ΤΙΤΛΟΙ ΤΕΛΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ
Της ΑΝΝΑΣ ΑΝΔΡΙΤΣΑΚΗ
Είναι η χειρότερη σχολική χρονιά στην ιστορία του σύγχρονου ελληνικού κράτους και μια συγγνώμη δεν αρκεί για να λυθούν τα προβλήματα. Πρόκειται για κοινή διαπίστωση, ωστόσο χθες αποτέλεσε τη βάση της πολεμικής των δασκάλων που επιμένουν να ζητούν την παραίτηση της υπουργού Παιδείας ή, εν πάση περιπτώσει, «κάποιου από τα συναρμόδια υπουργεία» για το τεράστιο πρόβλημα με τα βιβλία.
Επιλέγοντας, σκοπίμως, την ημέρα του αγιασμού στα σχολεία, οι εκπρόσωποι της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας, αφού μοίρασαν σε γονείς και μαθητές ανοιχτή επιστολή-πρόσκληση σε κοινό αγωνιστικό μέτωπο,
αργότερα παρουσίασαν στους δημοσιογράφους το μακρύ κατάλογο με τα προβλήματα της φετινής χρονιάς.
Κι αν τα κενά και τα βιβλία εντάσσονται στα μεγάλα και προφανή, εξίσου δύσκολα θα είναι όσα θα προκύψουν σύντομα και θα αφορούν κρίσιμους τομείς λειτουργίας των σχολείων. Οπως επισήμανε ο πρόεδρος της ΔΟΕ, Κομνηνός Μαντάς, τα σχολεία υποχρηματοδοτούνται και οι δημοτικές επιτροπές που έχουν αντικαταστήσει τις σχολικές καλούνται να διαχειριστούν έναν προϋπολογισμό μειωμένο κατά 50% και αυτόν σε δόσεις. Πολύ γρήγορα, μάλιστα, τα σχολεία θ' αρχίσουν να αντιμετωπίζουν και λειτουργικά έξοδα. Εξοδα καθαριότητας, υγιεινής κ.ο.κ. που απαιτούν άμεση κάλυψη. «Πώς θα βγουν έτσι οι φωτοτυπίες των βιβλίων;», αναρωτήθηκε ο πρόεδρος της ΔΟΕ.
Της ΑΝΝΑΣ ΑΝΔΡΙΤΣΑΚΗ
Είναι η χειρότερη σχολική χρονιά στην ιστορία του σύγχρονου ελληνικού κράτους και μια συγγνώμη δεν αρκεί για να λυθούν τα προβλήματα. Πρόκειται για κοινή διαπίστωση, ωστόσο χθες αποτέλεσε τη βάση της πολεμικής των δασκάλων που επιμένουν να ζητούν την παραίτηση της υπουργού Παιδείας ή, εν πάση περιπτώσει, «κάποιου από τα συναρμόδια υπουργεία» για το τεράστιο πρόβλημα με τα βιβλία.
Επιλέγοντας, σκοπίμως, την ημέρα του αγιασμού στα σχολεία, οι εκπρόσωποι της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας, αφού μοίρασαν σε γονείς και μαθητές ανοιχτή επιστολή-πρόσκληση σε κοινό αγωνιστικό μέτωπο,
αργότερα παρουσίασαν στους δημοσιογράφους το μακρύ κατάλογο με τα προβλήματα της φετινής χρονιάς.
Κι αν τα κενά και τα βιβλία εντάσσονται στα μεγάλα και προφανή, εξίσου δύσκολα θα είναι όσα θα προκύψουν σύντομα και θα αφορούν κρίσιμους τομείς λειτουργίας των σχολείων. Οπως επισήμανε ο πρόεδρος της ΔΟΕ, Κομνηνός Μαντάς, τα σχολεία υποχρηματοδοτούνται και οι δημοτικές επιτροπές που έχουν αντικαταστήσει τις σχολικές καλούνται να διαχειριστούν έναν προϋπολογισμό μειωμένο κατά 50% και αυτόν σε δόσεις. Πολύ γρήγορα, μάλιστα, τα σχολεία θ' αρχίσουν να αντιμετωπίζουν και λειτουργικά έξοδα. Εξοδα καθαριότητας, υγιεινής κ.ο.κ. που απαιτούν άμεση κάλυψη. «Πώς θα βγουν έτσι οι φωτοτυπίες των βιβλίων;», αναρωτήθηκε ο πρόεδρος της ΔΟΕ.
κλικ για μεγέθυνση
«Επικοινωνιακή συγγνώμη»
Οσο για το δράμα των εγχειριδίων, αφού επισήμανε πως «η συγγνώμη της υπουργού Παιδείας μπορεί επικοινωνιακά να βρίσκει έδαφος αλλά τα προβλήματα δεν μπορεί να λυθούν έτσι απλά», παρουσίασε έναν κατάλογο βάσει του οποίου υπάρχουν περιοχές, τόσο σε αστικά κέντρα όσο και στην περιφέρεια, που δεν έχουν λάβει καθόλου βιβλία.
Μεταξύ άλλων, είναι σύλλογοι σε Πειραιά, Ανατολική Αττική, Λιοσίων, Πατήσια, Ελευσίνα, Πέραμα, Κορυδαλλό, αλλά και σε Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Ελασσόνα, Φθιώτιδα, Ορεστιάδα, καθώς και στην Ικαρία. Σύμφωνα πάντως με την τελευταία ενημέρωση από το υπουργείο Παιδείας, μόλις λίγες ώρες μετά τη συνέντευξη Τύπου των δασκάλων, «η εκτύπωση και η αποστολή συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς, ενώ σε νησιά και απομακρυσμένες περιοχές η πληρότητα σε τίτλους είναι άνω του 80%».
Τέλος, για το ζήτημα των κενών για ακόμη μία φορά υπάρχει διάσταση. Το υπουργείο Παιδείας με χθεσινά στοιχεία αναφέρει πως στην πρωτοβάθμια τα κενά σε δασκάλους και νηπιαγωγούς είναι 675 και 1.736 σε ειδικότητες. Η ΔΟΕ, όμως, επιμένει πως αυτή τη στιγμή τα κενά φτάνουν τις 4.703 σε πανελλαδικό επίπεδο, με τις μεγαλύτερες ελλείψεις να καταγράφονται σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Χανιά.
Χθες, πάντως, δάσκαλοι και καθηγητές μοίραζαν ανοιχτές επιστολές σε γονείς και μαθητές προκειμένου να ενημερώσουν για τα προβλήματα αλλά και το διεκδικητικό πλαίσιο του κλάδου, ενώ συντονίζονται μεταξύ τους σε κοινό μέτωπο, αρχής γενομένης από την 24ωρη της ΔΟΕ την Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου. Θα ακολουθήσει η 48ωρη της ΟΛΜΕ μέσα στον Σεπτέμβριο.
Οσο για το δράμα των εγχειριδίων, αφού επισήμανε πως «η συγγνώμη της υπουργού Παιδείας μπορεί επικοινωνιακά να βρίσκει έδαφος αλλά τα προβλήματα δεν μπορεί να λυθούν έτσι απλά», παρουσίασε έναν κατάλογο βάσει του οποίου υπάρχουν περιοχές, τόσο σε αστικά κέντρα όσο και στην περιφέρεια, που δεν έχουν λάβει καθόλου βιβλία.
Μεταξύ άλλων, είναι σύλλογοι σε Πειραιά, Ανατολική Αττική, Λιοσίων, Πατήσια, Ελευσίνα, Πέραμα, Κορυδαλλό, αλλά και σε Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Ελασσόνα, Φθιώτιδα, Ορεστιάδα, καθώς και στην Ικαρία. Σύμφωνα πάντως με την τελευταία ενημέρωση από το υπουργείο Παιδείας, μόλις λίγες ώρες μετά τη συνέντευξη Τύπου των δασκάλων, «η εκτύπωση και η αποστολή συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς, ενώ σε νησιά και απομακρυσμένες περιοχές η πληρότητα σε τίτλους είναι άνω του 80%».
Τέλος, για το ζήτημα των κενών για ακόμη μία φορά υπάρχει διάσταση. Το υπουργείο Παιδείας με χθεσινά στοιχεία αναφέρει πως στην πρωτοβάθμια τα κενά σε δασκάλους και νηπιαγωγούς είναι 675 και 1.736 σε ειδικότητες. Η ΔΟΕ, όμως, επιμένει πως αυτή τη στιγμή τα κενά φτάνουν τις 4.703 σε πανελλαδικό επίπεδο, με τις μεγαλύτερες ελλείψεις να καταγράφονται σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Χανιά.
Χθες, πάντως, δάσκαλοι και καθηγητές μοίραζαν ανοιχτές επιστολές σε γονείς και μαθητές προκειμένου να ενημερώσουν για τα προβλήματα αλλά και το διεκδικητικό πλαίσιο του κλάδου, ενώ συντονίζονται μεταξύ τους σε κοινό μέτωπο, αρχής γενομένης από την 24ωρη της ΔΟΕ την Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου. Θα ακολουθήσει η 48ωρη της ΟΛΜΕ μέσα στον Σεπτέμβριο.
Πηγή: Ελευθεροτυπία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου