Της Φανής Σοβιτσλή
Fsovitsli@makthes.gr
Σε αγώνα δρόμου για τη συντήρηση και αποκατάσταση του οδικού δικτύου στους επτά νομούς επιδίδεται η διοίκηση της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ενόψει και του χειμώνα. Από την καταγραφή των αρμόδιων υπηρεσιών προκύπτει ότι το οδικό δίκτυο εμφανίζεται κατεστραμμένο στο 40% τουλάχιστον, ενώ 12 δρόμοι είναι οι πλέον επικίνδυνοι για την ασφάλεια των οδηγών και χρήζουν άμεσης αποκατάστασης.
Την ίδια ώρα στη Θεσσαλονίκη, στον δρόμο προς Πανόραμα, άρχισε επιτέλους η διευθέτηση του κόμβου στο ύψος της κλινικής “Άγιος Λουκάς”. Πρόκειται για ένα από τα πλέον επικίνδυνα σημεία για τους διερχόμενους οδηγούς, στο οποίο σημειώνονται πολύ συχνά τροχαία ατυχήματα.
Ο πονοκέφαλος ωστόσο για τη διοίκηση της περιφέρειας αφορά στα πολλαπλά προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα το οδικό δίκτυο της Κεντρικής Μακεδονίας, η αποκατάσταση των οποίων είναι επιβεβλημένη για να μη θρηνήσουμε θύματα τον ερχόμενο χειμώνα.
Επιπλέον, όπως ανέφερε στη “Μ” ο αναπληρωτής περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Διονύσης Ψωμιάδης, αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν διαθέσιμα κονδύλια για τέτοιου είδους έργα, για τα οποία βάσει ενός πρόχειρου προϋπολογισμού απαιτούνται 20 εκατ. ευρώ.
Τα αγκάθια του οδικού δικτύου, εξάλλου, αποτέλεσαν το αντικείμενο χθεσινής σύσκεψης στη περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, υπό την προεδρία του Δ. Ψωμιάδη, όπου υπηρεσιακοί παράγοντες κατέγραψαν τα προβλήματα που υπάρχουν και τις δυσκολίες που θα ανακύψουν.
Προσβλέπουν μόνο στο ΕΣΠΑ
Οι περιφερειάρχες στις 13 περιφέρειες της χώρας θα πρέπει στο εξής να δουλέψουν σκληρά, αφού πλέον θα είναι αρμόδιοι για τη συντήρηση και την κατασκευή έργων στο σύνολο του οδικού δικτύου, εθνικού και επαρχιακού, για το οποίο όμως προβλέπεται μειωμένη χρηματοδότηση κατά 40% σε σχέση με τα κονδύλια που καταβάλλονταν στις πρώην νομαρχίες.
Ο αναπληρωτής περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Δ. Ψωμιάδης σημείωσε ότι προς το παρόν δεν έχει αποσαφηνιστεί πόσα χρήματα κατανέμονται από το ΕΣΠΑ στη δεύτερη περιφέρεια της χώρας, αλλά σε αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία είναι η μόνη διαθέσιμη πηγή χρηματοδότης.
Ο αναπληρωτής περιφερειάρχης πρόσθεσε ακόμη ότι στη χθεσινή σύσκεψη αποφασίστηκε και η δημιουργία τεχνικής υπηρεσίας ανά περιφερειακή ενότητα, ούτως ώστε αν προκύψει ένα σοβαρό πρόβλημα στο οδικό δίκτυο π.χ. της Πιερίας, να υπάρξει επί τόπου παρέμβαση. Πάντως, όπως είπε ο κ. Ψωμιάδης, λύση θα δοθεί και με το εργοτάξιο της ΔΕΣΕ, το οποίο θα παραδοθεί στην αιρετή περιφέρεια από την αποκεντρωμένη διοίκηση έως τα μέσα του ερχόμενου Δεκεμβρίου.
Ποιοι είναι οι επικίνδυνοι δρόμοι
Σύμφωνα με τις Τεχνικές Υπηρεσίες της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, το οδικό δίκτυο σε πολλές περιοχές αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα, καθώς το οδόστρωμα είναι σαθρό και έχει λακκούβες και μπαλώματα, που συνιστούν παγίδες θανάτου για τους οδηγούς. Μεταξύ των επικίνδυνων δρόμων που θα πρέπει να αποκατασταθούν είναι:
1. Στον νομό Πέλλας ο δρόμος Θεσσαλονίκης - Έδεσσας και Έδεσσας - Αγίου Αθανασίου.
2. Σε κακή κατάσταση είναι ο δρόμος Θεσσαλονίκης προς Γιαννιτσά, μήκους 30 χλμ., για τον οποίο η διοίκηση της περιφέρειας ζήτησε να εκπονηθεί οικονομοτεχνική μελέτη προκειμένου να υπολογιστεί το κόστος του έργου.
3. Σε κακή επίσης κατάσταση βρίσκεται ο δρόμος Έδεσσας - Βόρρα (Καϊμακτσαλάν), στον οποίο έχουν διαπιστωθεί λακκούβες και καθιζήσεις άκρως επικίνδυνες για τους οδηγούς, ενώ απαιτείται η δημιουργία μίας ακόμα κυκλοφοριακής λωρίδας.
4. Σοβαρά προβλήματα για την ομαλή διέλευση των οχημάτων έχει και ο δρόμος Ραιδεστού - Γαλάτιστας
5. Ο δρόμος στον Σταυρό, το Καλοχώρι και τη γέφυρα του Αξιού.
6. Ο δρόμος από Χαλκηδόνα προς Έδεσσα, μήκους 10 χλμ., τα οποία διανύει κανείς σε 20 λεπτά λόγω κακοτεχνιών.
7. Ο δρόμος στο Στρατώνι και τη Συκιά Χαλκιδικής.
8. Κακό και κυρίως επικίνδυνο είναι το οδικό δίκτυο από Σέρρες προς Δράμα.
9. Στην Ημαθία σε κακό χάλι βρίσκεται ο δρόμος από Βέροια προς Νάουσας, ενώ απαιτείται οπωσδήποτε η δημιουργία τρίτης λωρίδας.
10. Ιδιαίτερα επικίνδυνος θεωρείται ο εθνικός δρόμος Κατερίνης - Ελατοχωρίου.
11. Ο δρόμος Πολυκάστρου - Κιλκίς, όπου διαπιστώνονται πολλές κακοτεχνίες.
12. Στον νομό Χαλκιδικής απαιτείται αποκατάσταση των οδικών αξόνων και στα τρία πόδια, ενώ τα ιδιαίτερα προβληματικά τμήματα είναι: ο δρόμος Θεσσαλονίκης - Πολυγύρου (δημοπρατήθηκε αλλά δεν προχωρά), Ποτίδαιας προς Κασσάνδρα (δημοπρατήθηκε και έπρεπε ήδη να έχει ολοκληρωθεί) και Μουδανιών προς Ποτίδαια (έπρεπε να έχει ήδη παραδοθεί).
Διαπλάτυνση κόμβου στον δρόμο προς Πανόραμα
Στο μεταξύ σε εξέλιξη βρίσκονται πλέον οι εργασίες στον δρόμο προς Πανόραμα, για τη διευθέτηση του κόμβου στο ύψος της κλινικής “Άγιος Λουκάς”. Πρόκειται για ένα από τα πλέον επικίνδυνα σημεία στην ανατολική Θεσσαλονίκη, καθώς πολύ συχνά σημειώνονται τροχαία ατυχήματα, λόγω της στενότητας και της ανηφορικής κλίσης του δρόμου.
Η έξοδος μάλιστα από τον “Άγιο Λουκά” απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή, τόσο από τους οδηγούς που βγαίνουν από την κλινική όσο και από εκείνους που κινούνται στον δρόμο του Πανοράματος από και προς τον περιφερειακό δρόμο.
Οι εργασίες αφορούν τη διαπλάτυνση του δρόμου για τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια των οδηγών, ενώ τα συνεργεία του εργολάβου εγκαταστάθηκαν προ ημερών στην περιοχή.
Σύμφωνα με τον αναπληρωτή περιφερειάρχη Διονύση Ψωμιάδη, το έργο -που εκτελεί πλέον η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας- είχε ξεκινήσει πριν από δύο χρόνια από τη νομαρχιακή αυτοδιοίκηση, αλλά δεν προχώρησε επειδή δεν είχαν εγκριθεί οι περιβαλλοντικοί όροι στην αρχική μελέτη.
Πηγή: Μακεδονία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου