Σάββατο 26 Δεκεμβρίου 2009
Ένταση στις Ελληνοτουρκικές σχέσεις με αφορμή "κατασκοπευτική δραστηριότητα" Έλληνα διπλωμάτη
Αποκλειστικό του Foreign Press:
Σκηνικό έντασης μεταξύ Αθηνών και Άγκυρας που ενδεχομένως θα δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα στις ελληνοτουρκικές σχέσεις εξυφαίνεται από κύκλους του λεγόμενου «κεμαλικού βαθέως κράτους» που προσπαθούν με όλα τα μέσα να δημιουργήσουν «αναχώματα» στην πολιτική του πρωθυπουργού της Τουρκίας Ταγίπ Ερντογάν.
Αυτή τη φορά εμπλέκεται επίσημα και η Ελλάδα-κατηγορώντας άμεσα Έλληνα διπλωμάτη που φέρεται να είχε «κατασκοπευτική δραστηριότητα». Παράλληλα, τις προηγούμενες ημέρες συνελήφθησαν τρεις Τούρκοι υπήκοοι στη Σμύρνη και την Αλικαρνασσό (ΦΩΤΟ 1,2), με τη κατηγορία πως διενεργούσαν κατασκοπία υπέρ της Ελλάδος.
Σύμφωνα με πληροφορίες η Τουρκική υπηρεσία πληροφοριών, έχει στοιχεία πως ένας εκ των Ελλήνων διπλωματών που υπηρετούσε στο προξενείο της Σμύρνης, είχε στήσει δίκτυο κατασκοπίας με Έλληνες πράκτορες σε συνεργασία με τους 3 τούρκους συλληφθέντες.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως ο εν λόγω διπλωμάτης μαζί με τους υπόλοιπους πράκτορες της ΕΥΠ παρακολουθούνταν επί 6 μήνες με άκρα μυστικότητα από την ΜΙΤ, ενώ και στα έγγραφα που βρέθηκαν στην κατοχή των 3 συλληφθέντων αποδεικνύεται η εμπλοκή του.
Η Άγκυρα ζήτησε να κληθεί πάραυτα ο εν λόγω διπλωμάτης, γιατί σε διαφορετική περίπτωση θα κηρυσσόταν persona non grata(«ανεπιθύμητος»).
Σύμφωνα με την Χουριέτ «ο Έλληνας κατάσκοπος είχε στενές επαφές με Τούρκους πολίτες και συγκέντρωνε πληροφορίες για τις στρατιωτικές εγκαταστάσεις στις ακτές του Αιγαίου, βάσεις κινητών πυραύλων σε Αιγαίο και Θράκη και παρακολουθούσε τα πολεμικά πλοία. Κατόπιν έδινε αυτές τις πληροφορίες σε Έλληνες που κατέφθαναν από τα ελληνικά νησιά και ήταν γνωστό πως υπηρετούσαν στην ΕΥΠ.
Σύμφωνα με τη Hürriyet, δεν είναι η πρώτη φορά που εμπλέκεται το Ελληνικό Προξενείο σε τέτοιου είδους ενέργειες. Στο πρόσφατο παρελθόν είχε συζητηθεί έντονα και η περίπτωση του Σάββα Καλεντερίδη που αργότερα ενεπλάκη στην υπόθεση Οτζαλάν.
Πηγή: Foreign Press
Αυτή τη φορά εμπλέκεται επίσημα και η Ελλάδα-κατηγορώντας άμεσα Έλληνα διπλωμάτη που φέρεται να είχε «κατασκοπευτική δραστηριότητα». Παράλληλα, τις προηγούμενες ημέρες συνελήφθησαν τρεις Τούρκοι υπήκοοι στη Σμύρνη και την Αλικαρνασσό (ΦΩΤΟ 1,2), με τη κατηγορία πως διενεργούσαν κατασκοπία υπέρ της Ελλάδος.
Σύμφωνα με πληροφορίες η Τουρκική υπηρεσία πληροφοριών, έχει στοιχεία πως ένας εκ των Ελλήνων διπλωματών που υπηρετούσε στο προξενείο της Σμύρνης, είχε στήσει δίκτυο κατασκοπίας με Έλληνες πράκτορες σε συνεργασία με τους 3 τούρκους συλληφθέντες.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως ο εν λόγω διπλωμάτης μαζί με τους υπόλοιπους πράκτορες της ΕΥΠ παρακολουθούνταν επί 6 μήνες με άκρα μυστικότητα από την ΜΙΤ, ενώ και στα έγγραφα που βρέθηκαν στην κατοχή των 3 συλληφθέντων αποδεικνύεται η εμπλοκή του.
Η Άγκυρα ζήτησε να κληθεί πάραυτα ο εν λόγω διπλωμάτης, γιατί σε διαφορετική περίπτωση θα κηρυσσόταν persona non grata(«ανεπιθύμητος»).
Σύμφωνα με την Χουριέτ «ο Έλληνας κατάσκοπος είχε στενές επαφές με Τούρκους πολίτες και συγκέντρωνε πληροφορίες για τις στρατιωτικές εγκαταστάσεις στις ακτές του Αιγαίου, βάσεις κινητών πυραύλων σε Αιγαίο και Θράκη και παρακολουθούσε τα πολεμικά πλοία. Κατόπιν έδινε αυτές τις πληροφορίες σε Έλληνες που κατέφθαναν από τα ελληνικά νησιά και ήταν γνωστό πως υπηρετούσαν στην ΕΥΠ.
Σύμφωνα με τη Hürriyet, δεν είναι η πρώτη φορά που εμπλέκεται το Ελληνικό Προξενείο σε τέτοιου είδους ενέργειες. Στο πρόσφατο παρελθόν είχε συζητηθεί έντονα και η περίπτωση του Σάββα Καλεντερίδη που αργότερα ενεπλάκη στην υπόθεση Οτζαλάν.
Πηγή: Foreign Press
Ετικέτες
Εθνικά Θέματα,
Ελληνοτουρκικά,
Εξωτερική Πολιτική
Κάλαντα της Πρωτοχρονιάς στον Πολύγυρο
Τα παλιά χρόνια,μέρες πριν την Πρωτοχρονιά, οι νέοι οργανώνονταν
σε ομάδες καλαντιστών και διάλεγαν τον αρχηγό τους που θα παρίστανε τον Αη-Βασίλη.
Σαν έφτανε η μεγάλη μέρα,η Πρώτη του χρόνου ξεκινούσαν χαράματα, σκεπασμένοι με κάπες και χτυπώντας κουδούνια.
Ο Αη-Βασίλης κρατούσε μία «γκλιρίκα» ή γκλίτσα στο χέρι και χτυπούσε την Πόρτα του σπιτιού.Η νοικοκυρά άνοιγε και όλοι έψελναν τα κάλαντα:
«Σήκου Κυρά μου κι άνοιξι την Πόρτα την καρένια,
έχω δυο λόγια να σι πω γλυκά κι ζαχαρένια.
Του καλαθούδι μ’ θέλ’ αυγά κι η τσέπη μου καρύδια,
κι του χρυσό μαντήλι μου πιντέξι μιταλίκια.
Σήκω θειά κι δωμ’του κλικ να μη σι φαν οι λυκ’
και σαράντα λυκούδια.»
Έμπαιναν στο σπίτι και κάθονταν μόνο αν η νοικοκυρά απαντούσε:
«Κάτσε να κλωσσήσεις,να κλωσσήσ’ Κι η κλωσσαριά μ’.»
Μετά τους κερνούσε πίτες,κρασί και γλυκά και έφευγαν για άλλα σπίτια.
Αν η νοικοκυρά δεν άνοιγε την πόρτα,έλεγαν:
«Σ’αυτό το σπίτι που’ρθαμε, γεμάτο καλιακούδια τα μσά ψοφούν,
τα μσά κλωσσούν, τα μσά μας βγάζουν μάτια.»
Τις πληροφορίες για τα έθιμα τις συγκέντρωσαν μαθητές του σχολείου μας.
Πηγή: Γνώση
Το blog Γνώση είναι του 2ου Δημοτικού Σχολείου Πολυγύρου.
Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια και στους δασκάλους και στα παιδιά αυτού του σχολείου.
σε ομάδες καλαντιστών και διάλεγαν τον αρχηγό τους που θα παρίστανε τον Αη-Βασίλη.
Σαν έφτανε η μεγάλη μέρα,η Πρώτη του χρόνου ξεκινούσαν χαράματα, σκεπασμένοι με κάπες και χτυπώντας κουδούνια.
Ο Αη-Βασίλης κρατούσε μία «γκλιρίκα» ή γκλίτσα στο χέρι και χτυπούσε την Πόρτα του σπιτιού.Η νοικοκυρά άνοιγε και όλοι έψελναν τα κάλαντα:
«Σήκου Κυρά μου κι άνοιξι την Πόρτα την καρένια,
έχω δυο λόγια να σι πω γλυκά κι ζαχαρένια.
Του καλαθούδι μ’ θέλ’ αυγά κι η τσέπη μου καρύδια,
κι του χρυσό μαντήλι μου πιντέξι μιταλίκια.
Σήκω θειά κι δωμ’του κλικ να μη σι φαν οι λυκ’
και σαράντα λυκούδια.»
Έμπαιναν στο σπίτι και κάθονταν μόνο αν η νοικοκυρά απαντούσε:
«Κάτσε να κλωσσήσεις,να κλωσσήσ’ Κι η κλωσσαριά μ’.»
Μετά τους κερνούσε πίτες,κρασί και γλυκά και έφευγαν για άλλα σπίτια.
Αν η νοικοκυρά δεν άνοιγε την πόρτα,έλεγαν:
«Σ’αυτό το σπίτι που’ρθαμε, γεμάτο καλιακούδια τα μσά ψοφούν,
τα μσά κλωσσούν, τα μσά μας βγάζουν μάτια.»
Τις πληροφορίες για τα έθιμα τις συγκέντρωσαν μαθητές του σχολείου μας.
Πηγή: Γνώση
Το blog Γνώση είναι του 2ου Δημοτικού Σχολείου Πολυγύρου.
Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια και στους δασκάλους και στα παιδιά αυτού του σχολείου.
Ετικέτες
Λαογραφία,
Πολύγυρος,
Φωτογραφία,
Χαλκιδική
Δεν θα γίνει δρόμος η παλιά γραμμή στα Τέμπη
ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΕΔΑΦΟΣ Η ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΧΡΗΣΗΣ ΒΑΓΟΝΙΩΝ ΓΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΦΟΡΤΗΓΩΝ
Ε. ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΣ
Εξέλιπε τελικά ο κίνδυνος να «ξηλωθεί» η παλιά σιδηροδρομική γραμμή των Τεμπών, τουλάχιστον για προσεχές διάστημα, αυτή που σήμερα χρησιμοποιείται ως τουριστική διαδρομή με τι δρεζίνες. Οι λόγοι που αποκλείστηκε αυτή η προοπτική είναι τρεις:
Ότι πέφτουν και από αυτή την πλευρά πέτρες κατά καιρούς, που απομακρύνονται από τους υπαλλήλους του ΟΣΕ, ότι από τη μία πλευρά η γραμμή είναι αποκομμένη πλήρως από τη γραμμή υψηλών ταχυτήτων του ΟΣΕ και τέλος ο χρόνος για να γίνει το έργο, δηλαδή το «ξήλωμα» των σιδηροτροχιών και η τοποθέτηση ασφάλτου απαιτεί χρόνο. Αλλά και αν γινόταν αυτό, η χρήση ως δρόμου θα ήταν περιορισμένη λόγω της στενότητας του ελεύθερου χώρου, μετά την απομάκρυνση της γραμμής.
Από την άλλη πλευρά, φαίνεται ότι κερδίζει έδαφος η πρόταση αρκετών (Οικολόγων Πράσινων, σιδηροδρομικών και φίλων του σιδηροδρόμου κ.λπ.) να νοικιαστούν από χώρες του εξωτερικού ειδικά βαγόνια μεταφοράς νταλικών και γενικά τροχοφόρων, στα οποία θα φορτώνονται οι νταλίκες για να διαπερνούν τα Τέμπη προς και από Θεσσαλονίκη.
Χθες βρέθηκε στα Τέμπη, στην πλευρά της σιδηροδρομικής γραμμής, κλιμάκιο του υπουργείου Υποδομών, εκπρόσωποι της κοινοπραξίας που κατασκευάζει την οδική σήραγγα των Τεμπών, από πλευράς ΟΣΕ ο προϊστάμενος του Γ΄ Τμήματος Γραμμής κ. Γ. Στύλιος, στελέχη της συγκεκριμένης υπηρεσίας, ο μηχανοστασιάρχης ελέγχου κυκλοφορίας και εκπρόσωπος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Τριαντ. Οικονόμου, που είναι και μέλος του Πολιτιστικού Κέντρου Σιδηροδρομικών και ο εκπρόσωπος των Φίλων του Σιδηροδρόμου και περιβαλλοντολόγος κ. Ζ. Αργυρόπουλος. Το κλιμάκιο περιηγήθηκε στη γραμμή με δρεζίνες και εξέτασε από κοντά την κατάσταση, ώστε να ληφθούν αποφάσεις από το υπουργείο.
Για το ζήτημα μίλησε στην «Ε» ο κ. Ζήσης Αργυρόπουλος, που ανέφερε: Ο ΟΣΕ να νοικιάσει ειδικά οχήματα μεταφορών φορτηγών και να μεταφέρονται σιδηροδρομικά οι νταλίκες και να απελευθερωθούν οι οδικοί άξονες. Πρέπει να αναβαθμιστεί ο ρόλος του σιδηροδρόμου, που σήμερα στην Ελλάδα εκτελεί μόλις το 0,9% των μεταφορών! Τη στιγμή που στην Ευρώπη, το μικρότερο ποσοστό σιδηροδρομικών μεταφορών είναι 15%. Υπάρχει τεράστια απόσταση. Η ύπαιθρος κατακλύζεται από νταλίκες, υπάρχει λύση στο πρόβλημα, η χρήση του σιδηροδρόμου είναι εθνικής σπουδαιότητας».
Πηγή: Ελευθερία
Εξέλιπε τελικά ο κίνδυνος να «ξηλωθεί» η παλιά σιδηροδρομική γραμμή των Τεμπών, τουλάχιστον για προσεχές διάστημα, αυτή που σήμερα χρησιμοποιείται ως τουριστική διαδρομή με τι δρεζίνες. Οι λόγοι που αποκλείστηκε αυτή η προοπτική είναι τρεις:
Ότι πέφτουν και από αυτή την πλευρά πέτρες κατά καιρούς, που απομακρύνονται από τους υπαλλήλους του ΟΣΕ, ότι από τη μία πλευρά η γραμμή είναι αποκομμένη πλήρως από τη γραμμή υψηλών ταχυτήτων του ΟΣΕ και τέλος ο χρόνος για να γίνει το έργο, δηλαδή το «ξήλωμα» των σιδηροτροχιών και η τοποθέτηση ασφάλτου απαιτεί χρόνο. Αλλά και αν γινόταν αυτό, η χρήση ως δρόμου θα ήταν περιορισμένη λόγω της στενότητας του ελεύθερου χώρου, μετά την απομάκρυνση της γραμμής.
Από την άλλη πλευρά, φαίνεται ότι κερδίζει έδαφος η πρόταση αρκετών (Οικολόγων Πράσινων, σιδηροδρομικών και φίλων του σιδηροδρόμου κ.λπ.) να νοικιαστούν από χώρες του εξωτερικού ειδικά βαγόνια μεταφοράς νταλικών και γενικά τροχοφόρων, στα οποία θα φορτώνονται οι νταλίκες για να διαπερνούν τα Τέμπη προς και από Θεσσαλονίκη.
Χθες βρέθηκε στα Τέμπη, στην πλευρά της σιδηροδρομικής γραμμής, κλιμάκιο του υπουργείου Υποδομών, εκπρόσωποι της κοινοπραξίας που κατασκευάζει την οδική σήραγγα των Τεμπών, από πλευράς ΟΣΕ ο προϊστάμενος του Γ΄ Τμήματος Γραμμής κ. Γ. Στύλιος, στελέχη της συγκεκριμένης υπηρεσίας, ο μηχανοστασιάρχης ελέγχου κυκλοφορίας και εκπρόσωπος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Τριαντ. Οικονόμου, που είναι και μέλος του Πολιτιστικού Κέντρου Σιδηροδρομικών και ο εκπρόσωπος των Φίλων του Σιδηροδρόμου και περιβαλλοντολόγος κ. Ζ. Αργυρόπουλος. Το κλιμάκιο περιηγήθηκε στη γραμμή με δρεζίνες και εξέτασε από κοντά την κατάσταση, ώστε να ληφθούν αποφάσεις από το υπουργείο.
Για το ζήτημα μίλησε στην «Ε» ο κ. Ζήσης Αργυρόπουλος, που ανέφερε: Ο ΟΣΕ να νοικιάσει ειδικά οχήματα μεταφορών φορτηγών και να μεταφέρονται σιδηροδρομικά οι νταλίκες και να απελευθερωθούν οι οδικοί άξονες. Πρέπει να αναβαθμιστεί ο ρόλος του σιδηροδρόμου, που σήμερα στην Ελλάδα εκτελεί μόλις το 0,9% των μεταφορών! Τη στιγμή που στην Ευρώπη, το μικρότερο ποσοστό σιδηροδρομικών μεταφορών είναι 15%. Υπάρχει τεράστια απόσταση. Η ύπαιθρος κατακλύζεται από νταλίκες, υπάρχει λύση στο πρόβλημα, η χρήση του σιδηροδρόμου είναι εθνικής σπουδαιότητας».
Πηγή: Ελευθερία
Ετικέτες
Δήμος Δίου - Ολύμπου,
Δήμος Τεμπών,
Λάρισα,
Οδικό Δίκτυο,
Πιερία
Απάντηση στην μαντινάδα του Μητσοτάκη
Πριν να μιλήσεις σκέψου το
και διάλεγε τις λέξεις
αρκεί την ώρα που τις λές
εσύ να τις πιστέψεις.
Κώστα μου, η ηγεσία της Ν.Δ.
δεν είναι παιχνιδάκι
μον' είναι αρρώστεια δυνατή
για σε πικρό φαρμάκι.
Ας ήμουν φίδι εφτάπηχο
ναρθώ στην κάμαρη σου
να τυλιχτώ αγάπη μου
στ΄ολόγυμνο κορμί σου
Ο κόσμος είναι ψεύτικος
κακός γεμάτος ζήλεια
μα εγώ για όλα αδιαφορώ
και σε φιλώ στα χείλια
Ποτέ καημό να μην ιδείς
εσύ μες στη ζωή σου
χρυσή να είναι η ζήση σου
κι η Παναγιά μαζί σου
Όλοι διαβάτες στη ζωή,
είμαστε να θυμάσαι.
Μάθε στη γη να περπατάς
και πέτα όταν κοιμάσαι.
και διάλεγε τις λέξεις
αρκεί την ώρα που τις λές
εσύ να τις πιστέψεις.
Κώστα μου, η ηγεσία της Ν.Δ.
δεν είναι παιχνιδάκι
μον' είναι αρρώστεια δυνατή
για σε πικρό φαρμάκι.
Ας ήμουν φίδι εφτάπηχο
ναρθώ στην κάμαρη σου
να τυλιχτώ αγάπη μου
στ΄ολόγυμνο κορμί σου
Ο κόσμος είναι ψεύτικος
κακός γεμάτος ζήλεια
μα εγώ για όλα αδιαφορώ
και σε φιλώ στα χείλια
Ποτέ καημό να μην ιδείς
εσύ μες στη ζωή σου
χρυσή να είναι η ζήση σου
κι η Παναγιά μαζί σου
Όλοι διαβάτες στη ζωή,
είμαστε να θυμάσαι.
Μάθε στη γη να περπατάς
και πέτα όταν κοιμάσαι.
Ετικέτες
Αντώνης Σαμαράς,
Μητσοτάκης,
Νέα Δημοκρατία,
Πολιτική
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)