Μαριάννα Τζάννε
Οι πολίτες ανοίγουν τις μπάρες, αλλά…
Πρεμιέρα μετ΄ εμποδίων κάνουν τα διόδια της Εγνατίας Οδού, τα οποία πριν ακόμη πάρουν την… κρυάδα των οξυμένων αντιδράσεων του κόσμου, τον προσεχή Απρίλιο πρόκειται να ανατιμηθούν διαμορφώνοντας την ταρίφα ανά διέλευση στα 2,40 ευρώ από 2 ευρώ που είναι σήμερα.
Την απόφαση υπέγραψε λίγες εβδομάδες πριν φύγει από το υπουργείο Υποδομών ο κ. Γιάννης Ραγκούσης αλλά πρόκειται για δρομολογημένες διαδικασίες είσπραξης διοδίων στον μεγαλύτερο εθνικό αυτοκινητόδρομο της χώρας, τα έσοδα των οποίων θα διοχετευτούν στην αποπληρωμή των δανείων της Εγνατίας συνολικού ύψους περίπου 700 εκ. ευρώ αλλά και στην συντήρηση του οδικού δικτύου που υπολογίζεται σε πάνω από 70 εκ. ευρώ ετησίως.
Το σχέδιο προβλέπει τμηματική λειτουργία των διοδίων και αναπροσαρμογή του κομίστρου από τις 15 Απριλίου του 2012 (ανήμερα του Πάσχα) ώστε για τα ΙΧ να ανέβει στα 2,40 (από 2 ευρώ), στα φορτηγά και τα λεωφορεία στα 6 ευρώ (από 5 ευρώ σήμερα) και στα βαριά φορτηγά ( με τέσσερις άξονες και πάνω) 8,40 ευρώ (από 7 ευρώ).
Η Εγνατία Οδός από το περασμένο καλοκαίρι έχει αναθέσει προσωρινά στην Αττική Οδό το έργο της είσπραξης και της λειτουργίας των σταθμών των διοδίων καθώς και της εκπαίδευσης προσωπικού, εξαιτίας των δυσκολιών σε νέες προσλήψεις, μέχρι να λειτουργήσουν τα ηλεκτρονικά διόδια, περίπου σε δύο χρόνια.
Ουδείς όμως γνωρίζει πόσο προσωρινό θα είναι το μέτρο αφού η Εγνατία Οδός ούτως ή άλλως μαζί την Αττική Οδό, τη Γέφυρα Ρίο-Αντίρριο αλλά και τις άλλες πέντε συμβάσεις παραχώρησης πρόκειται να ενταχθούν σε μία κοινή εταιρεία που θα παραχωρηθεί σε ιδιώτες για να εξυπηρετηθούν οι δημοσιονομικοί στόχοι.
Μέχρι στιγμής στην Εγνατία Οδό εκτός από τον σταθμό στο Πολύμυλο Κοζάνης που ήταν από τους πρώτους που ξεκίνησαν έχουν μπει σε λειτουργία τις τελευταίες 20 μέρες τα διόδια στον Ίασμο Κομοτηνής, το Μαλακάσι Ιωαννίνων και την από την περασμένη Παρασκευή και στην περιοχή Ανάληψη Λαγκαδά, όπου σημειώνεται και οι πρώτες μαζικές αντιδράσεις.
Στις αρχές Δεκεμβρίου αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία και ο σταθμός στα Τύρια Θεσπρωτίας και θα ακολουθήσει με το νέο χρόνο και νέος σταθμός στο νομό Καβάλας ενώ σχεδιάζεται και σταθμός στο Κλειδί όπου θα αντικαταστήσει τα έσοδα που σήμερα μοιράζεται η Εγνατία από τα Μάλγαρα.
Το Σάββατο επιτροπή κατοίκων έκλεισε τα διόδια ως ένδειξη διαμαρτυρίας, ζητώντας την αναστολή της λειτουργίας τους καθώς θεωρείται ότι φέρνει μεγάλο πλήγμα στις μετακινήσεις των επιβατών του δήμου Βόλβης και του Λαγκαδά που καθημερινά πηγαινοέρχονται στην Θεσσαλονίκη. Στο πλευρό των κατοίκων βρίσκεται και η αυτοδιοίκηση, η οποία έχει δηλώσει ότι θα στηρίξει οποιαδήποτε απόφαση προσφυγής εναντίον των σταθμών.
Ωστόσο από τις μεγάλες καθυστερήσεις στην λειτουργία των σταθμών η Εγνατία Οδός μετράει απώλειες την τελευταία πενταετία ύψους 400 εκ. ευρώ ενώ υπήρξαν ισχυρές πιέσεις το προηγούμενο διάστημα και από την ΕΕ η οποία έχει χρηματοδοτήσει το έργο και έχει θέσει θέμα ανάκτησης πόρων.
Πηγή: Πρώτο Θέμα
Οι πολίτες ανοίγουν τις μπάρες, αλλά…
Πρεμιέρα μετ΄ εμποδίων κάνουν τα διόδια της Εγνατίας Οδού, τα οποία πριν ακόμη πάρουν την… κρυάδα των οξυμένων αντιδράσεων του κόσμου, τον προσεχή Απρίλιο πρόκειται να ανατιμηθούν διαμορφώνοντας την ταρίφα ανά διέλευση στα 2,40 ευρώ από 2 ευρώ που είναι σήμερα.
Την απόφαση υπέγραψε λίγες εβδομάδες πριν φύγει από το υπουργείο Υποδομών ο κ. Γιάννης Ραγκούσης αλλά πρόκειται για δρομολογημένες διαδικασίες είσπραξης διοδίων στον μεγαλύτερο εθνικό αυτοκινητόδρομο της χώρας, τα έσοδα των οποίων θα διοχετευτούν στην αποπληρωμή των δανείων της Εγνατίας συνολικού ύψους περίπου 700 εκ. ευρώ αλλά και στην συντήρηση του οδικού δικτύου που υπολογίζεται σε πάνω από 70 εκ. ευρώ ετησίως.
Το σχέδιο προβλέπει τμηματική λειτουργία των διοδίων και αναπροσαρμογή του κομίστρου από τις 15 Απριλίου του 2012 (ανήμερα του Πάσχα) ώστε για τα ΙΧ να ανέβει στα 2,40 (από 2 ευρώ), στα φορτηγά και τα λεωφορεία στα 6 ευρώ (από 5 ευρώ σήμερα) και στα βαριά φορτηγά ( με τέσσερις άξονες και πάνω) 8,40 ευρώ (από 7 ευρώ).
Η Εγνατία Οδός από το περασμένο καλοκαίρι έχει αναθέσει προσωρινά στην Αττική Οδό το έργο της είσπραξης και της λειτουργίας των σταθμών των διοδίων καθώς και της εκπαίδευσης προσωπικού, εξαιτίας των δυσκολιών σε νέες προσλήψεις, μέχρι να λειτουργήσουν τα ηλεκτρονικά διόδια, περίπου σε δύο χρόνια.
Ουδείς όμως γνωρίζει πόσο προσωρινό θα είναι το μέτρο αφού η Εγνατία Οδός ούτως ή άλλως μαζί την Αττική Οδό, τη Γέφυρα Ρίο-Αντίρριο αλλά και τις άλλες πέντε συμβάσεις παραχώρησης πρόκειται να ενταχθούν σε μία κοινή εταιρεία που θα παραχωρηθεί σε ιδιώτες για να εξυπηρετηθούν οι δημοσιονομικοί στόχοι.
Μέχρι στιγμής στην Εγνατία Οδό εκτός από τον σταθμό στο Πολύμυλο Κοζάνης που ήταν από τους πρώτους που ξεκίνησαν έχουν μπει σε λειτουργία τις τελευταίες 20 μέρες τα διόδια στον Ίασμο Κομοτηνής, το Μαλακάσι Ιωαννίνων και την από την περασμένη Παρασκευή και στην περιοχή Ανάληψη Λαγκαδά, όπου σημειώνεται και οι πρώτες μαζικές αντιδράσεις.
Στις αρχές Δεκεμβρίου αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία και ο σταθμός στα Τύρια Θεσπρωτίας και θα ακολουθήσει με το νέο χρόνο και νέος σταθμός στο νομό Καβάλας ενώ σχεδιάζεται και σταθμός στο Κλειδί όπου θα αντικαταστήσει τα έσοδα που σήμερα μοιράζεται η Εγνατία από τα Μάλγαρα.
Το Σάββατο επιτροπή κατοίκων έκλεισε τα διόδια ως ένδειξη διαμαρτυρίας, ζητώντας την αναστολή της λειτουργίας τους καθώς θεωρείται ότι φέρνει μεγάλο πλήγμα στις μετακινήσεις των επιβατών του δήμου Βόλβης και του Λαγκαδά που καθημερινά πηγαινοέρχονται στην Θεσσαλονίκη. Στο πλευρό των κατοίκων βρίσκεται και η αυτοδιοίκηση, η οποία έχει δηλώσει ότι θα στηρίξει οποιαδήποτε απόφαση προσφυγής εναντίον των σταθμών.
Ωστόσο από τις μεγάλες καθυστερήσεις στην λειτουργία των σταθμών η Εγνατία Οδός μετράει απώλειες την τελευταία πενταετία ύψους 400 εκ. ευρώ ενώ υπήρξαν ισχυρές πιέσεις το προηγούμενο διάστημα και από την ΕΕ η οποία έχει χρηματοδοτήσει το έργο και έχει θέσει θέμα ανάκτησης πόρων.
Πηγή: Πρώτο Θέμα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου