ΠΡΟΣ
1. ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ κ. ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ ΜΠΑΛΤΑ
ΚΟΙΝ.
1. ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ κ. ΤΑΣΟ ΚΟΥΡΑΚΗ
Θεσσαλονίκη, 11-03-2015
Αρ. Πρωτ. 376
ΘΕΜΑ: ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ, ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΩΝ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ.
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Δεν είναι λίγες οι φορές που ζητήματα αναφορικά με παραβατικές συμπεριφορές στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος εις βάρος των παιδιών και της νέας γενιάς, όπως η ενδοσχολική βία, ο εκφοβισμός και τα περιστατικά παιδεραστίας, συντάραξαν την κοινή γνώμη και απασχόλησαν τη δικαιοσύνη. Ιδιαίτερα, το τελευταίο διάστημα έγιναν γνωστά δύο γεγονότα, τα οποία κατά την άποψή μας, δεν πρέπει να θεωρούνται ως μεμονωμένα, αλλά αντιθέτως, πιστεύουμε ότι είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου.
Αναφέρομαι στις γνωστές από τα ΜΜΕ περιπτώσεις, του σπουδαστή της Γαλακτοκομικής Σχολής Ιωαννίνων, του οποίου η τύχη αγνοείται και σύμφωνα με το πόρισμα της Τριμελούς Επιτροπής του «ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΓΕΩΡΓΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ - ΔΗΜΗΤΡΑ»», έπεσε θύμα ενδοσχολικής βίας, και της πρόσφατης υπόθεσης παιδεραστίας, η οποία συντάραξε την ελληνική κοινωνία.
Τέτοιου είδους περιστατικά δημιουργούν αναταράξεις τόσο στην ελληνική οικογένεια, τον ακρογωνιαίο λίθο της κοινωνίας μας, όσο και στη λειτουργία του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος. Από τη μία πλευρά, τα μέτρα λιτότητας των μνημονίων έχουν τραυματίσει την ελληνική οικογένεια σε σημαντικό βαθμό, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει η συνοχή της και να έχει αμβλυνθεί η ικανότητά της να ανθίσταται σε κινδύνους, που αφορούν στο πολυτιμότερο και πιο ευαίσθητο κομμάτι της, στα παιδιά και στους νέους.
Από την άλλη, σ’ ένα σχολείο που οι νόμοι των μνημονίων έχουν υποβαθμίσει το ρόλο του εκπαιδευτικού, σ΄ ένα σχολείο που ο σύλλογος διδασκόντων καλούνταν μέχρι τώρα να αποφασίζει υπό το φόβο των πιστωτών, πώς είναι δυνατόν να υπάρχει εγρήγορση και ανάληψη δράσης για την αποτροπή παρόμοιων περιστατικών;
Ως εκ τούτου, το ευρύτερο εκπαιδευτικό περιβάλλον και στις τρεις βαθμίδες εκπαίδευσης, χρειάζεται να θωρακιστεί κατάλληλα για την αντιμετώπιση τέτοιου είδους απειλών. Σύμφωνα με τα στοιχεία των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και των Αρχών, τα περιστατικά βίας που έχουν καταγγελθεί είναι πολλά, και κατά την άποψή μας, είναι ακόμη περισσότερα τα περιστατικά, τα οποία δεν έχουν καταγγελθεί.
Για την αντιμετώπιση ευαίσθητων κοινωνικών φαινομένων που αφορούν στους νέους αλλά και για τα μείζονα θέματα που αφορούν στην εκπαίδευση, οι ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ, είμαστε έτοιμοι να καταθέσουμε τις προτάσεις μας, ώστε να συμπεριληφθούν στο νομοσχέδιο, το οποίο αναμένεται στη Βουλή. Νομοσχέδιο επαναθεμελίωσης πολλών αρχών, που με αγωνία περιμένει ο εκπαιδευτικός κόσμος και που έχει άμεσα ανάγκη η κοινωνία.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων και αναμένω τις ενέργειές σας επί του θέματος.
Με εκτίμηση,
Σταυρούλα Ξουλίδου
Βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης
1. ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ κ. ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ ΜΠΑΛΤΑ
ΚΟΙΝ.
1. ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ κ. ΤΑΣΟ ΚΟΥΡΑΚΗ
Θεσσαλονίκη, 11-03-2015
Αρ. Πρωτ. 376
ΘΕΜΑ: ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ, ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΩΝ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ.
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Δεν είναι λίγες οι φορές που ζητήματα αναφορικά με παραβατικές συμπεριφορές στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος εις βάρος των παιδιών και της νέας γενιάς, όπως η ενδοσχολική βία, ο εκφοβισμός και τα περιστατικά παιδεραστίας, συντάραξαν την κοινή γνώμη και απασχόλησαν τη δικαιοσύνη. Ιδιαίτερα, το τελευταίο διάστημα έγιναν γνωστά δύο γεγονότα, τα οποία κατά την άποψή μας, δεν πρέπει να θεωρούνται ως μεμονωμένα, αλλά αντιθέτως, πιστεύουμε ότι είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου.
Αναφέρομαι στις γνωστές από τα ΜΜΕ περιπτώσεις, του σπουδαστή της Γαλακτοκομικής Σχολής Ιωαννίνων, του οποίου η τύχη αγνοείται και σύμφωνα με το πόρισμα της Τριμελούς Επιτροπής του «ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΓΕΩΡΓΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ - ΔΗΜΗΤΡΑ»», έπεσε θύμα ενδοσχολικής βίας, και της πρόσφατης υπόθεσης παιδεραστίας, η οποία συντάραξε την ελληνική κοινωνία.
Τέτοιου είδους περιστατικά δημιουργούν αναταράξεις τόσο στην ελληνική οικογένεια, τον ακρογωνιαίο λίθο της κοινωνίας μας, όσο και στη λειτουργία του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος. Από τη μία πλευρά, τα μέτρα λιτότητας των μνημονίων έχουν τραυματίσει την ελληνική οικογένεια σε σημαντικό βαθμό, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει η συνοχή της και να έχει αμβλυνθεί η ικανότητά της να ανθίσταται σε κινδύνους, που αφορούν στο πολυτιμότερο και πιο ευαίσθητο κομμάτι της, στα παιδιά και στους νέους.
Από την άλλη, σ’ ένα σχολείο που οι νόμοι των μνημονίων έχουν υποβαθμίσει το ρόλο του εκπαιδευτικού, σ΄ ένα σχολείο που ο σύλλογος διδασκόντων καλούνταν μέχρι τώρα να αποφασίζει υπό το φόβο των πιστωτών, πώς είναι δυνατόν να υπάρχει εγρήγορση και ανάληψη δράσης για την αποτροπή παρόμοιων περιστατικών;
Ως εκ τούτου, το ευρύτερο εκπαιδευτικό περιβάλλον και στις τρεις βαθμίδες εκπαίδευσης, χρειάζεται να θωρακιστεί κατάλληλα για την αντιμετώπιση τέτοιου είδους απειλών. Σύμφωνα με τα στοιχεία των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και των Αρχών, τα περιστατικά βίας που έχουν καταγγελθεί είναι πολλά, και κατά την άποψή μας, είναι ακόμη περισσότερα τα περιστατικά, τα οποία δεν έχουν καταγγελθεί.
Για την αντιμετώπιση ευαίσθητων κοινωνικών φαινομένων που αφορούν στους νέους αλλά και για τα μείζονα θέματα που αφορούν στην εκπαίδευση, οι ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ, είμαστε έτοιμοι να καταθέσουμε τις προτάσεις μας, ώστε να συμπεριληφθούν στο νομοσχέδιο, το οποίο αναμένεται στη Βουλή. Νομοσχέδιο επαναθεμελίωσης πολλών αρχών, που με αγωνία περιμένει ο εκπαιδευτικός κόσμος και που έχει άμεσα ανάγκη η κοινωνία.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων και αναμένω τις ενέργειές σας επί του θέματος.
Με εκτίμηση,
Σταυρούλα Ξουλίδου
Βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου