Μαριάννα Τζάννε
Πληρώνουν διόδια φορτηγών και λεωφορείων οι επαγγελματίες
Με χρεώσεις φορτηγών και λεωφορείων επιβαρύνονται οι επαγγελματίες της Πιερίας, καταγγέλλοντας έως και διπλάσιες επιβαρύνσεις στα παράπλευρα διόδια της Λεπτοκαρυάς για τα υπερυψωμένα ιδιωτικής χρήσης οχήματα.
Όπως σημειώνουν ένα μικρό επαγγελματικό αυτοκίνητο (κλούβα) πληρώνει διερχόμενο από τα συγκεκριμένα παράπλευρα διόδια προς Κατερίνη, 7,30 ευρώ, όσο δηλαδή καταβάλλουν φορτηγά και λεωφορεία! Με δεδομένο μάλιστα ότι ένας επαγγελματίας διέρχεται ίσως και πάνω από δύο φορές μέσα στα όρια της ίδιας περιφέρειας, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι ένα μεγάλο μέρος του «μεροκάματου» καταλήγει στα διόδια.
Την ίδια στιγμή, το χαράτσι διοδίων έχει σκαρφαλώσει στα 11 ευρώ για τους κατοίκους της περιοχής που πηγαινοέρχονται στη Θεσσαλονίκη ενώ δυσμενείς είναι οι συνέπειες και σε άλλους τομείς. Οι αυξήσεις στα διόδια έχουν ως αποτέλεσμα την τελική αύξηση της τιμής των προϊόντων, εντείνοντας παράλληλα τον κίνδυνο οδικής ασφάλειας σε δρόμους όπως η επαρχιακή διαδρομή Χαλάστρα - Κύμινα - Μάλγαρα και Παλαιά Εθνική Οδός Κατερίνης - Θεσσαλονίκης προς την καρδιά του Αιγινίου προκειμένου να αποφευχθεί η καταβολή διοδίων.
Τα παραπάνω επισημαίνονται στην επιστολή που έστειλε χθες στον υπουργό Υποδομών κ. Μάκη Βορίδη, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Πιερίας κ. Ηλίας Χατζηχριστοδούλου, σημειώνοντας ότι η επιβολή των τσουχτερών διοδίων στην περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας αποτελεί «μια καθημερινά γάγγραινα» που επιφέρει μεγάλο πλήγμα στον εσωτερικό τουρισμό της περιοχής.
Όπως καταγγέλλει τις τελευταίες σαράντα ημέρες υπάρχουν μαρτυρίες και παράπονα μελών για χρεώσεις ακόμη και στα παράπλευρα διόδια που κατασκευάστηκαν από την παραχωρησιούχο κοινοπραξία στη Λεπτοκαρυά Πιερίας.
Mε βάση την τιμολογιακή πολιτική της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου που κατασκευάζει τα έργα στο Μαλιακός –Κλειδί, χρέωση δεν γίνεται στα παράπλευρα διόδια της Λεπτοκαρυάς για τα δίκυκλα, τα ελαφριά οχήματα και τα οχήματα με ή χωρίς ρυμουλκούμενο έως 2,20 μέτρα, στα οποία περιλαμβάνονται και οι κλούβες. Η χρέωση ξεκινά από τα βαριά οχήματα αλλά φαίνεται ότι η πολιτική της εταιρείας έχει διαφοροποιηθεί.
Μάλιστα πολλοί επιχειρηματίες παραπονιούνται ότι περνώντας τα διόδια με ένα πολύ ελαφρώς υπερυψωμένο ιδιωτικής χρήσης όχημα, πληρώνουν διπλό τίμημα επί της Εθνικής Οδού που διαχειρίζεται η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» Α.Ε.
Στο πλαίσιο αυτό το Επιμελητήριο Πιερίας ζητά να εξαιρεθούν όλα τα μικρά επαγγελματικά τοπικά οχήματα από τα τέλη διοδίων τελών στα παράπλευρα διόδια Λεπτοκαρυάς
Επιπλέον να μην πληρώνουν τα ελαφρώς υπερυψωμένα Ι.Χ. και επαγγελματικής χρήσεως αυτοκίνητα το διπλάσιο τίμημα που σήμερα τους επιβάλλεται και να εκλογικευτεί το ποσό του τιμήματος.
Προτείνουν να επανέλθει το κόστος στα διόδια Μαλγάρων στο προηγούμενο καθεστώς των 2,00 ευρώ και να μειωθεί αισθητά το πολύ ακριβό κόστος στα διόδια Λεπτοκαρυάς μέχρι να κατασκευαστούν παράπλευροι δρόμοι για να υπάρχει ελεύθερη εναλλακτική διέλευση για όποιον δεν επιθυμεί τη χρήση των υπηρεσιών της κύριας οδικής αρτηρίας.
Πηγή: Πρώτο Θέμα
Πληρώνουν διόδια φορτηγών και λεωφορείων οι επαγγελματίες
Με χρεώσεις φορτηγών και λεωφορείων επιβαρύνονται οι επαγγελματίες της Πιερίας, καταγγέλλοντας έως και διπλάσιες επιβαρύνσεις στα παράπλευρα διόδια της Λεπτοκαρυάς για τα υπερυψωμένα ιδιωτικής χρήσης οχήματα.
Όπως σημειώνουν ένα μικρό επαγγελματικό αυτοκίνητο (κλούβα) πληρώνει διερχόμενο από τα συγκεκριμένα παράπλευρα διόδια προς Κατερίνη, 7,30 ευρώ, όσο δηλαδή καταβάλλουν φορτηγά και λεωφορεία! Με δεδομένο μάλιστα ότι ένας επαγγελματίας διέρχεται ίσως και πάνω από δύο φορές μέσα στα όρια της ίδιας περιφέρειας, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι ένα μεγάλο μέρος του «μεροκάματου» καταλήγει στα διόδια.
Την ίδια στιγμή, το χαράτσι διοδίων έχει σκαρφαλώσει στα 11 ευρώ για τους κατοίκους της περιοχής που πηγαινοέρχονται στη Θεσσαλονίκη ενώ δυσμενείς είναι οι συνέπειες και σε άλλους τομείς. Οι αυξήσεις στα διόδια έχουν ως αποτέλεσμα την τελική αύξηση της τιμής των προϊόντων, εντείνοντας παράλληλα τον κίνδυνο οδικής ασφάλειας σε δρόμους όπως η επαρχιακή διαδρομή Χαλάστρα - Κύμινα - Μάλγαρα και Παλαιά Εθνική Οδός Κατερίνης - Θεσσαλονίκης προς την καρδιά του Αιγινίου προκειμένου να αποφευχθεί η καταβολή διοδίων.
Τα παραπάνω επισημαίνονται στην επιστολή που έστειλε χθες στον υπουργό Υποδομών κ. Μάκη Βορίδη, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Πιερίας κ. Ηλίας Χατζηχριστοδούλου, σημειώνοντας ότι η επιβολή των τσουχτερών διοδίων στην περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας αποτελεί «μια καθημερινά γάγγραινα» που επιφέρει μεγάλο πλήγμα στον εσωτερικό τουρισμό της περιοχής.
Όπως καταγγέλλει τις τελευταίες σαράντα ημέρες υπάρχουν μαρτυρίες και παράπονα μελών για χρεώσεις ακόμη και στα παράπλευρα διόδια που κατασκευάστηκαν από την παραχωρησιούχο κοινοπραξία στη Λεπτοκαρυά Πιερίας.
Mε βάση την τιμολογιακή πολιτική της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου που κατασκευάζει τα έργα στο Μαλιακός –Κλειδί, χρέωση δεν γίνεται στα παράπλευρα διόδια της Λεπτοκαρυάς για τα δίκυκλα, τα ελαφριά οχήματα και τα οχήματα με ή χωρίς ρυμουλκούμενο έως 2,20 μέτρα, στα οποία περιλαμβάνονται και οι κλούβες. Η χρέωση ξεκινά από τα βαριά οχήματα αλλά φαίνεται ότι η πολιτική της εταιρείας έχει διαφοροποιηθεί.
Μάλιστα πολλοί επιχειρηματίες παραπονιούνται ότι περνώντας τα διόδια με ένα πολύ ελαφρώς υπερυψωμένο ιδιωτικής χρήσης όχημα, πληρώνουν διπλό τίμημα επί της Εθνικής Οδού που διαχειρίζεται η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» Α.Ε.
Στο πλαίσιο αυτό το Επιμελητήριο Πιερίας ζητά να εξαιρεθούν όλα τα μικρά επαγγελματικά τοπικά οχήματα από τα τέλη διοδίων τελών στα παράπλευρα διόδια Λεπτοκαρυάς
Επιπλέον να μην πληρώνουν τα ελαφρώς υπερυψωμένα Ι.Χ. και επαγγελματικής χρήσεως αυτοκίνητα το διπλάσιο τίμημα που σήμερα τους επιβάλλεται και να εκλογικευτεί το ποσό του τιμήματος.
Προτείνουν να επανέλθει το κόστος στα διόδια Μαλγάρων στο προηγούμενο καθεστώς των 2,00 ευρώ και να μειωθεί αισθητά το πολύ ακριβό κόστος στα διόδια Λεπτοκαρυάς μέχρι να κατασκευαστούν παράπλευροι δρόμοι για να υπάρχει ελεύθερη εναλλακτική διέλευση για όποιον δεν επιθυμεί τη χρήση των υπηρεσιών της κύριας οδικής αρτηρίας.
Πηγή: Πρώτο Θέμα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου