Ομιλία του Ανεξάρτητου Βουλευτή Σερρών Μάρκου Μπόλαρη κατά την συζήτηση στην ολομέλεια της Βουλής επί του Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας «Κανόνες ρύθμισης της αγοράς προϊόντων και της παροχής υπηρεσιών»
Ακολουθεί η ομιλία του Ανεξάρτητου Βουλευτή Σερρών Μάρκου Μπόλαρη :
ΜΑΡΚΟΣ ΜΠΟΛΑΡΗΣ:
Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, παίρνω το λόγο γιατί θέλω να αναφερθώ στη διάταξη που είναι μεθόδευση Δούρειου Ίππου, με την οποία στοχεύεται η ελληνική μικρομεσαία επιχείρηση.
Στον πολιτικό και στο δημόσιο λόγο όλοι μας αναφερόμαστε στη μικρή και μεσαία ελληνική επιχείρηση ως τη βάση της ελληνικής οικονομίας, αλλά όταν κάνουμε πολιτικές το μόνο που δεν μας ενδιαφέρει είναι αν θα στηριχθεί αυτή η οικονομία ή μάλλον το αντίθετο.
Είναι σαφές ότι το άρθρο 16 εμφανίζεται αλλιώς και μεθοδευμένα η εξέλιξή του θα είναι διαφορετική. Το ότι η εξέλιξη θα είναι διαφορετική προεξαγγέλλεται από την Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής, η οποία αναφέρεται στην αντισυνταγματικότητά του. Είναι μία διάταξη η οποία, σαφέστατα, εξαιρεί τις μεγάλες επιχειρήσεις του λιανεμπορίου, όταν είναι βέβαιο ότι αυτές οι επιχειρήσεις με μία απλή προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας θα ρίξουν τη διάταξη στο κομμάτι που τους αφορά και θα περάσουν στην εφαρμογή του νόμου εξ αρχής.
Είναι, λοιπόν, φανερό για ποιο λόγο ενώ το σύνολο των οργανώσεων των μικρομεσαίων ελληνικών επιχειρήσεων, η ΓΣΕΒΕΕ, η ΕΣΕΕ, οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα, έχουν τοποθετηθεί χωρίς καμία εξαίρεση κατά της διάταξης του άρθρου 16, οι οργανώσεις του μεγάλου εμπορίου - του λιανεμπορίου - παρεμβαίνουν υπέρ της διάταξης δείχνοντας τι πρόκειται να γίνει στη συνέχεια. Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, για δεύτερη φορά εφαρμόζεται στη χώρα σχέδιο για τη διοικητική και οικονομική οργάνωση της χώρας από τους Βαυαρούς. Είχε εφαρμοστεί και πριν από εκατόν-ογδόντα χρόνια χωρίς να πετύχει, γιατί τα δεδομένα που έχουν αυτοί οι οποίοι σχεδίασαν το πρόγραμμα δεν έχουν στο μυαλό τους την Ελλάδα. Άλλα μεγέθη, άλλη οικονομία, άλλου μεγέθους επιχειρήσεις. Η μεταφορά, λοιπόν, σχεδίων τα οποία έχουν δοκιμαστεί σε επίπεδο μεγάλων χωρών και επιβάλλονται στη χώρα, είναι σχεδόν βέβαιο εξ αρχής ότι θα αποτύχουν.
Θα ήθελα τώρα να απευθυνθώ στον κύριο Υπουργό Ανάπτυξης και στους άλλους παραγωγικούς Υπουργούς και να πω ότι, ενώ η ελληνική οικονομία βρίσκεται σε δίνη κρίσης, αυτοί φαίνονται άφωνοι, χωρίς ουσιαστική παρέμβαση για τη στήριξη της ελληνικής παραγωγικής βάσης. Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο με σωστές διατάξεις, «εξ απαλών ονύχων», επιεικείς, θετικές, στις οποίες όμως διατάξεις λείπει η βασική έγνοια.
Αυτή τη στιγμή, κύριε Υπουργέ, είναι γνωστό ότι καταρρέει η ελληνική παραγωγική βάση και αντιμετωπίζουν τεράστιο ζήτημα κατάρρευσης-κλεισίματος, οι υγιείς ελληνικές επιχειρήσεις. Κι όμως γι’ αυτές τις υγιείς ελληνικές επιχειρήσεις δεν υπάρχει κανένα ενδιαφέρον, καμία μέριμνα, καμία πολιτική από το Υπουργείο σας και από τα άλλα παραγωγικά Υπουργεία.
Απεναντίας, μέσα σε ένα νομοσχέδιο το οποίο έχει διατάξεις προστασίας του καταναλωτή σαν να ήμασταν σε μία περίοδο ήρεμης οικονομικής και κοινωνικής ζωής, βάζετε τη διάταξη «δούρειο ίππο» με το άρθρο 16.
Τα όσα λένε οι Βρετανοί με το κίνημα, το οποίο έγινε για την προστασία της Κυριακής αργίας, τα γνωρίζετε. Σας τα θύμισαν ούτως ή άλλως και η ΓΣΕΒΕΕ και η ΕΣΕΕ και οι ιδιωτικοί υπάλληλοι.
Δηλαδή, το γεγονός ότι πρέπει να προστατευτεί η προσωπική ζωή των Ελλήνων μικρομεσαίων και ιδιωτικών υπαλλήλων, το γεγονός ότι πρέπει να προστατευτεί η μικρομεσαία επιχείρηση, το γεγονός ότι πρέπει να προστατευτεί η τοπική κοινωνία, το γεγονός ότι πρέπει να έχουμε σεβασμό στην εκκλησιαστική παράδοση, το γεγονός ότι ο Έλληνας χρειάζεται χρόνο για την υγεία του –και αυτή η υγεία έχει σχέση με την ανάπαυση και με την ξεκούραση- και για να δει τα παιδιά του θεσμικά οργανωμένα τις Κυριακές, όλα αυτά φαίνεται ότι δεν σας απασχολούν.
Απεναντίας, μεθοδεύετε να δώσετε την «καυτή πατάτα» υποκριτικά από το Υπουργείο, στις Περιφέρειες. Και πώς γίνεται αυτό; Με τρόπο ο οποίος – επίσης σας ενημερώνω- θα πέσει στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Ο νόμος αυξημένης τυπικής ισχύος, που αφορά τη λειτουργία της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης, προβλέπει την θεσμική οργάνωση της περιφερειακής αυτοδιοίκησης. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει Περιφερειάρχης με τις αρμοδιότητές του, αλλά υπάρχει και Περιφερειακό Συμβούλιο με τις αρμοδιότητές του. Ο Αντιπεριφερειάρχης παίρνει τις αρμοδιότητες που του δίνει ο Περιφερειάρχης.
Εδώ έρχεστε σήμερα για να διώξετε την «καυτή πατάτα», για να μην πάρετε ευθύνες και δεν μεταφέρετε το σύνολο της ευθύνης στο θεσμό της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης, αλλά παραγκωνίζοντας τη θεσμική λειτουργία του κράτους, παραγκωνίζοντας τη θεσμική λειτουργία της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης, παραγκωνίζοντας τις αρμοδιότητες του Περιφερειάρχη που στο κάτω-κάτω είναι εκλεγμένος και του Περιφερειακού Συμβουλίου που είναι συλλογικό όργανο, την αναθέτετε σε ένα άτομο.
Είμαι βέβαιος πως αυτό το κάνετε διότι υπάρχει ο φόβος του συλλογικού οργάνου. Το συλλογικό όργανο που λέγεται Περιφερειακό Συμβούλιο είναι βέβαιο ότι θα ακούσει τη φωνή των συλλογικών οργάνων που εκφράζουν τη μικρομεσαία ελληνική επιχείρηση και τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα. Επειδή, λοιπόν, ξέρετε ότι από τα συλλογικά όργανα που λέγονται Περιφερειακά Συμβούλια δεν θα περάσουν τέτοιες διατάξεις φροντίζετε, περιγράφοντας το Σύνταγμα, παρακάμπτοντας τον νόμο, να δώσετε αρμοδιότητες στον Αντιπεριφερειάρχη. Μπορεί τη διάταξη να την ψηφίσετε, η διάταξη όμως θα πέσει. Δεν ισχύει. Βάζετε σε περιπέτεια εξ αρχής την όλη διάταξη.
Κλείνοντας, θα μου επιτρέψετε να αναφερθώ στο άρθρο 17. Κύριε Υπουργέ, το άρθρο 17, λέει πως αρμόδιες, συναρμόδιες για ελέγχους είναι επτά, οκτώ, δέκα υπηρεσίες. Αυτό ισχύει και σήμερα. Εάν θέλετε να κάνετε έργο, θα έπρεπε να οργανώσετε τους ελέγχους ώστε να φύγουμε από το αλαλούμ της πολλαπλότητας των ελέγχων, της πολλαπλότητας των ευθυνών, της πολλαπλότητας των αρμοδιοτήτων, οι οποίες καταλήγουν σε έλλειψη ελέγχων ή πολλαπλούς ελέγχους εκεί που γίνεται στόχευση.
Αντί, λοιπόν, να κάνετε το στοιχειώδες, δηλαδή αυτό που χρειάζεται ένα σύγχρονο κράτος ένα συντονισμό των ελέγχων, αναφέρετε δέκα υπηρεσίες με συναρμοδιότητα σε ελέγχους, δηλαδή σε απόλυτη αναποτελεσματικότητα.
Ευχαριστώ πολύ.
Ακολουθεί η ομιλία του Ανεξάρτητου Βουλευτή Σερρών Μάρκου Μπόλαρη :
ΜΑΡΚΟΣ ΜΠΟΛΑΡΗΣ:
Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, παίρνω το λόγο γιατί θέλω να αναφερθώ στη διάταξη που είναι μεθόδευση Δούρειου Ίππου, με την οποία στοχεύεται η ελληνική μικρομεσαία επιχείρηση.
Στον πολιτικό και στο δημόσιο λόγο όλοι μας αναφερόμαστε στη μικρή και μεσαία ελληνική επιχείρηση ως τη βάση της ελληνικής οικονομίας, αλλά όταν κάνουμε πολιτικές το μόνο που δεν μας ενδιαφέρει είναι αν θα στηριχθεί αυτή η οικονομία ή μάλλον το αντίθετο.
Είναι σαφές ότι το άρθρο 16 εμφανίζεται αλλιώς και μεθοδευμένα η εξέλιξή του θα είναι διαφορετική. Το ότι η εξέλιξη θα είναι διαφορετική προεξαγγέλλεται από την Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής, η οποία αναφέρεται στην αντισυνταγματικότητά του. Είναι μία διάταξη η οποία, σαφέστατα, εξαιρεί τις μεγάλες επιχειρήσεις του λιανεμπορίου, όταν είναι βέβαιο ότι αυτές οι επιχειρήσεις με μία απλή προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας θα ρίξουν τη διάταξη στο κομμάτι που τους αφορά και θα περάσουν στην εφαρμογή του νόμου εξ αρχής.
Είναι, λοιπόν, φανερό για ποιο λόγο ενώ το σύνολο των οργανώσεων των μικρομεσαίων ελληνικών επιχειρήσεων, η ΓΣΕΒΕΕ, η ΕΣΕΕ, οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα, έχουν τοποθετηθεί χωρίς καμία εξαίρεση κατά της διάταξης του άρθρου 16, οι οργανώσεις του μεγάλου εμπορίου - του λιανεμπορίου - παρεμβαίνουν υπέρ της διάταξης δείχνοντας τι πρόκειται να γίνει στη συνέχεια. Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, για δεύτερη φορά εφαρμόζεται στη χώρα σχέδιο για τη διοικητική και οικονομική οργάνωση της χώρας από τους Βαυαρούς. Είχε εφαρμοστεί και πριν από εκατόν-ογδόντα χρόνια χωρίς να πετύχει, γιατί τα δεδομένα που έχουν αυτοί οι οποίοι σχεδίασαν το πρόγραμμα δεν έχουν στο μυαλό τους την Ελλάδα. Άλλα μεγέθη, άλλη οικονομία, άλλου μεγέθους επιχειρήσεις. Η μεταφορά, λοιπόν, σχεδίων τα οποία έχουν δοκιμαστεί σε επίπεδο μεγάλων χωρών και επιβάλλονται στη χώρα, είναι σχεδόν βέβαιο εξ αρχής ότι θα αποτύχουν.
Θα ήθελα τώρα να απευθυνθώ στον κύριο Υπουργό Ανάπτυξης και στους άλλους παραγωγικούς Υπουργούς και να πω ότι, ενώ η ελληνική οικονομία βρίσκεται σε δίνη κρίσης, αυτοί φαίνονται άφωνοι, χωρίς ουσιαστική παρέμβαση για τη στήριξη της ελληνικής παραγωγικής βάσης. Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο με σωστές διατάξεις, «εξ απαλών ονύχων», επιεικείς, θετικές, στις οποίες όμως διατάξεις λείπει η βασική έγνοια.
Αυτή τη στιγμή, κύριε Υπουργέ, είναι γνωστό ότι καταρρέει η ελληνική παραγωγική βάση και αντιμετωπίζουν τεράστιο ζήτημα κατάρρευσης-κλεισίματος, οι υγιείς ελληνικές επιχειρήσεις. Κι όμως γι’ αυτές τις υγιείς ελληνικές επιχειρήσεις δεν υπάρχει κανένα ενδιαφέρον, καμία μέριμνα, καμία πολιτική από το Υπουργείο σας και από τα άλλα παραγωγικά Υπουργεία.
Απεναντίας, μέσα σε ένα νομοσχέδιο το οποίο έχει διατάξεις προστασίας του καταναλωτή σαν να ήμασταν σε μία περίοδο ήρεμης οικονομικής και κοινωνικής ζωής, βάζετε τη διάταξη «δούρειο ίππο» με το άρθρο 16.
Τα όσα λένε οι Βρετανοί με το κίνημα, το οποίο έγινε για την προστασία της Κυριακής αργίας, τα γνωρίζετε. Σας τα θύμισαν ούτως ή άλλως και η ΓΣΕΒΕΕ και η ΕΣΕΕ και οι ιδιωτικοί υπάλληλοι.
Δηλαδή, το γεγονός ότι πρέπει να προστατευτεί η προσωπική ζωή των Ελλήνων μικρομεσαίων και ιδιωτικών υπαλλήλων, το γεγονός ότι πρέπει να προστατευτεί η μικρομεσαία επιχείρηση, το γεγονός ότι πρέπει να προστατευτεί η τοπική κοινωνία, το γεγονός ότι πρέπει να έχουμε σεβασμό στην εκκλησιαστική παράδοση, το γεγονός ότι ο Έλληνας χρειάζεται χρόνο για την υγεία του –και αυτή η υγεία έχει σχέση με την ανάπαυση και με την ξεκούραση- και για να δει τα παιδιά του θεσμικά οργανωμένα τις Κυριακές, όλα αυτά φαίνεται ότι δεν σας απασχολούν.
Απεναντίας, μεθοδεύετε να δώσετε την «καυτή πατάτα» υποκριτικά από το Υπουργείο, στις Περιφέρειες. Και πώς γίνεται αυτό; Με τρόπο ο οποίος – επίσης σας ενημερώνω- θα πέσει στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Ο νόμος αυξημένης τυπικής ισχύος, που αφορά τη λειτουργία της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης, προβλέπει την θεσμική οργάνωση της περιφερειακής αυτοδιοίκησης. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει Περιφερειάρχης με τις αρμοδιότητές του, αλλά υπάρχει και Περιφερειακό Συμβούλιο με τις αρμοδιότητές του. Ο Αντιπεριφερειάρχης παίρνει τις αρμοδιότητες που του δίνει ο Περιφερειάρχης.
Εδώ έρχεστε σήμερα για να διώξετε την «καυτή πατάτα», για να μην πάρετε ευθύνες και δεν μεταφέρετε το σύνολο της ευθύνης στο θεσμό της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης, αλλά παραγκωνίζοντας τη θεσμική λειτουργία του κράτους, παραγκωνίζοντας τη θεσμική λειτουργία της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης, παραγκωνίζοντας τις αρμοδιότητες του Περιφερειάρχη που στο κάτω-κάτω είναι εκλεγμένος και του Περιφερειακού Συμβουλίου που είναι συλλογικό όργανο, την αναθέτετε σε ένα άτομο.
Είμαι βέβαιος πως αυτό το κάνετε διότι υπάρχει ο φόβος του συλλογικού οργάνου. Το συλλογικό όργανο που λέγεται Περιφερειακό Συμβούλιο είναι βέβαιο ότι θα ακούσει τη φωνή των συλλογικών οργάνων που εκφράζουν τη μικρομεσαία ελληνική επιχείρηση και τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα. Επειδή, λοιπόν, ξέρετε ότι από τα συλλογικά όργανα που λέγονται Περιφερειακά Συμβούλια δεν θα περάσουν τέτοιες διατάξεις φροντίζετε, περιγράφοντας το Σύνταγμα, παρακάμπτοντας τον νόμο, να δώσετε αρμοδιότητες στον Αντιπεριφερειάρχη. Μπορεί τη διάταξη να την ψηφίσετε, η διάταξη όμως θα πέσει. Δεν ισχύει. Βάζετε σε περιπέτεια εξ αρχής την όλη διάταξη.
Κλείνοντας, θα μου επιτρέψετε να αναφερθώ στο άρθρο 17. Κύριε Υπουργέ, το άρθρο 17, λέει πως αρμόδιες, συναρμόδιες για ελέγχους είναι επτά, οκτώ, δέκα υπηρεσίες. Αυτό ισχύει και σήμερα. Εάν θέλετε να κάνετε έργο, θα έπρεπε να οργανώσετε τους ελέγχους ώστε να φύγουμε από το αλαλούμ της πολλαπλότητας των ελέγχων, της πολλαπλότητας των ευθυνών, της πολλαπλότητας των αρμοδιοτήτων, οι οποίες καταλήγουν σε έλλειψη ελέγχων ή πολλαπλούς ελέγχους εκεί που γίνεται στόχευση.
Αντί, λοιπόν, να κάνετε το στοιχειώδες, δηλαδή αυτό που χρειάζεται ένα σύγχρονο κράτος ένα συντονισμό των ελέγχων, αναφέρετε δέκα υπηρεσίες με συναρμοδιότητα σε ελέγχους, δηλαδή σε απόλυτη αναποτελεσματικότητα.
Ευχαριστώ πολύ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου