ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Στρασβούργο, 14 Μαρτίου 2012
Επίσημη επίσκεψη του Ευρωβουλευτή της ΝΔ, Καθηγητή Ιωάννη Α. Τσουκαλά, στο Πανεπιστήμιο του Πλύμουθ – Αμείλικτες οι συγκρίσεις με την ελληνική ανώτατη εκπαίδευση.
Ενημερωτική επίσκεψη στο Πανεπιστήμιο του Πλύμουθ πραγματοποίησε την προηγούμενη εβδομάδα ο Ευρωβουλευτής της ΝΔ, Καθηγητής Ιωάννης Α. Τσουκαλάς, στο πλαίσιο προγράμματος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου «ανταλλαγής Ευρωβουλευτών-Επιστημόνων».
Ο Έλληνας Ευρωβουλευτής επισκέφθηκε το τμήμα Υπολογιστών και Μαθηματικών του βρετανικού Πανεπιστημίου, όπου είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει πλήθος διαλέξεων και να περιηγηθεί στα ερευνητικά εργαστήρια, στα οποία διεξάγεται επιστημονική έρευνα υψηλού επιπέδου.
Σε συνάντησή του με την Πρύτανη (vice-chancellor) του Πανεπιστημίου, Καθηγήτρια κα Wendy Purcell, συζήτησε μαζί της για την ερευνητική και καινοτομική προσπάθεια της ΕΕ και τον πολιτικό διάλογο που διεξάγεται αυτή την εποχή στα θεσμικά όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τον «Ορίζοντα 2020», δηλαδή τη στρατηγική της ΕΕ για έρευνα και καινοτομία.
Ο κος Τσουκαλάς επισκέφθηκε, ακόμη, το εργαστήριο ρομποτικής του Πανεπιστημίου, όπου είχε την ευκαιρία να «συνομιλήσει» με τα πρωτοποριακά ρομπότ του εργαστηρίου αλλά και να παρακολουθήσει τις ποδοσφαιρικές δεξιότητες της ρομποτικής ποδοσφαιρικής ομάδας του Πανεπιστημίου του Πλύμουθ, η οποία και θα συμμετάσχει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ποδοσφαίρου για ρομπότ που θα διεξαχθεί το προσεχές καλοκαίρι.
Ο Έλληνας Ευρωβουλευτής επισκέφθηκε, επίσης, το υπερσύγχρονο εργαστήριο ασφάλειας δικτύων υπολογιστών του πανεπιστημίου, όπου σε άκρως ρεαλιστικές συνθήκες και με εξοπλισμό εφάμιλλο αυτού των μεγαλύτερων εταιρειών ασφάλειας δικτύων, οι νεαροί φοιτητές εξασκούνται σε θέματα κυβερνοασφάλειας: από την κατασκευή ασφαλών εφαρμογών για έξυπνα κινητά τηλέφωνα μέχρι και τη διεξαγωγή «ηλεκτρονικών μαχών» μεταξύ αντίπαλων ομάδων χάκερ.
Ο κος Τσουκαλάς συνάντησε ακόμη αρκετά μέλη της μικρής αλλά εξαιρετικά δραστήριας ελληνικής και κυπριακής κοινότητας του Πλύμουθ, η οποία ενισχύεται διαρκώς από Έλληνες φοιτητές και ερευνητές που επιλέγουν να σπουδάσουν και να πραγματοποιήσουν ακαδημαϊκή καριέρα εκεί.
Αναφερόμενος στα αποτελέσματα της επίσκεψης, ο Έλληνας Ευρωβουλευτής δήλωσε:
«Δηλώνω ειλικρινώς εντυπωσιασμένος από την ποιότητα και το έργο που παρουσιάζει το Πανεπιστήμιο του Πλύμουθ. Πρόκειται για ένα πανεπιστήμιο που ανωτατοποιήθηκε μόλις το 1992 και έκτοτε έχει πραγματοποιήσει άλματα προόδου, όντας σήμερα ένα από τα μεγαλύτερα και ταχύτερα ανερχόμενα πανεπιστήμια της Βρετανίας. Κι αυτό μέσα από στιβαρή διοίκηση, απόλυτη αξιοκρατία, σκληρή ακαδημαϊκή άμιλλα, μακροπρόθεσμο στρατηγικό σχεδιασμό και αποφασιστικό, χωρίς ιδεοληψίες, προσανατολισμό προς την οικονομία της γνώσης.
Οι ιδιαίτερες επιδόσεις του Πανεπιστημίου αυτού σε θέματα ναυτιλιακής έρευνας (από θαλάσσια βιολογία μέχρι και ναυπηγική) και πληροφορικής, η απολύτως επιτυχημένη και παραγωγικότατη σύνδεσή του με την τοπική επιχειρηματικότητα και οικονομία και ο σημαντικότατος κοινωνικός ρόλος που διαδραματίζει για την πόλη του Πλύμουθ – ως ο μεγαλύτερος εργοδότης – προκαλούν θλιβερές συγκρίσεις και εξαιρετικά σκοτεινούς συνειρμούς για την πορεία που έχει πάρει η ανώτατη εκπαίδευση στη χώρα μας.
Οι θλιβερές σημερινές εξελίξεις με τη διάλυση για τρίτη φορά των εκλογών για την ανάδειξη διοίκησης του ΑΠΘ επιβεβαιώνουν ότι τα ελληνικά πανεπιστήμια και οι Έλληνες ακαδημαϊκοί ομφαλοσκοπούν και μάχονται για τη διατήρηση θλιβερών κεκτημένων ενός μίζερου «ψιλώ ονόματι» αυτοδιοίκητου πρακτικώς αναρχούμενου πανεπιστημίου συμπαρασύροντας μαζί τους ολόκληρη την ελληνική νεολαία και το μέλλον του τόπου. Την ίδια ώρα που τα πανεπιστήμια των εταίρων μας στην ΕΕ προχωρούν ακάθεκτα στον 21 αιώνα.
Συνιστώ να διαβαστεί με προσοχή η έκθεση του Ευρ. Κοινοβουλίου για τη διαδικασία της Μπολόνια, μήπως και γίνει φως και νιώσει και κανείς την απόσταση που μας χωρίζει από τον υπόλοιπο κόσμο.
Ας συνειδητοποιήσουμε όλοι ότι η σημερινή κατάσταση στην ελληνική παιδεία είναι το αίτιο και όχι το αποτέλεσμα της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης που μαστίζει τη χώρα. Η επένδυση στην παιδεία και την εκπαίδευση είναι η μοναδική διέξοδος και πρέπει να αποτελέσει την απόλυτη προτεραιότητα για την πολιτική και πνευματική ηγεσία του τόπου».
Στρασβούργο, 14 Μαρτίου 2012
Επίσημη επίσκεψη του Ευρωβουλευτή της ΝΔ, Καθηγητή Ιωάννη Α. Τσουκαλά, στο Πανεπιστήμιο του Πλύμουθ – Αμείλικτες οι συγκρίσεις με την ελληνική ανώτατη εκπαίδευση.
Ενημερωτική επίσκεψη στο Πανεπιστήμιο του Πλύμουθ πραγματοποίησε την προηγούμενη εβδομάδα ο Ευρωβουλευτής της ΝΔ, Καθηγητής Ιωάννης Α. Τσουκαλάς, στο πλαίσιο προγράμματος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου «ανταλλαγής Ευρωβουλευτών-Επιστημόνων».
Ο Έλληνας Ευρωβουλευτής επισκέφθηκε το τμήμα Υπολογιστών και Μαθηματικών του βρετανικού Πανεπιστημίου, όπου είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει πλήθος διαλέξεων και να περιηγηθεί στα ερευνητικά εργαστήρια, στα οποία διεξάγεται επιστημονική έρευνα υψηλού επιπέδου.
Σε συνάντησή του με την Πρύτανη (vice-chancellor) του Πανεπιστημίου, Καθηγήτρια κα Wendy Purcell, συζήτησε μαζί της για την ερευνητική και καινοτομική προσπάθεια της ΕΕ και τον πολιτικό διάλογο που διεξάγεται αυτή την εποχή στα θεσμικά όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τον «Ορίζοντα 2020», δηλαδή τη στρατηγική της ΕΕ για έρευνα και καινοτομία.
Ο κος Τσουκαλάς επισκέφθηκε, ακόμη, το εργαστήριο ρομποτικής του Πανεπιστημίου, όπου είχε την ευκαιρία να «συνομιλήσει» με τα πρωτοποριακά ρομπότ του εργαστηρίου αλλά και να παρακολουθήσει τις ποδοσφαιρικές δεξιότητες της ρομποτικής ποδοσφαιρικής ομάδας του Πανεπιστημίου του Πλύμουθ, η οποία και θα συμμετάσχει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ποδοσφαίρου για ρομπότ που θα διεξαχθεί το προσεχές καλοκαίρι.
Ο Έλληνας Ευρωβουλευτής επισκέφθηκε, επίσης, το υπερσύγχρονο εργαστήριο ασφάλειας δικτύων υπολογιστών του πανεπιστημίου, όπου σε άκρως ρεαλιστικές συνθήκες και με εξοπλισμό εφάμιλλο αυτού των μεγαλύτερων εταιρειών ασφάλειας δικτύων, οι νεαροί φοιτητές εξασκούνται σε θέματα κυβερνοασφάλειας: από την κατασκευή ασφαλών εφαρμογών για έξυπνα κινητά τηλέφωνα μέχρι και τη διεξαγωγή «ηλεκτρονικών μαχών» μεταξύ αντίπαλων ομάδων χάκερ.
Ο κος Τσουκαλάς συνάντησε ακόμη αρκετά μέλη της μικρής αλλά εξαιρετικά δραστήριας ελληνικής και κυπριακής κοινότητας του Πλύμουθ, η οποία ενισχύεται διαρκώς από Έλληνες φοιτητές και ερευνητές που επιλέγουν να σπουδάσουν και να πραγματοποιήσουν ακαδημαϊκή καριέρα εκεί.
Αναφερόμενος στα αποτελέσματα της επίσκεψης, ο Έλληνας Ευρωβουλευτής δήλωσε:
«Δηλώνω ειλικρινώς εντυπωσιασμένος από την ποιότητα και το έργο που παρουσιάζει το Πανεπιστήμιο του Πλύμουθ. Πρόκειται για ένα πανεπιστήμιο που ανωτατοποιήθηκε μόλις το 1992 και έκτοτε έχει πραγματοποιήσει άλματα προόδου, όντας σήμερα ένα από τα μεγαλύτερα και ταχύτερα ανερχόμενα πανεπιστήμια της Βρετανίας. Κι αυτό μέσα από στιβαρή διοίκηση, απόλυτη αξιοκρατία, σκληρή ακαδημαϊκή άμιλλα, μακροπρόθεσμο στρατηγικό σχεδιασμό και αποφασιστικό, χωρίς ιδεοληψίες, προσανατολισμό προς την οικονομία της γνώσης.
Οι ιδιαίτερες επιδόσεις του Πανεπιστημίου αυτού σε θέματα ναυτιλιακής έρευνας (από θαλάσσια βιολογία μέχρι και ναυπηγική) και πληροφορικής, η απολύτως επιτυχημένη και παραγωγικότατη σύνδεσή του με την τοπική επιχειρηματικότητα και οικονομία και ο σημαντικότατος κοινωνικός ρόλος που διαδραματίζει για την πόλη του Πλύμουθ – ως ο μεγαλύτερος εργοδότης – προκαλούν θλιβερές συγκρίσεις και εξαιρετικά σκοτεινούς συνειρμούς για την πορεία που έχει πάρει η ανώτατη εκπαίδευση στη χώρα μας.
Οι θλιβερές σημερινές εξελίξεις με τη διάλυση για τρίτη φορά των εκλογών για την ανάδειξη διοίκησης του ΑΠΘ επιβεβαιώνουν ότι τα ελληνικά πανεπιστήμια και οι Έλληνες ακαδημαϊκοί ομφαλοσκοπούν και μάχονται για τη διατήρηση θλιβερών κεκτημένων ενός μίζερου «ψιλώ ονόματι» αυτοδιοίκητου πρακτικώς αναρχούμενου πανεπιστημίου συμπαρασύροντας μαζί τους ολόκληρη την ελληνική νεολαία και το μέλλον του τόπου. Την ίδια ώρα που τα πανεπιστήμια των εταίρων μας στην ΕΕ προχωρούν ακάθεκτα στον 21 αιώνα.
Συνιστώ να διαβαστεί με προσοχή η έκθεση του Ευρ. Κοινοβουλίου για τη διαδικασία της Μπολόνια, μήπως και γίνει φως και νιώσει και κανείς την απόσταση που μας χωρίζει από τον υπόλοιπο κόσμο.
Ας συνειδητοποιήσουμε όλοι ότι η σημερινή κατάσταση στην ελληνική παιδεία είναι το αίτιο και όχι το αποτέλεσμα της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης που μαστίζει τη χώρα. Η επένδυση στην παιδεία και την εκπαίδευση είναι η μοναδική διέξοδος και πρέπει να αποτελέσει την απόλυτη προτεραιότητα για την πολιτική και πνευματική ηγεσία του τόπου».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου