Οι επιστήμονες αποφαίνονται πως δεν υπάρχει μόνιμη ασφαλής λύση, καθώς δεν αποκλείουν νέα κατολίσθηση
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Κώστας Ντελέζος
Σε διάστημα τριών έως τεσσάρων μηνών (!), όπως εκτιμούν οι αρμόδιοι επιστήμονες, θα μπορέσει να αποκατασταθεί η κυκλοφορία των οχημάτων στα Τέμπη που έχει διακοπεί από την περασμένη εβδομάδα λόγω της μεγάλης κατολίσθησης βράχων, ενώ αποφαίνονται πως δεν υπάρχει μόνιμη ασφαλής λύση.
Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγουν οι επιστήμονες μετά τις αυτοψίες που έκαναν στην περιοχή προκειμένου να εντοπίσουν τις αιτίες των κατολισθήσεων βράχων που έχουν κόψει στα δύο την Ελλάδα.
Ο καθηγητής Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, ο Ευθύμιος Λέκκας, που επισκέφθηκε τα Τέμπη, εκτιμά ότι «η κατολίσθηση ήταν αποτέλεσμα της έντονης βροχόπτωσης και δεν έχει να κάνει με τα έργα για τη διάνοιξη σήραγγας». Πρόσθεσε δε ότι σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, ο χρόνος της αποκατάστασης θα διαρκέσει πάνω από τρεις μήνες, ενώ το κόστος μπορεί να αγγίξει τα 30 εκατ. ευρώ.
Την ίδια ώρα και η επιτροπή που συγκρότησε το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΤΕΕ) σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ), αποφαίνεται ότι η μορφολογία του εδάφους στην κοιλάδα των Τεμπών είναι τέτοια, ώστε πλέον δεν... μπορεί να δοθεί μόνιμη λύση στο πρόβλημα. Δηλαδή και μετά την αποκατάσταση της κυκλοφορίας στο σημείο, τίποτα δεν αποκλείει μια νέα κατολίσθηση, αποφαίνεται και η επιτροπή στις πρώτες εκτιμήσεις της για το συμβάν, τις οποίες δημοσιοποίησε χθες αργά το βράδυ.
Η επιτροπή των εμπειρογνωμόνων του ΤΕΕ αποδίδει τις κατολισθήσεις στις παρατεταμένες βροχοπτώσεις του τελευταίου διαστήματος. Παρακαμπτήριος 4- 5 χιλιομέτρων. Η ίδια επιτροπή προτείνει ως προσωρινή λύση την κατασκευή εντός μηνός μιας λωρίδας κυκλοφορίας μήκους 4-5 χιλιομέτρων, πάνω ακριβώς στη χάραξη του παλαιού σιδηροδρομικού δικτύου που παρακάμπτει την επικίνδυνη περιοχή των καταπτώσεων.
Πάντως, ο κ. Λέκκας επισημαίνει ότι τα έργα αντιστήριξης στα βράχια έπρεπε να είχαν γίνει από χρόνια. Επισημαίνει ωστόσο ότι μόνο δίχτυα (όπως υπήρχαν και πριν) ή ειδικά στέγαστρα μπορούν να τοποθετηθούν ώστε να συγκρατούν τα βράχια και τους όγκους των χωμάτων. Την περιοχή στην οποία σημειώθηκε η κατολίσθηση στα Τέμπη επισκέφθηκε και ομάδα επιστημόνων του Τμήματος Γεωλογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). «Αν είχε γίνει γεωλογική μελέτη στην περιοχή θα μπορούσαν να εντοπιστούν τα περισσότερο επικίνδυνα σημεία», λέει ο καθηγητής Γεωλογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), Σπύρος Παυλίδης.
Πάντως, από την πλευρά του ΤΕΕ τονίζεται ακόμα ότι θα πρέπει να δοθεί πλέον ιδιαίτερο βάρος στους παρακαμπτήριους δρόμους με την ενίσχυση των μέτρων βελτίωσης της οδικής ασφάλειας.
Κατολισθήσεις και στη Χαλκιδική
Αποκομμένο παραμένει από χθες το μεσημέρι το πρώτο πόδι της Χαλκιδικής, λόγω κατολίσθησης στον δρόμο μεταξύ των χωριών Ν. Φώκαιας και Αφύτου. Πέτρες και μεγάλες ποσότητες χώματος έφραξαν το οδόστρωμα, χωρίς ευτυχώς να τραυματιστεί κάποιος οδηγός, καθώς λόγω των βροχοπτώσεων των τελευταίων ημερών το έδαφος διαβρώθηκε στα πρανή του δρόμου. Η κυκλοφορία των οχημάτων από και προς τη Χερσόνησο της Κασσάνδρας διεξάγεται μέσω παρακαμπτηρίων οδών.
ΚΟΣΤΟΣ 30 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ
Η κατολίσθηση ήταν αποτέλεσμα της έντονης βροχόπτωσης, ενώ το κόστος μπορεί να αγγίξει τα 30 εκατ. ευρώ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Κώστας Ντελέζος
Σε διάστημα τριών έως τεσσάρων μηνών (!), όπως εκτιμούν οι αρμόδιοι επιστήμονες, θα μπορέσει να αποκατασταθεί η κυκλοφορία των οχημάτων στα Τέμπη που έχει διακοπεί από την περασμένη εβδομάδα λόγω της μεγάλης κατολίσθησης βράχων, ενώ αποφαίνονται πως δεν υπάρχει μόνιμη ασφαλής λύση.
Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγουν οι επιστήμονες μετά τις αυτοψίες που έκαναν στην περιοχή προκειμένου να εντοπίσουν τις αιτίες των κατολισθήσεων βράχων που έχουν κόψει στα δύο την Ελλάδα.
Ο καθηγητής Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, ο Ευθύμιος Λέκκας, που επισκέφθηκε τα Τέμπη, εκτιμά ότι «η κατολίσθηση ήταν αποτέλεσμα της έντονης βροχόπτωσης και δεν έχει να κάνει με τα έργα για τη διάνοιξη σήραγγας». Πρόσθεσε δε ότι σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, ο χρόνος της αποκατάστασης θα διαρκέσει πάνω από τρεις μήνες, ενώ το κόστος μπορεί να αγγίξει τα 30 εκατ. ευρώ.
Την ίδια ώρα και η επιτροπή που συγκρότησε το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΤΕΕ) σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ), αποφαίνεται ότι η μορφολογία του εδάφους στην κοιλάδα των Τεμπών είναι τέτοια, ώστε πλέον δεν... μπορεί να δοθεί μόνιμη λύση στο πρόβλημα. Δηλαδή και μετά την αποκατάσταση της κυκλοφορίας στο σημείο, τίποτα δεν αποκλείει μια νέα κατολίσθηση, αποφαίνεται και η επιτροπή στις πρώτες εκτιμήσεις της για το συμβάν, τις οποίες δημοσιοποίησε χθες αργά το βράδυ.
Η επιτροπή των εμπειρογνωμόνων του ΤΕΕ αποδίδει τις κατολισθήσεις στις παρατεταμένες βροχοπτώσεις του τελευταίου διαστήματος. Παρακαμπτήριος 4- 5 χιλιομέτρων. Η ίδια επιτροπή προτείνει ως προσωρινή λύση την κατασκευή εντός μηνός μιας λωρίδας κυκλοφορίας μήκους 4-5 χιλιομέτρων, πάνω ακριβώς στη χάραξη του παλαιού σιδηροδρομικού δικτύου που παρακάμπτει την επικίνδυνη περιοχή των καταπτώσεων.
Πάντως, ο κ. Λέκκας επισημαίνει ότι τα έργα αντιστήριξης στα βράχια έπρεπε να είχαν γίνει από χρόνια. Επισημαίνει ωστόσο ότι μόνο δίχτυα (όπως υπήρχαν και πριν) ή ειδικά στέγαστρα μπορούν να τοποθετηθούν ώστε να συγκρατούν τα βράχια και τους όγκους των χωμάτων. Την περιοχή στην οποία σημειώθηκε η κατολίσθηση στα Τέμπη επισκέφθηκε και ομάδα επιστημόνων του Τμήματος Γεωλογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). «Αν είχε γίνει γεωλογική μελέτη στην περιοχή θα μπορούσαν να εντοπιστούν τα περισσότερο επικίνδυνα σημεία», λέει ο καθηγητής Γεωλογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), Σπύρος Παυλίδης.
Πάντως, από την πλευρά του ΤΕΕ τονίζεται ακόμα ότι θα πρέπει να δοθεί πλέον ιδιαίτερο βάρος στους παρακαμπτήριους δρόμους με την ενίσχυση των μέτρων βελτίωσης της οδικής ασφάλειας.
Κατολισθήσεις και στη Χαλκιδική
Αποκομμένο παραμένει από χθες το μεσημέρι το πρώτο πόδι της Χαλκιδικής, λόγω κατολίσθησης στον δρόμο μεταξύ των χωριών Ν. Φώκαιας και Αφύτου. Πέτρες και μεγάλες ποσότητες χώματος έφραξαν το οδόστρωμα, χωρίς ευτυχώς να τραυματιστεί κάποιος οδηγός, καθώς λόγω των βροχοπτώσεων των τελευταίων ημερών το έδαφος διαβρώθηκε στα πρανή του δρόμου. Η κυκλοφορία των οχημάτων από και προς τη Χερσόνησο της Κασσάνδρας διεξάγεται μέσω παρακαμπτηρίων οδών.
ΚΟΣΤΟΣ 30 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ
Η κατολίσθηση ήταν αποτέλεσμα της έντονης βροχόπτωσης, ενώ το κόστος μπορεί να αγγίξει τα 30 εκατ. ευρώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου