Αρνητική πρωτιά κατέχει η Χαλκιδική, που βρίσκεται στην πρώτη θέση της λίστας με τους πιο επικίνδυνους νομούς της Ελλάδας, με βάση τα τροχαία δυστυχήματα που έγιναν το 2009. Αλλοι τρεις νομοί από τη Βόρεια Ελλάδα βρίσκονται μέσα στους 17 νομούς που κατατάσσονται στους πλέον επικίνδυνους της Ελλάδας. Πρόκειται για τους νομούς Καβάλας, Ξάνθης και Θεσσαλονίκης.
Πέραν των τεσσάρων, από τους 16 νομούς της Βόρειας Ελλάδας πέντε θεωρούνται μέτριας επικινδυνότητας, ενώ χαμηλής επικινδυνότητας χαρακτηρίζονται επτά. Μέτριας επικινδυνότητας χαρακτηρίζονται οι νομοί Ροδόπης, Δράμας, Ημαθίας, Πιερίας και Κιλκίς, ενώ χαμηλής επικινδυνότητας η Πέλλα, οι Σέρρες, η Κοζάνη, ο Εβρος, τα Γρεβενά, η Καστοριά και η Φλώρινα.
Η εκτίμηση της επικινδυνότητας των νομών της Ελλάδας, με βάση τα τροχαία ατυχήματα το 2009, έγινε από το Εργαστήριο Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης.
Οι πιο επικίνδυνοι νομοί
Στην πρώτη θέση με τους πιο επικίνδυνους νομούς βρίσκεται η Χαλκιδική, όπως και το 2005. Οι νεκροί ανήλθαν στους 33 έναντι 27 το 2008, οι σοβαρά τραυματίες στους 35 και οι ελαφρά στους 235. «Ο νομός χρειάζεται μέτρα άμεσης προτεραιότητας», επισημαίνεται στην έρευνα.
Ακολουθούν η Αττική, η Κόρινθος, η Φωκίδα, η Εύβοια, η Αργολίδα, η Βοιωτία, η Λευκάδα, ενώ στην 9η θέση βρίσκεται η Καβάλα, στη 12η η Ξάνθη και στη 14η η Θεσσαλονίκη.
Η έρευνα του Πολυτεχνείου Κρήτης καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το 2009 σε όλα τα ατυχήματα και τους παθόντες καταγράφηκε μείωση. Στα θανατηφόρα και στους νεκρούς καταγράφηκε μείωση κατά 7,1% και 6,2% αντίστοιχα (100 λιγότερα δυστυχήματα και 96 λιγότεροι νεκροί) σε σχέση με το 2008. Για πρώτη φορά ο αριθμός των νεκρών βρίσκεται κάτω από τα 1.500 άτομα, πράγμα που έχει να συμβεί από το 1982. Στους σοβαρά τραυματίες παρατηρήθηκε μείωση κατά 11,6%, ενώ στους ελαφρά τραυματίες η μείωση ήταν μόνο 2,7%, με τον αριθμό τους να παραμένει μεγάλος, στα 16.683 άτομα.
ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ
Πηγή: Αγγελιοφόρος
Πέραν των τεσσάρων, από τους 16 νομούς της Βόρειας Ελλάδας πέντε θεωρούνται μέτριας επικινδυνότητας, ενώ χαμηλής επικινδυνότητας χαρακτηρίζονται επτά. Μέτριας επικινδυνότητας χαρακτηρίζονται οι νομοί Ροδόπης, Δράμας, Ημαθίας, Πιερίας και Κιλκίς, ενώ χαμηλής επικινδυνότητας η Πέλλα, οι Σέρρες, η Κοζάνη, ο Εβρος, τα Γρεβενά, η Καστοριά και η Φλώρινα.
Η εκτίμηση της επικινδυνότητας των νομών της Ελλάδας, με βάση τα τροχαία ατυχήματα το 2009, έγινε από το Εργαστήριο Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης.
Οι πιο επικίνδυνοι νομοί
Στην πρώτη θέση με τους πιο επικίνδυνους νομούς βρίσκεται η Χαλκιδική, όπως και το 2005. Οι νεκροί ανήλθαν στους 33 έναντι 27 το 2008, οι σοβαρά τραυματίες στους 35 και οι ελαφρά στους 235. «Ο νομός χρειάζεται μέτρα άμεσης προτεραιότητας», επισημαίνεται στην έρευνα.
Ακολουθούν η Αττική, η Κόρινθος, η Φωκίδα, η Εύβοια, η Αργολίδα, η Βοιωτία, η Λευκάδα, ενώ στην 9η θέση βρίσκεται η Καβάλα, στη 12η η Ξάνθη και στη 14η η Θεσσαλονίκη.
Η έρευνα του Πολυτεχνείου Κρήτης καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το 2009 σε όλα τα ατυχήματα και τους παθόντες καταγράφηκε μείωση. Στα θανατηφόρα και στους νεκρούς καταγράφηκε μείωση κατά 7,1% και 6,2% αντίστοιχα (100 λιγότερα δυστυχήματα και 96 λιγότεροι νεκροί) σε σχέση με το 2008. Για πρώτη φορά ο αριθμός των νεκρών βρίσκεται κάτω από τα 1.500 άτομα, πράγμα που έχει να συμβεί από το 1982. Στους σοβαρά τραυματίες παρατηρήθηκε μείωση κατά 11,6%, ενώ στους ελαφρά τραυματίες η μείωση ήταν μόνο 2,7%, με τον αριθμό τους να παραμένει μεγάλος, στα 16.683 άτομα.
ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ
Πηγή: Αγγελιοφόρος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου