Τετάρτη 16 Δεκεμβρίου 2009

"Γεφύρι της Άρτας" η Περιφερειακή Θεσσαλονίκης


Την "τύχη" των επεκτάσεων της Αττικής Οδού, του αεροδρομίου στο Καστέλι Κρήτης και πολλών ακόμη έργων υποδομής που επανασχεδιάζονται φαίνεται ότι έχει η Εξωτερική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης μήκους 34,5 χλμ.

Κατά την επίσκεψή του την περασμένη Κυριακή στη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Γιαννης Μαγκριώτης έκανε γνωστό ότι το μεγαλύτερο οδικό έργο της συμπρωτεύουσας μετά την ακυρωθείσα υποθαλάσσια αρτηρία θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, προκειμένου να χαραχθεί εκ νέου.

Σημαντικές ενστάσεις για το συγκεκριμένο έργο προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ είχαν κατά καιρούς εκφράσει φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης της Θεσσαλονίκης, τοπικές οργανώσεις και σύλλογοι πολιτών. Όπως υποστηρίζουν, η σχεδιαζόμενη διέλευση του αυτοκινητοδρόμου οκτώ λωρίδων κυκλοφορίας από κατοικημένες περιοχές θα τις απέκοπτε και θα δημιουργούσε ανεπανόρθωτη οικολογική και περιβαλλοντική ζημιά. Σύμφωνα επίσης, με οικολογικές οργανώσεις ο αυτοκινητόδρομος θα κατέστρεφε 124 στρέμματα βλάστησης του Σέιχ Σου και θα ενίσχυε τον κίνδυνο πυρκαγιάς.

Με τη διαβούλευση που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τις αρχές του 2010, το υπουργείο Υποδομών επιδιώκει η νέα χάραξη να γίνει βάσει των αιτιάσεων που διατυπώνουν οι επιμέρους πλευρές.

Παρ΄ όλ΄ αυτά, η απελθούσα ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ είχε ολοκληρώσει την εκπόνηση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την αποκαλούμενη "Αττική Οδό" της Θεσσαλονίκης, ενώ είχε αναθέσει την μελέτη του έργου στην Εγνατία Οδό Α.Ε.

Πλέον η κατασκευή της Εξωτερικής Περιφερειακής Οδού εκτιμάται ότι θα καθυστερήσει σημαντικά, δεδομένου ότι θα πρέπει να "περάσει" από δύο ιδιαίτερα χρονοβόρα στάδια, αφενός του επανασχεδιασμού και αφετέρου της δημοπράτησης για την ανάδειξη της αναδόχου κατασκευαστικής εταιρείας. Μετά πάντως, από την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών, θα απαιτηθούν περίπου τρία χρόνια για να ολοκληρωθεί και θα εξυπηρετεί καθημερινά 80 χιλιάδες οχήματα. Σήμερα, στην εσωτερική περιφερειακή, κινούνται καθημερινά περίπου 125 χιλιάδες οχήματα.

Ο αυτοκινητόδρομος θα αντικαταστήσει την κορεσμένη παλαιά περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης και θα διευκολύνει τη σύνδεση της πόλης τόσο με την ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας και με το αεροδρόμιο "Μακεδονία" όσο και με τη Χαλκιδική. Θα συνδέει την Εγνατία Οδό με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Μουδανιών και ο υφιστάμενος σχεδιασμός προβλέπει σήραγγες μήκους 9 χλμ., γέφυρες 1.500 μέτρων και επτά ανισόπεδους κόμβους που θα συνδέουν την αρτηρία με τις αστικές περιοχές που θα διατρέχει.

Το αρχικό κόστος του έργου διαμορφωνόταν στα 680 εκατ. ευρώ, ανέβηκε στο 1 δισ. ευρώ μετά από τροποποιήσεις και επεκτάσεις, ενώ ο πρώην υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, κ. Γ. Σουφλιάς είχε δεσμεύσει 250 εκατ. ευρώ στην Προγραμματική Περίοδο 2007-2013 (Δ΄ ΚΠΣ).

Δ. Δελ.

Πηγή: Capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: