Παρασκευή 5 Μαρτίου 2010

«Μακεδονική γλώσσα» ονομάστηκε το 1944 το σλαβικό ιδίωμα των Σκοπίων


Ο Τίτο, ως γνωστόν, με σύμφωνη γνώμη του Στάλιν, μετονόμασε την 2α Αυγούστου 1944 τη Νότια Σερβία (Βαρντάσκα) σε Σοσιαλιστική Δημοκρατία της Μακεδονίας. Αυτό απέβλεπε στην απόσπαση της Μακεδονίας από την Ελλάδα γιά τον έλεγχο του Αιγαίου, σύμφωνα με τα επεκτατικά σχέδια της Σοβιετικής Ενώσεως, εν όψει και του Ψυχρού Πολέμου που ακολούθησε.

Με την τεχνητή δημιουργία κρατικής εξουσίας (Κυβέρνηση-Βουλή) του ψευδομακεδονικού Έθνους, ονόμασε το ομιλούμενο στα Σκόπια προφορικό ιδίωμα της βουλγάρικης γλώσσας «Μακεδονική γλώσσα» και επειδή δεν είχε τα χαρακτηριστικά γλώσσας (γράμματα και γραμματική), όρισε Ειδική Επιτροπή λογίων η οποία το 1945 ολοκλήρωσε το έργο της και αναγνωρίστηκε η λεγόμενη «Μακεδονική γλώσσα», ως η 6η γλώσσα της Γιουγκοσλαβίας.

Ότι η λεγόμενη «Μακεδονική γλώσσα» είναι κυρίως Βουλγαρική, το αποκάλυψε και ο ε.τ. Πρέσβης κ. Ευάγγελος Κωφός, ο οποίος επί 30 και πλέον χρόνια ήταν Σύμβουλος Υπουργών Εξωτερικών για θέματα βαλκανικής και κυρίως των Σκοπίων. Ο κ. Κωφός μελέτησε πριν συνταξιοδοτηθεί τα σχολικά βιβλία της FYROM και αποκάλυψε ότι όπως ο Χίτλερ παραπλάνησε τους Γερμανούς ότι ανήκουν στην Αρία φυλή, έτσι και ο Τίτο εξαπάτησε γενεές Σκοπιανών ότι είναι Μακεδόνες απόγονοι του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Η μελέτη του κ. Κωφού, που εξεδόθη και σε ξένες γλώσσες, έχει τον τίτλο «Η Μεγάλη Μακεδονία» που ονειρεύονται οι Σκοπιανοί. Μόλις διάβασα την μελέτη του τον πήρα τηλέφωνο και τον ρώτησα πότε έμαθε την «μακεδονική γλώσσα» και διάβασε τα βιβλία της FYROM. Μου απάντησε: «Δεν χρειάστηκε να μάθω την μακεδονική, διότι γνωρίζω την βουλγάρικη γλώσσα. Όσοι γνωρίζουν την βουλγαρική διαβάζουν κείμενα στη λεγόμενη ‘Μακεδονική’ γλώσσα και συνεννοούνται με τους Σκοπιανούς».

Σε δύο ψευδείς χάρτες που δημοσιεύονται στα σχολικά βιβλία της FYROM, ο ένας είχε υπότιτλο: «Δεν υπήρξε παρουσία Ελλήνων στη Μακεδονία». Αυτό διαψεύδεται από τις Πράξεις των Αποστόλων, όπου αναφέρεται ότι ο Απόστολος Παύλος επισκέφθηκε τους Φιλίππους, τη Θεσσαλονίκη και τη Βέροια, πόλεις που π.Χ. αλλά και μέχρι σήμερα διατηρούν τα αυτά Ελληνικά ονόματα. Στη Θεσσαλονίκη και Βέροια ο Απόστολος Παύλος συνάντησε Έλληνες και πλήθος Ελληνίδων που πίστευσαν.

Ο Απόστολος Παύλος μίλησε στην Ελληνική και έγραψε τις επιστολές προς Θεσσαλονικείς, και Φιλιππησίους στην Ελληνική. Ο άλλος σχολικός χάρτης, ο οποίος δείχνει την Ελλάδα με σύνορα τον Όλυμπο, διαψεύδεται και μόνο από το γεγονός ότι το Άγιον Όρος είναι στη Μακεδονία.

Ο Καθηγητής Γλωσσολογίας κ. Γ. Μπαμπινιώτης στο βιβλίο του με τίτλο «Η Γλώσσα της Μακεδονίας» όπου αναφέρει θέσεις όλων των Καθηγητών Γλωσσολογίας, συμπερασματικά χαρακτηρίζει τη γλώσσα αυτή ως «ψευδώνυμη γλώσσα ψευδεπίγραφου κράτους». Σε επίσκεψη Σκοπιανού Πρωθυπουργού στη Σόφια, ο Σκοπιανός πρωθυπουργός είχε μαζί του διερμηνέα και ο Βούλγαρος Πρωθυπουργός του είπε: «Τι τον έφερες αυτόν; Αφού μιλάμε την ίδια γλώσσα!»

Στην Κεντρική Ευρώπη και Βαλκανική, πολλοί Μακεδόνες διακρίθηκαν, όπως ο τραπεζίτης Σίνας, ο ευεργέτης της Αυστρίας, «μαικήνας των τεχνών» και Υπουργός ο Ν. Δούμπας, ο μουσικός Φον Κάραγιαν κ.α.

Τη δεκαετία του 1920 έγινε υπό την εποπτεία της ΚΤΕ ανταλλαγή πληθυσμών από τη Μακεδονία. Έφυγαν Τούρκοι και Βούλγαροι και ήρθαν Έλληνες από τη Μικρά Ασία, Ανατολική Θράκη και Βουλγαρία. Πρόεδρος της Επιτροπής της Κ.Τ.Ε. που επέβλεπε την ανταλλαγή ήταν ο Αμερικανός Μόργκενταου ο οποίος στο βιβλίο του με τίτλο «I was sent to Athens” γράφει: «Μετά την ανταλλαγή Τούρκων και Βουλγάρων με Έλληνες, η Μακεδονία έμεινε αμιγώς ελληνική περιοχή. Αν υπήρχαν «Μακεδόνες» θα το ανέφερε ο Μόργκενταου, ο οποίος επιβεβαιώνει ότι οι Σλάβοι των Σκοπίων ήταν κυρίως Βούλγαροι.

Το γεγονός ότι υπήρχαν Βούλγαροι στη Νότια Σερβία, όπου εγκαταστάθηκαν επί Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, αργότερα επί Τουρκοκρατίας και μετέπειτα το 1941, όταν ο Χίτλερ παραχώρησε την περιοχή των Σκοπίων στους συμμάχους του Βουλγάρους, επιβεβαιώνεται και από τα ακόλουθα:

* Ο Γκιωργκίεφ -αρχηγός Κόμματος στα Σκόπια- απέκτησε τη βουλγαρική ιθαγένεια.

* Ιδρύθηκε στα Σκόπια φιλοβουλγαρικό κόμμα και στα εγκαίνια του γραφείου του παρέστη ο Βούλγαρος πρεσβευτής στα Σκόπια.

* Πολλοί Σκοπιανοί απέκτησαν και Βουλγαρική υπηκοότητα και πήραν διαβατήρια και από τη Βουλγαρία για να κινούνται ελεύθερα στην Ε.Ε., επειδή η Βουλγαρία είναι μέλος της Ε.Ε.


Νικόλαος Μάρτης

Πρώην Υπουργός

Πηγή: Hellenic News of America

Δημοπρατήθηκε ο Βόθωνας


Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας δημοπράτησε το έργο της αποκατάστασης του προβλήματος των κατολισθήσεων στην περιοχή του Βόθωνα Χαλκιδικής, μεταξύ Ν. Φώκαιας και Αθύτου, προϋπολογισμού περίπου 1,2 εκ. ευρώ. Όπως δήλωσε η Γενική Γραμματέας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Μαρία Λιονή, «με την τήρηση όλων των νόμιμων διαδικασιών δημοπρατήσαμε επιτυχώς το έργο της αποκατάστασης των ζημιών που προκλήθηκαν από τις κατολισθήσεις στην περιοχή του Βόθωνα, στο κεντρικό οδικό κύκλωμα της Κασσάνδρας Χαλκιδικής.

Η εγκατάσταση του αναδόχου θα είναι άμεση, προκειμένου το συντομότερο δυνατό να ολοκληρωθούν οι εργασίες και να δοθεί ο κεντρικός δρόμος στην κυκλοφορία. Παράλληλα, θα προχωρήσουμε και στη δημοπράτηση του έργου της αποκατάστασης της διάβρωσης που προκαλεί η θάλασσα στην ίδια περιοχή, προκειμένου οι μετακινήσεις των πολιτών να είναι απολύτως ασφαλείς. Η Περιφέρεια επέδειξε συνέπεια και σεβασμό απέναντι στους κατοίκους και επισκέπτες της Χαλκιδικής, αλλά και στα πολύτιμα εθνικά κονδύλια, που διαθέτει το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, για την αντιμετώπιση του προβλήματος που προκλήθηκε».

Στο πλαίσιο των εργασιών προβλέπεται η δημιουργία τοίχου αντιστήριξης και η τοποθέτηση αγκυρίων και πλέγματος, αλλά και απομάκρυνση όλων των χαλαρών πετρωμάτων που έχουν εντοπιστεί. Σε ορισμένα σημεία θα γίνει και εκτόξευση σκυροδέματος, ενώ όπως διαπίστωσαν οι γεωλόγοι το πέτρωμα δε ρηγματώνεται παρά μόνο επιφανειακά.

Πηγή: Τα Νέα της Χαλκιδικής

Η Καταδρομική επιχείρηση του 1919 στην Αγία Σοφία


Ήταν πρωί της 19ης Ιανουαρίου 1919.

Τότε για πρώτη φορά από τις 29 Μαΐου 1453, ακούστηκαν και πάλι (για τελευταία φορά) στην Αγία Σοφία που ήταν τζαμί, το "Πάτερ Ημών", το "Πιστεύω", το "Αξιών Εστί"...

Τη λειτουργία τέλεσε ο 47χρονος τότε, πάπα- Λευτέρης Νουφράκης από τις Αλώνες Ρεθύμνου. Υπηρετούσε ως στρατιωτικός ιερέας στη Β΄ελληνική Μεραρχία, μια από τις δύο που συμμετείχαν στο συμμαχικό εκστρατευτικό σώμα στην Ουκρανία.

Στις 19 Ιανουαρίου 1919 το πλοίο που μετέφερε τη Μεραρχία, ρίχνει άγκυρα ανοιχτά της Κωνσταντινούπολης και αποβιβάζει τον ταξίαρχο Φραντζή, τον ταγματάρχη Λιαρομάτη, το λοχαγό Σταματίου και τον υπολοχαγό Νικολάου, με επικεφαλής τον πατέρα Λευτέρη Νουφράκη.

Η ομάδα των Ελλήνων αξιωματικών είναι αποφασισμένη: Θα βγουν στην Πόλη και θα λειτουργήσουν στην Αγία Σοφία.
Με τη βοήθεια ενός ντόπιου βαρκάρη αποβιβάζονται στην προκυμαία. Οι πέντε άντρες φθάνουν με τα πόδια στο ναό, προσπερνούν το φύλακα και μπαίνουν κάνοντας το σταυρό τους.

Όλα γίνονται αστραπιαία.

Ο παπα - Λευτέρης τοποθετεί ένα τραπεζάκι στο χώρο που βρισκόταν το Ιερό και η Αγία Τράπεζα, βάζει το πετραχήλι του και τελεί τη Θεία Λειτουργία μπροστά σε μουσουλμάνους που προσέρχονταν στο ναό για να προσευχηθούν.

Κάποιοι κινήθηκαν εναντίον των Ελλήνων και κάποιοι άλλοι παρακολουθούσαν αμήχανοι.

Η Θεία Λειτουργία ολοκληρώθηκε κανονικά και οι Έλληνες κατάφεραν να επιβιβαστούν ξανά στο πλοίο τους σώοι και αβλαβείς.

Πηγή: Η Διαδρομή

Αυξήσεις στα διόδια από τη Δευτέρα


Στα 3 λεπτά ανά χλμ., από 2,5 που ισχύει σήμερα, αναπροσαρμόζει από τη Δευτέρα τη χρέωση η εταιρεία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου σε τμήματα του οδικού άξονα ευθύνης της.

Η αναπροσαρμογή αυτή γίνεται βάσει των όρων της Σύμβασης Παραχώρησης που έχει συναφθεί με το Ελληνικό Δημόσιο, και σύμφωνα με την εταιρεία είναι αναγκαία προκειμένου να συνεχιστεί ομαλά η χρηματοδότηση της κατασκευής και λειτουργίας του οδικού άξονα.

Η αύξηση θα ισχύσει για τα διόδια Πελασγίας και Μοσχοχωρίου και όχι για αυτά της Λεπτοκαρυάς, ενώ υπενθυμίζεται ότι δεν καταβάλλονται διόδια στους σταθμούς Μακρυχωρίου, Πυργετού και Αιγινίου.

Πηγή: Zougla.gr

Δηλώσεις του Αργύρη Λαφαζάνη για τα Οικονομικά Μέτρα

Πολιτικών Αλήθειες, δηλώσεις του Αργύρη Λαφαζάνη για πολιτικά θέματα

Αιώνια η διαμάχη των 2 φύλων


Του Καθηγητή ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΙΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ

Εδώ και 100 χρόνια η 8η Μαρτίου καθιερώθηκε ως η ημέρα της γυναίκας και σήμερα ορατό είναι το τεράστιο κοινωνικό πρόβλημα που, με αιτία τη δραματική οικονομική πραγματικότητα, φαίνεται να δημιουργεί η προσπάθεια εξίσωσης των ορίων ηλικίας των εργαζομένων γυναικών με αυτά των ανδρών για την απόκτηση του δικαιώματος συνταξιοδότησης. Σίγουρα στην αναζήτηση της ισότητας ΔΕΝ ήταν αυτό που έψαχνε το γυναικείο φύλο (έστω και αν οι γυναίκες υπερτερούν στο προσδόκιμο ηλικίας ξεπερνώντας τους άνδρες κατά 5-6 χρόνια ζωής).

Πανάρχαιο είναι το θέμα της αέναης διαμάχης ανάμεσα στα δύο φύλα. Πολλά άλλαξαν με το πέρασμα του χρόνου, αλλά η ταυτότητα που σχετίζεται με το φύλο μας και με το ρόλο που θα διαδραματίσουμε ως άνδρες και γυναίκες στις κοινωνίες μέσα στις οποίες συμβιώνουμε, εργαζόμαστε και παράγουμε μάλλον χρειάζεται πολύ δρόμο ακόμη ώσπου να αγγίξει την απόλυτη ισότητα.

Κάθε παιδί μαθαίνει να διαφοροποιεί τα δύο φύλα γύρω στα 2 με 3 χρόνια της ζωής του όπως ακριβώς μαθαίνει ότι ένα λαστιχένιο στρογγυλό αντικείμενο που χοροπηδά όταν το χτυπάμε στο πάτωμα ή στον τοίχο το λέμε μπάλλα. Με το πέρασμα του χρόνου τα παιδιά προσθέτουν στην αρχική αντίληψη της διαφοράς των δύο φύλων πέρα από τα σωματικά και ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά. Συνειδητοποιούν ότι οι άνδρες είναι "σκληροί" ενώ οι γυναίκες είναι "ευαίσθητες." Στό ίδιο μήκος κύματος ο συνάδελφος Τζερόμ Κέηγκαν ανακάλυψε ότι για τα παιδιά του νηπιαγωγείου «ο τίγρης είναι αρσενικός» ενώ αντίθετα «το κουνελάκι είναι θηλυκό».

Μεγαλώνοντας σε οικογένειες όπου υπάρχουν δύο γονείς (αυτό το τονίζω καθώς σήμερα οι μονογονεϊκές οικογένειες αυξάνονται ραγδαία ) τα παιδιά αναπτύσσουν μιά έντονη και σημαντική ταύτιση με το γονιό του ίδιου φύλου.. Μετά, μέσα στην παρέα και την κλίκα σφυρηλατούν την αντίληψη του φύλου με γνώμονα τις αντιλήψεις της ομάδας, π.χ. ένα παιδί υπέρβαρο ή με πολλές ευαισθησίες μπορεί να προβληματισθεί για τη σεξουαλική του ταυτότητα εφόσον ζει σε μιά γειτονιά όπου τα αγόρια ξεχωρίζουν από τα κορίτσια με γνώμονα τις σωματικές δυνάμεις και τις αθλητικές δεξιότητες. Αντίθετα ένα τέτοιο αγόρι δεν θα αντιμετώπιζε παρόμοιο πρόβλημα μεγαλώνοντας μέσα σε παρέες με φιλοσοφικούς προβληματισμούς και πνευματικές ανησυχίες.

Στις δυτικές κοινωνίες ο θηλυκός ρόλος περιέχει περισσότερη συναισθηματική ευαισθησία από τον ανδρικό . Στην Περσία, όμως, «οι άνδρες πρέπει να δείχνουν τα συναισθήματά τους γιατί αν δεν το κάνουν μπορεί να υποθέσει κανείς οτι....υστερούν σε ένα σημαντικό βιολογικό τομέα...» Εκεί δηλαδή οι άνδρες είναι τα ευαίσθητα άτομα που δεν χρειάζεται να είναι πρακτικά και λογικά όντα ενώ αντίθετα οι γυναίκες θεωρούνται πρακτικές και διακρίνονται για την...ψυχρή λογική τους.

Σύμφωνα με την ανθρωπολόγο Μάργκαρετ Μήντ στη Νέα Γουϊνέα υπάρχει ταύτιση στα στοιχεία του ρόλου άνδρα και γυναίκας ενώ ανάμεσα σε ορισμένες φυλές της Αφρικής και Ινδιάνων της Αμερικής οι γυναίκες θεωρούνται πιο ικανές σεξουαλικά από τους άνδρες και γίνονται πιό επιθετικές παίρνοντας πολλές σεξουαλικες πρωτοβουλίες. Ακόμη και σε θέματα μυϊκής δύναμης ενώ στη Δύση πιστεύουμε ότι ο άνδρας υπερέχει σε πολλές φυλές της Αφρικής οι γυναίκες αποτελούν τον κυριο κορμό της εργατικής-παραγωγικής τάξης ακριβώς επειδή οι άνδρες θεωρούνται...αδύναμα όντα!

Σήμερα βελτιώθηκε η θέση της γυναίκας από εκείνη της γιαγιάς της αλλά η ισότητα ανάμεσα στα δύο φύλα παραμένει ένας μακρυνός απόηχος μιάς επιθυμίας που δεν φαίνεται να πραγματώθηκε θεαματικά ακόμη και στις πιό «προηγμένες» κοινωνίες της Δύσης.

Πάντως η κλασική Φροϋδική υπόθεση που ήθελε τη γυναίκα να διακατέχεται από «φαλλικό φθόνο» δεν φαίνεται να ισχύει και τόσο στις μέρες μας. Αν υπάρχει φθόνος σε κάποιες από τις σύγχρονες γυναίκες αυτός μάλλον εστιάζεται περισσότερο στην κοινωνική ισχύ και το «πρεστίζ» που διαθέτουν οι άνδρες και λιγότερο στην κατοχή του ανδρικού φαλλού....

Οργή Τουρκίας για την "γενοκτονία" Αρμενίων


Η Άγκυρα ανακάλεσε τον πρεσβευτή της στην Ουάσινγκτον, «για διαβουλεύσεις», πολύ λίγο αφότου από επιτροπή στη Βουλή των Αντιπροσώπων υπερψηφίστηκε μία απόφαση, στην οποία οι σφαγές Αρμενίων στην αρχή του 20ου αιώνα (επί Οθωμανικής αυτοκρατορίας) χαρακτηρίζονται ως «γενοκτονία».

Ταυτόχρονα, ο πρωθυπουργός Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν τόνισε ότι, η Τουρκία κατηγορείται για ένα έγκλημα που δεν έχει διαπράξει και πρόσθεσε ότι «επλήγησαν σοβαρά οι αμερικανο-τουρκικές σχέσεις».

Παρά τις αντιρρήσεις του Λευκού Οίκου και την παρέμβαση του προέδρου της Τουρκίας, Αμπτουλάχ Γκιουλ, η Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής των Αντιπροσώπων υιοθέτησε τον χαρακτηρισμό της γενοκτονίας με ισχή πλειοψηφία.

Η κυβέρνηση Ομπάμα είχε προειδοποιήσει ότι η υιοθέτηση του χαρακτηρισμού θα υπονόμευε της αμερικανο-τουρκικές σχέσεις.

Δεν είναι γνωστό εάν η απόφαση της επιτροπής θα τεθεί σε ψηφοφορία από την ολομέλεια τοης Βουλής.

Πάντως, όπως σημειώνει το BBC, ένα παρόμοιο ψήφισμα υιοθετήθηκε από επιτροπή του Κογκρέσου το 2007. Μετά τις πιέσεις που είχε ασκήσει η κυβέρνηση Μπους, το ψήφισμα δεν υιοθετήθηκε ποτέ από την ολομέλεια της Βουλής των Αντιπροσώπων.

Ανακοίνωση της τουρκικής κυβέρνησης

Η ανακοίνωση που εκδόθηκε μετά την ανακοίνωση του αποτελέσματος της ψηφοφορίας στην Επιτροπή έχει ως εξής:

«Η Τουρκία δέχθηκε με λύπη το σχέδιο απόφασης που εγκρίθηκε σήμερα εκ μέρους της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ. Καταδικάζουμε το σχέδιο αυτό που κατηγορεί την Τουρκία για ένα έγκλημα που δεν έχει διαπράξει.

Όσοι στήριξαν το σχέδιο αυτό, παρέβλεψαν τις ιστορικές πραγματικότητες και τη διχογνωμία που υπάρχει επί του θέματος μεταξύ των ειδικών ιστορικών και υιοθέτησαν, με πολιτικά κριτήρια, μία λανθασμένη και άδικη στάση.

Το σχέδιο απόφασης πέρα από τα συγκεκριμένα ιστορικά λάθη που περιέχει σχετικά με τα γεγονότα του 1915, συντάχθηκε με μία εξ' ολοκλήρου μονομερή προσέγγιση. Η Τουρκία πιστεύει ότι τα πικρά γεγονότα που έζησε το σύνολο του λαού της Μικρασίας κατά την Α΄Παγκόσμιο Πόλεμο θα πρέπει να εξεταστούν από ιστορικούς, δίχως προκατάληψη, με επιστημονικές μεθόδους και με βάση τις ιστορικές πηγές και τα αρχεία.

Η επέμβαση των πολιτικών στο αντικείμενο των ιστορικών δημιουργεί πάντα αρνητικές επιδράσεις. Κατά τις πρωτοβουλίες μας σχετικά με το θέμα, είχε υπογραμμιστεί ξεκάθαρα ότι η έγκριση του σχεδίου απόφασης από την Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής των Αντιπροσώπων, θα οδηγήσει σε ανεπιθύμητα αποτελέσματα.

Εκφράζουμε σοβαρή ανησυχία για το ότι το σχέδιο απόφασης που εγκρίθηκε από την Επιτροπή παρ' όλες τις προειδοποιήσεις μας θα ζημιώσει τις σχέσεις μεταξύ της Τουρκίας και των ΗΠΑ και θα ανακόψει τις προσπάθειες που καταβάλλονται για την ομαλοποίηση των σχέσεων μεταξύ της Τουρκίας και της Αρμενίας.

Η απόφαση αυτή που θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά τις προσπάθειες που καταβάλουμε με τις ΗΠΑ στο πλαίσιο μας ευρείας κοινής ατζέντας, υποδεικνύει δυστυχώς και την έλλειψη στρατηγικού οράματος. Με δεδομένη την εξέλιξη αυτή, ο πρεσβευτής μας στην Ουάσιγκτον Ναμίκ Ταν κλήθηκε απόψε το βράδυ για διαβουλεύσεις στην Άγκυρα».

Πηγή: The Insider