κλικ για μεγέθυνση |
ΠΕΜΠΤΗ 17 ΜΑΪΟΥ 2012
ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ ΠΟΛΥΓΥΡΟΥ, ΩΡΑ 19.30
Ομιλία με θέμα: «Οικογένεια – Σχολείο: Σχέσεις αμοιβαιότητας στον καιρό της κρίσης», από τον Δρ. Γεώργιο Μπότσα, Σχολικό Σύμβουλο 1ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Π.Ε. Χαλκιδικής. Εκδήλωση του Συλλόγου Γονέων 3ου Δημοτικού Σχολείου Πολυγύρου σε συνεργασία με τους Συλλόγους Γονέων του 1ου και του 2ου Δημοτικού Σχολείου Πολυγύρου.
“Το παιδί είναι το μέλλον κάθε κοινωνίας. Το πολυσύνθετο, κρίσιμο και γεμάτο δυσκολίες έργο της ολόπλευρης ανάπτυξής του, η κοινωνία το έχει αποδώσει, σε δυο θεμελιώδεις θεσμούς της: στην οικογένεια και στο σχολείο.
Η οικογένεια είναι η πρώτη δομή που γνωρίζει το παιδί, τα μέλη της παίζουν διαφορετικούς ρόλους συναισθηματικού κυρίως περιεχόμενου.
Στην οικογένεια, το παιδί διαμορφώνει τα πρώτα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς του, ενώ καλύπτει τις πρώτες ανάγκες του.
Στο σχολείο το παιδί κατανοεί και αναπτύσσει τις δυνατότητές του, μαθαίνει κοινωνικούς ρόλους και ολοκληρώνει τη δόμηση της προσωπικής και κοινωνικής του ταυτότητας.
Οι δυο αυτοί κοινωνικοί θεσμοί έχουν παράλληλους ρόλους αμοιβαιότητας στην ανάπτυξη του παιδιού. Η σύγχρονη επίδρασή τους έχει άλλες φορές θετικό και άλλες αρνητικό πρόσημο.
Τα πάντα όμως μπορούν να ανατραπούν σε περιστάσεις βαθιάς οικονομικής, πολιτικής και κοινωνικής κρίσης, όπως αυτή που ζούμε. Οι αλληλεπιδράσεις γίνονται κάτω από το βάρος πολύ σημαντικών, πολλές φορές κατακλυσμιαίων αλλαγών.
Η αντιμετώπιση των προβλημάτων που θα υπάρξουν, πρέπει να γίνει προσεκτικά, με αγάπη και πολλή διακριτικότητα, μέσα σε ένα πλαίσιο αλήθειας και υποστήριξης”.
Δρ Μπότσας Γεώργιος
Σχολικός Σύμβουλος Π.Ε.
ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ ΠΟΛΥΓΥΡΟΥ, ΩΡΑ 19.30
Ομιλία με θέμα: «Οικογένεια – Σχολείο: Σχέσεις αμοιβαιότητας στον καιρό της κρίσης», από τον Δρ. Γεώργιο Μπότσα, Σχολικό Σύμβουλο 1ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Π.Ε. Χαλκιδικής. Εκδήλωση του Συλλόγου Γονέων 3ου Δημοτικού Σχολείου Πολυγύρου σε συνεργασία με τους Συλλόγους Γονέων του 1ου και του 2ου Δημοτικού Σχολείου Πολυγύρου.
“Το παιδί είναι το μέλλον κάθε κοινωνίας. Το πολυσύνθετο, κρίσιμο και γεμάτο δυσκολίες έργο της ολόπλευρης ανάπτυξής του, η κοινωνία το έχει αποδώσει, σε δυο θεμελιώδεις θεσμούς της: στην οικογένεια και στο σχολείο.
Η οικογένεια είναι η πρώτη δομή που γνωρίζει το παιδί, τα μέλη της παίζουν διαφορετικούς ρόλους συναισθηματικού κυρίως περιεχόμενου.
Στην οικογένεια, το παιδί διαμορφώνει τα πρώτα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς του, ενώ καλύπτει τις πρώτες ανάγκες του.
Στο σχολείο το παιδί κατανοεί και αναπτύσσει τις δυνατότητές του, μαθαίνει κοινωνικούς ρόλους και ολοκληρώνει τη δόμηση της προσωπικής και κοινωνικής του ταυτότητας.
Οι δυο αυτοί κοινωνικοί θεσμοί έχουν παράλληλους ρόλους αμοιβαιότητας στην ανάπτυξη του παιδιού. Η σύγχρονη επίδρασή τους έχει άλλες φορές θετικό και άλλες αρνητικό πρόσημο.
Τα πάντα όμως μπορούν να ανατραπούν σε περιστάσεις βαθιάς οικονομικής, πολιτικής και κοινωνικής κρίσης, όπως αυτή που ζούμε. Οι αλληλεπιδράσεις γίνονται κάτω από το βάρος πολύ σημαντικών, πολλές φορές κατακλυσμιαίων αλλαγών.
Η αντιμετώπιση των προβλημάτων που θα υπάρξουν, πρέπει να γίνει προσεκτικά, με αγάπη και πολλή διακριτικότητα, μέσα σε ένα πλαίσιο αλήθειας και υποστήριξης”.
Δρ Μπότσας Γεώργιος
Σχολικός Σύμβουλος Π.Ε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου