Τρίτη 28 Ιουλίου 2009
Επερώτηση Χ. Αράπογλου για τα μπάζα του Μετρό
Πού καταλήγουν τα (τοξικά;) μπάζα από τη διάνοιξη του μετρό της Θεσσαλονίκης;
Κανείς αρμόδιος δεν έχει απαντήσει μέχρι σήμερα για την ακριβή τοποθεσία απόθεσής τους και αυτό γιατί δεν μπορούν να επιβεβαιώσουν το γεγονός ότι αποτίθενται παράνομα σε διάφορους χώρους, δημόσιους ή ιδιωτικούς, σε όλο το νομό Θεσσαλονίκης.
Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ:
1. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ & ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ
2. ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ, ΑΙΓΑΙΟΥ & ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
3. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ
Πριν από έναν περίπου μήνα, με δημοσίευμα της η εφημερίδα «Μακεδονία» αναζητούσε... τα μπάζα από τη διάνοιξη της σήραγγας του μετρό της Θεσσαλονίκης. Όσο απλοϊκή κι αν φαντάζει η απάντηση, καθώς δεν αναζητείται «βελόνα στα άχυρα» αλλά δεκάδες χιλιάδες κυβικών μέτρων αδρανών υλικών, κανείς αρμόδιος δεν έχει απαντήσει μέχρι σήμερα υπεύθυνα για την ακριβή τοποθεσία απόθεσής τους. Και αυτό γιατί δεν μπορούν να επιβεβαιώσουν το γεγονός ότι αποτίθενται παράνομα σε διάφορους χώρους, δημόσιους ή ιδιωτικούς, σε όλο το νομό Θεσσαλονίκης.
Από την αρχή λειτουργίας του πρώτου μετροπόντικα και έως τα μέσα Απριλίου τα μπάζα μεταφέρονταν στο λιμάνι, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν στην κατασκευή του έκτου προβλήτα. Η λύση όμως αυτή τελικώς ναυάγησε αφενός γιατί διακόπηκαν οι εργασίες κατασκευής του προβλήτα - με αποτέλεσμα να συσσωρευθούν χιλιάδες τόνοι από μπάζα, τα οποία παρεμπόδιζαν τη λειτουργία του λιμανιού - και αφετέρου γιατί τα αδρανή υλικά ήταν ακατάλληλα για την συγκεκριμένη κατασκευή.
Ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης και η ανάδοχος εταιρεία είχαν συμφωνήσει τα υλικά εκσκαφής να υπόκεινται σε ειδική επεξεργασία πριν από την απόθεσή τους στη θάλασσα, ώστε να πληρούν τους περιβαλλοντικούς όρους αλλά και τις κατασκευαστικές απαιτήσεις και τεχνικές προδιαγραφές του έργου επέκτασης του έκτου προβλήτα. Τίποτε από αυτά όμως δεν έγινε, με αποτέλεσμα έως τα μέσα Απριλίου να πεταχτούν στον Θερμαϊκό περισσότερα από πενήντα χιλιάδες κυβικά μέτρα ακατάλληλων υλικών και τελικώς στις 13 Απριλίου, έπειτα από παρέμβαση του ΟΛΘ, η απόθεση στο λιμάνι σταμάτησε.
Μετά τη διακοπή απόθεσής τους στον Θερμαϊκό, τα μπάζα, τα οποία κυμαίνονται από ογδόντα έως εκατό τόνους ημερησίως, μεταφέρονται, σύμφωνα πάντα με την εφημερίδα «Μακεδονία», όπου βρεθεί πρόσφορος χώρος, δημόσιος ή και ιδιωτικός. Αρχικά μεταφέρονταν σε παλιό λατομείο στην περιοχή του Δήμου Χορτιάτη, αλλά η λύση αυτή εγκαταλείφθηκε, έπειτα από αντιδράσεις κατοίκων και φορέων της περιοχής. Ακολούθως ένα μέρος τους μεταφέρεται σε περιοχή του Καλοχωρίου, όπου βρίσκεται το εργοτάξιο της Αττικό Μετρό, ενώ κάποιες άλλες ποσότητες πηγαίνουν σε ιδιωτική μονάδα ανακύκλωσης στην περιοχή της Γέφυρας.
Στο μεταξύ, η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Θεσσαλονίκης με το έγγραφό της προς την «Αττικό Μετρό» γνωστοποιεί ότι δεν υπάρχει πουθενά στο Νομό Θεσσαλονίκης κατάλληλο μέρος για την απόθεση των αδρανών υλικών του μετρό!
Πρόβλημα όμως προκύπτει και με τα αδρανή υλικά τα οποία κατέληξαν στον Θερμαϊκό και τα οποία εκτός από ακατάλληλα πιθανόν να είναι και επικίνδυνα (!!!) καθώς είναι εμποτισμένα με ειδικές χημικές ουσίες αγνώστου τοξικότητας, οι οποίες χρησιμοποιούνται προκειμένου να διευκολύνουν τη λειτουργία του μετροπόντικα. Για τη διαπίστωση της ταυτότητας των χημικών αυτών ουσιών, παρέμβαση έκανε και η Επιθεώρηση Εργασίας έπειτα από αίτημα των εργαζομένων στη διάνοιξη του μετρό.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ ΟΙ ΚΥΡΙΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
1. Πού εναποτίθενται τα μπάζα από την διάνοιξη της σήραγγας του μετρό της Θεσσαλονίκης; Υπάρχει άδεια για την απόθεσή τους στους συγκεκριμένους χώρους;
2. Καθώς έχει διανοιχθεί ένα μικρό μέρος της σήραγγας, υπάρχει πρόβλεψη για χώρο υποδοχής των εκατοντάδων χιλιάδων κυβικών μέτρων αδρανών υλικών που θα εκσκαφθούν;
3. Είναι τοξικές οι χημικές ουσίες που χρησιμοποιούνται για τη διευκόλυνση της λειτουργίας του μετροπόντικα; Σε ποιο φορέα έχει ανατεθεί η διερεύνηση της τοξικότητας των ουσιών αυτών;
4. Γιατί έπρεπε να αποτεθούν 50.000 κυβικά μέτρα από ακατάλληλα (πιθανόν και τοξικά) μπάζα, μέχρι να αντιδράσει ο Ο.Λ.Θ και να διακόψει την απόθεσή τους; Γιατί δεν διερευνήθηκε η τοξικότητα ή μη των αδρανών υλικών πριν αυτά καταλήξουν στο πολύπαθο Θερμαϊκό;
5. Στην περίπτωση που αποδειχθεί ότι τα αδρανή υλικά που κατέληξαν στο Θερμαϊκό κόλπο είναι διαποτισμένα με τοξική ουσία, ποια μέτρα θα ληφθούν;
Χρύσα Αράπογλου
Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης
Πηγή: metro.thessalonikis
Ετικέτες
Δήμος Θεσσαλονίκης,
Θεσσαλονίκη,
Μετρό Θεσσαλονίκης,
Πολιτική
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου