Θλίψη και αγανάκτηση προκαλούν λίγες μέρες πριν την προκήρυξη των εκλογών οι εξαγγελίες έργων. Η τακτική δεκαετιών, που μας οδήγησε μαζί με άλλα φαινόμενα πολιτικαντισμού στη σημερινή τραγική κατάσταση, επαναλαμβάνεται.
Έργα που παρουσίασαν “κινητικότητα” (!!!), έργα που “μπορούν να χρηματοδοτηθούν” (κάποτε) δεσμεύσεις χρηματοδότησης για λογαριασμό της επόμενης κυβέρνησης ή της μεθεπόμενης, έργα που δεν έχουν ούτε μελέτες ούτε εγκρίσεις, αλλά ΘΑ γίνουν.
Η επιστράτευση του Ειδικού Γραμματέα για να επιβεβαιώσει προφορικά τις
εξαγγελίες, μας θυμίζει τις διαβεβαιώσεις των στελεχών του Ο.Σ.Κ. που μετακλήθηκαν παραμονές των εκλογών του 2007 (πριν πέντε ολόκληρα χρόνια) για να δηλώσουν ότι τα λεφτά για το Λύκειο Πολυγύρου ήταν διασφαλισμένα από τον Ο.Σ.Κ.
Είχε προηγηθεί ή “διασφάλιση” της κατασκευής του Λυκείου Καλλικράτειας μέσω ΣΔΙΤ. Τότε, το 2007, ήταν σίγουρο και το μεγάλο Διοικητικό Κέντρο του Πολυγύρου με ζεστή χρηματοδότηση 49 εκατομμυρίων ευρώ. Τα δύο κολυμβητήρια, επίσης, Πολυγύρου και Μουδανιών τα είχαμε σίγουρα. Το λιμάνι των Μουδανιών”έπαιζε” με σιγουριά και το 2007 και το 2009 πάντοτε παραμονές εκλογών. Το 2009 εξαγγέλθηκε με βεβαιότητα και το Αριστοτελικό Κέντρο.
Να μην πάμε παραπίσω και θυμηθούμε το κέντρο νεοσυλλέκτων στα Ζερβοχώρια, ή
τον ...... σιδηρόδρομο, ή τα άτοκα δάνεια που θα έδινε η Αγροτική Τράπεζα, ή τα δύο ευρώ που θα έπαιρνε κάθε ρίζα ελιάς και τόσα άλλα παρόμοια.
Η ανατολική παράκαμψη Πολυγύρου είχε και εργοταξιακή ταμπέλα πριν τις
ευρωεκλογές του 2009. Τελικά δημοπρατήθηκε 1,5 χρόνο αργότερα με άλλη κυβέρνηση. Ο δρόμος Πολυγύρου – Θεσσαλονίκης εξαγγέλθηκε προεκλογικά το 2009 αν και αφορούσε μόνο ασφαλτόστρωση, χωρίς διαπλάτυνση και μόνο του τμήματος, στο νομό Θεσσαλονίκης. Καμία σχέση με το δρόμο Γαλάτιστας- Θέρμης που δημοπρατήθηκε δύο χρόνια μετά, προβλέπει διαπλάτυνση σε όλο το μήκος του και δώδεκα κόμβους, και θα ξεκινήσει τις επόμενες εβδομάδες αν δεν τα παρατήσει και ο τρίτος εργολάβος.
Τώρα παραμονές εκλογών, πάλι όπως το 2007 και το 2009, αόριστες εξαγγελίες και κούφιες δεσμεύσεις. Αναπλάσεις οικισμών με καταρχάς (!) έγκριση, φράγμα που δεν έχει ούτε μελέτη και οδικά έργα που έχουν “δεσμευμένα λεφτά”.
Οι χρηματοδοτήσεις δεσμεύονται μόνο με την υπογραφή της σύμβασης αφού
προηγηθούν η ένταξη και η δημοπράτηση. Θα είναι θετικό αν από όλα αυτά έχει γίνει για κάποιο έργο έστω η ένταξη (που δεν την είδαμε).
Αν δεν κατανοήσουμε ότι δεν μπορούμε πλέον να υποτιμούμε την νοημοσύνη του
κόσμου και να δοκιμάζουμε την ανοχή του, να μην απορούμε για την πλήρη απαξίωση της πολιτικής και των πολιτικών.
Αργύρης Λαφαζανης
Έργα που παρουσίασαν “κινητικότητα” (!!!), έργα που “μπορούν να χρηματοδοτηθούν” (κάποτε) δεσμεύσεις χρηματοδότησης για λογαριασμό της επόμενης κυβέρνησης ή της μεθεπόμενης, έργα που δεν έχουν ούτε μελέτες ούτε εγκρίσεις, αλλά ΘΑ γίνουν.
Η επιστράτευση του Ειδικού Γραμματέα για να επιβεβαιώσει προφορικά τις
εξαγγελίες, μας θυμίζει τις διαβεβαιώσεις των στελεχών του Ο.Σ.Κ. που μετακλήθηκαν παραμονές των εκλογών του 2007 (πριν πέντε ολόκληρα χρόνια) για να δηλώσουν ότι τα λεφτά για το Λύκειο Πολυγύρου ήταν διασφαλισμένα από τον Ο.Σ.Κ.
Είχε προηγηθεί ή “διασφάλιση” της κατασκευής του Λυκείου Καλλικράτειας μέσω ΣΔΙΤ. Τότε, το 2007, ήταν σίγουρο και το μεγάλο Διοικητικό Κέντρο του Πολυγύρου με ζεστή χρηματοδότηση 49 εκατομμυρίων ευρώ. Τα δύο κολυμβητήρια, επίσης, Πολυγύρου και Μουδανιών τα είχαμε σίγουρα. Το λιμάνι των Μουδανιών”έπαιζε” με σιγουριά και το 2007 και το 2009 πάντοτε παραμονές εκλογών. Το 2009 εξαγγέλθηκε με βεβαιότητα και το Αριστοτελικό Κέντρο.
Να μην πάμε παραπίσω και θυμηθούμε το κέντρο νεοσυλλέκτων στα Ζερβοχώρια, ή
τον ...... σιδηρόδρομο, ή τα άτοκα δάνεια που θα έδινε η Αγροτική Τράπεζα, ή τα δύο ευρώ που θα έπαιρνε κάθε ρίζα ελιάς και τόσα άλλα παρόμοια.
Η ανατολική παράκαμψη Πολυγύρου είχε και εργοταξιακή ταμπέλα πριν τις
ευρωεκλογές του 2009. Τελικά δημοπρατήθηκε 1,5 χρόνο αργότερα με άλλη κυβέρνηση. Ο δρόμος Πολυγύρου – Θεσσαλονίκης εξαγγέλθηκε προεκλογικά το 2009 αν και αφορούσε μόνο ασφαλτόστρωση, χωρίς διαπλάτυνση και μόνο του τμήματος, στο νομό Θεσσαλονίκης. Καμία σχέση με το δρόμο Γαλάτιστας- Θέρμης που δημοπρατήθηκε δύο χρόνια μετά, προβλέπει διαπλάτυνση σε όλο το μήκος του και δώδεκα κόμβους, και θα ξεκινήσει τις επόμενες εβδομάδες αν δεν τα παρατήσει και ο τρίτος εργολάβος.
Τώρα παραμονές εκλογών, πάλι όπως το 2007 και το 2009, αόριστες εξαγγελίες και κούφιες δεσμεύσεις. Αναπλάσεις οικισμών με καταρχάς (!) έγκριση, φράγμα που δεν έχει ούτε μελέτη και οδικά έργα που έχουν “δεσμευμένα λεφτά”.
Οι χρηματοδοτήσεις δεσμεύονται μόνο με την υπογραφή της σύμβασης αφού
προηγηθούν η ένταξη και η δημοπράτηση. Θα είναι θετικό αν από όλα αυτά έχει γίνει για κάποιο έργο έστω η ένταξη (που δεν την είδαμε).
Αν δεν κατανοήσουμε ότι δεν μπορούμε πλέον να υποτιμούμε την νοημοσύνη του
κόσμου και να δοκιμάζουμε την ανοχή του, να μην απορούμε για την πλήρη απαξίωση της πολιτικής και των πολιτικών.
Αργύρης Λαφαζανης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου