Τρίτη 16 Ιουλίου 2013

Παπακωνσταντίνου: «Αρνούμαι κατηγορηματικά και απόλυτα τις κατηγορίες»

Το πραγματικό "σκάνδαλο" σε αυτήν την ιστορία είναι η διαρθρωτική αδυναμία που εξακολουθεί να έχει η χώρα μας στη σύλληψη της φοροδιαφυγής

Ολοκληρώθηκε η 50λεπτη ομιλία του πρώην υπουργού Οικονομικών Γιώργου Παπακωνσταντίνου στη συζήτηση στη Βουλή για την παραπομπή του για δυο κακουργήματα (απιστία στην υπηρεσία και της νόθευσης εγγράφου) και ένα πλημμέλημα (παράβαση καθήκοντος) που αφορούν την λίστα Λαγκάρντ.

Ο κ. Παπακωνσταντίνου στην αρχή της ομιλίας του τόνισε ότι αρνείται κατηγορηματικά τις κατηγορίες: «Πριν 6 μήνες συστήσατε με την ψήφο σας μια Προανακριτική Επιτροπή για να διερευνήσει τυχόν ποινικές ευθύνες μου για τη «λίστα Λαγκάρντ». Και σήμερα έχετε μπροστά σας το πόρισμα αυτής της Επιτροπής που προτείνει την παραπομπή μου στο Ειδικό Δικαστήριο με βαρύτατες κατηγορίες, οι οποίες επισείουν πολυετή φυλάκιση.

Τις κατηγορίες αυτές τις αρνούμαι απόλυτα και κατηγορηματικά. Ούτε απιστία έχω διαπράξει, ούτε νόθευση εγγράφου, ούτε παράβαση καθήκοντος.

Σας προτείνουν να συστήσετε Ειδικό Δικαστήριο. Για πρώτη φορά από την παραπομπή του Ανδρέα Παπανδρέου το 1989. Για το θέμα αυτό. Τη «λίστα Λαγκάρντ». Όχι για άλλα μύρια όσα έχουν συμβεί στη χώρα μας τις τελευταίες δεκαετίες. Όχι για όλα τα πραγματικά, τα μεγάλα σκάνδαλα, που έχουν κοστίσει δις στη χώρα. Όχι για τα σκάνδαλα από τα οποία πολιτικοί πλούτισαν. Αλλά για μία ιστορία μη πρωτοκόλλησης μίας παράνομης λίστας που εγώ έφερα στη χώρα για αξιοποίηση, και αφαίρεσης τριών ονομάτων συγγενών μου που δεν έκανα. Μια υπόθεση από την οποία ούτε εγώ έχω αποκομίσει οποιοδήποτε οικονομικό όφελος, ούτε έχει ζημιωθεί το Δημόσιο.

Η ιστορία λοιπόν επαναλαμβάνεται, μετά από 25 χρόνια. Μόνο που αυτή τη φορά επαναλαμβάνεται ως φάρσα. Γιατί τι άλλο εκτός από φάρσα - φαρσοκωμωδία - είναι αυτό που έχει εκτυλιχθεί έξι μήνες τώρα;»

Ο πρώην υπουργός Οικονομικών μίλησε ακόμα για εμφανίσεις μελών της Επιτροπής στα μέσα ενημέρωσης κατά τις οποίες «έκαναν κρίσεις για την υπόθεση», κατήγγειλε ότι του στερήθηκε ο αναγκαίος χρόνος να μελετήσει τη δικογραφία των 20.000 σελίδων και σχολίασε το γεγονός ότι από τους επτά βουλευτές της πλειοψηφίας που υπογράφουν το πόρισμα, οι δύο συμμετείχαν μόνο στην τελευταία συνεδρίαση της Προανακριτικής:

«Με απαράδεκτα ερωτήματα του τύπου: «σε ποιο κόμμα ανήκετε;» -έλεγχος πολιτικών φρονημάτων από μέλη της Βουλής! Με μέλη της Επιτροπής να εγκαλούν υψηλόβαθμους δημόσιους λειτουργούς που τόλμησαν να δώσουν καταθέσεις που στηρίζουν τα λεγόμενα και τους ισχυρισμούς μου. Ένας και μόνος χαρακτηρισμός αρμόζει στον τρόπο που χειρίστηκε τους μάρτυρες η Επιτροπή: ντροπή. Όταν ήρθε η στιγμή να κληθώ να δώσω εξηγήσεις, η Επιτροπή προκλητικά μου στέρησε τον ελάχιστο αναγκαίο χρόνο, για να μελετήσω τη δικογραφία.

Μέγεθος δικογραφίας: 20.000 σελίδες. Και γι αυτές μου δόθηκαν αρχικά 7 ημέρες προθεσμία και ύστερα από τις διαμαρτυρίες μου, μου παραχωρήθηκαν άλλες 10 ημέρες. Δηλαδή χρόνος επεξεργασίας: περίπου 1.300 σελίδες την ημέρα! Κανονικός εμπαιγμός, όπως δήλωσα και στην ίδια την Επιτροπή. Για την ενημέρωσή σας, προσθέτω ότι ούτε αυτή τη στιγμή που είμαστε εδώ μου έχει παραδοθεί όλη η δικογραφία.

Κατά διαβολική σύμπτωση, μου επισημάνθηκε ότι για αντίστοιχων σελίδων δικογραφία οι Τουρκικές Αρχές είχαν παράσχει στον Οτσαλάν 17ήμερη προθεσμία.

Περιττό να υπενθυμίσω ότι γι αυτήν την παραβίαση η Τουρκία καταδικάστηκε από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.
Αυτή υπήρξε λοιπόν η σοβαρότητα της Προανακριτικής. Αυτός ήταν ο σεβασμός στα ελάχιστα – στα προφανή - δικαιώματά μου, δικαιώματα του κάθε εγκαλούμενου, που κατοχυρώνουν όλες οι Ευρωπαϊκές Συνθήκες αλλά και η ελληνική νομοθεσία.»

Ευθύνες σε Ε. Βενιζέλο και Ι. Διώτη

Ο Γ. Παπακωνσταντίνου επέρριψε ευθύνες στον Ευάγγελο Βενιζέλο, λέγοντας ότι «αυτός που μαζί με τον κ. Διώτη κυριολεκτικά έθαψαν τα στοιχεία για όλο το μετέπειτα χρονικό διάστημα, επιβραβεύεται και γίνεται αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και Υπουργός Εξωτερικών. Και ξεπερνάμε το γεγονός – ακόμα και αν δεχτούμε πως πίστευε ότι κατείχε αντίγραφο και το ΣΔΟΕ συνέχιζε την έρευνα – πως σε όλους τους μήνες που ήταν Υπουργός δεν έκανε μία – έστω – ερώτηση για την πρόοδο των ερευνών. Έστω μία! Ή μια σύσκεψη για το θέμα αυτό!
Ave Ceasar! Morituri te salutant! Πόσος παραλογισμός μπορεί πια να χωρέσει σε αυτή την υπόθεση;

Τι άλλο λέει το πόρισμα; Ότι παρέδωσα τα στοιχεία στον κ. Διώτη τον Ιούλιο του 2011, αφότου είχα αποχωρήσει από το Υπουργείο Οικονομικών. Ποιος όμως επιβεβαιώνει ότι παρέδωσα τα στοιχεία τον Ιούνιο του 2011 πριν αποχωρήσω από το Υπουργείο Οικονομικών.; Ο ίδιος ο κ. Διώτης, 3 φορές. Τον περασμένο Οκτώβριο στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας. O κ. Διώτης πάλι στο υπόμνημά του στον εισαγγελέα τον Οκτώβριο, αλλά και στην πρώτη του εμφάνιση ενώπιον της Προανακριτικής. Και ξαφνικά, όταν ξανακλήθηκε να καταθέσει, στην 4η κατάθεσή του άλλαξε την ημερομηνία – από Ιούνιο, την έκανε Ιούλιο. Γιατί την άλλαξε;

Ο κ. Διώτης άλλαξε την κατάθεσή του γιατί είχε πλέον αποκαλυφθεί από την πραγματογνωμοσύνη ότι σε αντίθεση με τα όσα είχε πει μέχρι τότε, είχαν γίνει πολλαπλά αντίγραφα του usb, είχε καταστραφεί αυτό που έδωσα εγώ, και προφανώς τα στικάκια κυκλοφορούσαν ευρέως – εντός του ΣΔΟΕ και πιθανότατα και εκτός, με μεγάλες δυνατότητες αλλοίωσης από πολλά πρόσωπα, όχι απαραίτητα από τον ίδιο. Έτσι προσπάθησε να περιορίσει την περίοδο της ανάμειξής του – από δύο μήνες (Ιούνιο που παρέλαβε από εμένα το usb που του έδωσα έως Αύγουστο που παρέδωσε στον κ. Βενιζέλο κάποιο άλλο usb) – σε δύο ημέρες!

Εύλογη απορία: πώς είναι δυνατόν από τα λεγόμενα του κ. Διώτη που πιάστηκε επανειλημμένα να μην έχει πει την αλήθεια και με τόσες ανασκευές στις καταθέσεις του να επιλέγεται η 4η εκδοχή του ως προς το πότε παρέλαβε εκ μέρους μου τα στοιχεία; Είναι πραγματικά εντυπωσιακό! Απάντηση: γιατί αυτό βόλευε το στόχο της δικής μου ενοχοποίησης. Και γιατί διαφορετικά θα κατέρρεε η ταύτισή μου με το κωδικό όνομα “Windows User” καθώς υπάρχουν ευρήματα με αυτό το όνομα και μετά τον Ιούνιο του 2011 που εγώ παρέδωσα το usb.»

Για τους συγγενείς του και την αφαίρεση των ονομάτων τους από τη λίστα είπε:

«Το πραγματικό "σκάνδαλο" σε αυτήν την ιστορία είναι η διαρθρωτική αδυναμία που εξακολουθεί να έχει η χώρα μας στη σύλληψη της φοροδιαφυγής. Το είδαμε και τώρα με την ανικανότητα του ΣΔΟΕ να συλλέξει έσοδα από όλες τις λίστες που κυκλοφορούν. Ακόμα και από τις εγχώριες και πρόσφατες και νόμιμες λίστες όπως αυτή της Τράπεζας της Ελλάδος. Και το πρόβλημα δεν θα λυθεί ούτε με αναθέματα, ούτε με διώξεις, ούτε με κυνήγι μαγισσών και πολύ περισσότερο ούτε με εξιλαστήριο θύμα εμένα που έκανα ό,τι περνούσε από το χέρι μου.

Έρχομαι τώρα στην κατηγορία για τη νόθευση. Ερώτημα: με ποια κοινή λογική θα αφαιρούσα εγώ 3 ονόματα συγγενικών μου προσώπων, όταν:

- Εάν τα άφηνα μέσα στη λίστα, το πιθανότερο είναι ότι δεν θα είχαν ποτέ ελεγχθεί, δεδομένων και των ποσών που είχαν οι λογαριασμοί αυτοί, από τους χαμηλότερους στη λίστα.

- Όταν εκ των υστέρων ανακαλύπτουμε ότι το ένα από τα τρία αυτά πρόσωπα – που δεν έχει καν το δικό μου επίθετο - είχε έναν λογαριασμό με μηδενικό υπόλοιπο και μηδενικές κινήσεις! Μηδέν! Γιατί να αφαιρέσω έναν μηδενικό και κλειστό λογαριασμό!;

- Όταν εγώ τουλάχιστον γνώριζα πολύ καλά ότι τα αυθεντικά στοιχεία ήταν στη Γαλλία και μπορούσαν να ζητηθούν και πάλι ανά πάσα στιγμή και να διαπιστωθεί εάν είχαν αφαιρεθεί ονόματα.

- Και αν εν πάσει περιπτώσει ήθελα να διαπράξω τέτοια ατιμία, είναι δυνατόν να αφαιρούσα μόνο τα 3 ονόματα των συγγενών μου σαν να επιδιώκω να ενοχοποιηθώ; Δεν θα ήταν πιο λογικό να αφαιρούσα όχι 3, αλλά 10, 20 ή 100 ονόματα για να θολώσω τα νερά και να μην στραφούν σε εμένα οι υποψίες;

Η ιστορία ότι εγώ αφαίρεσα τα ονόματα δεν στέκει στην κοινή λογική. Ας δούμε όμως λίγο προσεκτικά και τα στοιχεία που επικαλείται το πόρισμα, και ειδικά την πραγματογνωμοσύνη της Ελληνικής Αστυνομίας.

Το πρώτο, και πιο βασικό, είναι το εξής: το usb το οποίο συγκρίνεται με το νέο CD που ήρθε από τη Γαλλία τον Δεκέμβρη του 2012 και από το οποίο προκύπτει ότι λείπουν τα 3 ονόματα των συγγενών μου, δεν είναι το usb που εγώ έδωσα στον κ. Διώτη! Το λέει η πραγματογνωμοσύνη, το παραδέχεται και ο κ. Διώτης. Είναι ένα άλλο usb! Να το ξαναπώ; Όλη η προσπάθεια ενοχοποίησής μου βασίζεται σε ένα ΑΛΛΟ usb και όχι σε αυτό που έδωσα εγώ!

Με λίγα λόγια, το πόρισμα ισχυρίζεται ότι νόθευσα ένα usb που δεν υπάρχει. Και η σε βάρος κατηγορία μου διατυπώνεται με βάση ένα άλλο usb που κατασκευάστηκε κύριος οίδε από ποιόν και σε ποιούς ακριβείς χρόνους. Αλλά για όνομα του Θεού: είναι δυνατόν ποτέ να κατηγορούμε κάποιον για πλαστογραφία χωρίς να του επιδεικνύουμε το πλαστό έγγραφο;

Είναι ποτέ δυνατόν να λέμε σε κάποιον ότι είναι πλαστογράφος, επειδή του επιδεικνύουμε ένα άλλο έγγραφο που έφτιαξε κάποιος άλλος, ισχυριζόμενος ότι είναι αντίγραφο εκείνου του εγγράφου που του παρέδωσε ο φερόμενος ως πλαστογράφος; Ενώ παράλληλα αυτός που εμφανίζει το αντίγραφο, ο οποίος σημειωτέον έχει αποδειχθεί ότι έκανε και άλλα αντίγραφα, διαβεβαιώνει ότι για άγνωστους και ακατανόητους λόγους ο ίδιος κατέστρεψε το έγγραφο που του έδωσε ο φερόμενος ως πλαστογράφος, ζητώντας μάλιστα βοήθεια για την καταστροφή από μία συνεργάτιδά του, η οποία αρνείται ότι του παρέσχε αυτήν την αρωγή; Και τολμούν όλα αυτά να τα φέρουν υπό την κρίση σας; Μα είναι σοβαρά πράγματα αυτά;

Επειδή λοιπόν δεν υπάρχουν στοιχεία που να στηρίζουν την κατηγορία της νόθευσης εναντίον μου, το πόρισμα κάνει μία αγωνιώδη προσπάθεια να στοιχειοθετήσει την ενοχή μου με εικασίες του είδους ''είχε τη δυνατότητα και το κίνητρο, άρα το έκανε''!»

Η μυστική ψηφοφορία έχει ξεκινήσει ενώ έχουν στηθεί τρεις κάλπες, μια για κάθε αδίκημα, σύμφωνα με το πόρισμα της πλειοψηφίας: Για τη νόθευση εγγράφου, για την απιστία περί την υπηρεσία και για την παράβαση καθήκοντος. Αν παραπεμφθεί, εντός εβδομάδος θα διεξαχθεί η κλήρωση για τη συγκρότηση του Δικαστικού Συμβουλίου.

Δείτε το Video:



Πηγή: parapolitika.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: