On line δεδομένα για τον κυκλοφοριακό φόρτο των δρόμων που οδηγούν στις παραλίες της Χαλκιδικής αναλύουν από το περασμένο Σαββατοκύριακο οι αστυνομικές υπηρεσίες του νομού, προκειμένου να καταφέρουν να προσαρμόζουν σε πραγματικό χρόνο τα αστυνομικά μέτρα κατά την είσοδο και έξοδο των οχημάτων.
Του Κώστα Καντούρη
Το ευφυές σύστημα παρακολούθησης κυκλοφορίας εφαρμόζεται πιλοτικά από φέτος το καλοκαίρι και ήδη είχε αποτελέσματα. «Το σύστημα είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για μας.
Από τη μία ενημερώνουμε τους οδηγούς προτείνοντάς τους εναλλακτικές διαδρομές και από την άλλη προσαρμόζουμε τα μέτρα αστυνόμευσης ανάλογα με το φόρτο που έχει η κάθε περιοχή», δήλωσε στη «Μ» ο αστυνομικός διευθυντής Χαλκιδικής Κωνσταντίνος Παπουτσής.
«Με την επεξεργασία των στοιχείων που τροφοδοτεί το σύστημα έχουμε αμέσως εικόνα από όλα τα σημεία για τον φόρτο των δρόμων και λαμβάνουμε ανάλογα αυξημένα αστυνομικά μέτρα για τη διευκόλυνση των εκδρομέων του Σαββατοκύριακου», επισήμανε ο κ. Παπουτσής. «Μπορεί για παράδειγμα να έχουμε αυξημένη κίνηση, αλλά οι ταχύτητες και οι αποστάσεις να είναι ικανοποιητικές και να μη χρειάζονται επιπλέον μέτρα». Το σύστημα καταγραφής είχε παραχωρηθεί στη νομαρχία και την εκμετάλλευσή του από το φετινό καλοκαίρι ανέλαβε η αστυνομία, σε πιλοτική βάση.
Οι καταγραφές θα γίνονται μόνον τα τριήμερα Παρασκευή - Κυριακή, οπότε παρατηρείται η μαζική είσοδος και έξοδος των εκδρομέων στις παραλίες.
Άμεση ενημέρωση
Χαρακτηριστικά είναι τα δεδομένα που καταγράφηκαν στις 12 το μεσημέρι της περασμένης Παρασκευής. Το σύστημα είδε 3.500 αυτοκίνητα να διέρχονται από τα όρια των νομών στο Λάκκωμα. Απ’ αυτά, 1.250 κατευθύνθηκαν στα Νέα Μουδανιά. Από εκεί 1.000 αυτοκίνητα έστριψαν για τη χερσόνησο της Σιθωνίας, ενώ περίπου 160 αυτοκίνητα κατευθύνονταν προς τον ίδιο προορισμό προερχόμενα από τον Πολύγυρο. «Στη δεδομένη χρονική στιγμή είδαμε ότι έπρεπε να λάβουμε περισσότερα μέτρα στα όρια των δύο νομών, επιταχύνοντας την κίνηση των αυτοκινήτων με ρυθμιστές τροχονόμους, αλλά και μέτρα στους δρόμους που οδηγούν στη Σιθωνία», τόνισαν αξιωματικοί της Τροχαίας που βρίσκονται σε ανοιχτή γραμμή με το ιδιότυπο κέντρο επιχειρήσεων της Τροχαίας που επεξεργάζεται τα στοιχεία.
Η χρήση των αριθμητικών δεδομένων της κυκλοφορίας δεν περιορίζεται μόνο στα αστυνομικά μέτρα. Ανάλογα με την εξέλιξη του φόρτου, η αστυνομία δίνει γραπτές οδηγίες στους οδηγούς μέσα από τους ηλεκτρονικούς πίνακες σε Μουδανιά και Γερακινή. «Την προηγούμενη Κυριακή, βλέποντας τον φόρτο της Μουδανιών, στην επιστροφή προτείναμε στους οδηγούς από τους πίνακες ότι η ενδεδειγμένη διαδρομή ήταν μέσω Πολυγύρου», επισήμανε ο αστυνομικός διευθυντής Χαλκιδικής.
Παράλληλα τα συγκεκριμένα δεδομένα και η ανάλυσή τους σε πίνακες διαβιβάζονται στον ίδιο χρόνο στα τοπικά μέσα ενημέρωσης, κυρίως στα ραδιόφωνα, από τα οποία ενημερώνονται οι οδηγοί για την κατάσταση που επικρατεί στους δρόμους τις ώρες εισόδου και εξόδου στη Χαλκιδική. Σκοπός των αξιωματικών της ΕΛΑΣ είναι να στηθούν συστήματα καταγραφής της κυκλοφορίας και σε άλλα σημεία του οδικού δικτύου, καθώς παρόμοια καταγραφή δεν γίνεται ακόμη στον δρόμο της Κασσάνδρας, και παράλληλα να τοποθετηθούν και άλλοι πίνακες ενημέρωσης για τους οδηγούς. Υπάρχει ακόμη η σκέψη τα δεδομένα να μεταφέρονται και στους πίνακες της περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης, για να ενημερώνονται οι οδηγοί που κατευθύνονται στη Χαλκιδική.
Πώς λειτουργεί το σύστημα
- Το ευφυές σύστημα παρακολούθησης της κυκλοφορίας βασίζεται στα αριθμητικά δεδομένα που καταγράφονται από τα ειδικά καλώδια μέτρησης κυκλοφορίας, που είναι τοποθετημένα στο οδόστρωμα, σε πέντε σημεία των εθνικών οδών στη Χαλκιδική.
- Ο εκπαιδευμένος αξιωματικός της αστυνομίας λαμβάνει σε πραγματικό χρόνο τα δεδομένα από την κίνηση στα όρια των νομών Θεσσαλονίκης - Χαλκιδικής στο Λάκκωμα, στη Γαλάτιστα, στον Πολύγυρο, στα Νέα Μουδανιά και στην Όλυνθο, και το ειδικό πρόγραμμα του ηλεκτρονικού υπολογιστή τα αναλύει.
- Οι καταγραφές αφορούν τον αριθμό των αυτοκινήτων, αλλά ταυτόχρονα με τη συχνότητα διέλευσής τους από τα καλώδια υπολογίζονται επίσης η ταχύτητα με την οποία κινούνται και οι αποστάσεις μεταξύ των οχημάτων.
Το ευφυές σύστημα παρακολούθησης κυκλοφορίας εφαρμόζεται πιλοτικά από φέτος το καλοκαίρι και ήδη είχε αποτελέσματα. «Το σύστημα είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για μας.
Από τη μία ενημερώνουμε τους οδηγούς προτείνοντάς τους εναλλακτικές διαδρομές και από την άλλη προσαρμόζουμε τα μέτρα αστυνόμευσης ανάλογα με το φόρτο που έχει η κάθε περιοχή», δήλωσε στη «Μ» ο αστυνομικός διευθυντής Χαλκιδικής Κωνσταντίνος Παπουτσής.
«Με την επεξεργασία των στοιχείων που τροφοδοτεί το σύστημα έχουμε αμέσως εικόνα από όλα τα σημεία για τον φόρτο των δρόμων και λαμβάνουμε ανάλογα αυξημένα αστυνομικά μέτρα για τη διευκόλυνση των εκδρομέων του Σαββατοκύριακου», επισήμανε ο κ. Παπουτσής. «Μπορεί για παράδειγμα να έχουμε αυξημένη κίνηση, αλλά οι ταχύτητες και οι αποστάσεις να είναι ικανοποιητικές και να μη χρειάζονται επιπλέον μέτρα». Το σύστημα καταγραφής είχε παραχωρηθεί στη νομαρχία και την εκμετάλλευσή του από το φετινό καλοκαίρι ανέλαβε η αστυνομία, σε πιλοτική βάση.
Οι καταγραφές θα γίνονται μόνον τα τριήμερα Παρασκευή - Κυριακή, οπότε παρατηρείται η μαζική είσοδος και έξοδος των εκδρομέων στις παραλίες.
Άμεση ενημέρωση
Χαρακτηριστικά είναι τα δεδομένα που καταγράφηκαν στις 12 το μεσημέρι της περασμένης Παρασκευής. Το σύστημα είδε 3.500 αυτοκίνητα να διέρχονται από τα όρια των νομών στο Λάκκωμα. Απ’ αυτά, 1.250 κατευθύνθηκαν στα Νέα Μουδανιά. Από εκεί 1.000 αυτοκίνητα έστριψαν για τη χερσόνησο της Σιθωνίας, ενώ περίπου 160 αυτοκίνητα κατευθύνονταν προς τον ίδιο προορισμό προερχόμενα από τον Πολύγυρο. «Στη δεδομένη χρονική στιγμή είδαμε ότι έπρεπε να λάβουμε περισσότερα μέτρα στα όρια των δύο νομών, επιταχύνοντας την κίνηση των αυτοκινήτων με ρυθμιστές τροχονόμους, αλλά και μέτρα στους δρόμους που οδηγούν στη Σιθωνία», τόνισαν αξιωματικοί της Τροχαίας που βρίσκονται σε ανοιχτή γραμμή με το ιδιότυπο κέντρο επιχειρήσεων της Τροχαίας που επεξεργάζεται τα στοιχεία.
Η χρήση των αριθμητικών δεδομένων της κυκλοφορίας δεν περιορίζεται μόνο στα αστυνομικά μέτρα. Ανάλογα με την εξέλιξη του φόρτου, η αστυνομία δίνει γραπτές οδηγίες στους οδηγούς μέσα από τους ηλεκτρονικούς πίνακες σε Μουδανιά και Γερακινή. «Την προηγούμενη Κυριακή, βλέποντας τον φόρτο της Μουδανιών, στην επιστροφή προτείναμε στους οδηγούς από τους πίνακες ότι η ενδεδειγμένη διαδρομή ήταν μέσω Πολυγύρου», επισήμανε ο αστυνομικός διευθυντής Χαλκιδικής.
Παράλληλα τα συγκεκριμένα δεδομένα και η ανάλυσή τους σε πίνακες διαβιβάζονται στον ίδιο χρόνο στα τοπικά μέσα ενημέρωσης, κυρίως στα ραδιόφωνα, από τα οποία ενημερώνονται οι οδηγοί για την κατάσταση που επικρατεί στους δρόμους τις ώρες εισόδου και εξόδου στη Χαλκιδική. Σκοπός των αξιωματικών της ΕΛΑΣ είναι να στηθούν συστήματα καταγραφής της κυκλοφορίας και σε άλλα σημεία του οδικού δικτύου, καθώς παρόμοια καταγραφή δεν γίνεται ακόμη στον δρόμο της Κασσάνδρας, και παράλληλα να τοποθετηθούν και άλλοι πίνακες ενημέρωσης για τους οδηγούς. Υπάρχει ακόμη η σκέψη τα δεδομένα να μεταφέρονται και στους πίνακες της περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης, για να ενημερώνονται οι οδηγοί που κατευθύνονται στη Χαλκιδική.
Πώς λειτουργεί το σύστημα
- Το ευφυές σύστημα παρακολούθησης της κυκλοφορίας βασίζεται στα αριθμητικά δεδομένα που καταγράφονται από τα ειδικά καλώδια μέτρησης κυκλοφορίας, που είναι τοποθετημένα στο οδόστρωμα, σε πέντε σημεία των εθνικών οδών στη Χαλκιδική.
- Ο εκπαιδευμένος αξιωματικός της αστυνομίας λαμβάνει σε πραγματικό χρόνο τα δεδομένα από την κίνηση στα όρια των νομών Θεσσαλονίκης - Χαλκιδικής στο Λάκκωμα, στη Γαλάτιστα, στον Πολύγυρο, στα Νέα Μουδανιά και στην Όλυνθο, και το ειδικό πρόγραμμα του ηλεκτρονικού υπολογιστή τα αναλύει.
- Οι καταγραφές αφορούν τον αριθμό των αυτοκινήτων, αλλά ταυτόχρονα με τη συχνότητα διέλευσής τους από τα καλώδια υπολογίζονται επίσης η ταχύτητα με την οποία κινούνται και οι αποστάσεις μεταξύ των οχημάτων.
Πηγή: Αγγελιοφόρος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου