Η μονή ρημάζει, γιατί το τουρκικό κράτος δεν την αντιμετώπισε ποτέ ως πολιτιστικό μνημείο της ανθρωπότητας.
Του ΒΑΣΙΛΗ Κ. ΚΑΛΑΜΑΡΑ
Ο οδηγός του ταξί ας υποθέσουμε ότι λέγεται Αχμέτ. «Αχμέτ», τον ρωτάμε, «θα μας πας μέχρι τη Μονή Αγίου Ιωάννου Βαζελώνος;». «Βεβαίως, κύριε», μας απαντά. Βρισκόμαστε στην περιοχή Ματσούκα, που τη χωρίζουν είκοσι οκτώ χιλιόμετρα από την πόλη της Τραπεζούντας.
Η Παναγία Σουμελά βρίσκεται ακριβώς στην αντίθετη κατεύθυνση, και νοερά την αποχαιρετάμε.
Ο αυτοκινητόδρομος είναι ανηφορικός, ανεβαίνουμε κι όλο ανεβαίνουμε, ενώ οι σκιές από τη μαυροπεύκη, τις κρανιές και την ποντική αζαλέα «κόβουν» την ορατότητά μας.
Του ΒΑΣΙΛΗ Κ. ΚΑΛΑΜΑΡΑ
Ο οδηγός του ταξί ας υποθέσουμε ότι λέγεται Αχμέτ. «Αχμέτ», τον ρωτάμε, «θα μας πας μέχρι τη Μονή Αγίου Ιωάννου Βαζελώνος;». «Βεβαίως, κύριε», μας απαντά. Βρισκόμαστε στην περιοχή Ματσούκα, που τη χωρίζουν είκοσι οκτώ χιλιόμετρα από την πόλη της Τραπεζούντας.
Η Παναγία Σουμελά βρίσκεται ακριβώς στην αντίθετη κατεύθυνση, και νοερά την αποχαιρετάμε.
Ο αυτοκινητόδρομος είναι ανηφορικός, ανεβαίνουμε κι όλο ανεβαίνουμε, ενώ οι σκιές από τη μαυροπεύκη, τις κρανιές και την ποντική αζαλέα «κόβουν» την ορατότητά μας.