Πέμπτη 1 Απριλίου 2010

Ο Αργύρης Λαφαζάνης για τον "Καλλικράτη"


Συνέντευξη εφ' όλης της ύλης Αργύρη Λαφαζάνη


Για να δείτε όλη την συνέντευξη του Αργύρη Λαφαζάνη πατήστε εδώ

Πέθανε ο πρώην πρωθυπουργός, Τζαννής Τζαννετάκης


Τον θάνατο του πρώην πρωθυπουργού, Τζαννή Τζαννετάκη, ανακοίνωσε το γραφείο του. Υπηρέτησε ως αξιωματικός στο Πολεμικό Ναυτικό, από το οποίο παραιτήθηκε την επομένη του Απριλιανού πραξικοπήματος και στη συνέχεια φυλακίστηκε από τη Χούντα. Εξελέγη για πρώτη φορά βουλευτής το 1977 και πρωθυπουργός της χώρας, για διάστημα περίπου τριών μηνών, στην κυβέρνηση Ν.Δ. - ΣΥΝ.

"Ο πρώην Πρωθυπουργός Τζαννής Τζαννετάκης απεβίωσε σήμερα στις 16.44, στο Νοσοκομείο 'Ερρίκος Ντυνάν'. Η κηδεία του θα γίνει την προσεχή εβδομάδα, σε ημέρα και ώρα που θα γνωστοποιηθούν με νεώτερη ανακοίνωση", αναφέρεται στη λιτή ανακοίνωση.

Ο Τζαννής Τζαννετάκης γεννήθηκε στο Γύθειο, στις 13 Σεπτεμβρίου του 1927. Ήταν αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού, από το οποίο παραιτήθηκε στις 22 Απριλίου του 1967, εκφράζοντας τη διαμαρτυρία του για τη χούντα. Τον Ιούλιο του 1969 συνελήφθη, φυλακίστηκε και εκτοπίστηκε.

Εξελέγη για πρώτη φορά βουλευτής με τη Νέα Δημοκρατία το 1977 και επανεξελέγη στις εκλογές του 1981,1985,1989 (Ιουνίου και Νοεμβρίου), 1990 και 1993 στην Α΄ Αθηνών και το 1996, 2000 και 2004 στη Β' Αθηνών.

Διετέλεσε πρωθυπουργός της χώρας, από τις 2 Ιουλίου έως τις 12 Οκτωβρίου 1989, στην κυβέρνηση συνεργασίας της Νέας Δημοκρατίας και του Συνασπισμού.

Κατά τη διάρκεια της πολιτικής του σταδιοδρομίας διετέλεσε επίσης, υπουργός Δημοσίων Έργων (από 10.5.1980 έως 21.10.1981), υπουργός Εξωτερικών (2.7.1989 έως 12.10.1989), υπουργός Εθνικής Άμυνας (από 23.11.1989 έως 13.2.1990), υπουργός Τουρισμού (από 3.7.1989 έως 12.10.1989 και 23.11.1989 έως 13.2.1990), αντιπρόεδρος της κυβέρνησης (από 11.4.1990 έως 12.10.1993) και υπουργός Πολιτισμού (1990 -1991).

Ήταν παντρεμένος με τη Μαρία Ραγκούση και είχαν ένα γιο και μία κόρη.

Αντ. Σαμαράς: Ο Τζ. Τζαννετάκης υπηρέτησε την πατρίδα με αξιοπρέπεια και ανιδιοτέλεια

"Ένας ευπατρίδης της πολιτικής, ο πρώην πρωθυπουργός Τζαννής Τζαννετάκης έφυγε από κοντά μας. Υπηρέτησε, τόσο ως στρατιωτικός, όσο και ως πολιτικός, την Πατρίδα μας με ήθος και βούληση προσφοράς. Υπηρέτησε το Δημόσιο και την Παράταξή μας με αξιοπρέπεια και ανιδιοτέλεια", δήλωσε ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Αντώνης Σαμαράς.

"Η συνεισφορά του στον Τόπο, στην αντιδικτατορική πάλη, στην εθνική συνεννόηση, υπήρξε αδιαμφισβήτητη. Αναγνωρίστηκε από όλους τους πολίτες σε όποια παράταξη και αν ανήκουν. Τιμούμε την προσφορά και το έργο του. Στην οικογένεια και τους πολυπληθείς φίλους του εκφράζω τα συλληπτήρια μου", κατέληξε η δήλωση του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Πηγή: Ελευθεροτυπία

Η μάστιγα του αλκοολισμού


Toυ Καθηγητή ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΙΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ

Απο την στιγμή που κάποιος προϊστορικός μας πρόγονος ανακάλυψε το αλκοόλ και τις ευεργετικές του επιδράσεις στο κεντρικό μας νευρικό σύστημα ξεκίνησε και η ιστορία αυτής της ουσίας που προέρχεται απο τη φύση και η επίδραση του στην ανθρώπινη συμπεριφορά σχετίζεται άμεσα με τις αναισθητικές και κατασταλτικές του ιδιδότητες.

Το αλκοόλ οξειδώνεται μέσα στο αίμα και απολήγει ως διοξείδιο του άνθρακα και νερό απο την καύση του. Οταν όμως ο ρυθμός κατανάλωσης είναι μεγαλύτερος απο τον ρυθμό καύσης τότε τα υποκειμενικά συναισθήματα που είναι γνωστά σε όλους μας ξεκινούν απο την ευχάριστη ζαλάδα και καταλήγουν σε κώμα, αφού παρεμβληθεί η ..μέθη!

Το πρόβλημα του αλκοολισμού στην Ελλάδα είναι διαπιστωμένο και τεράστιο αφού αφορά ίσως περισσότερους από 200,000 αλκοολικούς σε αντίθεση με το πρόβλημα των ναρκωτικών όπου τα εξαρτημένα άτομα υπολογίζονται πολύ λιγότερα από 50,000!

Όταν συνειδητοποιήσουμε πόσα θανατηφόρα ατυχήματα οφείλονται σε «μεθυσμένα» άτομα καθώς και τις καθημερινές ψυχολογικές επιβαρύνσεις των μελών της οικογένειας ενός αλκοολικού τότε οι τεράστιες διαστάσεις αυτής της κοινωνικής μάστιγας προβάλλονται σε όλο το…τραγικό τους μεγαλείο…

Μια τυπική πορεία στο αλκοόλ περιλαμβάνει τέσσερις διαχρονικές φάσεις.

Αρχικά όπως όλοι μας το άτομο πίνει οινοπνευματώδη ποτά σε κάποιο γεύμα ή σε κοσμικές συγκεντρώσεις αλλά χάνει τον έλεγχο της κατανάλωσης όταν αρχίζει να επιδιώκει και να εφευρίσκει νέες αιτίες δήθεν "εορτασμού" για να δικαιολογήσει την κατανάλωση αλκοόλ σε μεγαλύτερες ποσότητες και πιο συχνά.

Στη δεύτερη φάση το άτομο με δέος ανακαλύπτει οτι έχει "κενά μνήμης" καθώς ξεχνά τις δραστηριότητές του σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα κατανάλωσης μεγάλων ποσοτήτων αλκοόλ.

Στην τρίτη φάση το άτομο διαπιστώνει την ακατανίκητη ανάγκη του για αλκοόλ και ενώ πασχίζει να περιορίσει την κατανάλωση σε τακτά και ελεγχόμενα διαστήματα ανακαλύπτει έντρομο ότι χρειάζεται το αλκοόλ του σε συνεχή βάση!

Στην τέταρτη φάση της εκφυλιστικής πορείας προς την εξάρτηση το άτομο ζεί μόνο για το ποτό εγκαταλείποντας κοινωνικές, οικονομικές, επαγγελματικές δραστηριότητες, παραμελώντας τον εαυτό του και την οικογένεια του. Στο σημείο αυτό μπορούμε να θεωρήσουμε ότι το άτομο "έχει κτυπήσει...πάτο!"

Πέντε τύποι αλκοολικών

Ουσιαστικά δεν υπάρχει ένα μόνο στερεότυπο αλκοολισμού αλλά ΠΕΝΤΕ διαφορετικοί τύποι και, συγκεκριμένα:

Ο ΑΛΦΑ τύπου αλκοολισμός έχει σαφή ψυχογενή αίτια και οφείλεται, συνήθως, στον εθισμό που προκαλείται απο την κατανάλωση αλκοόλ για την επιτυχή καταστολή ψυχικών δυσχερειών και προβλημάτων. Τα άτομα που ανήκουν σε αυτόν τον τύπο αλκοολικού μπορούν να βοηθηθούν σχετικά εύκολα αντικαθιστώντας το αλκοόλ με κάποια αγχολυτικά υποβαλλόμενα ταυτόχρονα σε αναλυτικό-υποστηρικτική ψυχοθεραπεία.

Ο ΒΗΤΑ τύπου αλκοολισμός αφορά περιπτώσεις υπερβολικής χρήσης αλκοόλ απο άτομα που "ζούν δημόσια" δηλαδή αναγκάζονται να καταναλώσουν μεγάλες ποσότητες αλκοόλ επειδή το απαιτούν οι κοινωνικοι-οικονομικές συνθήκες και μπορεί να οδηγήσει το άτομο σε οργανικά προβλήματα (π.χ. με το ήπαρ) αλλά συνήθως δεν διαπιστώνεται ψυχική ή οργανική εξάρτηση.

Ο ΓΑΜΑ τύπος αφορά άτομα με έντονη ψυχική και οργανική εξάρτηση απο το αλκοόλ που εκδηλώνεται με την ανικανότητά τους να σταματήσουν το ποτό ακόμα και αν συντρέχουν σοβαροί λόγοι υγείας και με την τάση τους να αυξάνουν τη συχνότητα και την ποσότητα της "δόσης" τους καθώς ο εθισμός στο αλκοόλ δημιουργεί μια αντίστοιχη ανοχή. Τα άτομα αυτά παρουσιάζουν τα συμπτώματα του "στερητικού συνδρόμου " που σχετίζονται με την δημιουργία της ψυχοσωματικής κατάστασης ανοχής ( ταχυκαρδία, νευρικότητα, έντονη εφίδρωση, αίσθηση ναυτίας και ανεξέλεγκτο τρέμουλο)

Ο ΔΕΛΤΑ τύπου αλκοολισμός έχει στοιχεία ψυχικής και σωματικής εξάρτησης όπως και ο γάμα τύπος αλλά διαφέρει στο σημείο όπου ο αλκοολικός «δέλτα» κατορθώνει να σταματήσει την κατανάλωση αλκοόλ λίγο πριν λιποθυμίσει, ενώ

Ο ΕΨΙΛΟΝ τύπος, γνωστός παλιότερα και σαν "διψομανία" αναφέρεται στα άτομα που καταναλώνουν υπερβολικές ποσότητες αλκοόλ για κάποια χρονικά διαστήματα (ίσως μέρες στη σειρά, ακόμη και βδομάδες) καταλήγοντας σε κάποιο νοσηλευτικό ίδρυμα ή κέντρο αποτοξίνωσης. Εκεί, αφού επιτύχουν την αποτοξίνωση, την οργανική απελευθέρωση απο την εξάρτηση τους στο αλκοόλ θα παραμείνουν "καθαροί" για κάποιο χρονικό διάστημα που συνήθως μεσολαβεί μέχρι και την επόμενη κρίση "διψομανίας" που τερματίζει, σε φαυλοκυκλική επανάληψη, το "στέγνωμα" τους σε κάποιο κέντρο αποτοξίνωσης.

Αιτίες και θεραπεία

Παρά τις επίμονες και επίπονες προσπάθειες ερευνητικών ομάδων σε παγκόσμια κλίμακα δεν τεκμηριώθηκε εάν ο αλκολισμός οφείλεται σε οργανικά, κληρονομικά ή ψυχοκοινωνικά αίτια. Στις σύγχρονες ψυχοδυναμικές θεωρήσεις η ροπή προς τον αλκοολισμό όπως και η ροπή προς την ΝΑΡΚΟΜΑΝΙΑ αιτιολογείται απο ψυχολογικές καταστάσεις υπέρμετρου στρες και άγχους, διάχυτης και αναιτιολόγητης ανασφάλειας, έντονων συναισθημάτων ενοχής και χαμηλό βαθμό αυτοπεποίθησης.

Μελέτες που εξετάζουν μια σειρά ψυχοκοινωνικών παραγόντων που εξηγούν γιατί κάποια άτομα γίνονται αλκοολικά ενώ αλλα δεν γίνονται, απολήγουν στο εντυπωσικό συμπέρασμα ότι σε κοινωνικά συστήματα και κουλτούρες όπου τοποθετείται έμφαση στην έννοια του"ανδρισμού" υπάρχουν εντυπωσιακά ψηλά ποσοστά αλκοολικών ( Ιρλανδία, Γαλλία, Ηνωμένες Πολιτείες ) ενώ σε κουλτούρες όπου επικρίνεται η ακραία συμπειφορά τα ποσοστά αλκοολισμού είναι χαμηλά. Με το ίδιο ψυχοκοινωνικό μοτίβο επεξηγούνται τα χαμηλά ποσοστά αλκοολισμού στην Ιταλία, Ελλάδα και Ισπανία σαν συνάρτηση της κατανάλωσης αλκοολούχων ποτών, κυρίως με το φαγητό (αν και όπως προκύπτει απο πρόσφατες έρευνες στην ελληνική νεολαία, αυτή η τελετουργία φθείνει ολοταχώς ενώ αυξάνεται δραματικά η κατανάλωση ουίσκυ, τζιν και βότκας στα περιώνυμα «ορθάδικα» ).

Η θεραπευτική αντιμετώπιση του αλκοολικού ατόμου ξεκινά με την οργανική αποτοξίνωση σε κάποιο εξειδικευμένη κλινική ενώ ταυτόχρονα υποστηρίζεται με ψυχοθεραπεία καθώς από μόνη της η οργανική αποτοξίνωση ΔΕΝ δίνει σχεδόν κανένα μακρόχρονα αξιόλογο αποτέλεσμα αν και βραχυχρόνια το άτομο φαίνεται να ανακτά τις δυνάμεις του και να λειτουργεί. Παράλληλα παρέχεται ψυχοθεραπευτική στήριξη την οικογένεια του αλκοολικού.

Τα πλέον εντυπωσιακά αποτελέσματα παρουσιάζει διεθνώς η οργάνωση "Ανώνυμοι Αλκοολικοί" που ξεκίνησε το 1934 και ήδη αριθμεί εκατοντάδες τοπικά και εθνικά παραρτήματα σε δεκάδες χώρες στηριζόμενη στην αρχή της βοήθειας του αλκοολικού απο άλλα άτομα που είχαν το ίδιο πρόβλημα και το ξεπέρασαν με επιτυχία.

Θα κλείσω με ένα ρητό το οποίο οι Γιαπωνέζοι χρησιμοποιούν ενώ το σερβίρουν, με ύφος μισο-αστείο, μισο-σοβαρό, μαζί με το εθνικό τους ποτό το σάκι το οποίο λέει ότι «πρώτα το άτομο παίρνει ένα ποτό, μετά το ποτό παίρνει ένα ποτό και τελικά το ποτό παίρνει.. το άτομο».

Μπροστά μας οι Άγιες μέρες του Πάσχα και καθώς ολοκληρώνεται η «φυγή» από τα αστικά μας κέντρα, θα απολαύσουμε το ουζάκι τη ρακιά το κρασί μας αλλά να γυρίσουμε στα σπίτια μας σώοι και ασφαλείς.

Καλή Ανάσταση, Καλό Πάσχα!

Εικονικό μουσείο για τον Αλέξανδρο


«Brand name» υψηλής δυναμικής, το οποίο, όμως, σε αρκετές περιπτώσεις χρησιμοποιείται «με τρόπο επικίνδυνο και αλόγιστο για την εξυπηρέτηση ύποπτων σκοπιμοτήτων» αποτελεί, σύμφωνα με την αρχαιολόγο Αγγελική Κοτταρίδη, το όνομα του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Ο Αλέξανδρος είναι χωρίς αμφιβολία η γνωστότερη μορφή της ελληνικής και ίσως και της παγκόσμιας Ιστορίας, είπε η μαθήτρια του Ανδρόνικου στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο. Και κατέθεσε μια επιστημονική πρόταση: τη δημιουργία εικονικού μουσείου για το στρατηλάτη.

Με το εικονικό αυτό μουσείο, που προτείνεται να γίνει στις Αιγές, είναι δυνατόν να παρουσιαστεί με μια συνθετική, επιστημονικά έγκυρη και συγχρόνως ελκυστική αντίληψη η πορεία του ήρωα στην ιστορία και στο μύθο. Επίσης, «όλες εκείνες οι διεργασίες που οδήγησαν στη δημιουργία του οικουμενικού πολιτισμού, ο οποίος ονομάζεται ελληνιστικός και αποτέλεσε τη βάση των ιστορικών εξελίξεων, οι οποίες σφράγισαν τη σύγχρονη κοσμοαντίληψη», τόνισε η κ. Κοτταρίδη.

Το εικονικό μουσείο θα λειτουργεί σε δύο επίπεδα: στο διαδίκτυο, μέσω της δημιουργίας δικτυακού κόμβου (portal), και στο φυσικό χώρο, στο Μουσείο των Αιγών, μέσω της αίθουσας προβολών ρεαλιστικής απεικόνισης που πρόκειται να δημιουργηθεί.

Η παρουσίαση των αντικειμένων που σχετίζονται με το στρατηλάτη και την εποχή του από μουσεία της Μακεδονίας, της Θράκης, της Ηπείρου και της υπόλοιπης Ελλάδας «μπορεί να αποτελέσει το έναυσμα πραγματικής επίσκεψης στους συγκεκριμένους χώρους και μουσεία με άμεσες συνέπειες στην τουριστική κίνηση των αντίστοιχων περιοχών και προσμετρήσιμη συμβολή στην αειφόρο ανάπτυξη».

Επιπλέον, η παρουσίαση όσων έγιναν σε ξένα κράτη, όπως στην Περσία, την Αίγυπτο, την Ινδία και το Αφγανιστάν, μπορεί να αποτελέσει ένα νέο έναυσμα για ενδιαφέρουσες διαπολιτισμικές επαφές και ανταλλαγές. Το μουσείο έχει προϋπολογισμό 1,9 εκατ. ευρώ.

Το όλο πρόγραμμα που παρουσίασε η κ. Κοτταρίδη προβλέπει ενοποιήσεις χώρων, περιφράξεις, αντικαταστάσεις στεγάστρων κ.ά. σε βασικά σημεία των Αιγών. Ανάμεσα στις προτάσεις είναι η ένταξη ανασκαφικού προγράμματος περίπου 500 άσκαφων τύμβων στην περιοχή.

Το πρόγραμμα θα διενεργείται σε συνεργασία με ξένα πανεπιστήμια και το κοινό θα μπορεί να το παρακολουθεί. «Ο χώρος χρειάζεται μεγάλη κινητικότητα», σχολίασε η αρχαιολόγος. Ολες οι παρεμβάσεις γίνονται με τη λογική της ηπιότητας και της «πράσινης ενέργειας». Η παρουσίαση της μελέτης ωρίμανσης εγκρίθηκε ομόφωνα από τα μέλη του συμβουλίου.

Δυστυχώς, η Βεργίνα με τους 180.000-200.000 επισκέπτες το χρόνο δεν έχει απευθείας συγκοινωνιακή σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη (ούτε ένα λεωφορείο την ημέρα). Επίσης, δεν μπορεί να κάνει ούτε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, λόγω έλλειψης προσωπικού.

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΩΤΤΗ

Πηγή: Αγγελιοφόρος

Ένεπε Μούσα - Θεατρικό έργο: Η Τρύπα

κλικ στην αφίσα για μεγέθυνση

Κυριάκος Βελόπουλος: "Τυφλά και ιδιαιτέρως επικίνδυνα τα ελικοδρόμια σε 12 νησιά μας¨

κλικ στα έγγραφα για μεγέθυνση
κλικ στα έγγραφα για μεγέθυνση
κλικ στα έγγραφα για μεγέθυνση
κλικ στα έγγραφα για μεγέθυνση

Γιατί δεν θα ψηφίσω Παπαμιμίκο


Είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω από κοντά την ομιλία Παπαμιμίκου χθες το βράδυ στα γραφεία της ΝΟΔΕ ΝΔ Πιερίας, προκειμένου να αποκρυσταλλώσω άποψη για το ποιον τελικά θα ψηφίσω για νέο πρόεδρο της ΟΝΝΕΔ, όπως είχα παρακολουθήσει πριν από λίγο καιρό την ομιλία του επίσης υποψηφίου προέδρου ΟΝΝΕΔ Ελλάδος Κώστα Χατζή, όταν είχε επισκεφτεί την Κατερίνη. Μέχρι χθες άκουγα πολλά και ήμουν ακόμη αναποφάσιστος. Μετά την ομιλία του Παπαμιμίκου έλαβα πλέον την απόφαση μου.

Από αυτά που κατάλαβα από όσα είπε ο κ. Παπαμιμίκος είναι ότι αν τον εκλέξουμε πρόεδρο, η ΟΝΝΕΔ θα κινηθεί στα ίδια θολά οράματα του "μεσαίου" χώρου χωρίς ιδεολογία, χωρίς πυξίδα, χωρίς ταυτότητα, χωρίς μαχητικότητα, προς ένα μέλλον γκρίζο χωρίς ελπίδα που δεν οδηγεί πουθενά.

Και πείστηκα επίσης από αυτά που είδα και άκουσα ότι ο Παπαμιμίκος πατρονάρεται και παίζει το παιχνίδι της Ντόρας. Ένα παιχνίδι που αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι οδηγεί στην υπονόμευση του εκλεγμένου από τη βάση ηγέτη του κόμματος Αντώνη Σαμαρά και στα σκοτεινά μονοπάτια της υλοποίησης των ευσεβών πόθων του ντορικού στρατοπέδου για διάσπαση της ΝΔ.

Όχι κύριε Παπαμιμίκο. Ευχαριστούμε, αλλά δεν θα πάρουμε.

Καλώ όλους τους ΟΝΝΕΔΙΤΕΣ να απομονώσουμε όσους επιμένουν στο διασπαστικό παιχνίδι της Ντόρας, καταψηφίζοντας τον Παπαμιμίκο και υπερψηφίζοντας τον Κώστα Χατζή, στηρίζοντας το σύνθημα του : "ΗΘΟΣ, ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ, ΜΑΧΗΤΙΚΟΤΗΤΑ".

ΜΑΧΗΤΙΚΟΣ ΟΝΝΕΔΙΤΗΣ ΜΕ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ
Κατερίνη

Πηγή: Λευτεριά