ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ
«Η εξωτερική περιφερειακή της Θεσσαλονίκης δεν πρέπει να γίνει "μπαλάκι" και άλλος να ζητά να μετακινηθεί πέντε μέτρα βόρεια και άλλος δέκα μέτρα νότια. Πρέπει να προωθηθεί άμεσα, για να μη χάνουμε χρόνο, αλλά και χρήμα». Αυτό δηλώνει στον «Α» ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, ο οποίος προαναγγέλλει ότι μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαβούλευση για το έργο.
Εξάλλου, στο περιθώριο εκδήλωσης του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας – Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας, που έγινε το βράδυ της Δευτέρας, ο κ. Μαγκριώτης απηύθυνε έκκληση να δουν όλοι ζεστά το έργο.
«Η εξωτερική περιφερειακή είναι ένα πολύ δαπανηρό έργο. Ενδεικτικά είναι δεσμευμένα περί τα 300 εκατ. ευρώ στο Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς (ΕΣΠΑ), όταν το έργο, σύμφωνα με τις πλέον περιορισμένες εκτιμήσεις, θα κοστίσει 1,5 δισ. ευρώ. Δώσαμε τη δυνατότητα διαβούλευσης, από το Νοέμβριο μέχρι το τέλος Ιανουαρίου, και τώρα είναι η ώρα των τελικών αποφάσεων. Τα μικροσυμφέροντα πρέπει να μπουν στην άκρη και από κοινού να προτάξουμε όλοι το συμφέρον της πόλης, ώστε να μη χάσει η Θεσσαλονίκη χρήματα από το ΕΣΠΑ και να μην έχουμε προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας», υπογράμμισε ο υφυπουργός Υποδομών.
Νέα ηγεσίαΣε κάθε περίπτωση, ουσιαστικές εξελίξεις δεν πρόκειται να υπάρξουν πριν αναλάβει η νέα ηγεσία στην «Εγνατία Οδός ΑΕ». Η τοποθέτηση της νέας ηγεσίας φαίνεται ότι είναι πλέον θέμα ημερών. Ετσι, μία από τις πρώτες κινήσεις της θα είναι η οριστικοποίηση της χάραξης της εξωτερικής περιφερειακής.
Και όπως εξηγεί ο κ. Μαγκριώτης, «αν δεν υπάρξουν μεγάλες αλλαγές στη χάραξη, το έργο θα δημοπρατηθεί στο σύνολό του μετά το καλοκαίρι. Αν οι αλλαγές είναι σημαντικές, θα το σπάσουμε σε δύο κομμάτια, για να μη χάνουμε χρόνο: από το Τιτάν μέχρι τα Κωνσταντινουπολίτικα, που είναι ώριμο και μπορεί να δημοπρατηθεί γρήγορα, ενώ το υπόλοιπο τμήμα, από τα Κωνσταντινουπολίτικα μέχρι την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών, θα δημοπρατηθεί λίγο αργότερα».
Η ταυτότητα του δρόμουΗ εξωτερική περιφερειακή αποτελεί ένα έργο στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη του νομού σε επίπεδο 25ετίας. Πρόκειται για έναν κλειστό αυτοκινητόδρομο, ο οποίος θα συνδέει τη σημερινή εσωτερική και εξωτερική περιφερειακή με το αεροδρόμιο «Μακεδονία» και τους δρόμους προς Χαλκιδική (Μουδανιά, Γαλάτιστα, Πολύγυρο), ενώ προβλέπεται η σύνδεσή του με την εσωτερική περιφερειακή σε διάφορα σημεία, όπως στο ύψος των Κωνσταντινουπολίτικων, για την εξυπηρέτηση των κατοίκων της ανατολικής Θεσσαλονίκης. Επιπλέον, θα εξυπηρετεί τις υπό δημιουργία πανεπιστημιακές εγκαταστάσεις στην ανατολική Θεσσαλονίκη και τη Ζώνη Καινοτομίας, ενώ δυτικά θα δίνει διεξόδους από και προς τα νοσοκομεία «Γ. Παπανικολάου» και «Παπαγεωργίου».
Πηγή:
Αγγελιοφόρος