Εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ κερδίζει κάθε χρόνο ο οργανισμός από τη λειτουργία των αυτόματων πωλητών εισιτηρίων που τα πωλούν ακριβότερα κατά 0,10 λεπτά ενώ δεν δίνουν ρέστα.
Του Φώτη Κουτσαμπάρη
Fkoutsamparis@makthes.gr
Σε εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ υπολογίζονται τα επιπλέον χρήματα που εισπράττει ο ΟΑΣΘ στη διάρκεια ενός έτους από την έκδοση εισιτηρίων εντός των λεωφορείων, όπου λειτουργούν αυτόματα μηχανήματα.
Η τιμή των εισιτηρίων στα αυτόματα μηχανήματα είναι αυξημένη κατά 10 λεπτά, γεγονός που προβλέπεται από τον κανονισμό του οργανισμού. Ωστόσο, μεγάλος είναι ο αριθμός επιβατών που δεν διαθέτουν το ακριβές αντίτιμο του εισιτηρίου σε κέρματα και βάζουν περισσότερα χρήματα στην υποδοχή. Το μηχάνημα δεν έχει τη δυνατότητα να επιστρέφει ρέστα. Έτσι, το επιπλέον ποσό εισπράττεται υπέρ του ΟΑΣΘ. Για παράδειγμα, ένας επιβάτης που έχει σε κέρματα 70 λεπτά και εκδίδει κανονικό εισιτήριο των 60 ευρώ δεν παίρνει πίσω τα 10 λεπτά. Αρκετές φορές οι επιβάτες ρίχνουν στο μηχάνημα κέρμα του ενός ευρώ και σε αυτή την περίπτωση το κέρδος για τον ΟΑΣΘ από τη μη απόδοση ρέστων είναι 40 λεπτά.
Τι λένε οι επιβάτες
“Κόβω φοιτητικό εισιτήριο, το οποίο κοστίζει 30 λεπτά εντός του λεωφορείου, αλλά τις περισσότερες φορές βάζω 50 λεπτά, διότι δεν έχω ψιλά, ή δίνω ένα ευρώ, για να πάρω εισιτήριο διάρκειας μίας ημέρας, το οποίο βέβαια δεν χρησιμοποιώ ξανά”, περιγράφει η κ. Άννα Ελευθεριάδου, φοιτήτρια. Περισσότερα χρήματα για το εισιτήριο δίνει και ο φοιτητής Παναγιώτης Παπαπαναγιώτου, ο οποίος αντιμετώπισε και την κακή λειτουργία των μηχανημάτων. “Έβαλα ένα ευρώ, για να πάρω εισιτήριο, και μου το κράτησε. Επειδή δεν είχα ψιλά, έβαλα στη συνέχεια δύο ευρώ, για να πάρω φοιτητικό εισιτήριο των 30 λεπτών”, περιγράφει ο κ. Παπαπαναγιώτου.
Τα στοιχεία
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του ΟΑΣΘ, στο πολεοδομικό συγκρότημα καθημερινά μετακινούνται με τα αστικά λεωφορεία κατά μέσο όρο 485.000 επιβάτες (το 2008 μετακινήθηκαν συνολικά 176.814.922 επιβάτες). Υπολογίζεται ότι τουλάχιστον 5% των επιβατών, δηλαδή 24.250 επιβάτες, κόβουν εισιτήρια εντός των λεωφορείων, καταβάλλοντας κατά μέσο όρο επιπλέον 0,10 λεπτά από το αντίτιμο. Το ημερήσιο επιπλέον κέρδος του ΟΑΣΘ αγγίζει τα 2.450 ευρώ, ενώ το ετήσιο υπολογίζεται σε 885.000 ευρώ.
* Τα... κέρδη από την έκδοση εισιτηρίου εντός του λεωφορείου
* 485.000 επιβάτες κινούνται κατά μέσο όρο καθημερινά με λεωφορεία του ΟΑΣΘ
* 5% τουλάχιστον των επιβατών, δηλαδή 24.250 άτομα, κόβουν εισιτήρια εντός των λεωφορείων, καταβάλλοντας κατά μέσο όρο επιπλέον 0,10 λεπτά από το αντίτιμο
* 2.450 ευρώ ημερησίως ή 885.000 ευρώ ετησίως υπολογίζεται το επιπλέον κέρδος του οργανισμού
ΟΑΣΘ: Στο… δρόμο τα μηχανήματα που θα δίνουν ρέστα
Ο ΟΑΣΘ απαντά ότι σύντομα θα γίνει αντικατάσταση των αυτόματων μηχανημάτων, ενώ δεν αποδέχεται ότι υπάρχει επιπλέον κέρδος. “Απειροελάχιστα είναι τα επιπλέον χρήματα. Οι περισσότεροι επιβάτες έχουν το αντίστοιχο ποσό. Μόνο στην αρχή που λειτούργησαν τα μηχανήματα, πριν από χρόνια, δεν γνώριζαν οι επιβάτες και δεν κρατούσαν τα ανάλογα κέρματα. Σήμερα δεν συμβαίνει αυτό”, απαντά ο αντιπρόεδρος του ΟΑΣΘ Νίκος Πετρόγιαννης, προσθέτοντας ότι “έγινε διαγωνισμός και θα μπούνε μηχανήματα που θα δίνουν ρέστα”.
Πηγή: Μακεδονία
Του Φώτη Κουτσαμπάρη
Fkoutsamparis@makthes.gr
Σε εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ υπολογίζονται τα επιπλέον χρήματα που εισπράττει ο ΟΑΣΘ στη διάρκεια ενός έτους από την έκδοση εισιτηρίων εντός των λεωφορείων, όπου λειτουργούν αυτόματα μηχανήματα.
Η τιμή των εισιτηρίων στα αυτόματα μηχανήματα είναι αυξημένη κατά 10 λεπτά, γεγονός που προβλέπεται από τον κανονισμό του οργανισμού. Ωστόσο, μεγάλος είναι ο αριθμός επιβατών που δεν διαθέτουν το ακριβές αντίτιμο του εισιτηρίου σε κέρματα και βάζουν περισσότερα χρήματα στην υποδοχή. Το μηχάνημα δεν έχει τη δυνατότητα να επιστρέφει ρέστα. Έτσι, το επιπλέον ποσό εισπράττεται υπέρ του ΟΑΣΘ. Για παράδειγμα, ένας επιβάτης που έχει σε κέρματα 70 λεπτά και εκδίδει κανονικό εισιτήριο των 60 ευρώ δεν παίρνει πίσω τα 10 λεπτά. Αρκετές φορές οι επιβάτες ρίχνουν στο μηχάνημα κέρμα του ενός ευρώ και σε αυτή την περίπτωση το κέρδος για τον ΟΑΣΘ από τη μη απόδοση ρέστων είναι 40 λεπτά.
Τι λένε οι επιβάτες
“Κόβω φοιτητικό εισιτήριο, το οποίο κοστίζει 30 λεπτά εντός του λεωφορείου, αλλά τις περισσότερες φορές βάζω 50 λεπτά, διότι δεν έχω ψιλά, ή δίνω ένα ευρώ, για να πάρω εισιτήριο διάρκειας μίας ημέρας, το οποίο βέβαια δεν χρησιμοποιώ ξανά”, περιγράφει η κ. Άννα Ελευθεριάδου, φοιτήτρια. Περισσότερα χρήματα για το εισιτήριο δίνει και ο φοιτητής Παναγιώτης Παπαπαναγιώτου, ο οποίος αντιμετώπισε και την κακή λειτουργία των μηχανημάτων. “Έβαλα ένα ευρώ, για να πάρω εισιτήριο, και μου το κράτησε. Επειδή δεν είχα ψιλά, έβαλα στη συνέχεια δύο ευρώ, για να πάρω φοιτητικό εισιτήριο των 30 λεπτών”, περιγράφει ο κ. Παπαπαναγιώτου.
Τα στοιχεία
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του ΟΑΣΘ, στο πολεοδομικό συγκρότημα καθημερινά μετακινούνται με τα αστικά λεωφορεία κατά μέσο όρο 485.000 επιβάτες (το 2008 μετακινήθηκαν συνολικά 176.814.922 επιβάτες). Υπολογίζεται ότι τουλάχιστον 5% των επιβατών, δηλαδή 24.250 επιβάτες, κόβουν εισιτήρια εντός των λεωφορείων, καταβάλλοντας κατά μέσο όρο επιπλέον 0,10 λεπτά από το αντίτιμο. Το ημερήσιο επιπλέον κέρδος του ΟΑΣΘ αγγίζει τα 2.450 ευρώ, ενώ το ετήσιο υπολογίζεται σε 885.000 ευρώ.
* Τα... κέρδη από την έκδοση εισιτηρίου εντός του λεωφορείου
* 485.000 επιβάτες κινούνται κατά μέσο όρο καθημερινά με λεωφορεία του ΟΑΣΘ
* 5% τουλάχιστον των επιβατών, δηλαδή 24.250 άτομα, κόβουν εισιτήρια εντός των λεωφορείων, καταβάλλοντας κατά μέσο όρο επιπλέον 0,10 λεπτά από το αντίτιμο
* 2.450 ευρώ ημερησίως ή 885.000 ευρώ ετησίως υπολογίζεται το επιπλέον κέρδος του οργανισμού
ΟΑΣΘ: Στο… δρόμο τα μηχανήματα που θα δίνουν ρέστα
Ο ΟΑΣΘ απαντά ότι σύντομα θα γίνει αντικατάσταση των αυτόματων μηχανημάτων, ενώ δεν αποδέχεται ότι υπάρχει επιπλέον κέρδος. “Απειροελάχιστα είναι τα επιπλέον χρήματα. Οι περισσότεροι επιβάτες έχουν το αντίστοιχο ποσό. Μόνο στην αρχή που λειτούργησαν τα μηχανήματα, πριν από χρόνια, δεν γνώριζαν οι επιβάτες και δεν κρατούσαν τα ανάλογα κέρματα. Σήμερα δεν συμβαίνει αυτό”, απαντά ο αντιπρόεδρος του ΟΑΣΘ Νίκος Πετρόγιαννης, προσθέτοντας ότι “έγινε διαγωνισμός και θα μπούνε μηχανήματα που θα δίνουν ρέστα”.
Πηγή: Μακεδονία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου