Εγκαταλειμμένο στη φθορά του χρόνου είναι το οδικό δίκτυο της Χαλκιδικής, ενός από τους πλέον τουριστικούς νομούς της Ελλάδας.
Τα επικίνδυνα σημεία - «καρμανιόλες» παραμένουν... σταθερή αξία.Ακόμη και η εθνική οδός Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών, παρότι είναι ένας σχετικά νέος δρόμος, όχι μόνο δεν «αντέχει» την αυξημένη κίνηση του καλοκαιριού, αλλά δε διαθέτει ούτε καν Λωρίδα Εκτακτων Αναγκών. Μάλιστα, μετά τα Μουδανιά ακολουθεί το... χάος. Κι αυτό καθώς όλο το επαρχιακό δίκτυο της Χαλκιδικής είναι στενό και παμπάλαιο. Και δεν είναι μόνον οι στενοί δρόμοι, αλλά και η ποιότητα του οδοστρώματος το οποίο όχι μόνο δεν είναι αντιολισθηρό, αλλά αντίθετα είναι γεμάτο λακκούβες. Oι απότομες, συνεχείς στροφές αποτελούν άλλη μία... πονεμένη ιστορία μαζί με τις ανάποδες κλίσεις, ενώ την κατάσταση έρχεται να επιδεινώσει η ελλιπής σήμανση και ο ανύπαρκτος, σε πολλές περιπτώσεις, φωτισμός.
O συγκοινωνιολόγος μηχανικός, υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων του Ελληνικού Ινστιτούτου Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ, Σάκης Τσιούτρας, κατέγραψε τα πλέον επικίνδυνα σημεία.
Τα επικίνδυνα σημεία παραμένουν... σταθερή αξία στο πέρασμα του χρόνου
ΚAΡΔΙΑ:Η κλίση του δρόμου είναι πολύ μεγάλη και στην κατηφόρα είναι δύσκολο να σταματήσει ένα αυτοκίνητοΠΟΛΥΧΡΟΝΟ, ΧΑΝΙΩΤΗΣ, ΠΕΥΚΟΧΩΡΙ:Πολύ μεγάλος κυκλοφοριακός φόρτος, όχι μόνον από ΙΧ, αλλά και από δίκυκλα και πεζούςΘΕΡΜΗ - ΡΑΙΔΕΣΤΟΣ - ΒΑΣΙΛΙΚΑ - ΑΓΙΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ - ΓΑΛΑΤΙΣΤΑ:Δρόμος προδιαγραφών της δεκαετίας του ’50, πολύ στενός, χωρίς ορατότητα. Ανωφέρειες και κατωφέρειες εναλλάσσονταιΠΟΡΤΟ ΚΟΥΦΟ:Συνεχείς στροφές σε ένα στενό δρόμοΚΑΛΑΜΙΤΣΙ, ΣΥΚΙΑ, ΣΑΡΤΗ, ΒΟΥΡΒΟΥΡΟΥ:Σε όλο το δρόμο, που είναι στενός, συναντάμε κατασκηνωτές, αλλά και ζώα. Υπάρχουν πολλές είσοδοι και έξοδοι κάμπινγκ με διαρκή κίνησηΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΣΑΡΤΗΣ:Απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή, καθώς η κίνηση είναι διαρκής, ενώ το βράδυ πηγαινοέρχονται πολλοί νέοι στα κέντρα διασκέδασης της περιοχήςOΡΜΟΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΚΑΙ ΠΥΡΓΑΔΙΚΙΑ:Πολύ επικίνδυνες διασταυρώσεις. Η πληροφοριακή σήμανση κρύβεται από τις διαφημιστικές πινακίδεςΔIAΣΤΑΥΡΩΣΗ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΠΡΟΣ ΓΟΜΑΤΙ ΚΑΙ ΠΛΑΝΑ:Η οδός σχηματίζει... ορθή γωνίαΝIKHTH:Tο τελευταίο σημείο πριν «χωριστεί» στα δύο το δεύτερο «πόδι» της Χαλκιδικής. Πολλοί σταματούν στα σούπερ μάρκετ, πάνω στον κεντρικό δρόμο, για τα τελευταία ψώνιαΠΟΛΥΓΥΡΟΣ - ΝΙΚΗΤΗ:Mεγάλη κατωφέρεια, στην οποία πολλοί αναπτύσσουν υψηλές ταχύτητες και κάνουν ακόμη και τριπλές προσπεράσεις. Στο δρόμο κυκλοφορούν τρακτέρ και οι προσπεράσεις μπορεί να αποβούν μοιραίες, ιδιαίτερα όταν είναι κόντρα ο ήλιοςΓAΛΑΤΙΣΤΑ - ΠΟΛΥΓΥΡΟΣ:Πολλές ανοιχτές στροφέςΠΑΛΙΟΥΡΙ:Πολλές κλειστές και επικίνδυνες στροφές με ακατάλληλες κλίσεις και ελλιπή ορατότηταΝΕΑ ΣΚΙΩΝΗ:Δεν υπάρχει σηματοδότης. O οδηγός που έρχεται από το Παλιούρι δεν έχει ορατότητα και ξαφνικά βρίσκεται πάνω στη διασταύρωσηΦΟΥΡΚΑ:Στη διασταύρωση, παρά την ύπαρξη σηματοδότη, η κίνηση είναι πολύ αυξημένη. Απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή τη νύχταΣΙΒΗΡΗ:Τις μέρες που έχει παράσταση στο θέατρο, επικρατεί... πανικός από αυτοκίνητα και στενεύει το πλάτος του δρόμου. Πεζοί διασχίζουν κάθετα το δρόμοΝΕΑ ΜΟΥΔΑΝΙΑ - ΠΟΤΙΔΑΙΑ:Αποτελεί... παγίδα θανάτου. Πριν από τη γέφυρα υπάρχουν πολλές παρόδιες εγκαταστάσεις, με αποτέλεσμα την αυξημένη κίνηση πεζών. Επίσης, γίνονται πολλές αριστερές στροφές πάνω στην εθνική οδό, προκειμένου ο κόσμος να πάει στην παραλίαΚΑΛΛΙΘΕΑ:Εξαιρετικά επικίνδυνη περιοχή, κυρίως τις νυχτερινές ώρες του Σαββάτου, λόγω των κέντρων διασκέδασης. Πολλοί σταθμεύουν πάνω στον κεντρικό δρόμο, μειώνοντας το πλάτος του. Oι μεθυσμένοι οδηγοί δεν αποτελούν σπάνιο είδος. Το δρόμο διασχίζουν και πολλοί πεζοίΣΩΖΟΠΟΛΗ - ΝΕΑ ΜΟΥΔΑΝΙΑ:Το συγκεκριμένο οδικό τμήμα μπορεί να είναι καινούργιο, ωστόσο δε διαθέτει Λωρίδα Εκτακτων Αναγκών. Αν κάποιο αυτοκίνητο χρειαστεί να σταματήσει, τότε οι δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση γίνονται... μία. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται τα βράδια της Κυριακής, λόγω μαζικής επιστροφής, διότι, αν σταματήσει κάποιος, είναι εύκολο να σημειωθεί καραμπόλαΝΕΑ ΦΩΚΑΙΑ - ΑΦΥΤΟΣ:Πολλές επικίνδυνες στροφές με ακατάλληλες κλίσεις, ελλιπής ορατότητα, μεγάλη κίνηση, οδηγοί υπότην επήρεια αλκοόλ(μετά από διασκέδαση στην Καλλιθέα)ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΓΙΑ ΨΑΚΟΥΔΙΑ:Στην επιστροφή προς Θεσσαλονίκη αυτοί που βγαίνουν από τα Ψακούδια βρίσκονται στο αριστερό ρεύμαΓΕΡΑΚΙΝΗ:Πολύ επικίνδυνες στροφέςΒΑΤΟΠΕΔΙ:Yπάρχουν ευθείες, οι οποίες, όμως, λόγω στενότητας του δρόμου, είναι κι αυτές επικίνδυνεςΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ:Πολλές στροφές με ακατάλληλες και επικίνδυνες κλίσεις, δρόμος χωρίς ορατότηταΝΙΚΗΤΗ - ΜΑΡΜΑΡΑΣ:Οι ευθείες εναλλάσσονται με στροφές, πάνω στις οποίες υπάρχουν σταθμευμένα αυτοκίνητα, καθώς ο κόσμος κατεβαίνει στις παραλίεςΜAΡΜΑΡΑΣ:Eπικίνδυνες διασταυρώσεις με πολύ αυξημένη κίνηση
Πηγή: Αγγελιοφόρος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου