Σάββατο 26 Δεκεμβρίου 2009

Δεν θα γίνει δρόμος η παλιά γραμμή στα Τέμπη


ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΕΔΑΦΟΣ Η ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΧΡΗΣΗΣ ΒΑΓΟΝΙΩΝ ΓΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΦΟΡΤΗΓΩΝ

Ε. ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΣ

Εξέλιπε τελικά ο κίνδυνος να «ξηλωθεί» η παλιά σιδηροδρομική γραμμή των Τεμπών, τουλάχιστον για προσεχές διάστημα, αυτή που σήμερα χρησιμοποιείται ως τουριστική διαδρομή με τι δρεζίνες. Οι λόγοι που αποκλείστηκε αυτή η προοπτική είναι τρεις:

Ότι πέφτουν και από αυτή την πλευρά πέτρες κατά καιρούς, που απομακρύνονται από τους υπαλλήλους του ΟΣΕ, ότι από τη μία πλευρά η γραμμή είναι αποκομμένη πλήρως από τη γραμμή υψηλών ταχυτήτων του ΟΣΕ και τέλος ο χρόνος για να γίνει το έργο, δηλαδή το «ξήλωμα» των σιδηροτροχιών και η τοποθέτηση ασφάλτου απαιτεί χρόνο. Αλλά και αν γινόταν αυτό, η χρήση ως δρόμου θα ήταν περιορισμένη λόγω της στενότητας του ελεύθερου χώρου, μετά την απομάκρυνση της γραμμής.

Από την άλλη πλευρά, φαίνεται ότι κερδίζει έδαφος η πρόταση αρκετών (Οικολόγων Πράσινων, σιδηροδρομικών και φίλων του σιδηροδρόμου κ.λπ.) να νοικιαστούν από χώρες του εξωτερικού ειδικά βαγόνια μεταφοράς νταλικών και γενικά τροχοφόρων, στα οποία θα φορτώνονται οι νταλίκες για να διαπερνούν τα Τέμπη προς και από Θεσσαλονίκη.

Χθες βρέθηκε στα Τέμπη, στην πλευρά της σιδηροδρομικής γραμμής, κλιμάκιο του υπουργείου Υποδομών, εκπρόσωποι της κοινοπραξίας που κατασκευάζει την οδική σήραγγα των Τεμπών, από πλευράς ΟΣΕ ο προϊστάμενος του Γ΄ Τμήματος Γραμμής κ. Γ. Στύλιος, στελέχη της συγκεκριμένης υπηρεσίας, ο μηχανοστασιάρχης ελέγχου κυκλοφορίας και εκπρόσωπος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Τριαντ. Οικονόμου, που είναι και μέλος του Πολιτιστικού Κέντρου Σιδηροδρομικών και ο εκπρόσωπος των Φίλων του Σιδηροδρόμου και περιβαλλοντολόγος κ. Ζ. Αργυρόπουλος. Το κλιμάκιο περιηγήθηκε στη γραμμή με δρεζίνες και εξέτασε από κοντά την κατάσταση, ώστε να ληφθούν αποφάσεις από το υπουργείο.

Για το ζήτημα μίλησε στην «Ε» ο κ. Ζήσης Αργυρόπουλος, που ανέφερε: Ο ΟΣΕ να νοικιάσει ειδικά οχήματα μεταφορών φορτηγών και να μεταφέρονται σιδηροδρομικά οι νταλίκες και να απελευθερωθούν οι οδικοί άξονες. Πρέπει να αναβαθμιστεί ο ρόλος του σιδηροδρόμου, που σήμερα στην Ελλάδα εκτελεί μόλις το 0,9% των μεταφορών! Τη στιγμή που στην Ευρώπη, το μικρότερο ποσοστό σιδηροδρομικών μεταφορών είναι 15%. Υπάρχει τεράστια απόσταση. Η ύπαιθρος κατακλύζεται από νταλίκες, υπάρχει λύση στο πρόβλημα, η χρήση του σιδηροδρόμου είναι εθνικής σπουδαιότητας».

Πηγή: Ελευθερία

Δεν υπάρχουν σχόλια: