Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2010

Σπάνια δάση με οικολογική και ιστορική αξία


Οι οροσειρές του Βόρα και της Ροδόπης έχουν κάθε λόγο να υπερηφανεύονται για τους «παράδεισους» που κρύβουν στα σπλάχνα τους. Τα παρθένα δάση τους, με την πενταβέλονη πεύκη, λείψανα παλαιότερων γεωλογικά αιώνων που υπάρχουν στις συγκεκριμένες περιοχές, είναι τα δύο από τα συνολικά 17 που υπάρχουν σε όλα τα Βαλκάνια!

Οι δασικές εκτάσεις με την πενταβέλονη πεύκη είναι σπάνιες και βρίσκονται στους Προμάχους Αριδαίας και στο Φρακτό Δράμας. Πρόκειται για περιοχές ιδιαίτερης οικολογικής, ιστορικής και αισθητικής αξίας, που αποτελούν από τα σπουδαιότερα δασικά συστήματα της Ευρώπης και έχουν χαρακτηριστεί ως διατηρητέα μνημεία της φύσης.

Έταζαν όνομα, έπαιρναν ξενοδοχείο!


Σάλος στα Σκόπια, αμηχανία στην Αθήνα για τη συμφωνία των Συντηρητικών της Βρετανίας με τον Γκρούεφσκι.Εντός του μήνα ο κ. Νίμιτς σε Αθήνα και Σκόπια.

Της Αγγελικής Σπανού

Σάλο στα Σκόπια και αμηχανία στην Αθήνα έχει προκαλέσει η αποκάλυψη της βρετανικής εφημερίδας “Daily Telegraph” ότι μέλη του κόμματος των Συντηρητικών στη Βρετανία προωθούσαν την ένταξη της ΠΓΔΜ στο ΝΑΤΟ με αντάλλαγμα τη συμφωνία κατασκευής ξενοδοχείου πέντε αστέρων στο κέντρο των Σκοπίων.

Κατά το δημοσίευμα, η συμφωνία συνήφθη το 2007 με τη βοήθεια του πρωθυπουργού της ΠΓΔΜ κ. Γκρούεφσκι.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τις οποίες επικαλείται η βρετανική εφημερίδα, όλα ξεκίνησαν όταν συναντήθηκε ο επικεφαλής των Συντηρητικών Ντέιβιντ Κάμερον με τον πρωθυπουργό της ΠΓΔΜ Νίκολα Γκρούεφσκι, το 2003, κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στα Σκόπια για τον ποδοσφαιρικό αγώνα ΠΓΔΜ - Αγγλίας. Τους Κάμερον και Γκρούεφσκι έφεραν σε επαφή ο βοηθός του Κάμερον, Αντριου Φέλντμαν, και ο γνωστός σλαβομακεδόνας επιχειρηματίας Όρτσε Κάμτσεβ, επί χρόνια στενοί συνεργάτες λόγω των εταιρειών ένδυσης Orka (από την ΠΓΔΜ) και Jaymora (του κ. Φέλντμαν).

Ο Φέλντμαν, υπεύθυνος για τη συγκέντρωση χρημάτων για τον επικεφαλής των Συντηρητικών, το 2007 κέρδισε το συμβόλαιο για την κατασκευή ξενοδοχείου πέντε αστέρων, παρότι δεν είχε καμία εμπειρία στην κατασκευή και διεύθυνση ξενοδοχειακών μονάδων. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας, η συμφωνία για την κατασκευή του ξενοδοχείου έγινε με την υπόσχεση ότι η ΠΓΔΜ θα έχει την υποστήριξη του κόμματος των Συντηρητικών αναφορικά με την ένταξή της στην Ε.Ε. και το ΝΑΤΟ.

Στον Λευκό Οίκο

Τέσσερις μήνες μετά την υπογραφή της συμφωνίας ο Ντ. Κάμερον, κατά τη διάρκεια της πρώτης του επίσημης επίσκεψης στην Ουάσιγκτον, ζήτησε από τους πολιτικούς των ΗΠΑ να υποστηρίξουν την ΠΓΔΜ.

Ο διαγωνισμός για την κατασκευή του ξενοδοχείου πέντε αστέρων στο κέντρο των Σκοπίων δημοσιεύθηκε τον Μάρτιο του 2007 σε δύο εφημερίδες της ΠΓΔΜ αλλά και στους “Financial Times”. Οι συμμετέχοντες στο διαγωνισμό είχαν την υποχρέωση να είναι ιδιοκτήτες 250 ξενοδοχείων τεσσάρων ή πέντε αστέρων σε όλο τον κόσμο και να έχουν κατασκευάσει ξενοδοχείο. Ελάχιστες εταιρείες εκπλήρωναν αυτές τις προϋποθέσεις και έτσι δεν υπήρξαν πλειοδότες. Ανακοινώθηκε νέος διαγωνισμός, ο οποίος κηρύχθηκε και αυτός άγονος. Τότε η κυβέρνηση της ΠΓΔΜ ξεκίνησε αποκλειστικές διαπραγματεύσεις με την “HLH Macedonia”.

Πολιτικοί από την ΠΓΔΜ υποστηρίζουν πως ακολουθήθηκε εσκεμμένα η συγκεκριμένη διαδικασία, ώστε να εξασφαλιστεί ότι η εταιρεία “HLH Macedonia” θα κέρδιζε στο διαγωνισμό, παρότι δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις. Σύμφωνα με την “Telegraph”, η εταιρεία “HLH Macedonia” ιδρύθηκε το 2007, λίγες μόνο ημέρες πριν από την υπογραφή της συμφωνίας για την κατασκευή του ξενοδοχείου. Η “HLH Macedonia” ανήκει στην εταιρεία του Φέλντμαν, η οποία τότε ήταν μια μικρή ξενοδοχειακή επιχείρηση από τη Βρετανία. Η έδρα της εταιρείας βρίσκεται σε κτίριο ιδιοκτησίας Κάμτσεβ.

Η κατασκευή του ξενοδοχείου ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2007 και έπρεπε να ολοκληρωθεί σε 2,5 χρόνια. Ωστόσο μέχρι στιγμής δεν έχει κατασκευαστεί ούτε το ισόγειο του ξενοδοχείου. Σύμφωνα με το σχέδιο, το ξενοδοχείο θα έχει έξι ορόφους και συνολικά 200 δωμάτια.

Οι Τόρις διαψεύδουν κατηγορηματικά το ρεπορτάζ της βρετανικής εφημερίδας, το οποίο αναπαρήγαγαν όλα τα μέσα ενημέρωσης της ΠΓΔΜ.

Εντός του μήνα ο κ. Νίμιτς σε Αθήνα και Σκόπια

Ζήτημα ημερών είναι η πραγματοποίηση επίσκεψης σε Αθήνα και Σκόπια του ειδικού μεσολαβητή του ΟΗΕ Μάθιου Νίμιτς. Όπως ανακοίνωσε ο εκπρόσωπος της γραμματείας του διεθνούς οργανισμού, ο κ. Νίμιτς "εργάζεται για την εξεύρεση αμοιβαίως ικανοποιητικού χρόνου να επισκεφθεί την περιοχή, ανταποκρινόμενος σε προσκλήσεις και από τις δύο κυβερνήσεις". Πρόσθεσε ότι, όταν οριστικοποιηθούν οι ημερομηνίες, θα εκδοθεί και η σχετική ανακοίνωση.

Σύμφωνα με πληροφορίες που έχει δημοσιεύσει η "Μακεδονία", ο κ. Νίμιτις αναμένεται στην περιοχή στο τέλος Φεβρουαρίου. Εφημερίδες της ΠΓΔΜ δημοσίευσαν σήμερα ότι επίκειται συνάντηση Παπανδρέου-Γκρούεφσκι στις Βρυξέλλες την προσεχή Πέμπτη, στο περιθώριο της έκτακτης συνόδου κορυφής της Ε.Ε.

Πηγή: Μακεδονία

«Η Μακεδονία είναι τόσο ελληνική όσο και η Ακρόπολη» λέει ο πρωθυπουργός της Νότιας Αυστραλίας


«Εγώ θα μιλώ για την ελληνικότητα της Μακεδονίας και κανείς δεν θα με φιμώσει, γιατί είναι κάτι που το πιστεύω» . Έτσι απάντησε ο πρωθυπουργός της Νότιας Αυστραλίας, Μάικ Ραν, σε αντιδράσεις πολιτών καταγόμενων από την ΠΓΔΜ.

Ο κ. Ραν εδώ και χρόνια υποστηρίζει με κάθε δυνατό τρόπο τις ελληνικές θέσεις για τη Μακεδονία και την Κύπρο προκαλώντας την οργή κατοίκων της Αυστραλίας, που κατάγονται από την Τουρκία και την ΠΓΔΜ.

Μάλιστα η εφημερίδα της Αδελαΐδας «The Advertiser» δημοσιεύει άρθρο που αναφέρεται σε ομιλία του κ. Ραν κατά τη διάρκεια των ‘Δημητρίων’ (Ελληνικό Φεστιβάλ της Ν. Αυστραλίας), στην οποία χαρακτήρισε τον πρόεδρο της ΠΓΔΜ Γκιόργκι Ιβάνοφ ως «υποκινητή προβλημάτων με τον πλέον επικίνδυνο τρόπο» και κατηγόρησε την ΠΓΔΜ ότι «κλέβει τον ελληνικό πολιτισμό».

Ο κ. Ραν αναθέρμανε την υπόσχεσή του στους ελληνικής καταγωγής ψηφοφόρους του ότι θα 'συνεχίσει με συνέπεια και χωρίς περιστροφές να υποστηρίζει το σκοπό' τους.

«Είναι σημαντικό γιατί κανείς δεν δικαιούται να κλέβει την ιστορία και τον πολιτισμό ενός άλλου έθνους» είπε.

Η ομιλία προκάλεσε την παρέμβαση του Μετόντιγια Κολόσκι, προέδρου της αυτοαποκαλούμενης «Ενωμένης Μακεδονικής Διασποράς» (με έδρα την Ουάσιγκτον) ο οποίος συναντήθηκε στην Αδελαΐδα με τον υπουργό Πολυπολιτισμικών Υποθέσεων Μάικλ Άτκινσον και του επέδωσε επιστολή διαμαρτυρίας με αποδέκτη τον πρωθυπουργό Μάικ Ραν.

Ο Κολόσκι δήλωσε στην εφημερίδα ότι ο λαός του «συκοφαντήθηκε» και απαίτησε άνευ όρων συγνώμη. Ο κ. Ραν απάντησε ότι δεν θα σιωπήσει «ούτε θα φιμωθεί» και ότι «συνεχίζει» να μιλά δημοσίως για ζητήματα στα οποία πιστεύει.

Ο κ. Ραν είχε δηλώσει παλαιότερα πως «η Μακεδονία είναι τόσο ελληνική όσο και η Ακρόπολη» .

Πηγή: Καθημερινή

Με προβλήματα η κυκλοφορία στη Χαλκιδική λόγω κατολισθήσεων


Μικροπροβλήματα στην κυκλοφορία των οχημάτων στη Σιθωνία Χαλκιδικής από κατολισθήσεις.

Μικροπροβλήματα σημειώνονται στην κυκλοφορία των οχημάτων στο οδικό επαρχιακό δίκτυο της Σιθωνίας - Χαλκιδικής λόγω των κατολισθήσεων που προκλήθηκαν από τις πρόσφατες βροχοπτώσεις.

Συγκεκριμένα, τα οχήματα που κινούνται στο δρόμο Νικήτης - Συκιάς (μέσω Τορώνης) παρακάμπτουν απόσταση πεντακοσίων περίπου μέτρων, στο ύψος του Πόρτο Κουφό, εξαιτίας βράχων που έπεσαν στο οδόστρωμα. Επίσης, μικροπροβλήματα αντιμετωπίζουν και οι οδηγοί των οχημάτων που κινούνται στο λεγόμενο ανατολικό τμήμα του ίδιου επαρχιακού δρόμου (μέσω Βουρβουρούς), καθώς σε ορισμένα σημεία έπεσαν πέτρες και χώματα.

Όπως είπε ο αντινομάρχης Χαλκιδικής Γιάννης Τζίτζιος, συνεργεία υπαλλήλων με τη βοήθεια μηχανημάτων καθαρίζουν τους δρόμους και σύντομα θα ξεπεραστούν τα μικροπροβλήματα.

Πηγή: Καθημερινή

"Δεν θα αφήσουμε ποτέ την Ελλάδα να γίνει ξέφραγο αμπέλι"


Υπό την προεδρία του Α. Σαμαρά συνεδριάζει σήμερα, η Οργανωτική Επιτροπή του 8ου Τακτικού Συνεδρίου της ΝΔ.

Σε δήλωσή του ο πρόεδρος της ΝΔ Αντώνης Σαμαράς στην προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή για το μεταναστευτικό ανέφερε ότι: Όχι απλώς θα καταψηφίσουμε το νομοσχέδιο της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ για την πολιτογράφηση μεταναστών, αλλά και θα το καταργήσουμε όταν αναλάβουμε τη διακυβέρνηση της χώρας.

«Δεν θέλουμε την Ελλάδα περίκλειστο φρούριο. Αλλά δεν θα αφήσουμε ποτέ να γίνει και ξέφραγο αμπέλι» υπογράμμισε ο κ. Σαμαράς που ισχυρίστηκε ότι το κοινωνικό πρόβλημα από την νόμιμη παραμονή των μεταναστών έχει ήδη τακτοποιηθεί με νομοθετικές παρεμβάσεις της διακυβέρνησης της ΝΔ.

Επιπλέον κατηγόρησε το ΠΑΣΟΚ ότι «μέσα σε συνθήκες πρωτόγνωρης ύφεσης, παίρνει μέτρα που ουσιαστικά μετατρέπουν την Ελλάδα σε «μαγνήτη» νέων κυμάτων παράνομης μετανάστευσης». Επισήμανε ότι η ελληνική κοινωνία έχει φτάσει πλέον στα όρια της, σχετικά με την απορρόφηση μεταναστών: «Όταν βρισκόμαστε στην καρδιά της χειρότερης οικονομικής κρίσης που πέρασε η Ελλάδα τη μεταπολεμική περίοδο, το να χορηγούμε ιθαγένεια μαζικά σε μισό εκατομμύριο μετανάστες, μαζί με τα παιδιά τους, εγκυμονεί κινδύνους κοινωνικών εκρήξεων» υπογράμμισε ο πρόεδρος της ΝΔ.

Ο κ. Σαμαρά πιστεύει ότι η ένταξη μεταναστών πρέπει να είναι ομαλή και να γίνεται σταδιακά με τρόπο που δεν δημιουργεί κίνδυνο να έλθουν κι άλλοι: «Δεν στέλνω το μήνυμα ότι η χώρα έχει χαλαρές διαδικασίες μαζικής πολιτογράφησης. Δεν μετατρέπω την Ελλάδα σε «μαγνήτη» εισόδου νέων κυμάτων παράνομων μεταναστών [..] Δεν στέλνω αυτό το μήνυμα ούτε στους δουλεμπόρους που καραδοκούν να φέρουν κι άλλες «καραβιές» απελπισμένων, ούτε στην υπόλοιπη κοινωνία, που ήδη βρίσκεται στα όρια της».

Σε αναφορά του στην πρόταση της ΝΔ για το συγκεκριμένο θέμα, ο κ. Αντώνης Σαμαράς δήλωσε ότι τα παιδιά που γεννιούνται στην Ελλάδα θα αποκτούν το δικαίωμα να πάρουν ιθαγένεια, όχι αμέσως, αλλά στην ενηλικίωση τους με τις εξής προϋποθέσεις: Να έχουν τελειώσει την εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, και να εγκαταλείψουν την ιθαγένεια των γονιών τους. «Μ' άλλα λόγια, όσα παιδιά γεννιούνται στην Ελλάδα θα πάρουν ιθαγένεια με την ενηλικίωση τους εφ' όσον το θέλουν. Αλλά δεν θα πάρουν ιθαγένεια εξ αρχής και οι γονείς τους».

Εξάλλου ο πρόεδρος της ΝΔ σχολίασε την τάση ευρωπαϊκών χωρών, να «διορθώνουν σφάλματα» επί του ζητήματος, με τη Βρετανία να ανακοινώνει την ενσωμάτωση των παιδιών των μεταναστών στη «βρετανικότητα», και με τη Γαλλία να δημιουργεί Υπουργείο Εθνικής ταυτότητας και μετανάστευσης: Εμείς δεν λέμε τίποτε διαφορετικό: Μιλάμε για ενσωμάτωση των μεταναστών στην ημετέρα παιδεία, δηλαδή την «ελληνικότητα». Εδώ, όποιον μιλάει για ελληνικότητα κάποιοι τον στέλνουν στην πυρά! Δηλαδή πάμε αντίθετα με όσα ανακαλύπτουν και θεσπίζουν ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, κεντροδεξιές και κεντροαριστερές ανέφερε ο κ. Σαμαράς.

Επιπλέον επισήμανε ότι η ΝΔ θέλει τους μετανάστες που επιλέγουν να ριζώσουν στη χώρα μας, να αφήσουν πίσω τους στοιχεία του πολιτισμού τους που είναι ασύμβατα με το δικό μας, να ενταχθούν στην κοινωνία μας, να νιώσουν Έλληνες, να γίνουν Έλληνες μέσω της «ημετέρας παιδείας». Δεν επιδιώκουμε απλώς να «πάρουν τα χαρτιά τους» με συνοπτικές διαδικασίες και να αναπαράγονται ως διαφορετικά γκέτο. Επιθυμούμε την ενσωμάτωση των ξένων, για να εξαλείψουμε την ξενοφοβία. Για να τερματίσουμε το ρατσισμό. Δεν θέλουμε τα γκέτο που τροφοδοτούν κι αναπαράγουν το ρατσισμό δήλωσε χαρακτηριστικά.

Πηγή: Sportime

Παγετός στην περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης


Χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα διεξάγεται η κίνηση στο κέντρο και την περιφεριακή οδό της πόλης. Εξαίρεση αποτελούν μερικά σημεία της περιφερειακής από την Τριανδρία έως τον κόμβο Νεάπολης, όπου οι ταχύτητες των οχημάτων πέφτουν λόγω ολισθηρότητας του οδοστρώματος εξαιτίας του παγετού.

Στο μηδέν ήταν η θερμοκρασία νωρίς το πρωί στη Θεσσαλονίκη, ενώ συνθήκες παγετού από νωρίς το πρωί, επικρατούν στο περιφερειακό οδικό δίκτυο της πόλης. Η τρόχαία εφιστά την προσοχή, καθώς στον περιφερειακό έρχονται νερά από το Ρετζίκι, και τις γύρω περιοχές που λόγω της πολύ χαμηλής θερμοκρασίας παγώνουν και κάνουν το οδόστρωμα ιδιαίτερα ολισθηρό

Πηγή: Αγγελιοφόρος

Το 2014 μετατίθεται ο χρόνος ολοκλήρωσης του μετρό της Θεσσαλονίκης


Ανατροπή του χρονοδιαγράμματος

Το 2014 θα είναι η χρονιά- σταθμός για το μετρό της Θεσσαλονίκης. Στην πρόβλεψη αυτή συγκλίνουν οι εκτιμήσεις όλων των εμπλεκομένων μερών, όπως τουλάχιστον διατυπώθηκαν σε εκδήλωση για την πορεία και τις προοπτικές του έργου, που διοργάνωσε απόψε στη Θεσσαλονίκη, το Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου (ΤΕΕ/ΤΚΜ).

«Θέλουμε να κερδίσουμε μέρος του χαμένου χρόνου, όμως όσο και αν επιταχύνουμε δεν φαίνεται εφικτό να τελειώσει το 2012, που προβλέπει η σύμβαση», ανέφερε ο υφυπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, προσθέτοντας ότι αυτή τη στιγμή υπολογίζεται ότι η βασική γραμμή των 9,6 χιλιομέτρων, θα είναι έτοιμη 14 με 15 μήνες αργότερα, σε σχέση με το αρχικό χρονοδιάγραμμα.

Όσον αφορά στις επεκτάσεις του μετρό προς την ανατολική και τη δυτική πλευρά της πόλης, ο υφυπουργός ανακοίνωσε ότι «για την Καλαμαριά το 2010 θα είμαστε έτοιμοι για τη δημοπράτηση», ενώ διευκρίνισε ότι προς Σταυρούπολη «μόνο οι γεωτεχνικές μελέτες έχουν ξεκινήσει», με το σχεδιασμό να περιλαμβάνει την επέκταση μέχρι το Κορδελιό και από εκεί σύνδεση μέσω Προαστιακού με τη Σίνδο.

Τη διαβεβαίωση ότι σήμερα οικονομικό πρόβλημα για την συνέχιση του έργου του μετρό δεν υπάρχει, διατύπωσε ο διευθυντής του Μετρό Θεσσαλονίκης, Ευάγγελος Γαλούσης. Ο ίδιος διευκρίνισε ότι ο «οι μετροπόντικες θα συνεχίσουν το ταξίδι τους, παρά τα όσα λένε οι Κασσάνδρες περί του αντιθέτου».

Όσον αφορά στις καθυστερήσεις στην κατασκευή του έργου, ο κ. Γαλούσης είπε ότι «η έλλειψη συντονισμού και η σωστή διαδοχή (όπως και έγκαιρη) των εκτελούμενων εργασιών τίναξε στον αέρα το αρχικό χρονοδιάγραμμα του έργου, το οποίο σήμερα μοιάζει να είναι παντελώς ανεφάρμοστο». Πρόσθεσε δε, ότι πιο ρεαλιστικός στόχος για την ολοκλήρωση του είναι το 2014, και οι εξελίξεις το επόμενο διάστημα θα κρίνουν αν θα είναι στις αρχές ή στο τέλος του έτους αυτού.

Ο κ. Γαλούσης ανακοίνωσε ότι μελετάται η μελλοντική μετατροπή του φρέατος, μπροστά από την Κεντρική Βιβλιοθήκη του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκη, σε πάρκινγκ, χωρητικότητας 2.000 οχημάτων.

Από την πλευρά της αναδόχου του έργου, ο γενικός διευθυντής της κοινοπραξίας AIASA, Μιχάλης Σίμας γνωστοποίησε ότι «διανύοντας τον 46ο μήνα από την υπογραφή της σύμβασης, που αντιστοιχεί στο 58% του συμβατικού χρόνου, η αξία των εκτελεσθεισών εργασιών ανέρχεται σε 12,9% του έργου (102,8 εκατ. ευρώ), έναντι της προβλεπόμενης 68,9% (550 εκατ. ευρώ), σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του έργου, με συνέπεια να παρουσιάζεται ολίσθηση του εγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος κατά 33 μήνες».

Σύμφωνα με τον κ. Σίμα «υπήρξε πλήρης ανατροπή του χρονικού και οικονομικού προγραμματισμού υλοποίησης του έργου, λόγω της αδυναμίας παράδοσης των αναγκαίων χώρων για την κατασκευή σταθμών στους προβλεπόμενους χρόνους, καθώς και υπέρμετρες καθυστερήσεις στις αρχαιολογικές έρευνες». Επιπλέον, πρόσθεσε, «έχει τροποποιηθεί το τελικό προβλεπόμενο παραδοτέο αντικείμενο που είχαμε συμβατική υποχρέωση να υλοποιήσουμε με βάση την οικονομική και τεχνική προσφορά μας». «Η Κοινοπραξία μας χωρίς υπαιτιότητά της κατασκευάζει ουσιαστικά 'άλλο έργο' σε σχέση με αυτό που είχε κοστολογήσει. Δεν ήμασταν απλώς μειοδότες, αξιολογηθήκαμε, βαθμολογηθήκαμε και έτσι επιλεγήκαμε», είπε.

Η κοινοπραξία ζητεί επιτάχυνση των διαδικασιών απαλλοτριώσεων, ανάληψη εκατέρωθεν δέσμευσης για χρόνο υποβολής και έγκρισης υπολειπομένων μελετών, επιτάχυνση αρχαιολογικών εργασιών, εκπόνηση και έγκριση ρεαλιστικού αναθεωρημένου χρονοδιαγράμματος κατασκευής του έργου.

Από την πλευρά των φορέων της πόλης, ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Μιχάλης Ζορπίδης επισήμανε ότι «η καθυστέρηση των τελευταίων τριών ετών ήταν ολέθρια και για την πόλη, αλλά και για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στις περιοχές που αναπτύσσονται τα εργοτάξια». «Ο κίνδυνος το έργο να ολοκληρωθεί ακόμη και το 2016, περισσότερα από δέκα χρόνια από την έναρξη των εργασιών, καταδικάζει τη Θεσσαλονίκη στην υποβάθμιση», πρόσθεσε.

Στις οικονομικές επιπτώσεις των καθυστερήσεων στο έργο αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, Γιάννης Τόσκας. Με βάση το ημερήσιο κόστος των μετακινήσεων με ΙΧ στη Θεσσαλονίκη, ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ σημείωσε ότι «αν υπολογίσουμε τα δυο χρόνια της ήδη δηλωθείσας καθυστέρησης, καταλήγουμε σε ελάχιστο κόστος/ απώλεια 12 ευρώ ανά κάτοχο ΙΧ, ανά ημέρα, επί 200.000 μετακινήσεις ανά ημέρα (αριθμός μετακινήσεων οι οποίες θα είχαν αναληφθεί από το μετρό), που αντιστοιχεί σε απώλεια 2.400.000 ευρώ ανά ημέρα, δηλαδή σχεδόν 900.000.000 ευρώ/έτος».

Οι εργασίες του μετρό επιβαρύνουν σε σημαντικό βαθμό την κυκλοφορία στους κεντρικούς δρόμους της πόλης, σημείωσε ο διευθυντής διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Μπλετσογιάννης, προτείνοντας, για την άμβλυνση του προβλήματος, τροποποίηση του ωραρίου φορτοεκφόρτωσης, δημιουργία κέντρου διαχείρισης της κυκλοφορίας, ενημερωτική εκστρατεία για περιορισμό της χρήσης ΙΧ.

Πηγή: Τα Νέα