ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΕΥΤΥΧΙΑ ΒΑΤΑΛΗ
«Χειρόφρενο» τράβηξε χτες και ο «Γιωρίκας», ο δεύτερος από τους δύο μετροπόντικες της Θεσσαλονίκης, ο οποίος συναντήθηκε με τον «Κωστίκα», το πρώτο μηχάνημα, που παραμένει ακινητοποιημένο από τις 10 του περασμένου Νοεμβρίου.
Ο «Γιωρίκας» ήρθε στο... φως, αφού γκρέμισε τοίχο και εισήλθε σε κατάλληλα διαμορφωμένο φρεάτιο έξω από τη Βιβλιοθήκη του ΑΠΘ.
Παρά τη χαρά όσων ήταν μπροστά στην εμφάνιση του «Γιωρίκα», το κλίμα δεν ήταν πανηγυρικό, όπως πριν από δυόμισι μήνες, όταν είχε έρθει στο φως ο πρώτος μετροπόντικας. Κι αυτό καθώς τα δύο μηχανήματα θα παραμείνουν ακινητοποιημένα, άγνωστο για πόσο χρονικό διάστημα, αφού ακόμα δεν έχει ξεκαθαριστεί τι θα γίνει με τον επόμενο σταθμό, αυτόν του Παπαφείου, αλλά και με τις απαιτήσεις της ΑΕΓΕΚ (επικεφαλής εταιρία της κατασκευάστριας κοινοπραξίας), που ζητά επιπλέον χρήματα.
Ενδεικτικό της κατάστασης είναι ότι από τη χτεσινή γιορτή έλαμψε διά της απουσίας της η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Μπλέξιμο
Η κατασκευή του σταθμού «Παπάφειο» είναι μπλεγμένη σε ένα γραφειοκρατικό κυκεώνα και, δυστυχώς, μέχρι και σήμερα δεν αποκλείεται είτε να παραπεμφθεί στις ελληνικές καλένδες, είτε να γίνει μετά την ολοκλήρωση του μετρό, κάτι το οποίο θα σημάνει αύξηση του κόστους του έργου.
Ομως, η κατασκευή ή μη του συγκεκριμένου σταθμού δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα, καθώς ακόμα δεν έχει ξεκαθαριστεί τι θα γίνει με τις απαιτήσεις της ΑΕΓΕΚ που, όπως αποκάλυψε ο «ΑτΚ» την περασμένη Κυριακή, έχει θέσει τελεσίγραφο διακοπής των εργασιών, στις 28 Φεβρουαρίου, αν δε λάβει επιπλέον χρηματική αποζημίωση.
Ακόμη, όμως, κι αν υπάρξει συμφωνία ανάμεσα στο αρμόδιο υπουργείο και την ΑΕΓΕΚ -κάτι για το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, καταβάλλονται προσπάθειες-, το μετρό έχει ακόμα να ξεπεράσει πολλά προβλήματα.
Ετσι, από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι το Σιντριβάνι τα έργα είναι σχεδόν σταματημένα, καθώς μέσα στα εργοτάξια βρίσκονται οι αρχαιολόγοι, οι οποίοι πραγματοποιούν έρευνες με άγνωστο χρόνο ολοκλήρωσης. Από το Σιντριβάνι και μετά μπορεί να μην υπάρχουν προβλήματα με αρχαία, υπάρχουν όμως άλλες δυσκολίες. Πέρα από το «Παπάφειο» που βρίσκεται ακόμα στο μηδέν, ομαλά εξελίσσεται η κατάσταση μόνο για την κατασκευή των σταθμών «Ευκλείδης» και «Φλέμινγκ».
Στο σταθμό Αναλήψεως υπάρχει πρόβλημα με το φυλάκιο του Νοσοκομείου Αφροδίσιων και Δερματικών Νόσων, στο σταθμό Πατρικίου πρέπει να απομακρυνθούν υπόγειες δεξαμενές πετρελαίου, ενώ για τους σταθμούς Βούλγαρη και Νέα Ελβετία δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα οι οριστικές μελέτες. Προβλήματα υπάρχουν, επίσης, και με το τμήμα του ανοιχτού ορύγματος από τη Νέα Ελβετία μέχρι το αμαξοστάσιο.
Πηγή: Αγγελιοφόρος
«Χειρόφρενο» τράβηξε χτες και ο «Γιωρίκας», ο δεύτερος από τους δύο μετροπόντικες της Θεσσαλονίκης, ο οποίος συναντήθηκε με τον «Κωστίκα», το πρώτο μηχάνημα, που παραμένει ακινητοποιημένο από τις 10 του περασμένου Νοεμβρίου.
Ο «Γιωρίκας» ήρθε στο... φως, αφού γκρέμισε τοίχο και εισήλθε σε κατάλληλα διαμορφωμένο φρεάτιο έξω από τη Βιβλιοθήκη του ΑΠΘ.
Παρά τη χαρά όσων ήταν μπροστά στην εμφάνιση του «Γιωρίκα», το κλίμα δεν ήταν πανηγυρικό, όπως πριν από δυόμισι μήνες, όταν είχε έρθει στο φως ο πρώτος μετροπόντικας. Κι αυτό καθώς τα δύο μηχανήματα θα παραμείνουν ακινητοποιημένα, άγνωστο για πόσο χρονικό διάστημα, αφού ακόμα δεν έχει ξεκαθαριστεί τι θα γίνει με τον επόμενο σταθμό, αυτόν του Παπαφείου, αλλά και με τις απαιτήσεις της ΑΕΓΕΚ (επικεφαλής εταιρία της κατασκευάστριας κοινοπραξίας), που ζητά επιπλέον χρήματα.
Ενδεικτικό της κατάστασης είναι ότι από τη χτεσινή γιορτή έλαμψε διά της απουσίας της η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Μπλέξιμο
Η κατασκευή του σταθμού «Παπάφειο» είναι μπλεγμένη σε ένα γραφειοκρατικό κυκεώνα και, δυστυχώς, μέχρι και σήμερα δεν αποκλείεται είτε να παραπεμφθεί στις ελληνικές καλένδες, είτε να γίνει μετά την ολοκλήρωση του μετρό, κάτι το οποίο θα σημάνει αύξηση του κόστους του έργου.
Ομως, η κατασκευή ή μη του συγκεκριμένου σταθμού δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα, καθώς ακόμα δεν έχει ξεκαθαριστεί τι θα γίνει με τις απαιτήσεις της ΑΕΓΕΚ που, όπως αποκάλυψε ο «ΑτΚ» την περασμένη Κυριακή, έχει θέσει τελεσίγραφο διακοπής των εργασιών, στις 28 Φεβρουαρίου, αν δε λάβει επιπλέον χρηματική αποζημίωση.
Ακόμη, όμως, κι αν υπάρξει συμφωνία ανάμεσα στο αρμόδιο υπουργείο και την ΑΕΓΕΚ -κάτι για το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, καταβάλλονται προσπάθειες-, το μετρό έχει ακόμα να ξεπεράσει πολλά προβλήματα.
Ετσι, από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι το Σιντριβάνι τα έργα είναι σχεδόν σταματημένα, καθώς μέσα στα εργοτάξια βρίσκονται οι αρχαιολόγοι, οι οποίοι πραγματοποιούν έρευνες με άγνωστο χρόνο ολοκλήρωσης. Από το Σιντριβάνι και μετά μπορεί να μην υπάρχουν προβλήματα με αρχαία, υπάρχουν όμως άλλες δυσκολίες. Πέρα από το «Παπάφειο» που βρίσκεται ακόμα στο μηδέν, ομαλά εξελίσσεται η κατάσταση μόνο για την κατασκευή των σταθμών «Ευκλείδης» και «Φλέμινγκ».
Στο σταθμό Αναλήψεως υπάρχει πρόβλημα με το φυλάκιο του Νοσοκομείου Αφροδίσιων και Δερματικών Νόσων, στο σταθμό Πατρικίου πρέπει να απομακρυνθούν υπόγειες δεξαμενές πετρελαίου, ενώ για τους σταθμούς Βούλγαρη και Νέα Ελβετία δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα οι οριστικές μελέτες. Προβλήματα υπάρχουν, επίσης, και με το τμήμα του ανοιχτού ορύγματος από τη Νέα Ελβετία μέχρι το αμαξοστάσιο.
Πηγή: Αγγελιοφόρος