Τετάρτη 16 Δεκεμβρίου 2009
Βουλευτικός μισθός: Να μειωθεί ή όχι;
Διχασμένοι είναι οι βουλευτές σχετικά με την πρόταση του πρωθυπουργού για μείωση των αποζημιώσεών τους. Σημειώνεται ότι ακόμα δεν έχει διευκρινιστεί αν θα είναι μια οριζόντια μείωση της τάξης του 10% ή αν θα καταργηθεί η αυτοτελής φορολόγηση. Υπέρ τάσσονται οι βουλευτές ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ και ΛΑΟΣ. Κατά εκείνοι της ΝΔ ενώ δεν έχουν τοποθετηθεί ακόμα οι βουλευτές του ΚΚΕ.
H βουλευτική αποζημίωση αγγίζει τις 6.000 ευρώ μηνιαίως και αυξάνεται κατά 270 ευρώ για κάθε συμμετοχή του εκάστοτε βουλευτή σε επιτροπές.
Όσο αφορά στις αντιδράσεις, ο πρόεδρος της Βουλής Φ. Πετσάλνικος δήλωσε ότι η Βουλή ήδη έχει μειώσει τις δαπάνες της, «δίνοντας το μήνυμα της αναγκαιότητας περιστολής των δαπανών εν μέσω οικονομικής κρίσης» και πρόσθεσε ότι σε συνεργασία με τον κ. Παπακωνσταντίνου θα αναζητήσουν τους τρόπους περαιτέρω συμβολής του Κοινοβουλίου στην εθνική προσπάθεια βελτίωσης των δημοσιονομικών της χώρας μας.
«Την "πατρότητα" της ιδέας την έχω εγώ και την είχα διατυπώσει και υπάρχει στα πρακτικά. Πιστεύω ότι όλοι οι βουλευτές πρέπει να αποφασίσουμε μείωση των μισθών 50%, για όσο διαρκεί η κρίση», σημείωσε ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ Γ. Καρατζαφέρης. «Δε μπορούμε να πούμε στον ελληνικό λαό "σφίξε το ζωνάρι" κι εμείς να καθόμαστε αναπαυτικά στην "πολυθρόνα των 7.000 ευρώ". Αυτό λέω και επιμένω! Τώρα μείωση 10-15% δεν πιστεύω ότι είναι κάτι σημαντικό, που θα δώσει ένα ξεκάθαρο μήνυμα στον ελληνικό λαό», πρόσθεσε.
Ωστόσο, σύμφωνα με το Βήμα, ο βουλευτής του ΛΑΟΣ, Αθ. Πλεύρης έθεσε ζήτημα νομιμότητας μίας τέτοιας απόφασης. Όπως υποστηρίζει το Δ΄ Ψήφισμα καθορίζει τις αποδοχές των βουλευτών με αυτοτελή φορολόγηση 5%.
Ο Φώτης Κουβέλης δήλωσε ότι οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ συμφωνούν σε μείωση αποδοχών, σημειώνοντας ότι έχει ήδη γίνει ανάλογη πρόταση εκ μέρους τους. Ακόμα, σημείωσε ότι είναι σημαντικός και ο πολιτικός συμβολισμός της κίνησης. «Οφείλουν οι βουλευτές να καταγράψουν και στο επίπεδο αυτό τη συμμετοχή τους στην προσπάθεια αντιμετώπισης των μεγάλων οικονομικών προβλημάτων που επωμίζεται η μεγάλη πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας», τόνισε.
Σύμφωνα με το Βήμα, στην πρόταση αντιδρούν οι βουλευτές της ΝΔ. Ο βουλευτής Σ. Κεδίκογλου, δήλωσε ότι δεν θα μπορεί να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις του αν υπάρξει μείωση αποδοχών, καθώς - όπως λέει - θα αναγκαστεί να κλείσει το γραφείο του στην περιφέρεια. Το ίδιο πρόβλημα επικαλείται και ο βουλευτής Σερρών Αν. Καρυπίδης. Επίσης, ο Μ. Βαρβιτσιώτης υπενθυμίζει ότι ήδη υπήρξε μείωση κατά 5% επί υπουργίας Παπαθανασίου και ότι αν ισχύσει η πρόταση Παπανδρέου, είναι πολύ πιθανόν οι βουλευτές να υποστούν διπλή μείωση, με την αυξημένη φορολόγηση των αποδοχών που ακολουθεί.
Ο πρώην υπουργός Ν. Δένδιας δήλωσε ότι «μπαίνει μέσα οικονομικά» ήδη, ενώ η κ. Πιπιλή κάλεσε τον πρωθυπουργό να επεκτείνει το μέτρο και στους μισθούς νομαρχών και δημάρχων. Ωστόσο, ο πρώην υφυπουργός της ΝΔ, Κ. Γκιουλέκας σημειώνει ότι «πρώτοι θα συμβάλουμε στις θυσίες».
Θετικοί έχουν δηλώσει εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ ο Κ. Σκανδαλίδης και ο Ι. Διαμαντίδης. Δηλώσεις εκ μέρους των βουλευτών του ΚΚΕ, οι οποίοι εκχωρούν τις αποδοχές τους στο κόμμα, δεν έχουν γίνει.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ,TVXS,BHMA
Πηγή: Foreign Press
Ετικέτες
Βουλή,
Κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου,
Οικονομία,
Πολιτική
Πρόταση Σαμαρά για την καταπολέμηση της διαφθοράς
Αναφορικά με τη στάση της Ν.Δ. στις προτάσεις του κ. Παπανδρέου, ο κ. Σαμαράς συμφώνησε στη θέσπιση ενός λογικού και δίκαιου πλαισίου τεκμηρίων διαβίωσης
Του Ηλία Μπενέκου
Με πρόταση για προ ημερησίας συζήτηση σε επίπεδο Αρχηγών με στόχο την καταπολέμηση της Διαφθοράς, αμέσως μετά τις γιορτές, προσήλθε στη χθεσινή σύσκεψη των Πολιτικών Αρχηγών ο Αντώνης Σαμαράς.
Σύμφωνα με την πρόταση του προέδρου της ΝΔ, η οποία έγινε δεκτή, αμέσως μετά τη συζήτηση, θα συγκροτηθεί Ειδική Επιτροπή της Βουλής, με την εντολή, μέχρι τον Ιούνιο να προτείνει συγκεκριμένα νομοσχέδια που θα εκτείνονται σε ευρύ φάσμα τομέων, και θα καταπολεμούν τη διαφθορά παντού.
Ο κ. Σαμαράς τοποθετήθηκε θετικά και στην πρόταση για τη σύσταση Εξεταστικών Επιτροπών, προκειμένου να διερευνηθούν υποθέσεις ακόμα και σε περιπτώσεις που οι ευθύνες έχουν παραγραφεί, τονίζοντας όμως πως θα πρέπει να αφορά και το «σκάνδαλο του Χρηματιστηρίου».
Όπως ξεκαθάρισε ο κ. Σαμαράς για την καταπολέμηση της διαφθοράς απαιτείται μεν «αρραγές μέτωπο όλης της κοινωνίας σε ένα αγώνα που θα έχει διάρκεια», ωστόσο «σε κάθε βήμα, το αποτέλεσμα πρέπει να είναι συγκεκριμένο και μετρήσιμο».
Εκλογικός νόμος
Ο πρόεδρος της ΝΔ, πάντως, τάχθηκε κατά του λεγόμενου «γερμανικού μοντέλου» στον εκλογικό νόμο, λέγοντας πως «αποτελεί οπισθοδρόμηση κι όχι πρόοδο σε θέματα διαφάνειας του πολιτικού συστήματος». Σε δηλώσεις που έκανε μετά τη σύσκεψη, ο κ. Σαμαράς εξειδίκευσε τις προτάσεις που κατέθεσε το κόμμα του και στις οποίες υπήρξε θετική ανταπόκριση από τον πρωθυπουργό. Μεταξύ άλλων προβλέπουν:
Να αλλάξει ο Νόμος περί Ευθύνης υπουργών, ώστε ο χρόνος παραγραφής που ισχύει για κάθε πολίτη, να ισχύει και για τους υπουργούς.
Να γίνεται δημοσιοποίηση του τελικού κόστους των μεγάλων έργων και των προμηθειών του Δημοσίου.
Να δοθούν αυξημένες αρμοδιότητες στο Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης.
Να εξασφαλιστεί Οικονομική Αυτοτέλεια με πόρους σταθερούς για τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης,
Να δημιουργηθεί ηλεκτρονικό ΚΕΠ ώστε η εξυπηρέτηση του πολίτη να γίνεται ηλεκτρονικά.
Να γενικευθεί η εφαρμογή του διπλογραφικού συστήματος σε νοσοκομεία, Τοπική Αυτοδιοίκηση και Δημόσιους Φορείς.
Απαντήσεις
Αναφορικά με τη στάση της ΝΔ στις προτάσεις του κ. Παπανδρέου:
Ο κ. Σαμαράς συμφώνησε στη θέσπιση ενός λογικού και δίκαιου πλαισίου τεκμηρίων διαβίωσης, διαφωνώντας όμως, κατηγορηματικά, με την ανεξέλεγκτη φοροεπιδρομή.
Συμφώνησε επίσης στην ένταξη των μεταναστών στο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης, εφόσον υπάρξουν ευρύτερα μέτρα κοινωνικής τους ενσωμάτωσης.
Θετικά τοποθετήθηκε και αναφορικά με την πρόταση για κωδικοποίηση των διάσπαρτων νόμων και Π.Δ.
«Πράσινο φως» έδωσε η Ν.Δ. και για την αλλαγή του πλαισίου που ισχύει για το «Πόθεν Έσχες» των πολιτικών προσώπων, αλλά και όλων των υπαλλήλων του δημοσίου τομέα. Σε ό,τι αφορά την κυβερνητική πρόταση για διαρκή έλεγχο της εφαρμογής του Προϋπολογισμού ανά τακτά χρονικά διαστήματα από αρμόδια Κοινοβουλευτική Επιτροπή, ο κ. Σαμαράς συμφώνησε προτείνοντας να γίνεται έλεγχος και του Απολογισμού.
Πηγή: Ημερησία
Ετικέτες
Αντώνης Σαμαράς,
Διαφθορά,
Νέα Δημοκρατία,
Πολιτική
Στις 14/1 η ψηφιακή τηλεόραση σε Θεσσαλονίκη και Κ. Μακεδονία
Στις 14 Ιανουαρίου 2010, θα προχωρήσει στην έναρξη των ψηφιακών εκπομπών των ιδιωτικών καναλιών εθνικής εμβέλειας (ALPHA, ALTER, ANTENNA, ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ TV, MEGA, ΣΚΑΪ και STAR) στη Θεσσαλονίκη και στην ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας συνεχίζοντας τη διαδικασία μετάβασης στην ψηφιακή τηλεόραση.
Πιο συγκεκριμένα, η DIGEA, εφαρμόζοντας την ΚΥΑ (Κοινή Υπουργική Απόφαση) 21161/08, θα ξεκινήσει την εκπομπή ψηφιακού σήματος από τα κέντρα εκπομπής του Χορτιάτη και Φιλίππειου.
Το αναλογικό σήμα θα συνεχίσει να εκπέμπεται από το κέντρο εκπομπής του Χορτιάτη ενώ θα διακοπεί από το Φιλίππειο, σύμφωνα πάντα με την συγκεκριμένη απόφαση.
Σ.Ι.
Πηγή: Ναυτεμπορική
Ετικέτες
Δήμος Πυλαίας - Χορτιάτη,
Θεσσαλονίκη,
Τηλεόραση
Πλημμύρες και κατολισθήσεις στη Χαλκιδική, κακοκαιρία τις επόμενες ημέρες
Σαμοθράκη: Οδηγός έπεσε μαζί με τη γέφυρα εξαιτίας της βροχής!
Από... «θαύμα» σώθηκε ένας 56χρονος ψαράς στη Σαμοθράκη, όταν λόγω της καταρρακτώδους βροχής που έπληξε το νησί γκρεμίστηκε η γέφυρα πάνω στην οποία κινούνταν εκείνη την ώρα με το αυτοκίνητό του. Ο άτυχος 56χρονος επέστρεφε στο σπίτι του όταν το οδόστρωμα της γέφυρας, ύψους τριών μέτρων, δίπλωσε και ο ίδιος βρέθηκε μέσα στα νερά του ρέματος της Ποταμιάς στην περιοχή Καμαριώτισσας.
22 κλήσεις σε τρεις ώρες
Φωτιά πήραν και τα τηλέφωνα της πυροσβεστικής υπηρεσίας στη Σαμοθράκη που δέχθηκε μέσα σε διάστημα τριών ωρών 22 κλήσεις και έκανε 14 αντλήσεις υδάτων από υπόγεια σπιτιών και καταστημάτων.
Κατολισθήσεις και πλημμύρες στη Χαλκιδική
Το σίριαλ των κατολισθήσεων συνεχίστηκε χθες στη Χαλκιδική με τις έντονες βροχοπτώσεις που έπληξαν την περιοχή της Σιθωνίας και την Τορώνη. Βράχοι αποκολλήθηκαν στην περιοχή της Βουρβουρού στο 54ο χιλιόμετρο της επαρχιακής οδού Μουδανίων Σάρτης. Ο δρόμος έμεινε κλειστός για τρεις σχεδόν ώρες από τις 8 το πρωί μέχρι και τις 11, ενώ από τις 10 μέχρι και τις 12 λόγω κατολίσθησης έκλεισε και το ρεύμα προς Συκιά στην περιοχή Πόρτο Κουφό.
Μάλιστα εξαιτίας της βροχής οι κεντρικοί δρόμοι της περιοχής θύμιζαν λίμνες με μπάζα και σκουπίδια από τους αγροτικούς δρόμους να καταλήγουν στην άσφαλτο. Την ίδια στιγμή το κλιμάκιο της πυροσβεστικής στο Μαρμαρά δέχθηκε τρεις κλήσεις για άντληση υδάτων στη Σάρτη.
Επιδείνωση καιρού το ερχόμενο τριήμερο
Από το βράδυ της Πέμπτης ξεκινά η επιδείνωση του καιρού με καταιγίδες να εκδηλώνονται στην περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης καθώς και στα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου. Νέο κύμα καταιγίδων αναμένεται από το Σάββατο το βράδυ, ενώ παγετός θα πλήξει στα ηπειρωτικά της Β. Ελλάδος με τη θερμοκρασία να πέφτει κάτω από το μηδέν και να φτάνει του -3 βαθμούς Κελσίου.
Πηγή: Αγγελιοφόρος
Αυτοπυρπολήθηκε 46χρονος στην Κατερίνη
Αυτοπυρπολήθηκε 46χρονος σήμερα λίγο πριν τις τρεις το μεσημέρι στην Κατερίνη.
Ο τραγικός αυτόχειρας περιλούστηκε με εύφλεκτο υλικό και έβαλε φωτιά στα ρούχα του, με αποτέλεσμα να αφήσει λίγο αργότερα την τελευταία του πνοή.
Αμέσως κλήθηκαν και κατέφθασαν επιτόπου το ΕΚΑΒ και η πυροσβεστική, αλλά ο άτυχος άνδρας ήταν ήδη νεκρός.
Ο 46χρονος που σύμφωνα με πληροφορίες γειτόνων αντιμετώπιζε χρόνια ψυχολογικά προβλήματα κατοικούσε μαζί με τη μητέρα του σε μονοκατοικία της οδού Ενιπέως στο Μυλαύλακο Κατερίνης.
Πηγή: Λευτεριά
Ετικέτες
Δήμος Κατερίνης,
Κοινωνία
Διακοπή μαθημάτων λόγω γρίπης
Με απόφαση του Νομάρχη κ. Αστέριου Ζωγράφου διακόπτονται τα μαθήματα στο 2ο Τμήμα της ΣΤ΄ τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Πολυγύρου από Τρίτη 15 Δεκεμβρίου έως και Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2009, λόγω συρροής κρουσμάτων γρίπης.
Πηγή: Γνώση
Ετικέτες
Δήμος Πολυγύρου,
Παιδεία,
Υγεία
"Γεφύρι της Άρτας" η Περιφερειακή Θεσσαλονίκης
Την "τύχη" των επεκτάσεων της Αττικής Οδού, του αεροδρομίου στο Καστέλι Κρήτης και πολλών ακόμη έργων υποδομής που επανασχεδιάζονται φαίνεται ότι έχει η Εξωτερική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης μήκους 34,5 χλμ.
Κατά την επίσκεψή του την περασμένη Κυριακή στη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Γιαννης Μαγκριώτης έκανε γνωστό ότι το μεγαλύτερο οδικό έργο της συμπρωτεύουσας μετά την ακυρωθείσα υποθαλάσσια αρτηρία θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, προκειμένου να χαραχθεί εκ νέου.
Σημαντικές ενστάσεις για το συγκεκριμένο έργο προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ είχαν κατά καιρούς εκφράσει φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης της Θεσσαλονίκης, τοπικές οργανώσεις και σύλλογοι πολιτών. Όπως υποστηρίζουν, η σχεδιαζόμενη διέλευση του αυτοκινητοδρόμου οκτώ λωρίδων κυκλοφορίας από κατοικημένες περιοχές θα τις απέκοπτε και θα δημιουργούσε ανεπανόρθωτη οικολογική και περιβαλλοντική ζημιά. Σύμφωνα επίσης, με οικολογικές οργανώσεις ο αυτοκινητόδρομος θα κατέστρεφε 124 στρέμματα βλάστησης του Σέιχ Σου και θα ενίσχυε τον κίνδυνο πυρκαγιάς.
Με τη διαβούλευση που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τις αρχές του 2010, το υπουργείο Υποδομών επιδιώκει η νέα χάραξη να γίνει βάσει των αιτιάσεων που διατυπώνουν οι επιμέρους πλευρές.
Παρ΄ όλ΄ αυτά, η απελθούσα ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ είχε ολοκληρώσει την εκπόνηση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την αποκαλούμενη "Αττική Οδό" της Θεσσαλονίκης, ενώ είχε αναθέσει την μελέτη του έργου στην Εγνατία Οδό Α.Ε.
Πλέον η κατασκευή της Εξωτερικής Περιφερειακής Οδού εκτιμάται ότι θα καθυστερήσει σημαντικά, δεδομένου ότι θα πρέπει να "περάσει" από δύο ιδιαίτερα χρονοβόρα στάδια, αφενός του επανασχεδιασμού και αφετέρου της δημοπράτησης για την ανάδειξη της αναδόχου κατασκευαστικής εταιρείας. Μετά πάντως, από την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών, θα απαιτηθούν περίπου τρία χρόνια για να ολοκληρωθεί και θα εξυπηρετεί καθημερινά 80 χιλιάδες οχήματα. Σήμερα, στην εσωτερική περιφερειακή, κινούνται καθημερινά περίπου 125 χιλιάδες οχήματα.
Ο αυτοκινητόδρομος θα αντικαταστήσει την κορεσμένη παλαιά περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης και θα διευκολύνει τη σύνδεση της πόλης τόσο με την ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας και με το αεροδρόμιο "Μακεδονία" όσο και με τη Χαλκιδική. Θα συνδέει την Εγνατία Οδό με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Μουδανιών και ο υφιστάμενος σχεδιασμός προβλέπει σήραγγες μήκους 9 χλμ., γέφυρες 1.500 μέτρων και επτά ανισόπεδους κόμβους που θα συνδέουν την αρτηρία με τις αστικές περιοχές που θα διατρέχει.
Το αρχικό κόστος του έργου διαμορφωνόταν στα 680 εκατ. ευρώ, ανέβηκε στο 1 δισ. ευρώ μετά από τροποποιήσεις και επεκτάσεις, ενώ ο πρώην υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, κ. Γ. Σουφλιάς είχε δεσμεύσει 250 εκατ. ευρώ στην Προγραμματική Περίοδο 2007-2013 (Δ΄ ΚΠΣ).
Δ. Δελ.
Πηγή: Capital.gr
Ετικέτες
Θεσσαλονίκη,
Οδικό Δίκτυο,
Χαλκιδική
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)