάποιο λόγο, αυτοί απάντησαν, περιπλέκοντας ακόμα πιο πολύ τα πράγματα. Αξίζει να αναφέρω πως την επιστολή δεν την υπογράφει ο Διευθυντής στην Θεσσαλονίκη Κος Γαλούσης, αλλά ο γενικός διευθυντής Κος Γιαννής, από την Αθήνα. (Τώρα κατά πόσο είναι ενημερωμένος ο Κος Γιαννής για το τι γίνεται στην Θεσσαλονίκη είναι μάλλον ανησυχητικό, μιας και συνεχίζει να υποστηρίζει ότι το έργο θα τελειώσει στο τέλος του 2012, κάτι που μόνο ως κρύο ανέκδοτο ακούγεται στους Θεσσαλονικείς).

Η μη καταβολή των ημερομισθίων στους εργάτες είναι παράνομη, γιατί δεν τηρήθηκε η εργατική νομοθεσία.

Μετά από την μη καταβολή των ημερομισθίων, οι εργαζόμενοι κατήγγειλαν το συμβάν στην Επιθεώρηση Εργασίας. Στην τριμερή συνάντηση, μεταξύ κοινοπραξίας και εργατών με την παρουσία της Επιθεώρησης στις 28/07/2009 έγινε σαφές από πλευράς επιθεώρησης ότι επρόκειτο για παράβαση της εργατικής νομοθεσίας. Η κοινοπραξία υποστήριξε από την αρχή μέχρι το τέλος της συνάντησης, ότι υπεύθυνη είναι η Αττικό Μετρό. Η εντολή για το κλείσιμο των εργοταξίων στους εργάτες της αρχαιολογίας δόθηκε από την Αττικό Μετρό, όπως ισχυρίζεται η κοινοπραξία, όπως και η άρνηση της πληρωμής των εργατών.

Δεν απαντάει όμως και στην δεύτερη ερώτηση, για την διασφάλιση της καταβολής των μεροκάματων. Εφόσον επιβλέπει και τηρεί την υφιστάμενη νομοθεσία, η Κυβέρνηση με τους αρμόδιους φορείς, θα πρέπει να αναγνωρίσει το παράνομο της εντολής και να απαιτήσει την πληρωμή των εργατών. Δεν το έκανε όμως και ούτε αναλαμβάνει τις ευθύνες του.»

Πηγή: metro thessalonikis

Απάντηση ΥΠΕΧΩΔΕ σε Ερώτηση του κ. Μαγκριώτη

Στην ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή ο κ. Μαγκριώτης, με θέμα: "Εργάτες αρχαιολογίας και η Κοινοπραξία που κατασκευάζει το Μετρό Θεσσαλονίκης", απάντησε το ΥΠ.Ε.ΧΩ.Δ.Ε.

"Σε απάντηση της ανωτέρω σχετικής Ερώτησης, σας επισυνάπτουμε το με αρ.πρ. ALX 37547/24.7.09 σχετικό έγγραφο της Αττικό Μετρό Α.Ε. για την ενημέρωση σας και παραμένω στη διάθεση σας για συμπληρωματικές πληροφορίες."

Υπογράφει ο Υφυπουργός Θ. Ξανθόπουλος

Το έγγραφο της Αττικό Μετρό, το οποίο υπογράφει ο Γ. Γιαννής, αναφέρει: " Σας αποστέλλουμε συνημμένα το κείμενο της απάντησης που αφορά στο ανωτέρω θέμα."

Το κείμενο όπως δόθηκε από την Αττικό μετρό:

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ (Α.Μ)

ΣΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ ΥΠ. ΑΡΙΘΜ. Κ. Ε. (6090 Β0608)
ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ κου Γ. ΜΑΓΚΡΙΩΤΗ


Σε απάντηση Ερώτησης Κ.Ε. του Βουλευτή κου Γ. Μαγκριώτη με θέμα "Αδικαιολόγητη η στάση της Κοινοπραξίας που κατασκευάζει το Μετρό Θεσσαλονίκης προς τους εργάτες αρχαιολογίας" επισημαίνονται τα εξής:

Η κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι ένα μεγάλο τεχνικό έργο κατά τη διάρκεια εργασιών του οποίου αποκαλύπτεται η πλούσια πολιτιστική κληρονομιά της πόλης.

Πιο συγκεκριμένα, παράλληλα με τισ εργασίες κατασκευής του Έργου, πραγματοποιείται αρχαιολογική έρευνα /ανασκαφή σε όλα τα μέτωπα από τις αρμόδιες Έφορείες Αρχαιοτήτων. Το ανθρώπινο δυναμικό (εργατοτεχνικό και επιστημονικό προσωπικό) της Αναδόχου Κοινοπραξίας που απασχολείται στις αρχαιολογικές ανασκαφές εργάζεται υπό την καθοδήγηση και τον συντονισμό των αρμόδιων Εφορειών Αρχαιοτήτων και η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. επιβλέπει την τήρηση της υφιστάμενης νομοθεσίας.

Πηγή: metro thessalonikis