ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ
Θύελλα αντιδράσεων έχει ξεσπάσει μετά την... τεράστια πόρτα που άνοιξε η «Εγνατία Οδός ΑΕ» για την επιβολή ηλεκτρονικών διοδίων στο δρόμο Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών, που αποκάλυψε με χτεσινό πρωτοσέλιδο δημοσίευμά του ο «Α». Απαντες αιφνιδιάστηκαν, καθώς, όπως φαίνεται, κανείς δεν είχε την παραμικρή ενημέρωση για το θέμα, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που χαρακτηρίζουν αδιανόητο το ενδεχόμενο να επιβληθούν διόδια σε ένα δρόμο – καρμανιόλα.
«Οσο είμαι περιφερειάρχης, δε θα δεχτώ τετελεσμένες αποφάσεις και μάλιστα σε μια περιοχή όπου επί δεκαετίες οι πολίτες έχουν ταλαιπωρηθεί», δηλώνει στον «Α» ο Παναγιώτης Ψωμιάδης και προσθέτει: «Κανείς δεν αμφισβητεί το τεράστιο έργο της ''Εγνατία Οδός ΑΕ''.
Ομως, για να φτάσουμε σε επιβολή διοδίων, πρέπει πρώτα να δούμε πράξεις. Πρέπει να δούμε μία λεωφόρο που να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των επόμενων δεκαετιών.
Πρέπει να δούμε παράπλευρους δρόμους. Ταυτόχρονα, δεν πρέπει να αφήσουμε να καταστραφούν κάποια επαγγέλματα. Κατά τα άλλα είμαστε στη διάθεση του οποιουδήποτε φορέα για να καθίσουμε και να συζητήσουμε, με την παρουσία, φυσικά, των εκπροσώπων των τοπικών κοινωνιών».
Πρώτα έργα
Την ίδια ώρα, εκπρόσωποι φορέων του νομού Χαλκιδικής ξεκαθαρίζουν ότι καλά θα κάνουν οι αρμόδιοι να ασχοληθούν πρώτα με τη βελτίωση του δρόμου - καρμανιόλα και μετά με την επιβολή διοδίων.
«Αν κάποιοι νομίζουν ότι μπορούν να κάνουν κουμάντο στη Χαλκιδική, χωρίς να έχουν επαφή με τις τοπικές κοινωνίες, απατώνται», τονίζει ο νομάρχης Χαλκιδικής, Αστέριος Ζωγράφος, ο οποίος επισημαίνει ότι ουδέποτε ενημερώθηκε για το σχετικό ενδεχόμενο η νομαρχία, ενώ προαναγγέλλει την εκκίνηση μιας διαδικασίας εναντίωσης στην επιβολή διοδίων.
«Χρόνια τώρα ζητάμε τη διαπλάτυνση του δρόμου Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών, καθώς, όταν κατασκευάστηκε ο δρόμος, δεν υπολογίστηκε η πυκνότητα της κυκλοφορίας που υπάρχει από το Μάιο μέχρι τον Οκτώβριο, όταν όλοι οι οδηγοί ταλαιπωρούνται για να μπορέσουν να φτάσουν στη Χαλκιδική ή για να επιστρέψουν στη Θεσσαλονίκη.
Σήμερα, αντί να ακούσουμε για έργα, ακούμε για διόδια, κάτι το οποίο είναι αδιανόητο. Ας κάνουν πρώτα σωστούς δρόμους και μετά ας ξεκινήσει ένας διάλογος. Με τα σημερινά δεδομένα, που το οδικό δίκτυο δεν εξυπηρετεί ούτε τους κατοίκους της Χαλκιδικής, ούτε τους επισκέπτες, ούτε τους τουρίστες, είναι ντροπή ακόμα και η σκέψη επιβολής διοδίων», καταλήγει ο νομάρχης Χαλκιδικής.
«Ντρεπόμαστε»
«Πρώτα πρέπει να γίνει ο δρόμος και μετά βλέπουμε για τα διόδια», αναφέρει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής, Γιώργος Γκιλής, και εξηγεί ότι πρόκειται για έναν αυτοκινητόδρομο που έχει... μαύρο χάλι. «Χρόνια τώρα παραμένει στην αρχική του μορφή, χωρίς ουσιαστικές βελτιώσεις. Οι Χαλκιδικιώτες ντρεπόμαστε για το ότι ο δρόμος Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών αποτελεί την είσοδο για τη Χαλκιδική, απ' όπου κάθε χρόνο διέρχονται χιλιάδες τουρίστες, καθώς, εκτός όλων των άλλων προβλημάτων του, παραμένει χωρίς επαρκή συντήρηση», υπογραμμίζει ο κ. Γκιλής.
Για το θέμα, ωστόσο, δε λείπει και η άλλη άποψη. «Αν το μέτρο σχεδιάζεται να λειτουργήσει ως ανταποδοτικό για τις υποδομές της Χαλκιδικής, τότε μπορεί να είναι συζητήσιμο», σημειώνει ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδοχείων Χαλκιδικής και μέλος του δ.σ. του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γρηγόρης Τάσιος. Αιφνιδιασμένος δηλώνει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Τουριστικών Καταλυμάτων Χαλκιδικής, Αστέριος Ψαρογιάννης.
Αιφνιδιάστηκε και το υπουργείο!
Κύκλοι του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων δήλωναν αιφνιδιασμένοι από το χτεσινό δημοσίευμα του «Α», διότι δε γνώριζαν ότι υπήρχε τέτοιο σημείο στην προκήρυξη. Πηγές του υπουργείου ανέφεραν ότι δεν υπήρχε και δεν υπάρχει τέτοια σκέψη στην κυβέρνηση (σ. σ.: επιβολή διοδίων στο δρόμο Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών) και γι' αυτό θα ζητήσουν από την «Εγνατία Οδό ΑΕ» να αποσύρει αμέσως το συγκεκριμένο σημείο της προκήρυξης.
Πηγή: Αγγελιοφόρος
Θύελλα αντιδράσεων έχει ξεσπάσει μετά την... τεράστια πόρτα που άνοιξε η «Εγνατία Οδός ΑΕ» για την επιβολή ηλεκτρονικών διοδίων στο δρόμο Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών, που αποκάλυψε με χτεσινό πρωτοσέλιδο δημοσίευμά του ο «Α». Απαντες αιφνιδιάστηκαν, καθώς, όπως φαίνεται, κανείς δεν είχε την παραμικρή ενημέρωση για το θέμα, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που χαρακτηρίζουν αδιανόητο το ενδεχόμενο να επιβληθούν διόδια σε ένα δρόμο – καρμανιόλα.
«Οσο είμαι περιφερειάρχης, δε θα δεχτώ τετελεσμένες αποφάσεις και μάλιστα σε μια περιοχή όπου επί δεκαετίες οι πολίτες έχουν ταλαιπωρηθεί», δηλώνει στον «Α» ο Παναγιώτης Ψωμιάδης και προσθέτει: «Κανείς δεν αμφισβητεί το τεράστιο έργο της ''Εγνατία Οδός ΑΕ''.
Ομως, για να φτάσουμε σε επιβολή διοδίων, πρέπει πρώτα να δούμε πράξεις. Πρέπει να δούμε μία λεωφόρο που να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των επόμενων δεκαετιών.
Πρέπει να δούμε παράπλευρους δρόμους. Ταυτόχρονα, δεν πρέπει να αφήσουμε να καταστραφούν κάποια επαγγέλματα. Κατά τα άλλα είμαστε στη διάθεση του οποιουδήποτε φορέα για να καθίσουμε και να συζητήσουμε, με την παρουσία, φυσικά, των εκπροσώπων των τοπικών κοινωνιών».
Πρώτα έργα
Την ίδια ώρα, εκπρόσωποι φορέων του νομού Χαλκιδικής ξεκαθαρίζουν ότι καλά θα κάνουν οι αρμόδιοι να ασχοληθούν πρώτα με τη βελτίωση του δρόμου - καρμανιόλα και μετά με την επιβολή διοδίων.
«Αν κάποιοι νομίζουν ότι μπορούν να κάνουν κουμάντο στη Χαλκιδική, χωρίς να έχουν επαφή με τις τοπικές κοινωνίες, απατώνται», τονίζει ο νομάρχης Χαλκιδικής, Αστέριος Ζωγράφος, ο οποίος επισημαίνει ότι ουδέποτε ενημερώθηκε για το σχετικό ενδεχόμενο η νομαρχία, ενώ προαναγγέλλει την εκκίνηση μιας διαδικασίας εναντίωσης στην επιβολή διοδίων.
«Χρόνια τώρα ζητάμε τη διαπλάτυνση του δρόμου Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών, καθώς, όταν κατασκευάστηκε ο δρόμος, δεν υπολογίστηκε η πυκνότητα της κυκλοφορίας που υπάρχει από το Μάιο μέχρι τον Οκτώβριο, όταν όλοι οι οδηγοί ταλαιπωρούνται για να μπορέσουν να φτάσουν στη Χαλκιδική ή για να επιστρέψουν στη Θεσσαλονίκη.
Σήμερα, αντί να ακούσουμε για έργα, ακούμε για διόδια, κάτι το οποίο είναι αδιανόητο. Ας κάνουν πρώτα σωστούς δρόμους και μετά ας ξεκινήσει ένας διάλογος. Με τα σημερινά δεδομένα, που το οδικό δίκτυο δεν εξυπηρετεί ούτε τους κατοίκους της Χαλκιδικής, ούτε τους επισκέπτες, ούτε τους τουρίστες, είναι ντροπή ακόμα και η σκέψη επιβολής διοδίων», καταλήγει ο νομάρχης Χαλκιδικής.
«Ντρεπόμαστε»
«Πρώτα πρέπει να γίνει ο δρόμος και μετά βλέπουμε για τα διόδια», αναφέρει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής, Γιώργος Γκιλής, και εξηγεί ότι πρόκειται για έναν αυτοκινητόδρομο που έχει... μαύρο χάλι. «Χρόνια τώρα παραμένει στην αρχική του μορφή, χωρίς ουσιαστικές βελτιώσεις. Οι Χαλκιδικιώτες ντρεπόμαστε για το ότι ο δρόμος Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών αποτελεί την είσοδο για τη Χαλκιδική, απ' όπου κάθε χρόνο διέρχονται χιλιάδες τουρίστες, καθώς, εκτός όλων των άλλων προβλημάτων του, παραμένει χωρίς επαρκή συντήρηση», υπογραμμίζει ο κ. Γκιλής.
Για το θέμα, ωστόσο, δε λείπει και η άλλη άποψη. «Αν το μέτρο σχεδιάζεται να λειτουργήσει ως ανταποδοτικό για τις υποδομές της Χαλκιδικής, τότε μπορεί να είναι συζητήσιμο», σημειώνει ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδοχείων Χαλκιδικής και μέλος του δ.σ. του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γρηγόρης Τάσιος. Αιφνιδιασμένος δηλώνει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Τουριστικών Καταλυμάτων Χαλκιδικής, Αστέριος Ψαρογιάννης.
Αιφνιδιάστηκε και το υπουργείο!
Κύκλοι του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων δήλωναν αιφνιδιασμένοι από το χτεσινό δημοσίευμα του «Α», διότι δε γνώριζαν ότι υπήρχε τέτοιο σημείο στην προκήρυξη. Πηγές του υπουργείου ανέφεραν ότι δεν υπήρχε και δεν υπάρχει τέτοια σκέψη στην κυβέρνηση (σ. σ.: επιβολή διοδίων στο δρόμο Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών) και γι' αυτό θα ζητήσουν από την «Εγνατία Οδό ΑΕ» να αποσύρει αμέσως το συγκεκριμένο σημείο της προκήρυξης.
Πηγή: Αγγελιοφόρος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου