Τρίτη 2 Μαρτίου 2010

Θεσσαλονίκη: Γραφειοκρατικό... μπλόκο στο μετρό


ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ

Στα... γρανάζια της γραφειοκρατίας εξακολουθεί να είναι μπλεγμένο το μετρό της Θεσσαλονίκης, παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι 21 και πλέον μέρες μετά από συνεδρίαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (9 Φεβρουαρίου), το οποίο αποφάσισε τη διάλυση κάποιων ευρημάτων, η σχετική απόφαση δεν έχει φτάσει ακόμη στη Θεσσαλονίκη!

Ωστόσο, η διάλυση των ευρημάτων άρχισε την περασμένη Παρασκευή, δηλαδή 17 μέρες μετά την απόφαση του ΚΑΣ, μετά από προφορική εντολή προς τις αρχαιολογικές υπηρεσίες της Θεσσαλονίκης και προκειμένου να μη χαθεί άλλος πολύτιμος χρόνος. Προηγήθηκε η φωτογράφηση και η αποτύπωση των ευρημάτων.

Στο μεταξύ, η απόφαση έχει... καθαρογραφεί και περιφέρεται από υπηρεσία σε υπηρεσία, προκειμένου να υπογραφεί από τους διευθυντές. Το θέμα είναι τυπικό, καθώς κανένας υπηρεσιακός παράγοντας δεν πρόκειται να αλλάξει την απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου.

Τα ευρήματα

Στη συμβολή της Εγνατίας με τη Βενιζέλου, στο νότιό τους τμήμα, η αρχαιολογική σκαπάνη έφερε στο φως τα κατάλοιπα ενός οθωμανικού κτιρίου. Τα ευρήματα κρίθηκαν ήσσονος σημασίας και το ΚΑΣ αποφάσισε τη διάλυσή τους.

Μετά από την ολοκλήρωση των σχετικών εργασιών, που απαιτούν μόνον ορισμένες μέρες, πρόκειται να αποκατασταθεί η κυκλοφορία στο νότιο τμήμα της οδού Εγνατία. Κι αυτό καθώς η αρχαιολογική ανασκαφή έχει πλέον φτάσει σε ικανό βάθος, ώστε να τοποθετηθεί από πάνω της μεταλλική γέφυρα και η κυκλοφορία να διεξάγεται κανονικά.

Δεν είναι μόνον ο χρόνος που μεσολάβησε από την απόφαση του ΚΑΣ μέχρι την προφορική εντολή που πήγε χαμένος, καθώς χάθηκαν μέρες και νωρίτερα, μέχρι τη σύνταξη της εισήγησης για τη διάλυση των ευρημάτων και τη συνεδρίαση του ΚΑΣ.

Οι καταστηματάρχες

Οι καταστηματάρχες που έχουν τις επιχειρήσεις τους γύρω από το εργοτάξιο του μετρό στη Βενιζέλου δηλώνουν αγανακτισμένοι, καθώς επί περίπου 45 μέρες στο σημείο δεν εργαζόταν κανείς.

Επιπλέον, βλέπουν με... πικρό χαμόγελο έγγραφο που έχουν στο αρχείο τους από τη Διεύθυνση Μετρό Θεσσαλονίκης της Αττικό Μετρό ΑΕ, με ημερομηνία 22 Ιανουαρίου 2007, το οποίο τους ενημέρωνε ότι ξεκίνησαν οι προπαρασκευαστικές εργασίες που απαιτούνται για την κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου....

Πηγή: Αγγελιοφόρος

Μέχρι τέλους του 2010 αναμένεται να παραδοθεί το νέο λιμάνι της Ουρανούπολης, προϋπολογισμού 3,6 εκατ. ευρώ


Τη σύμβαση για την κατασκευή του νέου λιμανιού της Ουρανούπολης στη Χαλκιδική, προϋπολογισμού 3,6 εκατ. ευρώ, υπέγραψαν σήμερα ο νομάρχης, Αστέριος Ζωγράφος και εκπρόσωπος της αναδόχου εταιρίας, ΑΝΑΥΡΟΣ ΑΤΒΕΕ.

Πρόκειται για έργο που θα εξυπηρετεί επιβατηγά, τουριστικά και αλιευτικά σκάφη. Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αρμόδιος αντινομάρχης, Ιωάννης Τζίτζιος, όταν το έργο ολοκληρωθεί, το λιμάνι θα μπορεί να υποδέχεται ακόμη και τέσσερα κρουαζιερόπλοια ημερησίως, περίπου 100 ιδιωτικά τουριστικά σκάφη (γιοτ) και ισάριθμα αλιευτικά. Οι εργασίες αναμένεται να περατωθούν μέχρι τέλους 2010, αν και τα έργα μέσα στη θάλασσα θα σταματήσουν προσωρινά κατά το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου, προκειμένου να μη δημιουργηθούν προβλήματα στην τουριστική κίνηση.

Μεταξύ άλλων προβλέπεται -σύμφωνα με τον κ.Τζίτζιο- η επέκταση της κεντρικής προβλήτας του λιμανιού κατά πλάτος και μήκος και η δημιουργία δεύτερης προβλήτας, κάθετης προς την ακτή, όπου θα δημιουργηθεί «λεκάνη ασφαλείας» για τα φιλοξενούμενα σκάφη. Το έργο χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Από την πλευρά του, ο νομάρχης Αστέριος Ζωγράφος δήλωσε: «[...]Δώσαμε λόγο τιμής στους κατοίκους της περιοχής για το συγκεκριμένο λιμάνι. Η σημερινή διοίκηση της νομαρχίας ανέλαβε τη χρηματοδότηση για τη σύνταξη της μελέτης και αφού ολοκληρώθηκε ο προσυμβατικός έλεγχος υπογράφηκε σήμερα η σχετική εργολαβική σύμβαση με την ανάδοχο εταιρία για την κατασκευή του λιμανιού».

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Παπαθεμελής: Όχι στην κατάργηση του εορτασμού της επετείου της 25 Μαρτίου στις Πρεσβείες μας


Ναυάρχου Νικοδήμου 2, 105 57, Σύνταγμα, Αθήνα
Blog: www.danagennisi.eu
Ηλ. Δ/νση: press@danagennisi.gr
Τηλ. 2103314314 Φαξ: 2103217771

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Εκπρόσωπος: Σταύρος Βιτάλης
Τηλ.: 6979112273


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

2/3/10

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατικής Αναγέννησης Στέλιος Παπαθεμελής έκανε το ακόλουθο σχόλιο:

Με το πρόσχημα της «εξοικονόμησης πόρων» αλλά και την ανενδοίαστη επίκληση λόγων? «συμβολισμού» διετάχθη η κατάργηση του Εορτασμού της Εθνικής Επετείου της 25ης Μαρτίου στις πρεσβείες μας του Εξωτερικού. Η απόφαση προκαλεί το δημόσιο αίσθημα και εξεγείρει τον Ελληνισμό της Διασποράς.

Ο εορτασμός δίνει πάντοτε την ευκαιρία στους Ομογενείς μας να ανανεώνουν τα αισθήματα σεβασμού και αγάπης τους για την πατρίδα και στις διπλωματικές μας αποστολές να εμπλουτίζουν τις χρήσιμες επικοινωνίες με τους ομολόγους τους προωθώντας τα συμφέροντα της χώρας.

Το σχετικό έγγραφο του γ.γ. του ΥΠΕΞ επικαλείται για την ακύρωση του εορτασμού την αιτιολογία ότι «κρίνεται σκόπιμη προς εξοικονόμηση πόρων αλλά και λόγους συμβολισμού» (sic!). Πίσω από τον όρο «συμβολισμού» κρύβονται πιθανότατα εθνομηδενιστικές αντιλήψεις αρμοδίων καθώς έγινε γνωστό ότι το ΥΠΕΞ απέρριψε αιτήματα πολλών πρεσβευτών και προξένων να οργανώσουν την εκδήλωση αδαπάνως για το ελληνικό κράτος με έξοδα των Ομογενειακών Οργανώσεων.

Τα αιτήματα απερρίφθησαν με το κωμικό ευφυολόγημα «να μην διασπασθεί η .. ομοιομορφία»!

Τελικά είμαστε το μόνο κράτος που δεν θα γιορτάσει στα ανά τον κόσμο διπλωματικά του Γραφεία την Εθνική του Επέτειο.

Επιβάλλεται η άμεση ανάκληση της απόφασης.

Ανοιχτή επιστολή Ανδρέα Παπαμιμίκου


Προς κάθε ενδιαφερόμενο,

Κάποιοι έχουν μάθει να πετούν λάσπη στον ανεμιστήρα και να κρύβονται πίσω από την ανωνυμία που τους βολεύει. Γυρνάω την πλάτη στην ακατάσχετη λασπολογία. Δεν έχω μάθει, όμως, να κρύβομαι και πολύ περισσότερο να αποκρύπτω την αλήθεια. Απαντώ, λοιπόν:

* Έχω κάνει έναρξη επαγγέλματος, ως ελεύθερος επαγγελματίας, από τα 24 μου. Από τότε αδιάκοπα δουλεύω. Έχω ένσημα. Αποδίδω φόρο και εισφορές στο ελληνικό κράτος.

* Έχω εργαστεί ως εξωτερικός συνεργάτης σε μία και μόνο ΜΚΟ, σε αντικείμενο συναφές με τις σπουδές μου και για έργα εθνικής σημασίας. Είμαι περήφανος για αυτό.

* Έχω αποφοιτήσει από το τμήμα Βαλκανικών Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, το οποίο όταν πέρασα ήταν από τα πρωτοπόρα στο αντικείμενο τους και είχε μια από τις πιο υψηλές βάσεις στη Γ’ δέσμη. Η ποιότητα των σπουδών στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας είναι γνωστή, την απολαμβάνουν διαχρονικά και καθημερινά χιλιάδες φοιτητές. Δεν θα έπρεπε να μπαίνουν στο στόχαστρο της εμπάθειας των λασπολόγων. Έχω, επίσης, αποφοιτήσει από το 3ο ΓΕΛ, το 3ο Γυμνάσιο, το 16ο Δημοτικό και το 6ο Νηπιαγωγείο Λάρισας. Η άτυπη επιτροπή αξιολόγησης μου μπορεί τώρα να κρίνει και το επίπεδο σπουδών στην προσχολική και σχολική μου ηλικία και το γεγονός ότι μεγάλωσα στη Λάρισα.

* Γεννήθηκα στις 14 Νοεμβρίου του 1979. Δεν μπορώ να καταλάβω πώς είναι δυνατόν να είμαι 32, 33 ή ακόμη και 40 χρονών, όπως κάποιοι θέλουν να με εμφανίσουν.

·Έχω εκατοντάδες φορές εξηγήσει ότι η Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία ΟΝΝΕΔ Θεσσαλονίκης, που εξαιτίας ενός ευφάνταστου δημοσιεύματος επικράτησε ως ΟΝΝΕΔ Α.Ε. συστάθηκε προκειμένου να μπορέσουμε να έχουμε ΑΦΜ για τις ανάγκες των φεστιβάλ της ΟΝΝΕΔ Θεσσαλονίκης. Δεν πήρε ποτέ καμία επιχορήγηση και με τη λήξη των φεστιβάλ, αφού τακτοποίησε τις φορολογικές της υποχρεώσεις, διαλύθηκε. Αυτή είναι και η μόνη ΜΚΟ, στης οποίας το Δ.Σ. συμμετείχα. Κάποιοι όμως είτε δεν μπορούν, είτε δεν θέλουν να καταλάβουν.

·Η απόκτηση ΑΦΜ και νομικής μορφής για την ΟΝΝΕΔ στα πρότυπα άλλων ευρωπαϊκών νεολαιών είναι στάση ευθύνης, εγγύηση διαφάνειας. Ας μην λησμονούμε ότι η νεολαία του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, στην οποία ανήκουμε, είναι Μη Κερδοσκοπική Οργάνωση.

* Ήμουν συνεργάτης του κ. Στυλιανίδη για οχτώ μήνες στο Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών. Από όσο γνωρίζω καμία από τις οργανώσεις που οι λασπολόγοι αναφέρουν, δεν είχε πάρει καμία επιχορήγηση. Εξάλλου, οι περισσότερες από αυτές δεν λειτουργούν εδώ και χρόνια.

* Είμαι ενεργό μέλος της κοινωνίας των πολιτών και είμαι περήφανος για αυτό. Πιστεύω σ’ αυτή και θα συνεχίσω κάθε φορά που μου δίνεται η ευκαιρία να προσφέρω και να στηρίζω μαζί με άλλους νέους, και άλλους πολίτες τέτοιες προσπάθειες.

* Για την περιβόητη καταδίκη μου για μια μετακίνηση υπαλλήλου, θα ήθελα να ενημερώσω όσους ανησυχούν ότι την Πέμπτη (25/2) όλο το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΥΑΘ, αθωώθηκε πανηγυρικά. Είμαι σίγουρος ότι οι λασπολόγοι το γνωρίζουν, αλλά εσκεμμένα το αποκρύπτουν.

* Δεν έχω μισθώσει ποτέ κανένα λεωφορείο για την μεταφορά μελών της οργάνωσης. Στα Ιωάννινα 700 μέλη της οργάνωσης, υποστηρικτές όλων των υποψηφίων συμμετείχαν ενεργά στην προσυνεδριακή διαδικασία. Αυτός είναι, άλλωστε και ο λόγος που τα προσυνέδρια γίνονται σε πόλεις που μπορούν να καλύψουν γεωγραφικά όλη την Ελλάδα.

* Όσο για την παρουσία μου στην εκδήλωση της κ. Μπακογιάννη και την φωτογραφία με τον κόκκινο κύκλο γύρω από το πρόσωπο μου, κάποιοι εσκεμμένα αποκρύπτουν ότι μαζί με χιλιάδες άλλους Οννεδίτες και Οννεδίτισσες αναλάβαμε μια πρωτοβουλία διαλόγου για ζητήματα ουσιαστικά για το κόμμα και την πολιτική. Στο πλαίσιο αυτό συναντηθήκαμε και με τον κ. Ψωμιάδη και με τον πρόεδρό μας Αντώνη Σαμαρά.

* Είμαι περήφανος για τους φίλους μου και τους συνεργάτες μου. Η ζωή μου δεν είναι μόνο η πολιτική.

* Ήμουν ο πρώτος που μίλησε δημόσια για ανοιχτές διαδικασίες, χωρίς χρίσματα, χωρίς δαχτυλίδια. Η ιστορία της γενιάς μου στην ΟΝΝΕΔ θα είναι μια ιστορία μακριά από μηχανισμούς και μεθοδεύσεις, με ανοιχτές πόρτες σε όλους.

* Οι προτάσεις μου: για όριο στις θητείες των μελών της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ στα όργανα συνδιοίκησης και στα όργανα της παράταξης, για ανοιχτές διαδικασίες στις εκλογές των μελών κάθε Γραμματείας πόλης και των Υπευθύνων πόλεων από όλα τα μέλη της οργάνωσης της πόλης, για λειτουργία ελεγκτικής επιτροπής για να ελέγχει τα οικονομικά της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ σε κάθε πόλη, ενοχλούν γιατί χτυπούν καθεστωτικές αντιλήψεις. Η νέα ΟΝΝΕΔ πρέπει να είναι οργάνωση με περισσότερη Δημοκρατία, περισσότερη Διαφάνεια, μεγαλύτερη Συμμετοχή. Οι προτάσεις μου για την κατάργηση του Ασύλου, τη στήριξη των συμβασιούχων stage, την ΟΝΝΕΔ ηγέτη σε μια προσπάθεια για εθνική πολιτική για τη νεολαία αποδεικνύουν τον προσανατολισμό μου για μια ΟΝΝΕΔ δυναμική και παρεμβατική.

Δεν πρόκειται να συμμετέχω στο παιχνίδι των λασπολόγων. Θα συνεχίσω να απαντώ με προτάσεις και θέσεις για την οργάνωση και τους νέους. Αγνοώ την παραπολιτική. Δίνω έμφαση στην πολιτική. Δεν είμαι αντίπαλος με τους συνυποψηφίους μου. Είμαι αντίπαλος με τα προβλήματα της οργάνωσης και των νέων. Δεν διεκδικώ χρίσματα. Σ’ αυτές τις εκλογές υπάρχει μόνο ένα χρίσμα. Αυτό που οι Οννεδίτισσες και οι Οννεδίτες θα δώσουν σε όποιον θεωρούν καλύτερο πρόεδρο για την οργάνωση στις 18 Απριλίου.


Σας ευχαριστώ

Ανδρέας Παπαμιμίκος

Ηγέτες ή Επιβήτορες θώκων Εξουσίας;


Του Καθηγητή ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΙΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ

“Τις σκέψεις μου αυτές τις δημοσίευσα στο παρελθόν αλλά πιστεύω ότι τις κάνει πάλι επίκαιρες η πρόσφατη ενώπιον των τηλεοράσεων «επίθεση» που έκανε στον «πρόεδρο» της Ε.Ε. ο Εγγλέζος ευρωβουλευτής χαρακτηρίζοντας τον, λίγο πολύ, ως «ανύπαρκτο» και «ελάχιστﻨγια τις προκλήσεις του 21ου αιώνα και αναρωτήθηκα μήπως τελικά πολλοί «ηγέτες» έχουν έλλειψη επαφής με την καθημερινότητα των λαϊκών μαζών και μοιάζει να στόχευσαν περισσότερο στην κτήση και νομή της Εξουσίας και λιγότερο με την άσκησή της;”
***********************************

Τι σημαίνει εξουσία; Εξουσία σημαίνει ισχύ ή δύναμη, ικανότητα αυτού που την έχει και την ασκεί να απαιτεί και να πετυχαίνει υπακοή, πειθαρχία, συμμόρφωση στα προστάγματά του και στην εκπλήρωση στόχων που αυτός θέτει ακόμη και όταν η εκπλήρωσή τους απολήγει σε καθοριστική διαμόρφωση της ζωής, των ενδιαφερόντων, ακόμα και των συμφερόντων αυτών που τον ακολουθούν.

Ο Μαξ Βέμπερ ο μεγάλος Γερμανός κοινωνιολόγος θεώρησε την εξουσία, την δύναμη ή ισχύ, ως " ...την εκμετάλλευση της ευκαιρίας από ένα ή περισσότερα άτομα για την επιβολή της δικιάς τους βούλησης σε κοινά θέματα, άσχετα με την αντίσταση που προβάλλουν άλλα πρόσωπα που δραστηριοποιούνται στον ίδιο χώρο..."

Και ο Ρόμπερτ Μακ Αϊβερ, ο Αμερικανός κοινωνιολόγος δηλώνει ότι "οι κάτοχοι εξουσίας αποκτούν το δικαίωμα να καθιερώσουν τη δικιά τους πολιτική σε κάθε φάση της ανθρώπινης δραστηριότητας, να κρίνουν πρόσωπα και καταστάσεις, να ασκήσουν διαιτητικό-ισορροπιστικό ρόλο σε αντιδικίες και τελικά να επιβληθούν στους συνανθρώπους τους."

Η εξουσία αντλείται και ασκείται με τρείς θεμελιακούς τρόπους: με την εφαρμογή ωμής βίας ή με την επιβολή της ψυχολογίας του φόβου, με βάση το κληρονομικό δίκαιο των ηγεμονικών καθεστώτων, και από τη δημοκρατική και αβίαστη αναγνώριση από τον λαό ηγετικών χαρακτηριστικών αυτού που την κατέχει και την ασκεί.

Η απόκτηση εξουσίας με την εφαρμογή "ωμής βίας" συνεπάγεται και την πιθανή αντίδραση αυτών που αντιτίθενται στα κάθε λογής δικατορικά και αυταρχικά καθεστώτα. Για τον λόγο αυτό οι διάφοροι σφετεριστιστές της εξουσίας ακολουθώντας μιά πάγια τακτική αποπειρώνται να εδραιώσουν την ισχύ τους και να "νομιμοποιήσουν" τη θέση τους παρέχοντας αγαθά, διευκολύνσεις και προσεκτικά οριοθετημένα "δικαιώματα-προνόμια" σε κάποια κάπως πλατιά λαϊκή ομάδα ή καθησυχάζουν κατασιγάζοντας με ψυχοπολιτικές μεθόδους την άσκηση κριτικής και την εκδήλωση "αντίστασης" τις λαϊκές μάζες οδηγώντας τες στην απάθεια που είναι απόληξη θεμελιωμένη στην πρόχειρη διαπίστωση από το λαό ότι "...είναι ανήμπορος να ελέγξει τη ροή των γεγονότων..."

Στα ψευδεπίγραφα "δημοκρατικά καθεστώτα" αυτοί που κατέχουν την εξουσία φροντίζουν να αποσιωπούν συστηματικά και διαχρονικά το γεγονός δημιουργώντας την απαραίτητη ψευδαίσθηση ότι η κατοχή της εξουσίας είναι " κοινό καθήκον " και δικαίωμα και η άσκησή της γίνεται για την υλοποίηση των επιθυμιών και αποφάσεων " της πλατιάς λαϊκής μάζας".

Επιπρόσθετα, παρά την αντικειμενικά κραυγαλέα εκμετάλλευση και άσκηση της εξουσίας με σαφώς προσωποπαγή ψυχισμό, έντεχνες ιδεολογικές διακηρύξεις και ψυχοτεχνικά πολιτικά μανιφέστα τείνουν να μειώσουν τη σημασία της πραγματικότητας καμουφλάροντας την αυταρχική φύση και δικτατορική υφή της πίσω από τα διάφανα προπετάσματα της " έλλειψης κάθε χρησης ωμής βίας..."

Στα γνήσια δημοκρατικά καθεστώτα, άσχετα εάν πρόκειται για ένα Κόμμα ή μιά ολάκερη χώρα η διαδικασία ανέλιξης σε θέση εξουσίας και το δικαίωμα άσκησής της συντελείται με λογοκρατικά κριτήρια, με αξιοκρατία και διαφάνεια και - απαλλαγμένη από κάθε μορφή της έννοιας του "κληρονομικού δικαίου" και κάθε απειλή για χρήση βίας - προκαθορίζει το εφήμερο της πράξης διατηρώντας ανέπαφο το δικαίωμα των εξουσιαζόμενων, της λαϊκής μάζας, για αλλαγές στις προτιμήσεις τους, για αφαίρεση της εξουσίας από τους αποδεικνυόμενους εμφανώς ανάξιους και την παροχή της σε αυτούς που κατορθώνουν να πείσουν ότι είναι άξιοι, ή τουλάχιστον, περισσότερο άξιοι από τους παρόντες κατόχους της.

Στην πλατωνική «πολιτεία» ο Θρασύμαχος διατείνεται κατηγορηματικά ότι "...το δίκαιο είναι ταυτόσημο με το συμφέρον του ισχυρού..." Και όμως η εξουσία που θεμελιώνεται και διαιωνίζεται με τη χρήση ή την απειλή της χρήσης κάποιας μορφής βίας είναι, κατά κανόνα, καταδικασμένη και ο βίος της, η διαχρονική της διάρκεια είναι προκαθορισμένα εφήμερη"...Ο πανίσχυρος δεν είναι ποτέ αρκετά ισχυρός" έγραψε διαπιστώνοντας την ιστορική νομοτέλεια των γεγονότων ό Ζαν Ζακ Ρουσσώ.

Όποια και αν συμβεί να είναι η πηγή της εξουσίας,η εστία από την οποία αυτή αναβλύζει και όποιες και αν είναι οι διαδικασίες απόκτησής της αμείωτο πάντοτε παραμένει και το ενδιαφέρον για τους τρόπους χρήσης τους τρόπους άσκησης της εξουσίας από τον κάτοχό της.

Έτσι ο αυταρχικός ηγέτης είναι εκείνος που θεωρεί τον εαυτό του ως το μόνο άξιο να κρίνει τη σημασία, την ορθότητα και την αξία των αναγκών, επιδιώξεων και φιλοδοξιών αυτών που κυβερνά ή εξουσιάζει και κατά συνέπεια ασκεί την εξουσία με αποκλειστικά κύριο γνώμονα τις δικές του θέσεις, τις προσωπικές του πεποιθήσεις.

Ο δημοκρατικός ηγέτης καθώς αντιλαμβάνεται το εφήμερο της θέσης του και το απαραβίαστο δικαίωμα αυτών που με τη δική τους συναίνεση και επιλογή "εξουσιάζει" να τον αντικαταστήσουν πασχίζει να εντοπίσει τον κοινό παρονομαστή των πολυποίκιλων και συχνά αντικρουόμενων επιθυμιών και επιδιώξεών τους και να ασκήσει εξουσία με γνώμονα "το κοινό όφελος" ελπίζοντας ότι στην επόμενη "ημέρα κρίσης" [στις επόμενες εκλογές] αυτό θα αναγνωρισθεί και έτσι θα διασφαλισθεί η επανεκλογή του.

Υπάρχουν ιστορικές στιγμές στη ζωή κάθε ομάδας που απαιτούν τη μετουσίωση ενός "δημοκρατικού" ηγέτη σε "αυταρχικό" αρχηγό για να επιτευχθούν κοινοί στόχοι ή για να αποσοβηθούν κρίσιμες για την επιβίωση της ομάδας ή του κοινωνικού συστήματος καταστάσεις. Σίγουρα, επίσης, υπάρχουν δεδομένα παραδείγματα "αυταρχικών" ηγετών που - με προκάλυψη την επιφανειακή δημοκρατικότητά τους - πετυχαίνουν να συνεχίσουν πέρα από τα προκαθορισμένα χρονικά διαστήματα την κατοχή και άσκηση της εξουσίας.

Στο σημείο αυτό να θυμηθούμε τα λόγια του Αγάθωνα που συνιστά στον «Άρχοντα» (ηγέτη) να θυμάται 3 πράγματα «ότι διοικεί ανθρώπους, ότι πρέπει να διοικεί σύμφωνα με τους νόμους και ότι δεν θα διοικεί…για πάντα!»

Δυστυχώς φαίνεται ότι στην Υφήλιο του 21ου αιώνα, το ερώτημα που αρχίζει να εκφράζει δειλά-δειλά η ελληνική, η Ευρωπαϊκή και η Παγκόσμια κοινή μοιάζει να μορφοποιείται σε μια αμείλικτα απλή διατύπωση: «καθώς έφυγαν οι μεγάλοι ηγέτες είναι άραγε σε θέση να χειρισθούν τις κρίσεις που μας ταλανίζουν σε εθνικά, έρχονται σε παγκόσμιο επίπεδο εκείνοι ή εκείνες που ίσως δεν είναι τίποτε παραπάνω από επιβήτορες θώκων εξουσίας;»