Της Μαρίας Μαθιοπούλου
mathiopouloum@makthes.gr
Ενα διαφοροποιημένο τουριστικό προϊόν, αυτό του συνεδριακού τουρισμού, σχεδιάζει να προωθήσει η Χαλκιδική, σε μια προσπάθεια να αξιοποιήσει τις σημαντικές συνεδριακές υποδομές της, επιμηκύνοντας παράλληλα την τουριστική περίοδο.
Η περιοχή διαθέτει τον διόλου ευκαταφρόνητο αριθμό των 12.500 συνεδριακών θέσεων, που είναι διάσπαρτες στα ξενοδοχεία της και σήμερα αξιοποιούνται με τις μεμονωμένες κινήσεις των επαγγελματιών του κλάδου. Τώρα που το καλοκαίρι πέρασε και το μοντέλο “ήλιος - θάλασσα” θα βρεθεί σε δεύτερη μοίρα, θα καταβληθεί προσπάθεια να αναδειχθεί το συνεδριακό μοντέλο, το οποίο μπορεί να γεμίσει με δραστηριότητα τα διαστήματα πριν και μετά το τέλος της αμιγώς τουριστικής σεζόν για τη Χαλκιδική.
Προς αυτή την κατεύθυνση ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής και Μάρκετιγκ του νομού Χαλκιδικής δρομολογεί τη δημιουργία Convention Bureau (γραφείου συνεδρίων), που θα υποστηρίζεται από τα στελέχη του, το οποίο θα συντονίσει τις αποσπασματικές μέχρι σήμερα κινήσεις των επαγγελματιών του χώρου στο μέτωπο των συνεδρίων.
Σκοπό της δημιουργίας του Convention Bureau θα είναι να σχηματοποιήσει το συνεδριακό προφίλ της Χαλκιδικής, να δημιουργήσει ουσιαστικά ένα αναγνωρίσιμο brand σε αυτό το επίπεδο και να το προβάλει εντός και εκτός συνόρων, σε μια προσπάθεια να καταστήσει γνωστή την περιοχή και ως συνεδριακό προορισμό.
Το ζητούμενο είναι να μπορούν τα ξενοδοχεία της Χαλκιδικής να πραγματοποιούν έναν τζίρο που θα υποστηρίζει τις συνεδριακές υποδομές τους, φέρνοντας παράλληλα συνέδρους που συνήθως είναι υψηλότερων εισοδημάτων επισκέπτες. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ανθρώπων του κλάδου, κάθε σύνεδρος ξοδεύει πέντε έως επτά φορές περισσότερα χρήματα από τον μέσο τουρίστα. Εκτιμάται ότι στις περίπου 90 ημέρες της συνεδριακής σεζόν, στην αρχή και στο τέλος της τουριστικής, η Χαλκιδική μπορεί να σηκώσει περίπου 50 συνέδρια, αν αυτό γίνει με οργανωμένο τρόπο.
Κατά το παρελθόν η Χαλκιδική έχει αποδείξει πως μπορεί να υποστηρίξει μεγάλες εκδηλώσεις και συνέδρια με ιδιαίτερη επιτυχία.
Για του λόγου το αληθές, το 2003 είχε διοργανωθεί σε ξενοδοχειακό συγκρότημα του δεύτερου ποδιού η σύνοδος κορυφής της ΕΕ, ενώ πέρυσι διοργανώθηκε το 34ο συνέδριο της Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδος (ΓΣΕΕ) σε ξενοδοχείο του πρώτου ποδιού.
Ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής και Μάρκετιγκ νομού Χαλκιδικής έχει ενημερώσει για τον σχεδιασμό του το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού, προκειμένου να ενταχθεί στην ευρύτερη προσπάθεια για τη δημιουργία περιφερειακών Convention Bureau.
Το θέμα του Convention Bureau θα συζητηθεί στο διοικητικό συμβούλιο του οργανισμού στα τέλη Σεπτεμβρίου και εκτιμάται πως το γραφείο θα είναι έτοιμο να λειτουργήσει μέχρι το τέλος του έτους. Το επόμενο βήμα θα είναι η συμμετοχή σε μεγάλες γενικές και κλαδικές εκθέσεις του εξωτερικού, σε Ευρώπη και ΗΠΑ, ώστε το ώς σήμερα αναξιοποίητο συνεδριακό προϊόν της Χαλκιδικής να αναδειχθεί.
Πηγή: Μακεδονία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου