.Γρηγόρης Καυκιάς
Μπορεί στο εσωτερικό της χώρας να μην έχουμε σε ιδιαίτερη εκτίμηση τα ελληνικά προϊόντα και να εισάγουμε μέχρι και βασικά είδη διατροφής που αφθονούν στην Ελλάδα όπως το ελαιόλαδο (!), στο εξωτερικό ωστόσο φαίνεται πως κάποια από αυτά είναι περιζήτητα. Ο λόγος εδώ γίνεται για το ελληνικό γιαούρτι το οποίο σύμφωνα με έρευνες «σαρώνει» την αγορά της Νέας Υόρκης καθώς θεωρείται από πολλούς πολύ πιο υγιεινό και θρεπτικό από τα υπόλοιπα του είδους.
«Έχει απολαυστική υφή αλλά το απολαμβάνει κανείς και χωρίς ενοχές», δήλωσε ο Ντέιβιντ Μπρόουν, ανώτερος αναλυτής της εταιρείας Mintel International Group, η οποία ειδικεύεται σε έρευνες καταναλωτή.
Στη Νέα Υόρκη δύο από τις κορυφαίες μάρκες ελληνικού γιαουρτιού η Chobani και η ΦΑΓΕ έχουν εγκαταστήσει τα εργοστάσιά τους και επεκτείνονται διαρκώς.
Συχνά το ελληνικό γιαούρτι κοστίζει διπλάσια από κάποιο άλλο του είδους του γεγονός που οφείλεται και στη διαδικασία αφαίρεσης περισσότερου νερού(εξ'ου και στραγγιστό) η οποία το καθιστά πιο πλούσιο σε πρωτεΐνες και του προσδίδει την πιο πυκνή υφή αλλά και την ελαφρώς ξινή γεύση του.
Από την διαδικασία παρασκευής του επωφελούνται βέβαια τα μέγιστα και οι προμηθευτές γάλακτος στη Νέα Υόρκη καθώς χρειάζονται πολύ μεγαλύτερες ποσότητες από γάλα για να φτιαχτεί το ελληνικό από ό,τι ένα άλλο γιαούρτι.
Η ελληνική ΦΑΓΕ ''σύστησε'' σε πολλούς Αμερικανούς το ελληνικό γιαούρτι και κάπως έτσι άρχισε η διάδοσή του. Η εταιρεία επέλεξε να ανοίξει τη δική της μονάδα στη Τζόνσταουν της Νέας Υόρκης το 2008 κυρίως επειδή ήταν κοντά στο ''Μεγάλο Μήλο'' όπου υπήρχε μια μεγάλη κοινότητα ανθρώπων ελληνικής καταγωγής, ήδη εξοικειωμένων με το προϊόν.
Η AgroFarma, η οποία ιδρύθηκε από έναν Τούρκο μετανάστη, ξεκίνησε, 4 χρόνια αργότερα, να φτιάχνει με τη σειρά της ελληνικού τύπου γιαούρτι με την επωνυμία Chobani, σε μία μονάδα η οποία προηγουμένως ανήκε στην Kraft Foods και βρίσκεται στο Νότιο Έντμεστον. Τώρα η εταιρεία χρησιμοποιεί ημερησίως τρία εκατομμύρια κιλά γάλα , από τα οποία κάνει ένα εκατομμύριο κιλά γιαούρτι.
Η βιομηχανία αυτή φαίνεται πως δίνει πολλά και πολύτιμα μεροκάματα στις αγροτικές περιοχές της Νέας Υόρκης με την Chobani να απασχολεί αυτή τη στιγμή περί τα 900 άτομα, τη ΦΑΓΕ γύρω στα 250 άτομα σε καθεστώς πλήρους απασχόλησης και το νέο εργοστάσιο της Αλπίνα στη Μπατάβια γύρω στα 50 άτομα.
New York Times
Μπορεί στο εσωτερικό της χώρας να μην έχουμε σε ιδιαίτερη εκτίμηση τα ελληνικά προϊόντα και να εισάγουμε μέχρι και βασικά είδη διατροφής που αφθονούν στην Ελλάδα όπως το ελαιόλαδο (!), στο εξωτερικό ωστόσο φαίνεται πως κάποια από αυτά είναι περιζήτητα. Ο λόγος εδώ γίνεται για το ελληνικό γιαούρτι το οποίο σύμφωνα με έρευνες «σαρώνει» την αγορά της Νέας Υόρκης καθώς θεωρείται από πολλούς πολύ πιο υγιεινό και θρεπτικό από τα υπόλοιπα του είδους.
«Έχει απολαυστική υφή αλλά το απολαμβάνει κανείς και χωρίς ενοχές», δήλωσε ο Ντέιβιντ Μπρόουν, ανώτερος αναλυτής της εταιρείας Mintel International Group, η οποία ειδικεύεται σε έρευνες καταναλωτή.
Στη Νέα Υόρκη δύο από τις κορυφαίες μάρκες ελληνικού γιαουρτιού η Chobani και η ΦΑΓΕ έχουν εγκαταστήσει τα εργοστάσιά τους και επεκτείνονται διαρκώς.
Συχνά το ελληνικό γιαούρτι κοστίζει διπλάσια από κάποιο άλλο του είδους του γεγονός που οφείλεται και στη διαδικασία αφαίρεσης περισσότερου νερού(εξ'ου και στραγγιστό) η οποία το καθιστά πιο πλούσιο σε πρωτεΐνες και του προσδίδει την πιο πυκνή υφή αλλά και την ελαφρώς ξινή γεύση του.
Από την διαδικασία παρασκευής του επωφελούνται βέβαια τα μέγιστα και οι προμηθευτές γάλακτος στη Νέα Υόρκη καθώς χρειάζονται πολύ μεγαλύτερες ποσότητες από γάλα για να φτιαχτεί το ελληνικό από ό,τι ένα άλλο γιαούρτι.
Η ελληνική ΦΑΓΕ ''σύστησε'' σε πολλούς Αμερικανούς το ελληνικό γιαούρτι και κάπως έτσι άρχισε η διάδοσή του. Η εταιρεία επέλεξε να ανοίξει τη δική της μονάδα στη Τζόνσταουν της Νέας Υόρκης το 2008 κυρίως επειδή ήταν κοντά στο ''Μεγάλο Μήλο'' όπου υπήρχε μια μεγάλη κοινότητα ανθρώπων ελληνικής καταγωγής, ήδη εξοικειωμένων με το προϊόν.
Η AgroFarma, η οποία ιδρύθηκε από έναν Τούρκο μετανάστη, ξεκίνησε, 4 χρόνια αργότερα, να φτιάχνει με τη σειρά της ελληνικού τύπου γιαούρτι με την επωνυμία Chobani, σε μία μονάδα η οποία προηγουμένως ανήκε στην Kraft Foods και βρίσκεται στο Νότιο Έντμεστον. Τώρα η εταιρεία χρησιμοποιεί ημερησίως τρία εκατομμύρια κιλά γάλα , από τα οποία κάνει ένα εκατομμύριο κιλά γιαούρτι.
Η βιομηχανία αυτή φαίνεται πως δίνει πολλά και πολύτιμα μεροκάματα στις αγροτικές περιοχές της Νέας Υόρκης με την Chobani να απασχολεί αυτή τη στιγμή περί τα 900 άτομα, τη ΦΑΓΕ γύρω στα 250 άτομα σε καθεστώς πλήρους απασχόλησης και το νέο εργοστάσιο της Αλπίνα στη Μπατάβια γύρω στα 50 άτομα.
New York Times
Πηγή: The Insider
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου