Στο Συμβούλιο της Επικρατείας κρίνεται σήμερα η τύχη του σταθμού Παπάφη του μετρό της Θεσσαλονίκης.
Στο ΣτΕ θα εξεταστούν η αίτηση ακύρωσης που κατέθεσε ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Ανθιμος, με την ιδιότητα του προέδρου του δ.σ. του Παπάφειου Ορφανοτροφείου, εναντίον της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης 907,16 τ.μ. στον αύλειο χώρο του ιδρύματος, αλλά και η αίτηση ακύρωσης που στρέφεται κατά της κοπής δέντρων από την αυλή του Παπαφείου (με τη δικαιολογία ότι είναι υπεραιωνόβια και η κοπή τους θα επιφέρει δυσμενή μεταβολή του φυσικού και κατ' επέκταση του πολιτιστικού περιβάλλοντος).
Σε περίπτωση που το ΣτΕ απορρίψει την αίτηση ακύρωσης, ανοίγει ο δρόμος έστω και για την εκ των υστέρων κατασκευή του σταθμού, ο οποίος θεωρείται νευραλγικός, καθώς θα μπορεί να εξυπηρετεί την πολυπληθή περιοχή της Τούμπας. Αν η αίτηση ακύρωσης γίνει δεκτή, τότε η κατασκευή του σταθμού «Παπάφη» οδηγείται σε οριστική κατάργηση.
Παράδοξο
Το παράδοξο είναι ότι την ίδια ώρα που το Παπάφειο ζητά τη διατήρηση 14 δέντρων, τα οποία η «Αττικό Μετρό ΑΕ» θέλει να κοπούν προκειμένου να εκτελεστούν εργασίες, απευθυνόμενο στο δασαρχείο το καλεί να τα κόψει, καθώς τα θεωρεί επικίνδυνα!
Εξάλλου, πριν από περίπου τρεις εβδομάδες, ένα δέντρο έπεσε -από τύχη δεν υπήρξε τραυματισμός- στο δρόμο και άλλα δύο έγειραν πάνω στη στέγη του ορφανοτροφείου, έπειτα από κακοκαιρία. Τα δέντρα αυτά, όμως, δεν μπορούν να απομακρυνθούν, καθώς υπάρχει προσωρινή απόφαση του ΣτΕ που απαγορεύει την κοπή τους. Ετσι, παραμένουν γερμένα και άκρως επικίνδυνα! Αν θα μπορέσουν να απομακρυνθούν, είναι κάτι που θα κριθεί αύριο από το ΣτΕ.
Το... θέατρο του παραλόγου, όμως, δεν τελειώνει εδώ. Ετσι, μετά το πέσιμο των δέντρων, το Παπάφειο, απευθυνόμενο στην «Αττικό Μετρό ΑΕ», ζήτησε τη συνδρομή της για την κοπή ορισμένων από τα δέντρα, καθώς είναι επικίνδυνα για την ασφάλεια των διερχομένων αλλά και για το ίδιο το κτίριο! Ομως η «Αττικό Μετρό ΑΕ» δεν μπορεί να συνδράμει, διότι αυτό της απαγορεύεται από το ΣτΕ, μετά τις ενέργειες της διοίκησης του ορφανοτροφείου!
Ο διευθυντής του μετρό Θεσσαλονίκης, Γιώργος Κωνσταντινίδης, σημειώνει πάντως ότι η εταιρία περιμένει μια θετική απόφαση από το ΣτΕ, έτσι ώστε ο σταθμός να κατασκευαστεί. «Το μετρό πρέπει να προχωρήσει με βάση το σχεδιασμό και να κατασκευαστούν και οι 13 σταθμοί, έτσι ώστε να προσφέρει πλήρη εξυπηρέτηση στην πόλη και στους κατοίκους της Θεσσαλονίκης», υπογραμμίζει ο κ. Κωνσταντινίδης.
Κόμβος ο σταθμός «Παπάφη»
Σύμφωνα με συγκοινωνιολόγους, ο σταθμός του μετρό «Παπάφη» θεωρείται ένας από τους πιο κομβικούς στη Θεσσαλονίκη, διότι από εκεί θα μπορούσε να «φύγει» μελλοντικά μια επέκταση προς την Τούμπα. Η κατάργησή του θα σημάνει ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού, καθώς από το «Πανεπιστήμιο» (τον προηγούμενο σταθμό του μετρό) μέχρι τον «Ευκλείδη» (τον επόμενο σταθμό) η απόσταση είναι μεγαλύτερη του ενός χιλιομέτρου, κάτι το οποίο σημαίνει ότι χιλιάδες πολίτες θα μείνουν χωρίς υπόγειο μέσο σε σταθερή τροχιά.
Εξάλλου, το σημείο θεωρείται κομβικό και διότι βρίσκεται ανάμεσα σε τρεις κεντρικότατους οδικούς άξονες, την Κωνσταντίνου Καραμανλή, την Παπάφη και την Κατσιμίδη. Εξάλλου, σύμφωνα με το ΣΑΣΘ, η περιοχή ενδείκνυται, μετά βέβαια τις σχετικές μελέτες, για τη διέλευση τροφοδοτικών ως προς το μετρό λεωφορειακών γραμμών, στη λογική αναδιάρθρωσης του συστήματος των δημόσιων συγκοινωνιών.
ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ
Πηγή: Αγγελιοφόρος
Στο ΣτΕ θα εξεταστούν η αίτηση ακύρωσης που κατέθεσε ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Ανθιμος, με την ιδιότητα του προέδρου του δ.σ. του Παπάφειου Ορφανοτροφείου, εναντίον της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης 907,16 τ.μ. στον αύλειο χώρο του ιδρύματος, αλλά και η αίτηση ακύρωσης που στρέφεται κατά της κοπής δέντρων από την αυλή του Παπαφείου (με τη δικαιολογία ότι είναι υπεραιωνόβια και η κοπή τους θα επιφέρει δυσμενή μεταβολή του φυσικού και κατ' επέκταση του πολιτιστικού περιβάλλοντος).
Σε περίπτωση που το ΣτΕ απορρίψει την αίτηση ακύρωσης, ανοίγει ο δρόμος έστω και για την εκ των υστέρων κατασκευή του σταθμού, ο οποίος θεωρείται νευραλγικός, καθώς θα μπορεί να εξυπηρετεί την πολυπληθή περιοχή της Τούμπας. Αν η αίτηση ακύρωσης γίνει δεκτή, τότε η κατασκευή του σταθμού «Παπάφη» οδηγείται σε οριστική κατάργηση.
Παράδοξο
Το παράδοξο είναι ότι την ίδια ώρα που το Παπάφειο ζητά τη διατήρηση 14 δέντρων, τα οποία η «Αττικό Μετρό ΑΕ» θέλει να κοπούν προκειμένου να εκτελεστούν εργασίες, απευθυνόμενο στο δασαρχείο το καλεί να τα κόψει, καθώς τα θεωρεί επικίνδυνα!
Εξάλλου, πριν από περίπου τρεις εβδομάδες, ένα δέντρο έπεσε -από τύχη δεν υπήρξε τραυματισμός- στο δρόμο και άλλα δύο έγειραν πάνω στη στέγη του ορφανοτροφείου, έπειτα από κακοκαιρία. Τα δέντρα αυτά, όμως, δεν μπορούν να απομακρυνθούν, καθώς υπάρχει προσωρινή απόφαση του ΣτΕ που απαγορεύει την κοπή τους. Ετσι, παραμένουν γερμένα και άκρως επικίνδυνα! Αν θα μπορέσουν να απομακρυνθούν, είναι κάτι που θα κριθεί αύριο από το ΣτΕ.
Το... θέατρο του παραλόγου, όμως, δεν τελειώνει εδώ. Ετσι, μετά το πέσιμο των δέντρων, το Παπάφειο, απευθυνόμενο στην «Αττικό Μετρό ΑΕ», ζήτησε τη συνδρομή της για την κοπή ορισμένων από τα δέντρα, καθώς είναι επικίνδυνα για την ασφάλεια των διερχομένων αλλά και για το ίδιο το κτίριο! Ομως η «Αττικό Μετρό ΑΕ» δεν μπορεί να συνδράμει, διότι αυτό της απαγορεύεται από το ΣτΕ, μετά τις ενέργειες της διοίκησης του ορφανοτροφείου!
Ο διευθυντής του μετρό Θεσσαλονίκης, Γιώργος Κωνσταντινίδης, σημειώνει πάντως ότι η εταιρία περιμένει μια θετική απόφαση από το ΣτΕ, έτσι ώστε ο σταθμός να κατασκευαστεί. «Το μετρό πρέπει να προχωρήσει με βάση το σχεδιασμό και να κατασκευαστούν και οι 13 σταθμοί, έτσι ώστε να προσφέρει πλήρη εξυπηρέτηση στην πόλη και στους κατοίκους της Θεσσαλονίκης», υπογραμμίζει ο κ. Κωνσταντινίδης.
Κόμβος ο σταθμός «Παπάφη»
Σύμφωνα με συγκοινωνιολόγους, ο σταθμός του μετρό «Παπάφη» θεωρείται ένας από τους πιο κομβικούς στη Θεσσαλονίκη, διότι από εκεί θα μπορούσε να «φύγει» μελλοντικά μια επέκταση προς την Τούμπα. Η κατάργησή του θα σημάνει ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού, καθώς από το «Πανεπιστήμιο» (τον προηγούμενο σταθμό του μετρό) μέχρι τον «Ευκλείδη» (τον επόμενο σταθμό) η απόσταση είναι μεγαλύτερη του ενός χιλιομέτρου, κάτι το οποίο σημαίνει ότι χιλιάδες πολίτες θα μείνουν χωρίς υπόγειο μέσο σε σταθερή τροχιά.
Εξάλλου, το σημείο θεωρείται κομβικό και διότι βρίσκεται ανάμεσα σε τρεις κεντρικότατους οδικούς άξονες, την Κωνσταντίνου Καραμανλή, την Παπάφη και την Κατσιμίδη. Εξάλλου, σύμφωνα με το ΣΑΣΘ, η περιοχή ενδείκνυται, μετά βέβαια τις σχετικές μελέτες, για τη διέλευση τροφοδοτικών ως προς το μετρό λεωφορειακών γραμμών, στη λογική αναδιάρθρωσης του συστήματος των δημόσιων συγκοινωνιών.
ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ
Πηγή: Αγγελιοφόρος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου