Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου 2009

Πέθανε ο δημοσιογράφος Νίκος Κακαουνάκης


Σε ηλικία 71 ετών «έφυγε» σήμερα από τη ζωή ο δημοσιογράφος και εκδότης της εφημερίδας «Το Καρφί», Νίκος Κακαουνάκης. Το τελευταίο διάστημα αντιμετώπιζε προβλήματα υγείας και νοσηλευόταν σε ιδιωτικό νοσοκομείο.

Είχε υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση στον Ευαγγελισμό. Παρουσίασε επιπλοκές και μεταφέρθηκε σε μονάδα εντατικής θεραπείας όπου και παρέμεινε 20 ημέρες. Στη συνέχεια διακομίστηκε σε ιδιωτικό θεραπευτήριο όπου και κατέληξε σήμερα λίγο μετά τις 21.00

Ο Νίκος Κακαουνάκης γεννήθηκε το 1938 στην Πολυρρήνια Κισσάμου της Κρήτης. Ήταν απόφοιτος εκκλησιαστικής σχολής. Έχασε τον πατέρα του σε μικρή ηλικία. Αμέσως μετά τις πανεπιστημιακές σπουδές, εργάστηκε στο ιδιαίτερο γραφείο του βουλευτή Χανίων και υπουργού Δημόσιας Τάξης της Ένωσης Κέντρου, Πολυχρόνη Πολυχρονίδη.

Η πρώτη του επαφή με τη δημοσιογραφία γίνεται το 1964, όταν γνωρίζεται με τον αείμνηστο Χρήστο Λαμπράκη, τον οποίο και ξενάγησε στο φαράγγι της Σαμαριάς στην Κρήτη, ύστερα από παράκληση του Πολυχρονίδη.

Η γνωριμία αυτή θα τον οδηγήσει στην εφημερίδα "Το Βήμα", όπου και θα εργαστεί για πολλά χρόνια.

Ασχολήθηκε με το επαρχιακό, το ελεύθερο και κυρίως το δικαστικό ρεπορτάζ ενώ επί χρόνια κάλυψε μεγάλες πολιτικές και ποινικές δίκες. Το 1978 μεταπήδησε στην εφημερίδα τα ΝΕΑ όπου τοποθετήθηκε προϊστάμενος του ελεύθερου ρεπορτάζ.

Από το 1989 ήταν τακτικός συνεργάτης υτου ΣΚΑΙ 100,4, όπου και συμπαρουσίαζε την εκπομπή "Πρώτη Έκδοση", ενώ ήταν παρουσιαστής της εκπομπής "Μια στο καρφί και μια στο πέταλο". Εργάστηκε επί χρόνια και στο ραδιόφωνο του Flash, σε τηλεοπτικούς σταθμούς, ενώ ήταν εκδότης της εβδομαδιαίας εφημερίδας "Το Καρφί". Είχε γράψει τα βιβλία "2650 μερόνυχτα συνωμοσίας" και "Οι μεγάλες δίκες στην Ελλάδα".

Πηγή: Ελευθεροτυπία

Θανατηφόρο τροχαίο στη Χαλκιδική

Φώτο EUROKINISSI

Ένας νεκρός και μια τραυματίας είναι ο απολογισμός τροχαίου που σημειώθηκε, το απόγευμα, στο 34ο χιλιόμετρο της εθνικής οδό Θεσσαλονίκης - Πολυγύρου, στο ύψος της Γαλάτιστας, στη Χαλκιδική.

Σύμφωνα με την Αστυνομία, το ΙΧ στο οποίο επέβαινε ανδρόγυνο, ηλικίας 75 και 69 ετών, ξέφυγε από την πορεία του, πέρασε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας και συγκρούστηκε μετωπικά με φορτηγό που οδηγούσε 48χρονος.

Από τη σύγκρουση, που ήταν σφοδρή, έχασε τη ζωή του ο 75χρονος οδηγός του ΙΧ, ενώ βαριά τραυματίστηκε η σύζυγός του, η οποία μεταφέρθηκε για την παροχή πρώτων βοηθειών σε νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης.

Για τον απεγκλωβισμό τους από τα συντρίμμια χρειάστηκε η επέμβαση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.

Ο οδηγός του φορτηγού κρατείται, ενώ προανάκριση για το δυστύχημα διενεργεί το Αστυνομικό Τμήμα Γαλάτιστας.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Αντώνης Σαμαράς: Το 2010 η Ν.Δ. θα δείξει το νέο πρόσωπό της


«Η ΝΔ στη νέα χρονιά θα δείξει το νέο πρόσωπό της, θα εμπνεύσει με τις προτάσεις της, θα σταματήσει όσα πρέπει να σταματήσει, θα προωθήσει όσα πρέπει να προωθήσει, και θα κερδίσει το στοίχημα για λογαριασμό της κοινωνίας και ιδιαίτερα των νέων ανθρώπων, για λογαριασμό της Ελλάδας μας», αναφέρει στο μήνυμά του για την Πρωτοχρονιά ο πρόεδρος της ΝΔ Αντώνης Σαμαράς.

Μεταξύ άλλων ο κ. Σαμαράς επισημαίνει: «Ξέρω ότι το 2009 υπήρξε δύσκολο για πολλούς. Εύχομαι το 2010 να είναι καλύτερο για όλους. Σε κρίσιμους καιρούς, πολλοί φοβούνται το μέλλον. Μην αφήσετε το φόβο να σκιάσει τις καρδιές σας. Να θυμάστε πάντα ότι το πιο πυκνό σκοτάδι είναι λίγο πριν φανεί το πρώτο φώς! Μέσα στο 2010 θα αρχίσει να φαίνεται φώς. Ελπίδα υπάρχει και το ξημέρωμα δεν αργεί».

«Μη φοβάστε για την Ελλάδα. Έχει αστείρευτες δυνάμεις μέσα της. Πιστέψτε στον εαυτό σας. Πιστέψτε στις δυνατότητές σας. Μετά την κρίση θα ανοίξει μια καινούργια, καλύτερη σελίδα για την Ελλάδα. Ψηλά το κεφάλι, λοιπόν. Αισιοδοξία στις καρδιές. Υγεία, Αγάπη, Ευτυχία για όλους», καταλήγει ο κ. Σαμαράς.

Πηγή: Ναυτεμπορική

Νεκρός βρέθηκε ο δήμαρχος Παγγαίου


Νεκρός από σφαίρα που δέχθηκε στο κεφάλι βρέθηκε στο αυτοκίνητό του ο δήμαρχος Παγγαίου Τριαντάφυλλος Κουκούδης, σε απομακρυσμένη παραθαλάσσια περιοχή (Σαρακήνα) του Δήμου Ελευθερών δυτικά της Καβάλας.

Τα ίχνη του 50χρονου δημάρχου είχαν χαθεί από το απόγευμα της Κυριακής οπότε και έφυγε από το σπίτι του στο Παληό Καβάλας με το ιδιωτικής χρήσης επιβατικό αυτοκίνητο του προκειμένου να συναντηθεί σε προγραμματισμένο ραντεβού που είχε στη Νέα Πέραμο του Δήμου Ελευθερών.

Έκτοτε, δεν έδωσε σημείο ζωής και ο αδελφός του δήλωσε την εξαφάνισή του το μεσημέρι της Τρίτης στο Τμήμα Ασφαλείας της Αστυνομικής Διεύθυνσης Καβάλας.

Το τελευταίο 24ώρο η Αστυνομική Διεύθυνση Καβάλας είστε οργανώσει γιγάντια επιχείρηση εντοπισμού του δημάρχου ερευνώντας σπιθαμή προς σπιθαμή την ορεινή και πεδινή περιοχή των δήμων Ελευθερών και Ορφανού δυτικά της Καβάλας.

Τις επόμενες ώρες στον τόπο όπου εντοπίστηκε το πτώμα του άτυχου άντρα αναμένεται ο ιατροδικαστής.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι στις 15 Δεκεμβρίου, ορκωτοί λογιστές είχαν διαπιστώσει έλλειμμα στο ταμείο του δήμου, ύψους 500.000 ευρώ.

Πηγή: Nooz.gr

Γαλάζιες γραμμές, μια άλλη αντίληψη για την Ελλάδα και την πολιτική


Ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Αντώνης Σαμαράς εισήγαγε από τις πρώτες εβδομάδες της ηγεσίας του, τον όρο “γαλάζιες γραμμές” στην εξωτερική μας πολιτική. Πρόκειται -σε αντίθεση με τις “κόκκινες” που είναι τα ελάχιστα παραδεκτά- για τη διαπραγμάτευση πάνω στη βάση όχι το τί δεν παραχωρούμε, αλλά του τι μπορουμε και πρέπει να έχουμε. Είναι μια δομική αλλαγή, όχι μόνο στην εξωτερική μας πολιτική, αλλά και στον τρόπο που αντιμετωπίζουμε την πολιτική γενικότερα, αλλά και την ίδια την πατρίδα μας.

Γαλάζιες γραμμές έχουν όλα τα ισχυρά κράτη- στην πλειοψηφία τους είναι ώριμες Δημοκρατίες, πολύ πιο καλά εφαρμοσμένες από τη δική μας. Πάρτε γι απαράδειγμα τη Γαλλία: Πρωταγωνίστησε στην έναρξη της ευρωπαϊκής περιπέτειας που οδήγησε στη Συνθήκη της Ρώμης (1957). Κι από τότε, μαζί με τη Γερμανία εγκαθίδρυσε τον άτυπο, αλλά ισχυρότατο “γαλλογερμανικό άξονα” που καθορίζει σε μεγάλο βαθμό τις εξελίξεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ποτέ, όμως, δεν διανοήθηκε να διπαραγματευτεί τη δική της “γαλάζια γραμμή” και να παραχωρήσει την έδρα της ως μόνιμου μέλους του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ στην Ενωμένη Ευρώπη. Το ίδιο κι άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές δυνάμεις.

Δείτε την Αμερική. Στη διεθνή της παρουσία συμπεριφέρεται πολλές φορές -για να θυμηθώ την αριστερή ορολογία- ως “σερίφης”, δηλαδή έχοντας ως δεδομένο ότι αποτελεί σήμερα τη μεγάλη υπερδύναμη: Είναι το πιο φιλελεύθερο κράτος αλλά δεν διστάζει να επιβάλλει φόρους στις εισαγωγές της, νοθεύοντας τον ελεύθερο ανταγωνισμό, προκειμένου να προστατεύσει τις επιχειρήσεις της.

Είναι υπέρ της Ελευθερίας, αλλά και στο Αφγανιστάν (με έγκριση του ΟΗΕ) έστειλε στρατεύματα για πόλεμο με την αλ Κάιντα, και στο Ιράκ (χωρίς έγκριση του ΟΗΕ) το ίδιο έκανε. Την ίδια πολιτική εφαρμόζει αρνούμενη να εφαρμόσει το Πρωτόκολλο του Κιότο κλπ Εμάς, ίσως κάποια από αυτά μας ενοχλούν. Είναι όμως οι δικές τους “γαλάζιες γραμμές”.

Η ελληνική εξωτερική πολιτική, βέβαια, έχει ιδιαιτερότητες. Στο παρελθόν, άκριτες επιλογές στις “γαλάζιες γραμμές” μας οδήγησαν σε εθνικές καταστροφές. Η Μικρασιατική Καταστροφή είναι μια από αυτές. Η Κυπριακή τραγωδία μια άλλη. Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, που επί δεκαετίες οι “γαλάζεις γραμμές” είχαν εγκαταλειφθεί, από το φόβο μιας ακόμα εθνικής τραγωδίας.

Τώρα είναι η ώρα να ξανανοίξουμε το σεντούκι της Ιστορίας και να ανασύρουμε τις “γαλάζιες γραμμές” του Ελληνισμού. Δεν αφορά μόνο στην εξωτερική μας πολιτική αυτό. Γαλάζιες γραμμές έχει και κινείται πάνω σε αυτές κάθε χώρα, λαός, κοινωνία, έθνος που είναι περήφανο για τον εαυτό του. Που δεν έχει σύνδρομα. Που δεν φοβάται τη σκιά του, αλλά τολμά να κινηθεί πάνω στις “γαλάζιες γραμμές” χωρίς εθνοκεντρισμούς, χωρίς καταστρεπτικούς εθνικισμούς, χωρίς φοβικά σύνδρομα, με γνώση και συνείδηση του τοπίου και των ρεαλιστικών στόχων που τίθενται πάνω σε αυτό το τοπίο.

Περιμένουμε με πολύ ενδιαφέρον την εξειδίκευση, εκ μέρους του κ. Σαμαρά, των γαλάζιων γραμμών για την Ελλάδα του 21ου αιώνα. Ο πατριωτισμός των Ελλήνων, καταπιεσμένος για δεκαετίες, χρειάζεται μια υπεύθυνη πολιτική πρόταση για να εκφραστεί. Η έκλαμψη του καλοκαιριού του 2004, με την κατάκτηση του Euro και την επιτυχή διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων, πρέπει να γίνει κανόνας του τρόπου που βλέπουμε την πολιτική, την Ελλάδα, τη ζωή μας μέσα στη σημερινή ελληνική κοινωνία.

Πηγή: Τα Πράγματα

Οι Τούρκοι διεκδικούν τον Αγιο Νικόλαο ή αλλιώς Σάντα Κλάους


Χριστουγεννιάτικες ...αντιδικίες

Εναν Ελληνα άγιο διεκδικεί μια μουσουλμανική χώρα, η οποία ανακατεύει την ανατολική και τη δυτική χριστιανική παράδοση για λόγους που φαίνονται να σχετίζονται με τον τουρισμό. Εξ ου και το «ανακάτεμα» των δογμάτων.

Οπως λένε τα ελληνικά κάλαντα, ο Αγιος Βασίλης έρχεται από την Καισάρεια. Για κάποιους άλλους, έρχεται από το Ροβανιέμι. Αλλά υπάρχει και μια τρίτη εκδοχή: πως έρχεται από το Μπάρι, αν και γεννήθηκε και πέθανε στο Ντέμρε της Τουρκίας, γνωστό παλαιότερα ως Μύρα.

Ανάλογα με το χριστιανικό δόγμα στο οποίο ανήκει ο καθένας, δίνει και άλλο όνομα στον αγαπημένο άγιο των παιδιών: Αγιος Βασίλης για τους ορθόδοξους και Σάντα Κλάους (ή Αγιος Νικόλαος) για τους καθολικούς και λοιπούς. Μάλιστα, ο Σάντα Κλάους δε φέρνει δώρα την Πρωτοχρονιά, αλλά τα Χριστούγεννα.

Ο Σάντα Κλάους, λοιπόν, ή Αγιος Νικόλαος της Δύσης καταγόταν από την Ανατολή. Και η Τουρκία, μια χώρα μουσουλμανική, στην οποία δε γιορτάζονται Χριστούγεννα, ετοιμάζεται να ζητήσει πίσω τα λείψανά του. Σύμφωνα με το BBC, ο καθηγητής Νεβζάτ Τζεβίκ ζητά από την τουρκική κυβέρνηση να φροντίσει ώστε τα οστά του αγίου να επαναπατριστούν.

Ο Αγιος Νικόλαος είχε γεννηθεί στην τότε ελληνική πόλη Μύρα, κατά τον τρίτο μεταχριστιανικό αιώνα και ήταν επίσκοπος της περιοχής. Ηταν ένας μεγάλος συμπαραστάτης των φτωχών. Λέγεται πως έκανε θαύματα, έδινε κρυφά χρήματα σε όσους είχαν ανάγκη και ότι, μάλιστα, σε κάποια περίπτωση μπήκε από την καμινάδα για να τα αφήσει. Μετά θάνατον αναγορεύτηκε άγιος από την Εκκλησία.

Τον 11ο αιώνα η πόλη κατακτήθηκε από τους Αραβες. Τότε, Ιταλοί ναυτικοί πήραν κρυφά τα οστά του αγίου και τα μετέφεραν στο Μπάρι σε εκκλησία του οποίου φυλάσσονται από το 1087. Ακόμη και χωρίς τα λείψανά του, ωστόσο, το χωριό Ντέμρε διατυμπανίζει παντού ότι είναι η γενέτειρά του. Ενας πλαστικός Αγιος Βασίλης με πλήρη «εξάρτυση» υποδέχεται τους επισκέπτες δίπλα στα ερείπια της βυζαντινής εκκλησίας που είχε ανεγερθεί στη μνήμη του. Τουρισμό αναζητούν οι κάτοικοι - αλλά γιατί να εμπλέκονται και οι κυβερνήσεις σ' αυτά;

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΩΤΤΗ

Πηγή: Αγγελιοφόρος

Έντονη αντιπαράθεση για Δραγώνα και ιθαγένεια στους μετανάστες


Πολιτική αντιπαράθεση ξέσπασε με αιχμή τις επιθέσεις που δέχεται η ειδική γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Θάλεια Δραγώνα, με αφορμή το επιστημονικό της έργο. Η ΝΔ, μετά και τις επιθέσεις από το ΛΑΟΣ, άσκησε έντονη κριτική. Η κ. Δραγώνα σημειώνει ότι η κριτική που δέχεται έχει "πολιτικό χαρακτήρα". Παράλληλα, ανοίγει και η συζήτηση για την παροχή ιθαγένειας και δικαιώματος ψήφου σε μετανάστες.

Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης έβαλε στο στόχαστρο της κριτικής την κ. Δραγώνα, ενώ στην προσπάθεια του να μην φανεί ότι ακολουθεί τα χνάρια του κ. Καρατζαφέρη, δεν ζήτησε απομάκρυνση της ειδικής γραμματέως, αλλά τόνισε ότι "το ΠΑΣΟΚ επωμίζεται τις ευθύνες του για τους διορισμούς και τις επιλογές που κάνει", όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Πάνος Παναγιωτόπουλος.

Απάντηση στην επίθεση που δέχεται έδωσε- μέσω του Flash 96- η Θάλεια Δραγώνα. Τόνισε ότι υφίσταται κριτική με πολιτικό χαρακτήρα και συμπλήρωσε: "Ορισμένοι ανέσυραν και χρησιμοποιούν τσιτάτα από το βιβλίο μου, τα οποία είναι παντελώς ψευδή και κατασκευασμένα, θεωρώντας ότι δημιουργούν ένα καλό έργο επίθεσης". Η ειδική γραμματέας του υπουργείου Παιδείας εκτίμησε ότι "η ΝΔ δεν έχει ανάγκη αυτή τη στιγμή να τρέξει πίσω από το ΛΑΟΣ- συμβαίνει το ανάποδο".

Η κριτική της ΝΔ απαντήθηκε και από την υπουργό Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, η οποία σημείωσε ότι η αξιωματική αντιπολίτευση "στοχοποιεί την κ. Δραγώνα και συνηγορεί, ουσιαστικά, στην επίθεση που εξαπέλυσε εναντίον της ο ΛΑΟΣ". "Πολύ γρήγορα και με σαφή τρόπο ο εκπρόσωπος της ΝΔ ταύτισε το κόμμα του με τον κ. Καρατζαφέρη και με τις πλέον ακροδεξιές φωνές", πρόσθεσε η κ. Διαμαντοπούλου.

Από την πλευρά του, ο ΛΑΟΣ σε ανακοίνωση του διερωτήθη: "Εάν η υπουργός Παιδείας συμφωνεί με την ειδική γραμματέα τότε πρέπει να αλλάξει τον σταυρό που βρίσκεται έξω από το υπουργείο της με την ημισέληνο".

Για το ίδιο θέμα, ο βουλευτής του ΛΑΟΣ, Μάκης Βορίδης, υποστήριξε -μέσω του Flash 96- ότι η τοποθέτησή της στο υπουργείο Παιδείας έχει να κάνει με τις συγκεκριμένες αντιλήψεις που έχει.

Ο κ. Βορίδης επιβεβαίωσε ότι ο ΛΑΟΣ προχωρά σε συγκέντρωση υπογραφών για τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος αναφορικά με την παροχή ιθαγένειας και δικαιώματος ψήφου σε μετανάστες.

"Η κυβέρνηση οφείλει, όχι μόνο να μην υποχωρήσει απέναντι στις πιέσεις αλλά να προχωρήσει με πιο τολμηρά βήματα στην τελική διαμόρφωση του νόμου για τους μετανάστες", αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΝ.

ΠΗΓΕΣ: Flash, Nooz, AΠΕ

Πηγή: Foreign Press

Ακόμα δεν καθάρισε το ποτάμι της Μόρνας, κύριε Εισαγγελέα τι περιμένετε;


Ο καινούργιος χρόνος θα βρει την Βόρεια Πιερία ακόμη διψασμένη...

Ξέρετε γιατί;

Γιατί το ποτάμι της Μόρνας ακόμη δεν καθάρισε...

Ας μην αναφερθούμε στις αιτίες που δεν καθάρισε...

Η ουσία είναι ότι από τότε που τελείωσε ο αγωγός, η αιτία που το νερό δεν πηγαίνει στις βρύσες της Β. Πιερίας είναι η θολερότητα του... δηλαδή (σούπα) ... κτλ.


Και αυτό απαγορεύεται... και απορώ γιατί δεν επεμβαίνει η δικαιοσύνη...

Κατασκεύασαν ένα μεγάλο έργο ύδρευσης χωρίς περιβαλλοντικές μελέτες... οι αφιλότιμοι... καταστρέφοντας το περιβάλλον των Πιερίων και του Τίταρου...

Και ... κοροϊδεύοντας τον κόσμο...

Θ. Κ. Πιέριος

Η κοινωνική μάστιγα του …Τζόγου!


Του Καθηγητή ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΙΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ

---------------------------------------------------------

Παραμονή πρωτοχρονιάς 2010 και όπως κάθε χρόνο πολλοί θα καθίσουν, έτσι «για το καλό» σε κάποιο τραπέζι για να δοκιμάσουνε την...Τύχη τους. Υπάρχουν και κάποιοι συνάνθρωποί μας που προθερμαίνονται ένα εξάμηνο πριν την Πρωτοχρονιά και αναθερμαίνονται το άλλο εξάμηνο επιδιδόμενοι με μανία στο κυνηγητό της Τύχης το οποίο σε παγκόσμια κλίμακα έχει καθιερωθεί, επίσημα και ανεπίσημα, σε ιεροτελεστία, σε φοβερά επικερδή απασχόληση τόσο για τα Κράτη όσο και για ιδιώτες καθώς επίσης και για οργανωμένα συμφέροντα που σε καθημερινή βάση διακινούν μυθώδη ποσά που ρέουν από το περίσσευμα των ευπόρων ή το υστέρημα των σχετικά απόρων.

Στατιστικά στοιχεία που επιβεβαιώνουν το γεγονός ότι όταν βουλιάζουμε στην ανέχεια και την οικονομική ανασφάλεια τότε αυξάνει και η τάση μας να…τζογάρουμε.

Στη Μέκκα του τζόγου, στο Λας Βέγκας της Νεβάδας ( την πόλη των τυχερών παιχνιδιών και της πορνείας που όπως λέγεται ποτέ δεν...κοιμάται ) οι εισπράξεις μιάς βραδιάς ξεπερνούν κατά πολύ τον ετήσιο προϋπολογισμό γιγάντιων ελληνικών ΔΕΚΟ όπως η ΔΕΗ ή ο ΟΤΕ !!! Ανάλογα μυθικά ποσά αντιστοιχούν και σε Ευρωπαϊκές, Λατινο-Αμερικανικές και άλλες χώρες.

Το περιοδικό “ International Gambling and Wagering Business “ υπολογίζει ότι τα κάθε λογής τυχερά παιχνίδια ξεπερνούν κάθε χρόνο τα αστρονομικά ποσά πολλών χιλιάδων δισεκατομμυρίων δολαρίων. Από τα ποσά αυτά τα Καζίνο εισπράττουν τη μερίδα του λέοντος ενώ επίσης μεγάλα ποσά εισπράττουν Εκκλησιαστικές και άλλες κοινωνικές οργανώσεις με παιχνίδια όπως το γνωστό μας Bingo για φιλανθρωπικούς σκοπούς!

Στην Ελλάδα το κυνηγητό της Τύχης γίνεται τόσο από ιδιώτες όσο και από το επίσημο Κράτος και από κοινωφελή ιδρύματα με τις κάθε λογής λαχειοφόρες αγορές. Θα μπορούσε, μάλιστα, να ισχυρισθεί κανείς ότι τα τυχερά παιχνίδια βρίσκονται σε εποχή απίστευτης ανθοφορίας στον ελλαδικό χώρο καθώς ενώ το 1997 οι Έλληνες ξοδέψαμε συνολικά 836,2 δισεκατομμύρια δραχμές (δηλαδή περίπου 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ) για ΟΛΑ τα είδη τζόγου αυτό το ποσό ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΘΗΚΕ μόλις πέντε χρόνια αργότερα, δηλ. το 2002 (όταν ξεπέρασε τα 5 δισεκατομμύρια ευρώ), και το 2009 υπολογίζεται ότι ξοδέψαμε σχεδόν 18 δισεκατομμύρια ευρώ (περισσότερα από 7 δισεκατομμύρια για τον ΟΠΑΠ και τον Ιππόδρομο, άλλα 8 δισεκατομμύρια στα παράνομα στοιχήματα και περίπου 3 δισεκατομμύρια στα 9 καζίνο της Ελλάδας!!!)

Προσωπική παθολογία

Το θεμελιακό στοιχείο του τζόγου μπορεί να ταυτισθεί με την πιθανότητα που μας συναρπάζει, με το κρεσέντο των εξωτικών συναισθημάτων που δημιουργεί το ρίσκο. Μαθαίνουμε το τζόγο από μικρή ηλικία. Πολλά από τα παιχνίδια που προσφέρουμε ως δώρα στα παιδιά μας έχουν ως καθοριστικό τους στοιχείο το...ρίσκο, είναι παιχνίδια τύχης, καθώς περιέχουν τη διαδικασία της ρίψης του ζαριού, το τράβηγμα χαρτιών, το στοιχείο πιθανότητας. Επιπρόσθετα στις περισσότερες οικογένειες τα παιδιά όχι μόνο βλέπουν γονείς και φίλους να παίζουν, αλλά συχνά υποκύπτουν στην πρόκληση του κυνηγητού της τύχης καθώς παίζουν τυχερά παιχνίδια μεταξύ τους ή με τους γονείς τους.

Με δεδομένες τις διαδικασίες εξοικείωσης όλων μας εξ απαλών ονύχων με τα παιχνίδια της τύχης παραμένει επίμονα δύσκολη η απάντηση στο θεμελιακό ερώτημα "γιατί ένα συγκεκριμένο άτομο γίνεται μανιώδης παίκτης; "

Ψυχογράφημα του πάθους

Σε μια επιφανειακή ψυχοδυναμική προσέγγιση, σε μια πρώτη επιπόλαια θεώρηση, ο μανιώδης κυνηγός της τύχης προβάλλει σαν άτομο με έντονα στοιχεία κοινωνικότητας, πρόσχαρο στη συμπεριφορά του με τους άλλους, σαν ένας κλασικά ευχάριστος τύπος άνδρα ή γυναίκας.

Διεισδύοντας, όμως βαθύτερα στην αυθεντικότητα της συμπεριφοράς του, ανακαλύπτουμε κάτω από την ευχάριστη επιφάνεια ένα άτομο ψυχοσυναισθηματικά ανώριμο, με έντονα χαρακτηριστικά εχθρότητας και σαφείς τάσεις μαζοχισμού που συνοδεύονται από στοιχεία άρνησης και αντικοινωνικότητας καθώς και από μια χαρακτηριστική ροπή προς τη μαγεία, την παραψυχολογία και τις μεταφυσικές ανησυχίες.

Οι καταναγκαστικοί κυνηγοί της τύχης είναι άτομα με παθητική εξαρτημένη προσωπικότητα, τους λείπει η ικανότητα για σύναψη, εδραίωση και συνέχιση αυθεντικών στενών διαπροσωπικών σχέσεων, είναι άτομα με έντονη τάση για εκμετάλλευση του άλλου που δεν διστάζουν να διαλύσουν - θυσιάζοντας στο βωμό του προσωπικού τους πάθους - και αυτήν ακόμη την κοινωνική υπόληψη ή την οικονομική ασφάλεια της οικογένειας τους.

Η ψυχοσύνθεση του καταναγκαστικού κυνηγού της τύχης, του παθιασμένου τζογαδόρου, φαίνεται να είναι ταυτόσημη με την αναζήτηση της δράσης και της περιπέτειας και όπως εξομολογούνται οι ίδιοι είναι άτομα που εάν δεν ρισκάρουν αδυνατούν να επιβεβαιώσουν την ύπαρξή τους, αδυνατούν να αισθανθεί ότι πραγματικά ζούνε!

Συχνά, πολύ συχνότερα από το μέσο άνθρωπο, ο κυνηγός της τύχης ζει στο μεταίχμιο με πολύπλοκα συστήματα υποκειμενικής αιτιολόγησης της συμπεριφοράς του που ξεκινούν από το γνωστό - σύνδρομο του Μόντε Κάρλο - ( … μετά από μια σειρά αποτυχιών έρχεται αναμφισβήτητα η επιτυχία, ή αφού χάσεις σε ένα αριθμό Χ προσπαθειών την επόμενη φορά θα κερδίσεις ...οπωσδήποτε ) και φυσικά κανείς δεν γνωρίζει πόσες ακριβώς πρέπει να είναι οι Χ φορές.

Επίσης υπάρχει και ο «φαύλος κύκλος» η αποκαλούμενη φαντασίωση του σοφίσματος που για τον τζογαδόρο παίρνει την ακόλουθη μορφή: «Όταν κερδίζω παίζω με τα χρήματα των άλλων και όταν χάνω προσπαθώ απλά και μόνο να…ισοφαρίσω. Όταν το επιτύχω αυτό το κέρδος ταυτίζεται με την απόλαυση, τη γοητεία που μου χαρίζει το παιχνίδι καθώς με συνεπαίρνει χωρίς να μου κοστίζει και...πολλά!»

Έτσι μολονότι η καθημερινή αδυσώπητη επαναλαμβανόμενη και δυσάρεστη πραγματικότητα των απωλειών χρημάτων θα έπρεπε να το συνετίσει, το ψυχαναγκαστικό άτομο απορροφάται με ολόκληρο το είναι του στο απύθμενο ψυχο-κοινωνικό-οικονομικόό κατρακύλισμα, εξανεμίζοντας περιουσίες, χρεωμένο σε φίλους και τοκογλύφους, αλλά με σταθερή πάντα τη διαίσθηση ότι στην επόμενη στροφή θα ανοίξει και πάλι η τύχη του.

Ο παθολογικός παίκτης, ο τζογαδόρος χώρια από τις ώρες που αναλώνει στο συγκεκριμένο παιχνίδι ( χαρτιά, καζίνο, ιππόδρομος κλπ ) ξοδεύει και τις υπόλοιπες ώρες του προσδιορίζοντας την κακοτυχία της περασμένης νύχτας ή μέρας και πλάθοντας όνειρα για το επόμενο παιχνίδι. Ο καταναγκασμός και η ταυτόχρονη γοητεία του κυνηγητού της Τύχης που το συνεπαίρνουν οδηγούν το άτομο αυτό σε πλήρη αδιαφορία και αμέλεια της προσωπικής τους και οικογενειακής ζωής και φυσικά των επαγγελματικών του υποχρεώσεων

Η Ψυχοθεραπευτική αγωγή

Όσο πικρόχολο και εάν ακουστεί αυτό θα το πώς γιατί το κρίνω αναγκαίο. Στις περιπτώσεις του πάθους του τζόγου εκατό γραμμάρια πρόληψης λειτουργούν πολύ πιο αποτελεσματικά από ένα κιλό θεραπείας. Καθώς προαναφέρθηκε δεν υπάρχει απόλυτα σαφής ορισμός των γενεσιουργών αιτίων δημιουργίας ενός παθιασμένου παίκτη, ενός τζογαδόρου. Ερευνητικές προσπάθειες κλινικού κυρίως χαρακτήρα πιστοποιούν το γεγονός ότι ένα σημαντικό ποσοστό αυτών των ατόμων επιδείχνουν και ψυχοσύνθεση ( δομές προσωπικότητας και χαρακτήρα ) που προσιδιάζει άτομα που εμπλέκονται στα προβλήματα του αλκοόλ και των ναρκωτικών ουσιών.

Η διαδικασία της ανέλιξής τους σε τζογαδόρους ακολουθεί τον κύκλο του κέρδους ή της επιτυχίας που γίνεται αυτό-σκοπός, τα ποσά έχουν σταθερά αυξητική τάση και ολάκερη η συμπεριφορά, η προσμονή και η συναισθηματική εστίαση επικεντρώνονται μονίμως στο...επόμενο παιχνίδι.

Από τη άλλη πλευρά υπάρχει η άποψη ότι ένας σημαντικός αριθμός παικτών είναι νευρωτικά άτομα στα οποία υπάρχει η υποσυνείδητη «ανάγκη να χάσουν» που συγκαλύπτεται από τη συνειδητή, την εμφαντική τους προσκόλληση στην επιδίωξη της επιτυχίας. Η υποσυνείδητη ανάγκη για «αποτυχία» ξεκινά από την ανάγκη του ατόμου να επαναστατήσει απέναντι στη γονική εξουσία και κυριαρχία γεγονός που δημιουργεί ενοχές και ανάγκη τιμωρίας και γενικεύεται σε μια επαναστατικότητα στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. Ο τζογαδόρος είναι άτομο με έντονο υπαρξιακό άγχος, με βαθειά συναισθήματα ανασφάλειας και έλλειψη ικανότητας χειρισμού των απογοητεύσεων και ματαιώσεων που μας επιφυλάσσει η καθημερινότητα. Το άτομο αυτό εστιάζει την υπέρμετρη ανάγκη του για φυγή στο κυνηγητό της τύχης.

Η ατομική ψυχοθεραπευτική παρέμβαση συνήθως έχει αρνητικά προγνωστικά ενώ παραγωγική είναι η ψυχοθεραπεία σε επίπεδο ομάδας.

Το 1957 δύο επώνυμοι Αμερικανοί τζογαδόροι στην προσπάθειά τους να θεραπευθούν από την «αρρώστια» τους δανείσθηκαν την ιδέα του παγκόσμια γνωστού Συνδέσμου Αλληλοβοηθείας Αλκοολικών ( Ανώνυμοι Αλκοολικοί ) και δημιούργησαν την πρώτη ομάδα αλληλοβοηθείας τζογαδόρων ( gamblers anonymous - Ανώνυμοι παίκτες ) στο Λος Άντζελες της Καλιφόρνια. Ο Σύνδεσμος αυτός αριθμεί σήμερα εκατοντάδες παραρτήματα σε πολλές χώρες του πλανήτης μας.

Προφανώς, καθώς λείπουν άλλες αποτελεσματικοί μέθοδοι θεραπείας είναι κιόλας μεγάλη ανάγκη να προχωρήσουμε και στην Ελλάδα στη δημιουργία τέτοιων βοηθητικών ομάδων στήριξης των καταναγκαστικών παικτών σε κάθε πόλη και περιφέρεια όπου υπάρχουν και λειτουργούν Καζίνο με την ΕΥΛΟΓΙΑ, την άδεια και συμμετοχική παρουσία του στα κέρδη του επίσημου...Κράτους!

Μετωπική σύγκρουση για τους μετανάστες


Η πρώτη αντίδραση της Ν.Δ. στο προσχέδιο νόμου για την ιθαγένεια και τα πολιτικά δικαιώματα των μεταναστών, που παρουσίασε η κυβέρνηση, είναι αρνητική.

Στη Ρηγίλλης μελετούν εξονυχιστικά το σχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών και δείχνουν διατεθειμένοι να συγκρουστούν μετωπικά με την κυβέρνηση.

«Θα πάμε για σύγκρουση στη Βουλή», αναφέρει ο τομεάρχης Εσωτερικών της αξιωματικής αντιπολίτευσης Χρήστος Ζώης, προαναγγέλλοντας ουσιαστικά τη μετωπική μάχη για το συγκεκριμένο θέμα.

Η αλήθεια είναι ότι μελετώντας κανείς προσεχτικά το προσχέδιο νόμου που κατέθεσε η κυβέρνηση, διακρίνει έναν «έκδηλο λαϊκισμό» που το διακατέχει στη συντριπτική πλειοψηφία των άρθρων του.

Το 2004 η κυβέρνηση της ΝΔ νομοθέτησε ένα σύγχρονο κώδικα ιθαγένειας, με τον οποίο διευκόλυνε βέβαια την απονομή ιθαγένειας αλλά έθετε προϋποθέσεις με τις οποίες παίρνει την ιθαγένεια αυτός που πραγματικά ΝΙΩΘΕΙ ΗΔΗ και ΘΕΛΕΙ να γίνει ΕΛΛΗΝΑΣ!.

Το προσχέδιο νόμου που κατέθεσε για διαβούλευση η κυβέρνηση επιχειρεί λανθασμένα μέσω της «ελληνοποίησης» να λύσει το μεγάλο θέμα της κοινωνικής ένταξης των μεταναστών.

Με το πνεύμα του προσχεδίου που κατέθεσε η κυβέρνηση, το πρόβλημα των λαθρομεταναστών θα ενταθεί σε σημείο που θα είναι πλέον εντελώς ανεξέλεγκτο, αφού η Ελλάδα θα γίνει πραγματικά ...«πόλος έλξης» για τους παράνομους μετανάστες και τους σύγχρονους δουλεμπόρους.

Η κυβέρνηση του κ. Γ. Παπανδρέου θέλει να απονείμει με πολλή προχειρότητα την ελληνική ιθαγένεια και να αναγνωρίσει πολιτικά δικαιώματα σε ανθρώπους που ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΤΟ ΕΠΙΔΙΩΞΑΝ, όταν πριν λίγους μήνες είχε απορρίψει, ως αντιπολίτευση, το σχέδιο νόμου που η κυβέρνηση Καραμανλή είχε φέρει προς ψήφιση, για την ψήφο των εκτός επικράτειας Ελλήνων επικαλούμενη ότι τέτοιοι νόμοι χρειάζονται πολύμηνες και «ενδότατες» μελέτες και διαβουλεύσεις.

Σήμερα λοιπόν φθάνουμε στο σημείο, με το προσχέδιο που κατέθεσε το ΠαΣοΚ, δικαίωμα ψήφου να έχουν οι ...μετανάστες και όχι οι Έλληνες του εξωτερικού! Παράνοια!

Αλλά μήπως παράνοια δεν είναι να δίδεται «ελαφρά τη καρδία» η ελληνική ιθαγένεια σε μετανάστες , όταν οι αρμόδιες κρατικές μας αρχές δεν μπορούν να αποφανθούν για τον ....ακριβή αριθμό των μεταναστών!!!

Πώς λοιπόν η κυβέρνηση θεωρεί ως υπεύθυνη την θέση της , για ενδεχόμενη επίλυση-αντιμετώπιση ενός προβλήματος, όταν δεν γνωρίζει τα ακριβή αριθμητικά δεδομένα, του συγκεκριμένου ζητήματος;

Και κάτι τελευταίο. 'Έχουμε ακούσει πάμπολλες φορές από τα χείλη του κ. Γ. Παπανδρέου ότι η Δανία είναι χώρα-μοντέλο, ότι στόχος είναι να γίνουμε Δανία, κτλ… Πράγματι η Δανία είναι ίσως η πιο προηγμένη Ευρωπαϊκή χώρα και της οποίας οι πολίτες απολαμβάνουν υψηλότατο επίπεδο ζωής.

Όμως...., δεν παραδειγματίζεται ο κ. Γ. Παπανδρέου από την Δανία στο συγκεκριμένο θέμα ! Η Δανία έχει υιοθετήσει εδώ και πολλά χρόνια ένα πολύ αυστηρό νομικό πλαίσιο σε σχέση με τους μετανάστες (από τρίτες χώρες).

Στη Δανία λοιπόν κανένας δεν γίνεται Δανός με τη γέννηση του αν δεν έχει γονέα Δανό. Όποιος γίνεται Δανός πρέπει να αποποιηθεί την προηγούμενη ιθαγένειά του. Πρέπει να είναι 18 χρονών για να ζητήσει την ιθαγένεια.

Στην Ελλάδα, εάν περάσει η ....«μεταρρύθμιση» κοπής και ραφής Πασοκικης μικροκομματικής θεώρησης των πραγμάτων, με σκοπό την ψηφοθηρία και την εμπράγματη αλλαγή της θέλησης του ελληνικού λαού ( πράγμα που το είχαν δοκιμάσει το 2000 και …έδωσε μια ακόμη τετραετία εξουσίας στο ΠαΣοΚ), τότε θα πολιτογραφούνται τέκνα μεταναστών με τη γέννησή τους, θα μπορούν να κρατάνε διπλή ιθαγένεια, και θα μπορούν να γίνονται Έλληνες με δήλωση των γονέων τους στο δημοτολόγιο πριν ενηλικιωθούν. Τα εντελώς αντίθετα δηλαδή από την Δανία που επικαλείται ο κ. Γ. Παπανδρέου!

Την μόρφωση δε των … «Νέων Ελλήνων», θα αναλάβει η κ. Δραγώνα όπου θα τους εμπεδώσει ότι ....«δεν υπάρχουν Έλληνες»!!!

Έτσι θα δικαιωθεί και ο μακαρίτης Τουργκούτ Οζάλ, όταν έλεγε ότι : «δεν χρειάζεται να κάνουμε πόλεμο με την Ελλάδα, αρκεί να τους στείλουμε μερικά εκατομμύρια από την εδώ μεριά για να τελειώνουμε με αυτούς».

Πηγή: politis-gr

Χρόνια Πολλά για όλους με μια καλή χρονιά από το apneagr

Πατήστε εδώ για να δείτε τις ευχές σε κίνηση