Κυριακή 22 Αυγούστου 2010

Επιτέλους λύση στο δρόμο Θέρμης - Γαλάτιστας (!;!;!;)

Τα 28 χλμ. από τη Θέρμη μέχρι τη Γαλάτιστα είναι από τα πλέον επικίνδυνα τμήματα στο οδικό δίκτυο της χώρας. Στενός δρόμος, με τυφλές στροφές, χωρίς φανάρια και ανισόπεδους κόμβους, με πολλές εγκαταστάσεις και περιορισμένη ορατότητα...

Ελπίδες ότι το 2013 μπορεί να αποκατασταθεί αξιοπρεπώς η επικοινωνία της Θεσσαλονίκης με τη βόρεια Χαλκιδική δίνει η πρόθεση της «Εγνατία Οδός ΑΕ» να δημοπρατήσει μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους την κατασκευή του τμήματος Θέρμη - Γαλάτιστα, έργου που εκκρεμεί εδώ και δεκαετίες.

Ο χρόνος υλοποίησης των εργασιών, που θα άρουν την επικινδυνότητα ενός από τα «κόκκινα» τμήματα του οδικού δικτύου της χώρας, υπολογίζεται στους 18 μήνες και η έναρξή τους είναι δυνατή μέσα στο επόμενο έτος.

Ο πρόεδρος της «Εγνατία Οδός ΑΕ», Τάσος Μουρατίδης, τόνισε στον «Α» ότι σήμερα εκκρεμεί η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων.

«Με την έγκρισή τους, θα επιχειρηθεί η ένταξη του έργου σε ένα χρηματοδοτικό μέσο και θα δημοπρατηθεί. Υπολογίζουμε πως αυτές οι διαδικασίες μπορούν να ολοκληρωθούν ώς το τέλος του 2010, ώστε να γίνει η δημοπράτηση και να αρχίσουν τα έργα από το 2011. Ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση των εργασιών είναι 18 μήνες από την έναρξή τους, ενώ ο προϋπολογισμός του έργου υπολογίστηκε στα 35 εκατομμύρια ευρώ».

Κόμβοι και ασφάλεια

Στη μελέτη για το έργο περιλαμβάνονται βελτίωση της υφιστάμενης οδικής ασφάλειας, αλλά και μια σειρά ισόπεδων κόμβων, που θα γίνουν για λόγους ασφάλειας, καθώς σήμερα ακόμη κι από τα πλέον απίθανα σημεία μπαίνουν και βγαίνουν αυτοκίνητα, τρακτέρ, αγροτικά, φορτηγά, λεωφορεία και ΙΧ. Αναπόφευκτα είναι τα τροχαία ατυχήματα...

Σύμφωνα με τον κ. Μουρατίδη, θα γίνει κατάργηση στροφών σε τοπικό επίπεδο, ενώ συνολικά στο δρόμο θα γίνει διαπλάτυνση, ώστε να αποκτήσει τα χαρακτηριστικά που θα τον καθιστούν ασφαλή και τη διέλευση των οχημάτων ταχύτερη και σε επαρκείς λωρίδες κυκλοφορίας.

Επικίνδυνος δρόμος

Σήμερα, ο συγκεκριμένος δρόμος μήκους περίπου 28 χλμ. είναι από τους πλέον επικίνδυνους. Στο πρώτο τμήμα, από τη Θέρμη μέχρι τα Βασιλικά, η τοπική κυκλοφορία είναι τεράστια με αποτέλεσμα τα συνεχή μποτιλιαρίσματα και την είσοδο και έξοδο από κατοικημένες περιοχές. Στο δεύτερο τμήμα (Βασιλικά - Γαλάτιστα) το πιο επικίνδυνο χαρακτηριστικό είναι το στενό οδόστρωμα με μεγάλη ευθεία, όπου αναπτύσσονται μεγάλες ταχύτητες.

Ο υπάρχων δρόμος είναι στενός (πλάτος έξι μέτρα), με συνεχείς στροφές, χωρίς ορατότητα σε πολλά σημεία του, περνά μέσα ή δίπλα από δεκάδες οικισμούς, που συνδέονται χωρίς ανισόπεδους κόμβους και στις περισσότερες περιπτώσεις χωρίς καν φανάρια. Χαράχτηκε και κατασκευάστηκε το 1916 από τα στρατεύματα της «Αντάντ» και ασφαλτοστρώθηκε στη διάρκεια του Μεσοπολέμου.

Εκτοτε έχουν γίνει μόνον ασφαλτοστρώσεις... Το συγκεκριμένο έργο αποτελεί αίτημα των φορέων και των πολιτών των δύο νομών (Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής), αφού ο δρόμος εξυπηρετεί την ανάπτυξη του τουρισμού της Χαλκιδικής, τη διέλευση των επισκεπτών - προσκυνητών του Αγίου Ορους κι ακόμη τη διακίνηση βιομηχανικών, βιοτεχνικών και αγροτικών προϊόντων της Χαλκιδικής και μέρους του νομού Θεσσαλονίκης.

Κατά μήκος του υφιστάμενου οδικού άξονα έχουν εγκατασταθεί μεγάλες εμπορικές και παραγωγικές μονάδες, εκπαιδευτικά ιδρύματα, χώροι διασκέδασης, καθώς και διάσπαρτες ζώνες κατοικίας και επαγγελματικών χώρων. Η υφιστάμενη οδός Θέρμης - Γαλάτιστας εξυπηρετεί και υπερτοπικές κινήσεις (Πολύγυρος - Αρναία - Αγιον Ορος) κι έτσι είναι δραματική η αύξηση του κυκλοφοριακού φόρτου.


Μήπως κάνανε λάθος και αντί για 2013 θέλουν να πούνε 2113; Αρκετά με το δούλεμα. Άμα δείτε εσείς δρόμο, γράψτε μας κι εμάς για να τον δούμε κι εμείς.

Από το 1912 δρόμο ακούμε και δρόμο δεν βλέπουμε.

Πάλι καλά που ήρθε η Χούντα και είναι υποφερτός αυτός ο κατσικόδρομος και λίγα λέμε.

Τι 100 χρόνια που πέρασαν από τότε, τι άλλα 100, σιγά τι έγινε. Τα τρισέγγονα μας ίσως να τον δούνε τον δρόμο. Εμείς αποκλείεται!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια: