Το Βωμολοχικό καρναβάλι της Αγίας Άννας έχει τις ρίζες του στις διονυσιακές τελετουργίες και γίνεται την Καθαρά Δευτέρα στην πλατεία της Αγίας Άννας. Ο επισκέπτης μπορεί να γευτεί κρασί και σαρακοστιανούς μεζέδες, ενώ του δίνετε η ευκαιρία να ακούσει δεκάδες τραγούδια βωμολοχικού χαρακτήρα. Τα βωμολοχικά τραγούδια είναι γεμάτα από αισχρολογίες και αδιαντροπιές, τα οποία κατάγονται από την αρχαιότητα.
Το καρναβάλι της Αγίας Άννας έχει βακχική προέλευση και ανάγεται στις γιορτές του Διονύσου, όπου κυριαρχούσε το μεθύσι, τα σατυρικά τραγούδια και οι έξαλλοι χοροί.
Το βωμολοχικό τραγούδι που ακούγετε στο καρναβάλι είναι ελεύθερο ανάκρουσμα της εποχής του Διονύσου, που διαμορφώθηκε σε αγοραίο τραγούδι, τραγούδι του γλεντιού, αποκριάτικο τραγούδι.
Το τραγούδι εκτός από την ελευθερόστομη και την χιουμοριστική του διάθεση διακρίνετε για τον στόχο του να περιγράψει και να στηλιτεύσει τα κακώς κείμενα της ελληνικής και τοπικής πραγματικότητας.
Το βωμολοχικό καρναβάλι καταλήγει σε ένα μεγάλο γλέντι, όπου οι ντόπιοι και επισκέπτες πίνουν και χορεύουν.
Με το άνοιγμα του Τριωδίου όπως κάθε χρόνο από τα πολύ παλιά χρόνια στην Αγιάννα το καρναβάλι και οι Απόκριες γιορτάζονται με ένα ιδιαίτερο , πρωτότυπο, και ιδιόμορφο τρόπο, που στηρίζεται στις Διονυσιακές παραδόσεις, την εξύμνηση του φαλλού και της γονιμότητας και στις συνήθειες των Αγιανιωτών από καταβολής της ιστορίας του τόπου. Το "σκωπτικό" Βωμολοχικό καρναβάλι της Αγιάννας είναι πλέον ιδιαίτερα γνωστό τόσο στην Εύβοια αλλά και σε όλη την Ελλάδα.
Κατά την διάρκεια του Τριωδίου ομάδες και παρέες βωμολόχων καρναβαλιστών, μαζεύονται στα καφενεία και στις ταβέρνες αλλά και σε σπίτια του χωριού και τραγουδούν τα παραδοσιακά βωμολοχικά τραγούδια της Αγιάννας (όπως τα έχει καταγεγραμμένα και ο γνωστός ακαδημαϊκός λαογράφος Δημήτρης Σέττας) χορεύοντας και τρωγοπίνοντας, μασκαρεμένοι ή όχι.
Η αποκορύφωση έρχεται στο τελευταίο τριήμερο της Αποκριάς όπου τεκταινόμενα άσεμνα διονυσιακά γλέντια κατακλύζουν όλο το χωριό και τους κατοίκους προσελκύοντας κόσμο από τις γύρω περιοχές. Την Καθαρή Δευτέρα μετά τις 12 το μεσημέρι το καρναβάλι απογειώνεται με το γλέντι στην πλατεία του χωριού υπό τη συνοδεία ντόπιας δημοτικής ορχήστρας όπου τραγουδούν τα αποκριάτικα παραδοσιακά βωμολοχικά τραγούδια της Αγιάννας και άλλα βεβαίως παραδοσιακά, ενώ συγχρόνως παρελαύνουν οι ομάδες καρναβαλιστών περιφέροντας τεράστια "φαλλικά" σύμβολα.
Μέγα πλήθος συρρέει κάθε χρόνο για να παραστεί αλλά και να πάρει γεύση από το μυστηριώδες αυτό ξέφρενο καρναβάλι όπου τα όρια της σεμνότητας είναι ανύπαρκτα.
Στην πλατεία υπάρχει ο πάγκος με δωρεάν κρασί, λαγάνες, φασολάδα και κάθε είδους νηστίσιμα για τους επισκέπτες και τους ντόπιους. Το βωμολοχικό αποκριάτικο γλέντι τελειώνει αργά το βράδυ της Καθαροδευτέρας μετά το πέρας της παρέλασης και των παραστάσεων των καρναβαλιστών αλλά και του ξέφρενου χορού που δεν σταματά, βεβαίως με την συμμετοχή όλου του κόσμου και των επισκεπτών.
Καθαρά δευτέρα: 27 Φεβρουαρίου 2012
Πηγή: karnavalos.gr
Φωτογραφίες: Εφημερίδα Βόρεια Εύβοια
Το καρναβάλι της Αγίας Άννας έχει βακχική προέλευση και ανάγεται στις γιορτές του Διονύσου, όπου κυριαρχούσε το μεθύσι, τα σατυρικά τραγούδια και οι έξαλλοι χοροί.
Το βωμολοχικό τραγούδι που ακούγετε στο καρναβάλι είναι ελεύθερο ανάκρουσμα της εποχής του Διονύσου, που διαμορφώθηκε σε αγοραίο τραγούδι, τραγούδι του γλεντιού, αποκριάτικο τραγούδι.
Το τραγούδι εκτός από την ελευθερόστομη και την χιουμοριστική του διάθεση διακρίνετε για τον στόχο του να περιγράψει και να στηλιτεύσει τα κακώς κείμενα της ελληνικής και τοπικής πραγματικότητας.
Το βωμολοχικό καρναβάλι καταλήγει σε ένα μεγάλο γλέντι, όπου οι ντόπιοι και επισκέπτες πίνουν και χορεύουν.
Με το άνοιγμα του Τριωδίου όπως κάθε χρόνο από τα πολύ παλιά χρόνια στην Αγιάννα το καρναβάλι και οι Απόκριες γιορτάζονται με ένα ιδιαίτερο , πρωτότυπο, και ιδιόμορφο τρόπο, που στηρίζεται στις Διονυσιακές παραδόσεις, την εξύμνηση του φαλλού και της γονιμότητας και στις συνήθειες των Αγιανιωτών από καταβολής της ιστορίας του τόπου. Το "σκωπτικό" Βωμολοχικό καρναβάλι της Αγιάννας είναι πλέον ιδιαίτερα γνωστό τόσο στην Εύβοια αλλά και σε όλη την Ελλάδα.
Κατά την διάρκεια του Τριωδίου ομάδες και παρέες βωμολόχων καρναβαλιστών, μαζεύονται στα καφενεία και στις ταβέρνες αλλά και σε σπίτια του χωριού και τραγουδούν τα παραδοσιακά βωμολοχικά τραγούδια της Αγιάννας (όπως τα έχει καταγεγραμμένα και ο γνωστός ακαδημαϊκός λαογράφος Δημήτρης Σέττας) χορεύοντας και τρωγοπίνοντας, μασκαρεμένοι ή όχι.
Η αποκορύφωση έρχεται στο τελευταίο τριήμερο της Αποκριάς όπου τεκταινόμενα άσεμνα διονυσιακά γλέντια κατακλύζουν όλο το χωριό και τους κατοίκους προσελκύοντας κόσμο από τις γύρω περιοχές. Την Καθαρή Δευτέρα μετά τις 12 το μεσημέρι το καρναβάλι απογειώνεται με το γλέντι στην πλατεία του χωριού υπό τη συνοδεία ντόπιας δημοτικής ορχήστρας όπου τραγουδούν τα αποκριάτικα παραδοσιακά βωμολοχικά τραγούδια της Αγιάννας και άλλα βεβαίως παραδοσιακά, ενώ συγχρόνως παρελαύνουν οι ομάδες καρναβαλιστών περιφέροντας τεράστια "φαλλικά" σύμβολα.
Μέγα πλήθος συρρέει κάθε χρόνο για να παραστεί αλλά και να πάρει γεύση από το μυστηριώδες αυτό ξέφρενο καρναβάλι όπου τα όρια της σεμνότητας είναι ανύπαρκτα.
Στην πλατεία υπάρχει ο πάγκος με δωρεάν κρασί, λαγάνες, φασολάδα και κάθε είδους νηστίσιμα για τους επισκέπτες και τους ντόπιους. Το βωμολοχικό αποκριάτικο γλέντι τελειώνει αργά το βράδυ της Καθαροδευτέρας μετά το πέρας της παρέλασης και των παραστάσεων των καρναβαλιστών αλλά και του ξέφρενου χορού που δεν σταματά, βεβαίως με την συμμετοχή όλου του κόσμου και των επισκεπτών.
Καθαρά δευτέρα: 27 Φεβρουαρίου 2012
Πηγή: karnavalos.gr
Φωτογραφίες: Εφημερίδα Βόρεια Εύβοια
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου