Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2009

Σχέδιο του "Ακρίτα" Πολύκαρπου Γιωρκάτζη


Ντοκουμέντα για το Κυπριακό 4

ΑΡΧΗΓΕΙΟΝ
ΑΚΡΩΣ ΑΠΟΡΡΗΤΟΝ
ΑΙ ΠΡΟΣΦΑΤΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΑΙ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ

Δια τελευταίων δημοσίων δηλώσεων του Αρχιεπισκόπου διεγράφη η πορεία την οποίαν θα λάβη το εθνικό μας ζήτημα εις το άμεσον μέλλον. Ως και άλλοτε ετονίσαμεν οι εθνικοί αγώνες ούτε κρίνονται ούτε λύονται από της μιας ημέρας εις την άλλην ούτε και είναι πάντοτε δυνατόννα καθορίζωνται ρητά χρονικά όρια δια την επίτευξιν των διαφόρων σταδίων εξελίξεως τούτων. Η εθνική μας υπόθεσις πρέπει να κρίνεται υπό το πρίσμα των εκάστοτε εξελίξεων και συνθηκών και τα μέτρα τα οποία θα ληφθούν, η τακτική και ο χρόνος εφαρμογής εκάστου μέτρου καθορίζεται από τας εκάστοτε επικρατούσας συνθήκας τόσον διεθνώς όσον και εσωτερικώς.

Η όλη προσπάθεια είναι επίπονος και πρέπει να διέλθη από διάφορα στάδια διότι και οι παράγοντες οι οποίοι επηρεάζουν το τελικόν αποτέλεσμα είναι πολλοί και διάφοροι. Αρκεί να κατανοηθή από όλους ότι κάθε λαμβανόμενον μέτρον είναι το αποτέλεσμα και επακόλουθον μελέτης και προγενεστέρων μελετών και αποτελεί ταυτοχρόνως το υπόβαθρον δια το μελλοντικόν μέτρον. Αρκεί να αναγνωρισθή ότι τα μέτρα τα οποία διαγράφονται σήμερον δεν αποτελούν παρά μόνον το πρώτον βήμα, ένα απλό στάδιο προς τον τελικόν και αμετάθετον εθνικόν σκοπόν, προς την πλήρη και αδέσμευτον εφαρμογήν του δικαιώματος αυτοδιαθέσεως του λαού.

Εφ'όσον ο σκοπός παραμένει αμετάθετος, εκείνο το οποίον εναπομένει να εξετασθή είναι το θέμα της τακτικής. Αύτη πρέπει αναγκαστικώς να διαιρεθή εις εσωτερικήν και εξωτερικήν (διεθνή) διότι διάφορος είναι και ο τρόπος χειρισμού και παρουσιάσεως του θέματός μας εις εκάστην περίπτωσιν.

Α. Και πρώτον εξωτερικώς (διεθνώς). Εις την διεθνή κοινήν γνώμην και εις τους διπλωματικούς κύκλους το Κυπριακόν παρουσιάσθη εις τα τελευταία στάδια του αγώνος ως αίτημα εξασκήσεως του δικαιώματος αυτοδιαθέσεως του Κυπριακού λαού. Εις την εξάσκησιν του δικαιώματος τούτου παρεισέφρυσεν υπό τας γνωστάς συνθήκας το θέμα της Τουρκικής μειονότητος και με επιχείρημα τας διακοινοτικάς βιαίας συγκρούσεις επεδιώχθη να αποδειχθή ότι συμβίωσις των δύο κοινοτήτων υπό ενιαίαν διακυβέρνησιν ήτο αδύνατος. Τελικώς, δια τους πολλούς διεθνείς κύκλους το θέμα ελύθη δια των Συμφωνιών Λονδίνου-Ζυρίχης, λύσις η οποία παρουσιάσθη ως το αποτέλεσμα συμφωνίας και διαπραγματεύσεων των διισταμένων πλευρών.

α) Επομένως πρώτος στόχος υπήρξεν η καλλιέργεια διεθνώς της εντυπώσεως ότι το Κυπριακόν δεν ελύθη ποσώς και χρειάζεται αναθεώρησιν.

β) Πρώτη επιδίωξις υπήρξεν η προσπάθεια να δικαιωθώμεν ως Ελληνική πλειοψηφία και να δημιουργήσωμεν την εντύπωσιν ότι:

(i) Η δοθείσα λύσις δεν είναι ικαvoποιητική ούτε δικαία.

(ii) Η επιτευχθείσα συμφωνία δεν ήτο αποτέλεσμα εθελουσίας και αβιάστου συγκαταθέσεως των διισταμένων απόψεων.

(iii)Ότι η αναθεώρησις αποτελεί επιτακτικήν ανάγκην επιβιώσεως και όχι προσπάθειαν των Ελλήνων προς αθέτησιν της υπογραφής των.

(iv) Ότι είναι εφικτή η επιβίωσις των δύο κοιvoτήτων και

(v) Ότι το ισχυρόν στοιχείον επί του οποίου δέον να βασίζωνται οι ξένοι είναι η Ελληνική πλειοψηφία και ουχί οι Τούρκοι.

γ) Πάντα τα ανωτέρω τα οποία απετέλουν δυσκολωτάτην προσπάθειαν επετεύχθησαν εις ικανοποιητικόν βαθμόν. Οι πλείστες διπλωματικές αντιπροσωπείες είναι ήδη πεπεισμέναι ότι η δοθείσα λύσις ούτε δικαία ούτε ικανοποιητική είναι και ότι υπεγράφη λόγω πιέσεων και άνευ πραγματικών διαπραγματεύσεων επιβληθείσα υπό διαφόρους απειλάς. Είναι δε σημαντικόν επιχείρημα εν προκειμένω το γεγονός οτι η επιτευχθείσα λύσις δεν επεκυρώθη υπό του λαού διότι η ηγεσία μας φρονίμως ποιούσα απέφυγε να καλέση τον λαόν δια δημοψηφίσματος ή άλλως πως να δώση επισήμως την έγκρισιν του εις την συμφωνίαν πράγμα το οποίον θα εγίνετο ασφαλώς υπό το πνεύμα του 1959. Γενικώς η μέχρι σήμερον διακυβέρνησις της Κύπρου απεδείχθη ότι επιτελείται υπό των Ελλήνων, των Τούρκων περιοριζομένων εις τον ρόλον του αρνητού και της τροχοπέδης.

δ) Δευτέρα επιδίωξις. Συμπληρωθέντος του πρώτου σταδίου πρέπει να προγραμματίσωμεν το δεύτερον στάδιον των ενεργειών μας και των επιδιώξεών μας επί διεθνούς πεδίου. Αύται εν γενικαίς γραμμαίς διαγράφωνται ως εςής:

(i) Προσπάθεια των Ελλήνων είναι να άρουν παραλόγους και αδίκους προνοίας διακυβερνήσεως και ουχί η καταπίεσις των Τούρκων.

(ii) Ότι η αναίρεσις των στοιχείων τούτων της διακυβερνήσεως επιβάλλεται να εφαρμοσθή σήμερον διότι αύριον θα είναι αργά.

(iii) Ότι η αναίρεσις αύτη παρ'όλον ότι είναι λογική και επιβεβλημένη καθίσταται αδύνατος λόγω της παραλόγου στάσεως των Τούρκων και επομένως δικαιολογείται η μονομερής ενέργεια εφ'όσον από κοινού μετά των Τούρκων και εκ συμφώνου ενέργεια είναι εκ των πραγμάτων αδύνατος.

(iv) Ότι το θέμα της αναθεωρήσεως αποτελεί εσωτερικόν θέμα των Κυπρίων μη παρέχον δικαίωμα επεμβάσεως, δυναμικώς ή άλλως πως εις οιονδήποτε.

(v) Ότι αι προτεινόμεναι τροποποιήσεις είναι λογικαί, δίκαιαι και διασφαλίζουν τα λογικά δικαιώματα της μειονότητος.

ε) Σήμερον είναι γενικώς αποδεδειγμένον ότι το διεθνές κλίμα είναι εναντίον πάσης μορφής καταπιέσεως και ιδιαίτερα καταπιέσεως των μειονοτήτων. Οι δε Τούρκοι έχουν ήδη κατορθώσει να πείσουν την διεθνή κοινήν γνώμην ότι η Ένωσις της Κύπρου με την Ελλάδα ισοδυναμεί με προσπάθειαν υποδουλώσεώς των. Επιπροσθέτως κρίνεται ότι έχομεν σοβαρές πιθανότητες επιτυχίας εις τον αγώνα δια τον επηρεασμόν υπέρ μας της διεθνούς κοινής γνώμης τοποθετώντας το αίτημά μας ως και κατά την διάρκειαν του αγώνος επί του δικαιώματος εξασκήσεως της ελευθέρας θελήσεώς μας δια αυτοδιάθεσιν παρά δια Ένωσιν.

Δια να δυνηθώμεν όμως να εξασκήσωμεν το δικαίωμα πλήρους και ελευθέρας αυτοδιαθέσεως πρέπει πρώτον να αποδεσμευθώμεν από όλας εκείνας τας προνοίας του Συντάγματος και των Συμφωνιών (π.χ. Συνθήκη Εγγυήσεως, Συνθήκη Συμμαχίας κλπ) οι οποίες εμποδίζουν την ελευθέραν και αδέσμευτον έκφρασιν και εφαρμογήν των επιθυμιών του λαού και οι οποίες εγκυμονούν κινδύνους εξωτερικής επεμβάσεως. Δι'αυτόν ακριβώς τον λόγον ο πρώτος στόχος επιθέσεως υπήρξεν η συμφωνία εγγυήσεως, ήτις και πρώτη ανεφέρθη ως μη αναγνωριζομένη πλέον υπό των Ελλήνων Κυπρίων.

Όταν τούτο επιτελεσθή ουδεμία δύναμις, νομική ή ηθική, δύναται να μας εμποδίση από του να αποφασίσωμεν μόνοι και ελευθέρως δια το μέλλον μας και δια δημοψηφίσματος να εφαρμόσωμεν το δικαίωμα της αυτοδιαθέσεως.

Εκ των ανωτέρω συνάγεται ότι δια την επιτυχίαν του σχεδίου μας επιβάλλεται μια άλυσις ενεργειών και εξελίξεων εκάστη τούτων ούσα αναγκαία και επιβεβλημένη διότι άλλως αι μελλοντικαί ενέργειαι θα παραμείνουν νομικώς αδικαιολόγητοι και πολιτικώς ανέφικτοι ενώ παραλλήλως θα εκθέσωμεν τον λαόν και τον τόπον εις σοβαράς συνεπείας. Εν ανακεφαλαιώσει αι ενέργειαι διαγράφονται:

α) Τροποποίησις αρνητικών στοιχείων των Συμφωνιών και παραλλήλως έμπρακτος ατόνησις των συμφωνιών εγγυήσεως και συμμαχίας. Το βήμα τούτο είναι αναγκαίον διότι η ανάγκη τροποποιήσεως των αρνητικών σημείων είναι διεθνώς γενικώς παραδεκτή και κρίνεται δικαιολογημένη (μέχρι και μονομερή ενέργειαν δυνάμεθα να δικαιολογήσωμεν) ενώ παραλλήλως έξωθεν επέμβασις δια να μας εμποδίσουν εις την τροποποίησιν είναι αδικαιολόγητος και ανεφάρμοστος.

β) Κατόπιν της ως άνω ενεργείας η συνθήκη Εγγυήσεως (δικαίωμα επεμβάσεως) καθίσταται και νομικώς και ουσιαστικώς ανεφάρμοστος.

γ) Αποδεσμευομένης της Κύπρου (εκ των Συμφωνιών Εγγυήσεως και Συμμαχίας) εκ των περιορισμών δια την εξάσκησιν του δικαιώματος αυτοδιαθέσεως ο λαός θα δυνηθή ελευθέρως να εκφράση και εφαρμόση την επιθυμίαν του.

δ) Νόμιμος αντιμετώπισις υπό δυνάμεων του κράτους (αστυνομίας ή ακόμη και φιλικών στρατιωτικών δυνάμεων) πάσης επεμβάσεως έσωθεν ή έξωθεν διότι τότε θα είμεθα πλήρως ανεξάρτητοι.

Άρα αι ενέργειαι από α)- δ) είναι απολύτως αναγκαίαι και κατά την ως άνω σειράν και κατά χρονικήν ακολουθίαν.

Είναι επομένως προφανές ότι εάν ελπίζωμεν να έχωμεν οιανδήποτε πιθανότητα επιτυχίας διεθνώς εις τας ως άνω ενεργείας δεν δυνάμεθα ούτε πρέπει να αποκαλύπτωμεν ή να διακηρύττωμεν τα διάφορα στάδια του αγώνος προτού συμπληρωθή το προηγούμενον, π.χ. εάν γίνεται αποδεκτόν ότι τα ως άνω 4 στάδια είναι αναγκαία πορεία τότε είναι αδιανόητον να ομιλούμεν δια τροποποίησιν (στάδιον α) εάν αποκαλυφθή το στάδιον δ. Διότι πώς είναι δυνατόν να επιδιώκη τις την τροποποίησιν αρνητικών στοιχείων, με επιχείρημα ότι η τροποποίησις είναι αναγκαία δια την λειτουργίαν του κράτους και των συμφωνιών.

Ταύτα όσον αφορά τους στόχους, τας επιδιώξεις και την τακτικήν εις το διεθνές πεδίον. Και τώρα εις το εσωτερικόν μέτωπον.


Β. Εσωτερικόν Μέτωπον. Αι εσωτερικαί ενέργειαι κρίνονται από την ερμηνείαν η οποία θα δοθή εις αυτάς διεθνώς και τας επιπτώσεις τας οποίας αι ενέργειαί μας θα έχουν επί του εθνικού ζητήματος.

1. Ο μόνος κίνδυνος ο οποίος μπορεί να χαρακτηρίζεται ως ανυπέρβλητος είναι η πιθανότης εξωτερικής επεμβάσεως. Όχι τόσον δια τας υλικάς ζημίας, ούτε δια τον κίνδυνον αυτόν καθ'εαυτόν (ο οποίος εν τελευταία αναλύσει είναι δυνατόν να αντιμετωπισθή μερικώς ή ολικώς υφ'ημών δυναμικώς) αλλά κυρίως εκ των πιθανών πολιτικών επιπτώσεων. Εάν ήθελε απειληθή ή εφαρμοσθή επέμβασις προ του σταδίου γ) τότε η τοιαύτη επέμβασις θα είναι νομικώς συζητήσιμος αν όχι και δικαιολογημένη. Το γεγονός τούτο βαρύνει πολύ τόσον διεθνώς όσον και εις τα Ηνωμένα Έθνη. Εκ της ιστορίας δε πολλών προσφάτων περιπτώσεων διδασκόμεθα ότι εις ουδεμίαν περίπτωσιν επεμβάσεως, έστω και μη νομικώς δικαιολογημένης, είτε τα Ηνωμένα Έθνη είτε άλλαι δυνάμεις κατώρθωσαν να απομακρύνουν τον επιτεθέντα και επεμβάντα άνευ σοβαρών ανταλλαγμάτων εις βάρος του υποστάντος την επίθεσιν. Και εις αυτήν ακόμη την περίπτωσιν επιθέσεως του Ισραήλ εις Σουέζ, ήτις κατεδικάσθη υφ'όλων σχεδόν των Εθνών από τα Ηνωμένα Έθνη και διά την οποίαν μάλιστα ηπειλήθη Ρωσσική επέμβασις, οι Ισραηλίται απεμακρύνθησαν μεν αλλά έλαχον (εκράτησαν) ως αντάλλαγμα τον λιμένα Εϊλάτ εις την Ερυθράν Θάλασσαν. Πολύ σοβαρώτεροι φυσικά κίνδυνοι υπάρχουν εις Κύπρον.

Εάν αντιθέτως μελετήσωμεν και δικαιολογήσωμεν καλώς την ενέργειάν μας υπό το α) ανωτέρω, αφ'ενός επέμβασις δεν θα δικαιολογήται και αφ'ετέρου εξαρχής θα έχωμεν πάσαν υποστήριξιν εφ'όσον δια της Συμφωνίας Εγγυήσεως δεν δύναται να γίνη επέμβασις προτού διεξαχθούν συνεννοήσεις μεταξύ των Εγγυητριών Δυνάμεων ήτοι Αγγλίας, Ελλάδος και Τουρκίας. Είναι δε εις το στάδιον τούτο των συνεννοήσεων (ήτοι προ της επεμβάσεως) κατά το οποίον χρειαζόμεθα την διεθνή υποστήριξιν. Θα έχωμεν δε ταύτην εάν αι υφ'ημών εισηγούμεναι αλλαγαί φαίνονται λογικαί και δικαιολογημέναι.

Άρα πρώτος στόχος η αποφυγή της επεμβάσεως δια επιλογής των τροποποιήσεων τας οποίας θα εισηγηθώμεν εις το πρώτον στάδιον.

Τακτική. Λογικαί Συνταγματικαί τροποποιήσεις αφού εξαντληθούν αι προσπάθειαι κοινών συνεννοήσεων μετά των Τούρκων. Επειδή δε κοινή συμφωνία αποκλείεται τότε θα προσπαθήσωμεν να δικαιολογήσωμεν μονομερή ενέργειαν. Εις το στάδιον τούτο παραλλήλως εψαρμόζονται αι ενέργειαι (ii) και (iii) της σελίδος 21.

2. Είναι φανερόν ότι δια να δικαιολογήται επέμβασις πρέπει να υπάρχη σοβαρώτερος λόγος και αμεσώτερος κίνδυνος από την απλήν Συνταγματικήν τροποποίησιν.

Τοιούτος λόγος δύναται να είναι (α) άμεσος κήρυξις της Ενώσεως προτού συμπληρωθούν αι ενέργειαι α) - γ) και (β) σοβαραί διακοινοτικαί ταραχαί παρουσιαζόμεναι ως σφαγιασμός των Τούρκων.

Ο μεν (α) λόγος έχει καλυψθή εις το πρώτον μέρος και επομένως παραμένει ο κίνδυνος των διακοινοτικών ταραχών. Εφ'όσον δε εμείς, δεν προτιθέμεθα να αποδυθώμεν απρόκλητοι εις σφαγιασμόν ή επίθεσιν κατά των Τούρκων παραμένει το ενδεχόμενον ή οι Τούρκοι να προβούν ευθύς ως προχωρήσωμεν εις την μονομερή τροποποίησιν οιουδήποτε άρθρου του Συντάγματος, εις αυθόρμητες αντιδράσεις προκαλούντες επεισόδια και σύγκρουσιν ή υποβολιμιαία να σκηνοθετήσουν σφαγές, δηλώσεις ή βομβαρδισμούς Τούρκων δια να δημιουργήσουν την εντύπωσιν ότι πράγματι οι Έλληνες επετέθησαν κατά των Τούρκων ότε θα επιβάλλεται επέμβασις δια προστασίαν των.

Τακτική. Αι ενέργειαι μας δια τροποποίησιν του Συντάγματος θα είναι φανεραί, θα δεικνυόμεθα πάντοτε έτοιμοι δια ειρηνικάς συνομιλίας και αι ενέργειαί μας δεν θα έχουν ουδεμίαν μορφήν προκλήσεως ή βιαίας ενεργείας. Τυχόν επεισόδια θα αντιμετωπισθούν κατ'αρχήν νομίμως υπό των νομίμων δυνάμεων ασφαλείας συμφώνως σχεδίου. Αι ενέργειαι θα έχουν νομικήν μορφήν.

3. Προτού καθιερωθή και γίνει αποδεκτόν το δικαίωμά μας μονομερούς τροποποιήσεως του Συντάγματος, πρέπει να αποφευχθούν ενέργειες και αποφάσεις οι οποίες απαιτούν θετικήν δυναμικήν ενέργειαν εκμέρους μας, π.χ. ενοποίησις Δήμων. Τοιαύτη απόφασις επιβάλλει εις την Κυβέρνησιν να επέμβη δυναμικώς δια να επιφέρη ενοποίησιν και κατάληψιν της δημοτικής περιουσίας δια της βίας, πράγμα το οποίο επιβάλλει εις τους Τούρκους πιθανώς δυναμικήν αντίδρασιν. Αντιθέτως είναι ευκολώτερον δι'ημάς δια νομικής πράξεως να τροποποιήσωμεν π.χ. την πρόνοιαν περί 70:30 οπότε οι Τούρκοι θα είναι εκείνοι οι οποίοι θα χρειάζονται θετικήν δυναμικήν ενέργειαν, ενώ δι'ημάς η πράξις θα είναι ουχί ενέργεια αλλά "άρνησις". Το ίδιο και δια τις χωριστές φορολογικές πλειοψηφίες. Τα μέτρα ταύτα έχουσιν ήδη μελετηθή και αποφασισθή σειρά επί μέρους συναφών μέτρων προς εφαρμογήν των. Αφού δια μερικών τοιούτων ενεργειών επικυρωθή ντε φάκτο το δικαίωμά μας περί μονομερούς τροποποιήσεως του Συντάγματος, τότε δυνάμεθα να προχωρήσωμεν κατά την κρίσιν και δύναμίν μας πλέον δυναμικώς.

4. Είναι όμως αφελές να πιστεύωμεν ότι είναι δυνατόν να προβούμεν εις ουσιαστικές ενέργειες τροποποιήσεως του Συντάγματος, ως πρώτου βήματος του γενικωτέρου μας σχεδίου ως διεγράφη ανωτέρω, χωρίς οι Τούρκοι να επιδιώξουν να δημιουργήσουν ή σκηνοθετήσουν δυναμικήν σύγκρουσιν.

Δια τούτον ακριβώς τον λόγον η ύπαρξις και ενδυνάμωσις της Οργανώσεώς μας είναι επιβεβλημένη και επιτακτική ανάγκη διότι:

α) Σε περίπτωσιν αυθορμήτου αντιδράσεως των Τούρκων, εάν η αντεπίθεσις μας δεν είναι άμεσος, διατρέχομεν τον κίνδυνον να αντιμετωπίσωμεν πανικόν των Ελλήνων Και δη εις τας πόλεις ότε κινδυνεύομεν να χάσωμεν ανεπανορθώτως σημαντικάς περιοχάς ζωτικού χώρου, ενώ αφ'ετέρου άμεσος και καιρία επίδειξις της δυνάμεώς μας είναι πιθανόν να συνετίση τους Τούρκους και να περιορίση την δράσιν των εις σποραδικάς ασημάντους ενεργείας και,

β) Σε περίπτωσιν μελετημένης ή υποβολιμιαίας επιθέσεως, σκηνοθετημένης ή μη, των Τούρκων επιβάλλεται να καταστείλωμεν ταύτην δυναμικώς εις το συντομώτερον δυνατόν χρονικόν διάστημα εφ'όσον εάν κατορθώσωμεν να γίνωμεν κύριοι της καταστάσεως εντός 1-2 ημερών, ουδεμία έξωθεν επέμβασις θα είναι δυνατή, πιθανή ή δικαιολογημένη.

γ) Εις οιανδήποτε εκ των άνω περιπτώσεων δυναμική και αποτελεσματική αντιμετώπισις των Τούρκων θα διευκολύνη τα μέγιστα τας μεταγενεστέρας ενεργείας μας δια περαιτέρω τροποποιήσεις ότε αύται θα είναι δυνατόν να εφαρμοσθούν άνευ οιασδήποτε αντιδράσεως διότι οι Τούρκοι θα γνωρίζουν ότι αντίδρασις των είναι αδύνατος ή επιζημία σοβαρώς δια την κοινότητά τους και

δ) Εν περιπτώσει γενικωτέρας και γενικεύσεως της συγκρούσεως πρέπει να είμεθα έτοιμοι να προχωρήσωμεν αμέσως εις τας ενεργείας από α) - δ) περιλαμβανομένης και της αμέσου κηρύξεως της Ενώσεως διότι τότε ουδείς λόγος αναμονής ή διπλωματικών ενεργειών θα υπάρχη.

5. Εις όλα αυτά τα στάδια δεν πρέπει να παραγνωρίζεται και ο παράγων της διαφωτίσεως και της αντιμετωπίσεως της προπαγάνδας των μη γνωριζόντων και μη δυναμένων να μάθουν τα σχέδιά μας ως και των αντιδραστικών. Κατεδείχθη ότι ο αγών μας πρέπει να διέλθη τουλάχιστον 4 στάδια και ότι είμεθα υποχρεωμένοι να μην αποκαλύπτωμεν δημοσίως και ακαίρως τα σχέδια και τας προθέσεις μας. Η πλήρης εχεμύθεια και μυστικότης είναι πέραν του απλού εθνικού καθήκοντος. ΕΙΝΑΙ ΖΩΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ ΕΠΙΒΙΩΣΕΩΣ ΚΑΙ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ.

Τούτο όμως δεν εμποδίζει τους αντιδραστικούς και τους ανευθύνους δημοκόπους από του να επιδίδωνται εις όργιον πατριδοκαπηλίας και προκλήσεων. Το σχέδιον δε παρέχει εις αυτούς πρόσφορον έδαφος διότι τους παρέχει την δυνατότητα να ισχυρίζωνται ότι αι προσπάθειαι της ηγεσίας μας περιορίζονται εις την επιδίωξιν συνταγματικών τροποποιήσεων ουχί δε καθαρού εθνικού σκοπού. Το έργον μας καθίσταται περαιτέρω δύσκολον διότι ες ανάγκης και αναλόγως των εκάστοτε επικρατουσών συνθηκών και αυταί ακόμη αι Συνταγματικαί τροποποιήσεις πρέπει να γίνωνται σταδιακώς. Πάντα ταύτα όμως δεν πρέπει να μας παρασύρουν εις την ανεύθυνον δημοκοπίαν των πεζοδρομίων ούτε και εις εθνικήν πλειοδοσίαν. Τα έργα θα αποβούν οι αψευδέστεροι υπερασπισταί μας.

Εν πάση όμως περιπτώσει επειδή το ως άνω έργον πρέπει να έχη σημαντικώς προχωρήση και αποδώση καρπούς πολύ προ των επομένων εκλογών δια γνωστούς λόγους, εις το μικρόν σχετικώς χρονικόν διάστημα το οποίον μεσολαβεί πρέπει να μας διακρίνη αυτοσυγκράτησις και ψυχραιμία. Παραλλήλως όμως οφείλομεν μέχρι τότε όχι μόνον να διατηρήσωμεν την σημερινήν ενότητα και πειθαρχίαν των πατριωτικών δυνάμεων αλλά και να την εντείνωμεν. Τούτο δε μόνον δια της καταλλήλου διαφωτίσεως των μελών μας, και μέσω αυτών του λαού, δυνάμεθα να επιτύχωμεν.

Εν πρώτοις οφείλομεν να αποκαλύψωμεν τους αντιδραστικούς τι ακριβώς είναι. Μικροί και ανεύθυνοι δημοκόποι και οππορτουνιστές ως το πρόσφατον παρελθόν των αποδεικνύει. Άγονοι αρνητές και αντιδραστικοί οι οποίοι λυσσωδώς καταπολεμούν την ηγεσίαν μας, αλλά παραλλήλως ουδεμίαν ιδικήν των ουσιαστικήν και πρακτικήν λύσιν προσφέρουν. Χρειαζόμεθα σταθερήν και ισχυράν Κυβέρνησιν δια να προωθήσωμεν όλες τες ενέργειες μας και μέχρις της τελευταίας στιγμής. Αυτοί είναι γνωστοί ως συνθηματολόγοι και λογάδες με ωραία λόγια και συνθήματα αλλά ανίκανοι και απρόθυμοι να προβούν εις συγκεκριμένες ενέργειες ή να υποστούν θυσίες. Παράδειγμα ότι και εις το σημερινόν ακόμη στάδιον ουδέν ουσιαστικώτερον προτείνουν πέραν της προσφυγής εις τα Ηνωμένα Έθνη, ήτοι και πάλιν λόγους με το αζημίωτόν των μάλιστα. Πρέπει επομένως να αποξενωθούν και να απομονωθούν.

Παραλλήλως όμως και ταυτοχρόνως θα διαφωτίζωμεν τα μέλη μας περί του ως άνω σχεδίου και προθέσεων μας ΑΛΛΑ ΜΟΝΟΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΩΣ. Τα Υπαρχηγεία πρέπει εις συγκεντρώσεις στελεχών και μελών να αναλύσουν και επεξηγήσουν πλήρως και συνεχώς τα ανωτέρω μέχρις ότου έκαστον μέλος μας κατανοήση ταύτα πλήρως και είναι ικανόν να διαφωτίση άλλους. ΟΥΔΕΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΕΓΓΡΑΦΟΣ ΑΝΑΦΟΡΑ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ. Η ΑΠΩΛΕΙΑ Ή ΔΙΑΡΡΟΗ ΟΙΟΥΔΗΠΟΤΕ ΕΓΓΡΑΦΟΥ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΝΩΤΕΡΩ ΙΣΟΔΥΝΑΜΕΙ ΜΕ ΕΣΧΑΤΗΝ ΠΡΟΔΟΣΙΑΝ. Ουδεμία ενέργεια δύναται να βλάψη τόσον καίρια και τόσον αποφασιστικά τον αγώνα μας όσον αποκάλυψις του παρόντος εγγράφου ή η δημοσίευσις τούτου υπό αντιπάλων.

Πλην της δια προφορικού λόγου κατατοπίσεως και διαφωτίσεως όλες οι άλλες ενέργειές μας και κυρίως τα δημοσιεύματα εις τον τύπον, εις ψηφίσματα και αλλαχού θα είναι πολύ συγκρατημένα και εις ουδεμίαν αναφοράν των ανωτέρω θα προβαίνουν. Παρομοίως εις δημοσίας ομιλίας και εκδηλώσεις μόνον υπεύθυνα πρόσωπα θα δύνανται, και υπό την προσωπικήν ευθύνην του Αρχηγού των Υπαρχηγείων να αναφέρωνται γενικώς εις το ως άνω διαγραφέν σχέδιον και τούτο μόνον κατόπιν ρητής εγκρίσεως του Αρχηγού του Υπαρχηγείου όστις θα ελέγχη τον λόγον. Και εις τοιαύτην όμως περίπτωσιν ΕΝ ΟΥΔΕΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΙΟΥΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΕΙΣ ΤΟΝ ΤΥΠΟΝ Ή ΕΙΣ ΑΛΛΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ.

Τακτική. Πλήρης διαφώτισις των ημετέρων και του λαού ΔΙΑ ΖΩΣΗΣ. Θα καταβάλλεται πάσα προσπάθεια προς παρουσίασιν μας δημοσίως ως μετριοπαθών. Προβολή των σχεδίων μας εγγράφως ή αναφορά εις ταύτα εις τον τύπον ή εγγράφως αυστηρώς απαγορεύεται. Επίσημα πρόσωπα και άλλα υπεύθυνα πρόσωπα θα συνεχίσουν την διαφώτισιν του λαού και την εξύψωσιν του ηθικού και της αγωνιστικότητός του, αλλά η διαφώτισις αποκλείει την διαπόμπευσιν των σχεδίων μας και την δια του τύπου ή άλλως πως προβολήν των.

ΣΗΜΕΙΩΣΙΣ: Το παρόν θα καταστραφή δια πυράς υπό την προσωπικήν ευθύνην του Αρχηγού του Υπαρχηγείου και εις την παρουσίαν όλων των μελών του επιτελείου εκάστου εντός 1Ο ημερών από της λήψεως. Αντιγραφή εν όλω ή εν μέρει απαγορεύεται. Μέλη του επιτελείου του Υπαρχηγείου κατέχουν τούτο μόνον υπό την προσωπικήν ευθύνην του Αρχηγού του Υπαρχηγείου αλλά δεν δικαιούνται να μεταφέρουν τούτο εκτός της έδρας του Υπαρχηγείου.

Ο Αρχηγός ΑΚΡΙΤΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: