Ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση της δημόσιας διαβούλευσης για την εξωτερική περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης, μετά την ενημέρωση του δημάρχου Θέρμης, Θεόδωρου Παπαδόπουλου, και την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, επί της χάραξης του δρόμου. Σε ανακοίνωσή του ο δήμος αφήνει αιχμές εναντίον της διοίκησης της «Εγνατία Οδός ΑΕ», που μελέτησε το συγκεκριμένο έργο, για τη διαδικασία που ακολούθησε στο πλαίσιο της διαβούλευσης τα δυόμισι χρόνια που το έργο είναι υπό συζήτηση.
Μάλιστα, ο δήμος επισημαίνει ότι οι εναλλακτικές λύσεις χάραξης που μελέτησε η εταιρία για την εξωτερική περιφερειακή «ήταν επιφανειακές, χωρίς κανένα στοιχείο σύγκρισης και αξιολόγησης, ούτε καν με στοιχεία μήκους των χαράξεων, ενώ δεν έχει δημοσιοποιηθεί κανένα τμήμα της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου, που τέθηκε στο αρχείο, με αποτέλεσμα να μην είναι γνωστές οι περιβαλλοντικές παράμετροι».
Ο δήμος Θέρμης, βάσει της απόφασής του, συμφωνεί στην υλοποίηση και την αναγκαιότητα του έργου. Διαφωνεί όμως πλήρως με την πρόταση χάραξης της «Εγνατία Οδός ΑΕ», καθώς υποστηρίζει πως «διέρχεται ή γειτνιάζει άμεσα με οικισμούς, πλήττει τις υφιστάμενες και σχεδιαζόμενες χρήσεις γης και δημιουργεί αρνητικές επιπτώσεις στη χωρική συνοχή του δήμου, στο φυσικό περιβάλλον, στην ποιότητα ζωής των κατοίκων σε πολλές περιοχές του δήμου, στον οικισμό Τριαδίου, αλλά και στο αγρόκτημα Θέρμης και Ν. Ραιδεστού. Το μόνο τμήμα της χάραξης στο οποίο συμφωνούμε είναι αυτό που διέρχεται από το αγρόκτημα των Ταγαράδων».
Ομως ο δήμος πήρε θέση και για το δρόμο Κ11 - Θέρμης – Γαλάτιστας: «Το πρώτο τμήμα (μέχρι Θέρμη) πρέπει να επανασχεδιαστεί ως οδός τοπικής εξυπηρέτησης, να μην κατασκευαστεί το τμήμα από κόμβο Θέρμης – Πανοράματος μέχρι Τριάδι (θα υπάρχει η εξωτερική περιφερειακή), ενώ το τμήμα Τριάδι – Γαλάτιστα προτείνεται να μελετηθεί μαζί με την εξωτερική περιφερειακή, ώστε να κατασκευαστεί ως ενιαίος δρόμος».
Ο δήμος επιμένει η εξωτερική περιφερειακή να περάσει στα ανατολικά όριά του με τα Βασιλικά, προκειμένου να μη θιχτούν τα ακίνητα που είναι προς ένταξη στο σχέδιο πόλης της περιοχής. Γι' αυτό άλλωστε ζητά να... αξιοποιηθούν (δηλαδή να περάσει από εκεί) οι εκτάσεις του Δημοσίου και του υπουργείου Εθνικής Αμυνας.
Πηγή: Αγγελιοφόρος
Μάλιστα, ο δήμος επισημαίνει ότι οι εναλλακτικές λύσεις χάραξης που μελέτησε η εταιρία για την εξωτερική περιφερειακή «ήταν επιφανειακές, χωρίς κανένα στοιχείο σύγκρισης και αξιολόγησης, ούτε καν με στοιχεία μήκους των χαράξεων, ενώ δεν έχει δημοσιοποιηθεί κανένα τμήμα της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου, που τέθηκε στο αρχείο, με αποτέλεσμα να μην είναι γνωστές οι περιβαλλοντικές παράμετροι».
Ο δήμος Θέρμης, βάσει της απόφασής του, συμφωνεί στην υλοποίηση και την αναγκαιότητα του έργου. Διαφωνεί όμως πλήρως με την πρόταση χάραξης της «Εγνατία Οδός ΑΕ», καθώς υποστηρίζει πως «διέρχεται ή γειτνιάζει άμεσα με οικισμούς, πλήττει τις υφιστάμενες και σχεδιαζόμενες χρήσεις γης και δημιουργεί αρνητικές επιπτώσεις στη χωρική συνοχή του δήμου, στο φυσικό περιβάλλον, στην ποιότητα ζωής των κατοίκων σε πολλές περιοχές του δήμου, στον οικισμό Τριαδίου, αλλά και στο αγρόκτημα Θέρμης και Ν. Ραιδεστού. Το μόνο τμήμα της χάραξης στο οποίο συμφωνούμε είναι αυτό που διέρχεται από το αγρόκτημα των Ταγαράδων».
Ομως ο δήμος πήρε θέση και για το δρόμο Κ11 - Θέρμης – Γαλάτιστας: «Το πρώτο τμήμα (μέχρι Θέρμη) πρέπει να επανασχεδιαστεί ως οδός τοπικής εξυπηρέτησης, να μην κατασκευαστεί το τμήμα από κόμβο Θέρμης – Πανοράματος μέχρι Τριάδι (θα υπάρχει η εξωτερική περιφερειακή), ενώ το τμήμα Τριάδι – Γαλάτιστα προτείνεται να μελετηθεί μαζί με την εξωτερική περιφερειακή, ώστε να κατασκευαστεί ως ενιαίος δρόμος».
Ο δήμος επιμένει η εξωτερική περιφερειακή να περάσει στα ανατολικά όριά του με τα Βασιλικά, προκειμένου να μη θιχτούν τα ακίνητα που είναι προς ένταξη στο σχέδιο πόλης της περιοχής. Γι' αυτό άλλωστε ζητά να... αξιοποιηθούν (δηλαδή να περάσει από εκεί) οι εκτάσεις του Δημοσίου και του υπουργείου Εθνικής Αμυνας.
Πηγή: Αγγελιοφόρος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου